Koska voisin tuntea liikkeitä?
Olen rv 19 ja en tunne vielä mitään liikkeitä, en siis mitään! Odotan toista lasta ja esikoisen aikana tunsin tässä vaiheessa jo aivan selvästi. Nyt on istukka etuseinämässä joten tiedän sen vaimentavan liikkeiden tuntemista, mutta eihän se nyt tällaista hiljaiseloa voi jatkuvasti olla!
Koska olisi odotettavissa liikkeiden tuntemista?
Kommentit (8)
Ekasta raskaudesta tunsin rv19, tokasta rv16 ja nyt tästä kolmannesta rv15, eli ihan tässä lähiaikoina.
Hyvinkin on yksilöllistä ja varmaa toi istukan sijainti vaikuttaa. Mullakin on istukka nyt etuseinämässä..Mutta osaan jo erottaa ne hennot töytäisyt vauvaksi enkä sekoita suoliston toimintaan:).
Varmasti pian alat tuntea!
Ekassa raskaudessa tunsin liikkeet 17 rv alkaen ja nyt toisesta 19+3! Itsekin olin kummastunut siitä, ettei mitään tunnu, mutta sitten kun tuntui, niin liikkeet olivat selviä pieniä potkuja. Ensimmäisessä raskaudessa ekat liikkeet olivat enemmänkin " muljahtelua" tai muuta epämääräistä, joka loppujen lopuksi saattoi olla jotain muutakin..
Nyt, rv 20, pikkuliikkeitä tuntuu lähinnä iltaisin, mutta vieläkin tosi vähän.
Jostain luin, että, jos vauva on selkä etuseinään päin, niin pikkupotkuja ei silloin tunne, koska vauva potkii kohdun takaosaan.
Tuntuu kurjalta vaan kun en oikeasti tunne mitään! En niitä pieniä hipaisuja, värähtelyjä tms joita tunsin esikoisen aikana alkuun ennen oikeita potkuja ja muljahduksia. Koskakohan pitäisi huolestua? Tosin ultrassa on kaikki ollut ok..
Mulla menossa nyt 4 raskaus ja tunsin vasta 20-21 viikoilla kunnon liikkeitä!! Eli kauan sain odotella ja oli kyllä aika tuskaakin tuo odottelu! Mutta hienosti se vaavi nykyään tuolla potkiskelee. Mulla kanssa istukka nyt eessä ja on kyllä paljon vaikutusta verrattuna takana olevaan..Edellinen oli siellä ja viikosta 13 eteenpäin tunsin hyvin! Tässä raskaudessa kävin kerran jos toisenkin varmuudeks kuunteluttamassa sydänääniä =)
Eiköhän ne sieltä sullakin pikkuhiljaa..kärsivällisyyttä toivottelee yks hyvinkin kärsimätön ;D
masu nyt 24+5
Mä tunsin ekan kerran sellasta kuplintaa alavatsalla rv12, ihan kun olis ollu ilmavaivoja. Ekan liikkeen tunsin kuitenkin vasta rv 16 sellaisena hipaisuna, vähän kuin kutituksena. Kunnolla liikkeet tuntuivat rv 19-20
Joten lienee varsin yksilöllistä :)
katarina 31+2
En edes alussa tajunnut että ne on vauvan liikkeitä,.Ajattelin että ruoansulatushan se siellä. Sellasia muljahteluja. Monet puhuu potkuista, mutta en ole ikinä tuntneut selvää potkua. Enemmänkin sellaista kutittelua ja muljahteluja. Välillä joka puolella mahan seutua. Nytkin se puuhailee jotakin. Ehkä ettii parempaa asentoa. Kyseessa ensimmäinen. Riippuu varmaan myös siitä että milloin ne liikkeet tuntee että paljonko sitä massaa on siinä mahan seutuvilla ;) .
Monet tuntuu tietävän missä se istukka on. Minulle ei ole yksikään terveydenhoitaja tai lääkäri missään maassa missä olen käynyt tarkastuksesa sanonut mitään istukasta.
nyt rv34
Mulla alkoi kakkosesta tuntua liikkeet ekan kerran vasta rv20 jälkeen. Ja sittenkin tuli vielä viikon tauko, etten tuntenut mitään. Kävinkin sydänäänet kuunteluttamassa, kun alkoi mieltä vaivata, mutta kaikki oli kunnossa. Tuosta onkin jo yli 7 vuotta aikaa :-). Voihan tosin olla, että jotain pikku hipaisuja on tuntunut jo ennen rv20, mutten vaan ole tajunnut liikkeiksi.
neronja & kuutonen rv15+4
Jos istukka on edessä, niin siinä voi mennä ilmeisesti muutamakin viikko ennen liikkeet tuntuvat, ilmeisesti jopa rv 23-25. Mulla sattuu olemaan istukka takana, joten liikkeet tuntuivat ensisynnyttäjällä varhain, jo kai 17. viikko.