Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt marrasmasujen torstain pinoa niin jatkoin tänne. Jospa joku kävisi lukemassa.

Kävin tänään lääkärissä ja maanantaina pitää käydä sokerirasitus-kokeessa :( sen takia kun vaavi on isokokoinen. Tänään 16.8 viikkoja kasassa 28+1 ja vaavi vastasi kokoa 29+2. Paino -arvio oli n. 1360g. Muuten kaikki oli kunnossa. Lääkäri vahvisti että poika on tulossa, näytti vielä kuvasta missä on " vehkeet" , mut en vielä usko ennenkuin näen.

Toissa yönä en saanut nukuttua kunnolla kun vaavi potki ja liikkui koko yön. Oikean puoleinen kylki on kipeä kun osaa vaan sinne puolelle potkia :)

Lueskelin vanhoja juttuja niin kaikilla taitaa mennä hyvin ja uusia hankintoja tehty :)

-tulppa ja hiplaaja-

rv 28+1

Vierailija
2/15 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Tulppa jo totes ni ei tälle päivälle löytyny pinoo joten tähän mäkin sit laitan kuulumiseni. Ainaki mä tulin tätä lukemaan eli eiköhän joku muuki eksy.

Kuopuksella oli tänään toka kerhopäivä ja voi että pieni oli väsy sen jälkeen. Kotona itki ja kiukutteli varmaan puol tuntii ihan turhasta ja huus et väsyttää ja haluu nukkumaan. No eihän sitä enää viiden aikaan voi päikkäreille mennä. Illalla pyöräilytki meni vähän plörinäks ku esikoinen ajo niin kovaa ja kääns pyörää niin nopeesti et kaatu ainaki 5 kertaa. Tuntuu toi esikoinen olevan välillä kunnon kaahari ja ei se taida tajuta et vaik on apupyörät (tosin vähän nostetut) ni ei pyöräl voi mennä miten lystää.

Tulppa: Onnittelut poikavauvasta joka masussa potkii! Mä näin viime yönä unta et meille tuli poikavauva :) Oli aika jännä olo aamulla ku heräsin ja heti tuli uni mieleen.

Me käytiin tänään tyttöjen kaa läpi meijän vauvan vaatteita jotka on ollu tytöillä. Ihania on :) Laitettiin nippuun ne jotka on selkeesti tytön ja sit pesin ne jotka sopii kummalleki. Onneks noita unisex vaatteita on paljon: selkeisiin tyttöjen vaatteisiin laitettiin mekot ja vaaleenpunaset vaatteet, tosin pari vaaleenpunasta bodya on sellasii joita käyttäsin kyl pojalki jos poika tulee. Pesinki jo vaatteita ja huomenna pääsen niitä viikkaamaan lipastoon ku ne on kuivunu :)

Nyt valmistautumaan Tehiksen kattomiseen.

Tarald ja tiitiäinen 26+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista työ/raha asioiden kääntymisestä hyvin päin!

TARALD:Mulla taas oli niin päin et esikoiselta sain minimiäprahaa ja mieskin silloin vielä opiskeli niin opittiin myös elämään minimirahalla. Mutta nyt on miehellä hyväpalkka ja työ ja mullakin nyt sit asiat meni näin hyvin. Tuntuukin ihan hassulta että nyt jää vähän muuhunkin kuin ruokaan rahaa.(silloin ei aina löytynyt edes siihen)

KYSYMYS: ÄITIYSRAHA JA ÄITIYSPAKETTIHAN haetaan samalla paprulla, en hokannutkaan siltä kelan naiselta kysyä että voisinkohan jo toimittaa ne neljäkuukautta ennen lomautusta palkkakuitit ja sit kun saan niin ne viimeiset, sithän ne vois jo päättää sen mun paketti asiankin??? MENIKÖHAN SEKAVAKS YMMÄRTÄÄKÖHÄN KUKAAN=)

RvaRuljanssi: Mäkin tahdon jo paketin, mitä oon kuvista kattonu nyt se on tänä vuonna huippuhellunen=)

