Olen aivan totaalisen poikki enkä näe valoa enää missään
Minulla on erityislapsi, joka vaatii ympärivuorokautista hoitoa. Valitettavasti hän myös autistinen eli en saa minkäänlaista vastavuoroisuutta. Puheterapiassa on käyty useampi vuosi harjoittelemassa kommunikaatiotaitoja, mutta mitään ei tapahdu.
Mä olen ihan poikki. Mä en saa mitään kontaktia lapseen. Voin sanoa rehellisesti, etten edes rakasta tätä lasta - kuinka voisinkaan, kun en edes tunne koko tyyppiä, joka tuon kuoren alla on.
Koko elämä on lääkitystä, terapioita, kohtauksia ja tappeluita. Minun ja lapsen välisessä suhteessa ei ole MITÄÄN positiivista. Lapsi vaatii kaiken, muttei annan mitään. EI MITÄÄN.
Haluaisin peruuttaa elämässäni useita vuosia taaksepäin ja perua tän kaiken. Olen ollut onneton viimeiset kuusi vuotta.
Kommentit (8)
Onko sinulla tukijoukkoja, lapsen isää, mummoja, ukkeja, sukulaisia..? Onko olemassa autistien yhdistystä tai vastaavaa, mistä saisit rinnakkaistukea? Ota sinner yhteyttä, neuvolaan tai minne vaan, että saisit purkaa tilannetta!
Toivotan hirveästi voimia sinulle ja lapsellesi!
irtiotto ! vaikka edes viikko lomaa vaikka jossain etelassa tms ilman lasta niin etta saat levata ja rentoutua ja ajatella jotain ihan muuta. oisko sulla mitaan mahkuja saada hoito lapselle mummolassa tms viikoksi ja lahdet vaikka miehen tai jonkun ystavan kanssa reissuun !
irtiotto ! vaikka edes viikko lomaa vaikka jossain etelassa tms ilman lasta niin etta saat levata ja rentoutua ja ajatella jotain ihan muuta. oisko sulla mitaan mahkuja saada hoito lapselle mummolassa tms viikoksi ja lahdet vaikka miehen tai jonkun ystavan kanssa reissuun !
Kukaan ei jaksa hoitaa näin hankalaa tapausta. Lapsi on jo niin isokin, että hoidossa tarvitaan voimaa. Olen saanut pari kertaa lyhyitä osastojaksoja, että olen päässyt lomalle. Lapsen hoitoon tarvitaan oikeastaan kaksi (minä ja mies), että toinen pääsee välillä edes suihkuun.
Täytyy tunnustaa, että ollaan pohdittu lapsen laittamista "laitokseen" ja sitä vaihtoehtoa on tarjottukin.
ap
Oletko saanut tukea vertaisryhmästä?
Koska huomasit, että lapsesi on autistinen? Mitä merkkejä huomasit...?
Vertaistuki ei paljon lämmitä, vaikka onhan se mukavaa.
Synnytys oli niin hankala, että lapsi on ollut koko elämänsä erityisseurannassa. Autismidiagnoosi tuli joskus 3-vuotiaana kai, mutta en ole koskaan saanut mitään kontaktia lapseen.
ap
voisi olla joku joka osaisi auttaa sinua!
Kyllä tässä tapauksessa kannattaa laittaa lapsi laitokseen. Onko teillä muita lapsia?
Voimia! En osaa edes kuvitella tilannettasi...
mikä on vaikeusaste?
ymmärtääkö lapsesi kuvat? pc-kuvat on autistisen lapsen kommunikointi keino!!
onko teillä kuvilla päiväjärjestys.
jos jonnekkin mennään, niin piirrä paperille minne mennään eli ennakoi.
r alkava lääke on impulssiivisuuteen ja agressiivisuuteen( haastavaan käytökseen).
onko lapsesi niin sairas, että näitäkään keinoja ei voi käyttää.
t. äiti jolla kehitysvammainen lapsi ja adhd? lapsi.
Oletko saanut tukea vertaisryhmästä?
Koska huomasit, että lapsesi on autistinen? Mitä merkkejä huomasit...?