G: Mitä kirjoja luit nuorena?
Kommentit (27)
sen sijaan nuo Lotta kirjat ja runotytöt ei mua kiinnostaneet
Grimbergin kansojen historian osat 1-22 jos aikuislukemistoa haetaan. 12-vuotiaana luin psykologiaa.
Valtiotieteellisessä opiskelen. Luin muuten minäkin tietokirjoja ihan pienestä lähtien. Muistaakseni mummolla oli sellainen tietokirjasarja kuin TOP ja paremman puutteessa tutkailin sitä aikani kuluksi. Olin aivan äimistynyt lukiessani mm. entisaikaisista mielisairauksien hoitokeinoista.
Luin keskimäärin yhden teoksen vuorokausivauhdilla, tiiliskivissä meni hiukan kauemmin. Olin perinteinen lukutoukka, hammasraudat, pullonpohjalasit ja dorkamaiset (mutta itsevalitsemani) vaatteet. Ei ole kehitys paljon edennyt siitä, ainoastaan raudat puuttuvat nykyisestä lookistani ;)
20
Olin tosi kova lukemaan, kävin kirjastossa kaksi tai kolme kertaa viikossa ja joka kerta reppu oli täynnä kirjoja. Kirjastossa mut tunnettiin hyvin, monesti kirjaston " tätit" kyseli löydänkö enää mitään kirjoja mitä en ois lukenu. Sain joskus kirjastosta lahjaksi kirjan kun olin ahkera lukija, oikein postitettiin kotiin nätin kortin kanssa. Tieteis-ja fantasiakirjallisuus ei koskaan oikein ollut mun juttu, kaikki muut kyllä kiinnosti.
Luin mm. Pieni talo preerialla-kirjat, Viisikot ja kaikki muutkin Blytonin kirjasarjat, Tiina-kirjat, Annat, Runotytöt, Lotta-kirjat, Katy-kirjat, Neiti Etsivät, Christina-kirjat, Angelikat, Maan lapset, Rauha S. Virtasen kirjat, Mary Marckin(tms?) kirjat, Narniat, Taru Sormusten herrasta-kirjat jne. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat siis. :)
Pitäisikö ihan käydä kirjastossa lainaamassa muutamia nostalgiannälkään?
Olisin myös kiinnostunut kuulemaan ketjussa kirjoittaneen nro 20:nen ammatin?
Tuntuu, ettei monetkaan lukenut aikuisille suunnattuja kirjoja nuorena.
Ap