Omppu-75: Ihana hoitotäti teillä=) itsellä mietinnässä samat päiväkotiasiat vaikka esikoinen vasta juuri aloitti päiväkodissa( meidän äiti kun hoitanut poikaa ennen aina kun olin töissä) Nyt mummikin jo palannut työelämään ja minäkin aloitan taas niin poika sai aloittaa päiväkodin. Sitten kuitenkin pianhan taas jään kotiin niin mitäs sitten? (poika pian 3v) Täyttä200¿ maksamme mekin.OLEN MIETTINYT ETTÄ ANNAN POJAN ITSE " PÄÄTTÄÄ" HALUAAKO MENNÄ! TAI sitten 3 päivää viikosta.. Olis se varmaan mukavaa siitäkin päästä välillä vähän leikkimään kavereidenkin kanssa! Vaikka alku nyt on hänellä ollutkin aika vaikea.

OMASSA NAVASSA:ei oikein oo tapahtunu mitään potkii paljon ja heittää kuperkeikkaa=)

Pitäis varmaan mennä jatkamaan pinnasängyn hiontaa=)

pähkinäneito rv25+1

Vierailija
4/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdatteko minua enää edes muistaa, olen vissiin pinoutunut viimeksi joskus toukokuulla. Kesälomalla pinot ja tietsikka jäi kokonaan pois, kun kotikone on niiiin hidas ja toisaalta en kyllä ollut sisälläkään juurikaan. nyt taas työt alkoi ja käväisen täällä ainakin lukemassa päivittäin varmaan.

Kyllä tämä neljännen odotus työstä käy. Maha on kuin jalkapallo tai rantapallo pikemminkin. Supistaa ja kipeesti ja närästää ja nukuttaa ja turvottaa ja särkee... vali vali. Tämä valitusosuus hoidettu vissiin tässä. Oikeesti olen hyvällä mielellä ja vointi on noita kaikkia vaivoja lukuun ottamatta ihan hyvä. Kun vaan alkais jo syksyn myrskyt ja ilma viilenis. Vauva on kovaa ja kipeästi potkivaa laatua - muistuttaa eniten veljeään. Sukupuolta ei oikeesti tiedetä edelleenkään, mutta mulla on aika vankaa poikatunne. Mutta tytölle olis nimi kyllä valmiimpana...

Arki on alkanut vauhdikkaasti, kun kotona on yksi koululainen, yksi eskarilainen ja yksi tarhalainen. Kirjoja on päällystetty sormet kippuralla ja prinsessareppua pakattu eskariin, mietitty miten jalkapallon (joka näyttää olevan oleellisin koulutarvike tokaluokkalaisen mielestä) saa parhaiten kuljetettua kouluun nyt kun isona koululaisena saa mennä pyörällä. Ja pikku tarhalainen on osannut ihan itte kertoa mitä päivän aikana on puuhannut hoidossa, kun oppi kesällä puhumaan kunnolla. Tykkään kyllä tästä syksyn alusta kun kaikilla on puuhaa ja menoa ja lasten harrastukset alkaa ja muuta. Paitsi että voin kertoa sitä kokemusta vailla oleville, että +30 asteessa pikkujunnun futispelin kattelu ei ole +27-viikolla raskaana yksinomaan herkkuhomma. Jäi kannatushuudot puhinalta vähän vaimeiksi...

Äitiysrahat ja lomat on vieläkin hakematta kun kukaan ei täällä töissäkään tunnu tietävän mitä ja miten haetaan ja millon saa palkkaa ja millon mitäkin. Mutta eiköhän nekin vielä tällä viikolla tai seuraavalla suttaannu. Pakkausta en ota, ostan mielummin rahalla jotain käyttökelpoista - pikkuvaatteita kun tässä perheessä on jo riittämiin. Vaikka olis se ollu söpö.

Vointeja kaikille. Nyt pitänee mennä tutkimaan kirjapinoja, josko huomenna vois tehdä jotain kunnollistakin sitten jo oppilaitten kanssa.

A-K, 27+4

Vierailija
5/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain eilen ihanan paketin, eli vaunut=) Mähän tilasin vaunut Saksasta ja eilen ne sitten saapui puolet nopeammin, mitä luvattiin. Kaikki meni hienosti ja menopelit olivat ehjät! Ne on aivan huippuhienot, liikkuvat kelvästi ilmakennorenkaiden ja isojen pyörien vuoksi. Ne on sellaiset Teutonian Spirit S3-malliset yhdistelmät ja väri oli kyllä positiivinen yllätys. Ne oli just sellaiset kuin halusinkin. Vielä, kun pääsis niitä testailemaan;) En tiedä miten maltan niitä 2,5 kuukautta pidellä sisätiloissa!!

Töissä on tosi kiirettä, mutta onneksi on enää 12 aamua tämän jälkeen ja sitten lomille lomps!!

Siivosin muuten viikonloppuna ihan hirveästi! Kiillotin laattoja ja inventoin vaatehuonetta yms. Talo on ihan uusi, muutama kuukausi asuttu ja nyt haluan et kaikki paikat kiiltää! Äitiyslomalla varmaan tuo siivousinto jatkuu ja pakkasen ajattelin leipoa täyteen. Uudessa keittiössä on niin kiva tehdä ruokaa! Varsinkin, kun se on toimiva ja tilava. Täytyy sanoa, et olen todella tyytyväinen nykyiseen elämäntilanteeseeni. Vaikkei sitä itsestäänselvyytenä saa pitää ja tietenkin on töitä tehty tämän eteen. Ei elämä oikein voisi aurinkoisempi tällä hetkellä olla, kun ajattelee et mulla on aivan ihana aviomies, meille tulee ensimmäinen vauva ja saatiin " unelmiemme" talo valmiiksi. Apua, leijun pilvissä;) Toivottavasti en putoa...

Pähkinäneito kysyi äitiyspäiväraha ja äitiysavustushakemuksesta. Itsekin hain molempia samalla lomakkeella ja toimitan palkkakuitit vasta myöhemmin, mutta äitiysavustuksesta kyllä sain päätöksen heti.

Moni on saanut tai odottelee äitiyspakkausta. Meille se tuli jo aikoja sitten ja täytyy myöntää, etten juuri ole sitä availlut. Vaatteet tänä vuonna on onneksi tosi kivat verrattuna edellisiin vuosiin, mutta enemmän tulee hiplailtua itse ostamia vaatteita. Aika isoilta nuo pakkauksen vaatteet näytti, eli ei varmaan ihan aluksi tule edes pidettyä. Olen ostanut muutamia 56 cm vaatteita, ettei vauva hukkuisi vaatteisiin. Viime viikolla ostettiin ihanat vaatteet, joilla iskä hakee meidät sitten laitokselta. Löydettiin sellainen teddymäinen ulkoilupuku marraskuuksi, se oli sellainen 56 cm valkoinen jossa oli korvat;) Kunhan ei kauheita pakkasia tulisi!

Mutta nyt töiden kimppuun!

Rv 28+2

Vierailija
6/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinouduin kyllä eilenkin, mutta kone ilmeisesti tykkäsi viestistäni niin paljon, että söi sen.. Anyway, tässä uusi.

Massu kasvaa kovasti ja asukki potkii ja möyrii. Supistelee jatkuvasti, muttei kipeästi, niin eiköhän se kuulu asiaan.

Hellttä on täälläkin, yli 30 astetta oli eilenkin ja tänään taivas on eilistäkin kirkkaampi.

Vauvan huone alkaa olla kasassa ja vaatteitakin olen pessyt ja silittänyt jo kaappiin, ettei tartte sitten kiireellä laittaa varsinkaan kun omasta voinnista ei ole tietoa. Pesettekö muuten vauvan vaatteet erillään muusta pyykistä? Entä silitys? Oma äitini sanoi, että vauvan vaatteet pitää aina silittää bakteerien tappamiseksi. Oon kyllä silitellyt noilta kahdelta muultakin, joten eiköhän tältäkin.

Taas täytyy mennä!

T:Sasusasu vko 28+4

Vierailija
7/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinki keskellä päivää ihan rauhassa koneelle ku tytöt kattoo Frankliniä :) Käytiin tyttöjen kaa potkulautailemassa (pienten lasten potkulaudat joissa 2 pyörää takana) ja silti kuopus ei oikeen pitkään jaksa. Pihalla on taas tosi kuuma ja ei jaksettukaan kauaa olla hiekkiksella potkulautailun jälkeen. Jotenki tuntuu et mulle on alkanu tulee turvotusta täs ihan lähipäivinä. Tuntuuks muilla olevan turvotusta jo tässä vaiheessa?

Yöki oli niin levoton ja jalkoja taas vaihteeks särki ja tietysti ne puutu taas monen monta kertaa. Ukkonenki herätti meijät ja tytöt nukku tosi levottomasti. Eli olipas pitkästä aikaa tooodella huonosti nukuttu yö ainaki mulla. Ihanaa olla tänään vaan kotona eikä tarvi lähtee ees kauppaan.

Kyllä mä ainaki muistan sut Aarni-Kerkko ja kiva kuulla pitkästä aikaa kuulumisia! Varmaan monella on sama ettei kesällä oo jaksanu/voinu pahemmin käydä pinoutumassa mut nyt syksyn tullen taas innostuu. Ja muutenki ku vauvan syntymään ei oo enää niin kovin pitkää aikaa...

Aino07: Onnea uusien vaunujen saamisesta! Ois ne uudet vaunut kyl ihanat mut meillä taidetaan joutua pärjäämään vanhoilla. Vanhat Orat on kuitenki nätit ja toimivat vaikka vähän kulahtanu toi istuinosa ja käsinojat onki. Kantokoppa sentään on uuden veronen ja päivänvarjoki on nätti sekä hoitolaukku vielä ihan kunnossa. Ku ne renkaat viel sais uusittuu.

Sasusasu: Meillä ei oo koskaan pesty vauvan vaatteita erillään muista vaatteista. Meillä tosin käytetään muutenki hajusteetonta pesuainetta ja huuhteluainetta ku tytöillä on allergiaa. En oo myöskään koskaan silitelly vauvan vaatteita enkä tuu silittämäänkään. Yksinkertaisesti en jaksa sitä rumbaa enkä näe sitä mitenkään tärkeenäkään. Onhan ne vaatteet kuitenki jo puhtaita pesun jäljiltä. Jokaisella varmaan tässäki tapansa.

Mun on varmaan pakko pyytää miestä illalla ottamaan vauvan vaatteet yläkaapista esiin ni voin jo pestä jotain ja laittaa laatikoihin. Tekee mieli jo vähän hypistellä ku ei äippäpakkaustakaan otettu.

Tarald ja tiitiäinen 26+4

Vierailija
8/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä jyväskylässä miehen siskon luona kyläilemässä. heillä on vasta valmistunut talo, niin ollaan pihakiveyksien laitossa jelppailtu. Tai no lähinnä mies on autellut, minä jonkin verran harjan avulla saumaus hiekkoja levitellyt. Mutta siitä huolimatta selkä on ihan jumissa ja issias kipua toisessa lonkassa. Tänään lähdetään kuitenkin ajelemaan jo kotiin päin. Mälsää istua 4-5h autossa, mut ihanaa päästä kotiin. Koiriakin on jo ikävä.

Minua on alkanut mietityttämään noi kivuttomat supparit. Kun mulla on niitä aika paljon päivisin ja öisinkin kun asentoa vaihtaa. Eivät välttämättä liity mitenkään rasitukseen, vaan niitä tulee istuskellessakin ja maatessa. Moni on sanonut että nekin on jo tuhojaan tehnyt kohdunkaulalle ja -suulle. No vajaan parin viikon päästä on lääkäri niin sitten selviää sekin asia.

Joo mutta jos nyt menis pakkaa kassit valmiiksi ja lähtis sitten vielä tuonne pihalle ihmettelemään, että millonkas sitä kotiin pääsis lähtemään ettei tarvii yömyöhällä vasta perille päästä.

Sanle ja Dj 27+1

Vierailija
9/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nää helteet ikinä lopu?

Mulle napsahti ylimääräinen lääkärikeikka huomiselle. Vasen jalka on ollut muutaman päivän todella kipeä ja turvoksissa eikä tilanne ole helpottanut yhtään. Nivusissa on kipeä, mustelmankaltainen (vuotava?) suonikohju, joten kaipa haluavat tarkistaa ettei mulla ole veritulppaa tai muuta ikävämpää häikkää. Hyvähän se vaan on, ja terveysasema on tuossa ihan lähellä ettei sinne ole mikään ongelma vaappua.

Sasusasu, en ole koskan pessyt vauvan vaatteita erikseen enkä silittänyt. Pesuaineena käytän koko perheellä joko hajustamattomia tai hyvin miedosti hajustettuja tuotteita. Harvoin laitan huuhteluainetta. Ei kannata turhaan miettiä " bakteerien tappamista" tms., vauva saa toki jo syntymästään äidiltään tutun bakteerikannan. Eihän kukaan desinfioi tissiäkään ennen imetystä. Kieltämättä itseäni aikoinaan hirvitti, kun esikoinen oppi ryömimään ja eräänä päivänä yllätin lapsen jyrsimästä koiran puruluuta. Koira vieläpä oli ystävällinen ja kiikutti itse luunsa lapselle. Mutta meillä tyttö on ollut terve kuin pukki, ei ainuttakaan korvatulehdusta, ei allergiaa eikä ikinä mitään vatsavaivoja (*kop KOP*). Itse olin koliikki-, korvatulehduskierre- ja allergialapsi, huh.

Jees, mutta mä pistän taas maate sohvalle ->

KL.

Vierailija
10/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille. Onpas edellisestä pinoutumisesta tainnut vierähtää luvattoman kauan, mutta uuden työn aloittaminen, muutto ja kesä ja kaikki muut hässäkät on kyllä hyvin tehokkaasti vieny ajan.

Nyt kuitenkin ilmoittaudun masuineni, hyvin ja kohtalaisen paksusti jaksellaan. Painoa on tullut vaivaiset neljä kiloa, mutta eipä tuota edellisessäkään tullut kuin 9 kg kaikenkaikkiaan vaikka lähtöpainokaan ei kovin valtaisa ole.

Maha on kyllä kovasti kasvanut ja kovasti reipas asukki siellä lymyilee, liikkeet rupes näkyyn päällepäin jo vkolla 17.

Jospa taasen yrittäisi ryhdistäytyä ja kertoilla kuulumisia hiukan tiheämmin :)

@ ja Torsti rv 26

Vierailija
11/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpäs oo tänne marraspuolelle kirjotellutkaan taas moneen päivään. Terve vaan kaikille! :)

Eipä sitten tullut mentyä maanantaina töihin, kun ääni oli poissa. Menin lääkäriin ja kappas, meikällä on sitte joku ihme virus. Tulehusarvot ja leukosyytit kohollaan ja hemoglobiini laskenut....4 päivää tuli saikkua. En oo vaan koneella jaksanut käydä ollenkaan. On jotenki ollu ihan puhti pois. En uskonutkaan kuinka paljon 6-vuotias poika voi viedä energiaa ja kun ei sillä tavalla vielä tunneta toisiamme ja en osaa silleen olla kauheen ankara joidenkin asioiden suhteen missä pitäs olla...oon vähän hölmistynyt välillä. huh :P Mutta ihan hyvin on kuitenkin mennyt. Nyt on vaan mieskin ajamassa rekkaa, joten yksin oon kotona kipeenä ja pitäs jaksaa siivota, pyykit pestä, ruuat laittaa, leikkiä, yms. yms. :O (valivali)

Mutta mitäs muuta...

Aino07: ihanan paketin oot saanu! Minä oon itekin katellu nyt vaunuja (vasta nyt) Saksasta ja haluttas tilata Hartanin Topline -malliset. Samanlaiset kyllä löyty Ruotsistakin eikä oo hirveen paljon kalliimmat, joten jos sitä äitin kanssa yhdessä tilattaskin ruotsista :) Oliko hankalaa tilata Saksasta ja tuleeko niihin vaunuihin takuita sun muita? Paljon makso toimitus jne? :)

Pähkinäneito: minäkin hain samalla lomakkeella äitiyspäivärahaa ja muistaakseni oli vanhempainrahastakin siinä samassa sekä sitten äitiyspakkaus. Työpaikan palkanlaskijat onneks laitto Kelan paprut lopuksi menemään, kun heidän piti laskea ne kolmen kuukauden palkat siihen ja toimittaa tiedot Kelalle...eipä tarvinnu ite niitä sumplia sitten ja päätöskin on jo tullut. Sekä äippäpakkauskin ja aivan ihania vaatteita oli ja tavaroita...niin lutusia ;) hih.

Tarald: Mulla oli turvotusta myös paljonkin tuossa muutama viikkoa sitten, kun vielä olin Tukholmassa....ihan joka päivä oli kauheet tönköt jalat ja ihan turvoksissa eikä oikein mikään auttanut. Nytkin turvottaa sitten jos oon oikein paljon jaloillani tai istun samassa asennossa paljon...ikäviä nuo turvotukset, mutta toivottavasti menee ohi.

Sanle: Mulla oli noita suppareita ihan kivun kanssa muutama viikko sitten päivittäin. Lääkärille niistä mainitsin, mutta sanottiin että se on ihan normaalia tässä vaiheessa ja että aina kun tulee niin pitäs levätä mahollisimman paljon ja bla bla...nyt ei onneksi oo kyllä ollut ihan niin kovasti. Toivottavasti sullakin hellittää!

Kaalilaatikko: sinullakin vasen jalka turvottanut ja kivunnut. Mulla on edelleen toi jalkapöytä ihan hirveen arka kun siihen koskee..siis vasemman jalan ja vasen jalka mulla olikin aina koko ajan turvoksissa, nyt se on hellittänyt, mutta hyvä että sinulla tarkistetaan ihan kunnolla. Itse en menny lääkäriin asiasta kun sanoivat että ei se varmaan mitään ihmeellistä oo. Ihan normaalia...:P Toivottavasti on kaikki sulla ok kun käyt lääkärissä :)!!

Jep, muillekin hyvää kesiviikkoa ja loppuviikkoa jos en satu jaksamaan kirjoittaa. Omaa napaa sen verran, että tänään oli sokerirasitustesti aamulla ja kyllähän väsytti, kun 7.15 piti olla jo labrassa ja juoda sitä litkua..yäk ;) heh...mutta arvot olivat hyvät, joten ei oo mitään diabetes-vaaraa ainakaan. Jeeee...eilen olin niin huolissani että mitä jos väsymys ja kaikki johtuu siitä...:P Neuvolalääkäri olis sitten ens viikolla joten sinne asti pitää odottaa ja ehkä pitää alkaa noita rautatabletteja nyt syömään...saas nähdä. Huomenna meen työterkkarille tämän viruksen takia uudestaan otattaan verikokeet varmaan...jos ei nyt tämän pvän aikana sitte hellitä.

Mutta, tästä tulikin melko maratooni, joten taidanpa nyt mennä syömään jugurttia ja odottaa sitten että poika tulee kerhosta taksilla tuossa neljän jälkeen...pitäs laittaa sille ruokakin valmiiksi...keksis vaan että mitä sitä tekis? :P

Mutta päivänjatkoja kaikille!!

Rv 27+3 taitaa olla nyt meneillään...

Vierailija
12/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malaika_vaavi kyseli vaunujen tilaamisesta Saksasta. Kyllä mulla ainakin meni kaikki todella hyvin. Tilaus sujui kätevästi, toimitus noin viidessä viikossa (riippuu valmistajasta) ja paketti tuotiin ovelle asti. Rahti maksoi hieman alle 40 euroa, eli ei paha. Takuuasiat pitää tietenkin hoitaa toimittajan kanssa, mutta en usko että ongelmia asioiden hoitamisessa tulee. Tutulla oli ollut jotain ongelmia, niin oli saanut uudet osat nopeasti. Ja paketin mukana tuli jopa suomenkieliset käyttöohjeet;) Eli rohkeasti kannattaa tilata! Meillä vaunut tuli ainakin reilut 200 euroa halvemmaksi kuin Suomesta ostettaessa...

Vierailija
13/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino07, onnea uusista vaunuista! Muutenkin on varmasti ihanaa laitella uutta kotia ja nauttia toimivista tiloista. Me asutaan vielä vuokralla, mutta kesällä hankkimiemme uusien kätevien ja nättien kalusteiden vuoksi asuminen tuntuu toimivalta ja mukavalta. Itse kärsin, jos kotini on " ruma" .

Sasusasu kyseli vauvanvaatteiden pesusta ja silityksestä. Itse olen pessyt ihan muun pyykin seassa nuo kirpparilta ostelemani nutut. Huuhteluainetta en käytä koskaan, joten olen kyllä silittänyt vaatteet pehmeäksi.

Työpäivän aikana tulee seisottua ja käveltyä lähes koko ajan, joten en aina edes muista olevani raskaana. Nyt kun on aikaa istua, Nuukin tuntuu potkivan aivan valtavasti :-) Potkuista huolimatta mun on välillä vaikea tajuta masussa oikeasti olevan vauvan. Kovasti sitä vauvan tuloon olen valmistautunut - on pinnasängyt ja kaikki -, mutta silti välillä katselen ihmeissäni masuani, joka heiluu potkujen tahtiin. Vauva? MINUN MAHASSANI? Olen varmaan tosi outo, mutta onko teillä muilla koskaan samanlaisia ihmetyksen hetkiä?

Lisääntymisen ihmettä pohdiskeleva RvaRuljanssi ja Se Ihme rv 25+1 :-)

Vierailija
14/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt koulussa ovat lähteneet käyntiin rytinällä, mutta ei sitä rytinää kauan kestä, sillä aloitan äitiysloman 14.9., eikä siihen ole kuin neljä viikkoa. Tänään hoitelin kelan paperit kuntoon. Esikoinen aloitti tiistaina koulun ja hyvin lähti käyntiin sekin.

Painoa on tullut n. 7 kiloa, mutta uskon ja toivon, että nousu loppuu vähäksi aikaa, kun loma loppui ja kesäinen mussutus loppuu. Katsotaan...

Oman navan alla käy melkoinen myllerrys. Lueskelisin mielelläni selälläni sängyssä, mutta silloin alkaa sellainen ralli, että on pakko kääntyä kyljelleen.

Tässä tärkeimmät.

Pepi 27+1

Vierailija
15/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun näyttää että opettajia oli ainakin kaksi, niin pitää ilmoittautua itsekin. :) Loppupäivästä alkaa masussa tuntea että koko päivä on jaloilla oltu. Saa nähdä kuinka kauan jaksaa töissä olla, syyslomaan saakka pitäis, yli 2kk vielä...

Itsellä tuntuu että mussutus on vain pahentunut töiden alettua. Ei päivällä tietty muuta kuin ruoka, mutta koko ilta sitten senkin edestä. :| No, vielä olen pari kiloa esikoisen raskauden lähtöpainon alapuolella, että jospa tämä aisossa riittävästi pysyis. :)

Rattaissa täytynee tyytyä 4v vanhoihin esikoisen menopeleihin ;) ja vaatteitakin ostelin kesällä, kun aikaa oli, kirppareilta ja osin alennusmyynneistä, joten eipä ole tarvetta äitiyspakkausvaatteille. Kovin olivat taas kerran poikamaisia ja kun taitaa olla tyttö tulossa, niin eipä siksikään kiinnosta.

Suonta on vetänyt muutaman kerran yöllä, viimeisimmällä kerralla niin kipeesti että oikeasti itkin. En oo tienny että voi lihakseen niin kipeesti käydä. Näyttäis, että napakat (=paikallaan pysyvät) villasäärystimet toi avun. Toivottavasti pysyvän...

Mutta taidan alkaa iltapalalle että jaksaa nousta aikaiseen aamuun taas huomenna. Jospa minäkin vähän useammin näin syksyn saavuttua pinoutuisin.

rv kai 25+?, ei ole ennättänyt tarkkaa laskua pitämään ;D