Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pinoa vielä näkynyt, joten aloitin sellaisen.

Eilen oli keskustelua painonnoususta. Minulla on paino noussut n. 4,5 kg alusta, joista ruhtinaalliset reilut 3 kg viimeisen kuukauden aikana. Turvotusta kai osaksi ja reissussa kun oltiin, niin tuli herkuteltua liiankin kanssa. Muutenkin huomaa, että nyt on ruokahalu kasvanut entisestäänkin. Vähän väliä on nälkä. Minulla kun on tuota lähtöpainoa ihan kiitettävästi, niin kilot saisivat pysyä kurissa. Lisäksi raskausdiabeteksen vuoksi ruokavalio pitäisi olla terveellinen.

Kovasti monet jo kyselee töissä ja muutenkin, että kuinka kauan on äitiysloman alkuun. Piti siis oikein laskea. Tulokseksi tuli 6½ viikkoa eli aika pitkään vielä. Nähtäväksi kyllä jää, voinko loppuun asti olla, kun yleensä paria kuukautta ennen laskettua aikaa verenpaine on lähtenyt nousuun ja se tietää sitten saikkua.

Viikkoja 28+2

Vierailija
2/9 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat muutaman päivän pinot kuitenkin puolustaa paikkaansa kun näin hiljaista on...

Tulpan eilisen viestin innoittamana mittasin masun ja sama tulos: metri kasassa. Tuskin ylpeydenaihe, mutta eipä huolikaan. Pinta alkaa myös muistuttaa marmoria...

Huonekaluista on jo ollut juttua. Me päästään oikein kilpailuttamaan pinnasänkyjä kun niitä on moni ystävä tarjonnut. Kolme me niitä tarvitaankin: kotiin, mökille ja mummolaan (käydään niin usein ettei matkasänkyä jaksa aina koota).

Samoin sittereitä tarvittaisiin samat kolme eikä niitä ole mistään lainaksi ilmaantunut. Kotiin meinasin ostaa Babybjörnin, viimeksi oli lainassa joku sen antiikkinen versio joka oli tosi hyvä. Minä kuulun sitteripuolueeseen: on se pienen kiva nähdä välillä muutakin kuin vilttiä tai kattoa.

Pähkinäneidon tavoin korjaan harrastuksena huonekaluja. Tosin en aina viitsi huolella hiokaan: esikoisen syöttötuoli on nyt aika ihana kun sen nykyisen vaaleansinisen alta näkyy kolhuista entinen valkoinen. Väriä päälle vaan jos laiskottaa.

Te joilla on jo lapsia, voiko hoitopöytä olla esikoisen huoneessa vaikka Pieni nukkuisikin vanhempien huoneessa? Vai onko yöinen vaipanvaihto sitten hankalala? Meillä tietokone tukkii makkarin ja kylppäriin ei jaksaisi änkeä. Kodinhoitohuone on utopiaa...

t. Tuulinäiti 26+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä on ollut touhua täynnä,

mutta ihanaa pomo soitti että maanantaina loppuisi lomautus ja pääsisi taas töihin=)=) JA MIKÄ PARASTA TÄMÄ LOMAUTUS EI HAITANNUT ÄIPPÄRAHAA VAIKKA OLEN OLLUT TOUKOKUUSTA ASTI KOTONA! SAAN VIEDÄ 4kk ennen ja 2kk jälkeen lomautuksen ja se lasketaan niistä=)=)=)=)=)JEE HYVÄÄ RAHAA TULOS =)

Hui kun väsyttää pitäisköhän mennä pojankaa päikkäreille=)

Pähkinäneito rv 25

Vierailija
4/9 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pähkinäneidolle onnittelut hyvistä työuutisista!! Tosta äitiysrahasta tuli mieleen, että mulle ei ole tullut Kelan päätöstä vieläkään, vaikka jätin hakemuksen jo kuukausi sitten... Onkohan siellä joku sössinyt vai kestääkö käsittely pidempään lomien takia?

Tuulinäiti kyseli hoitopöydän paikasta: meillä ei ole asiasta kokemusta, mutta luulis, että jos lapsi on sikeäuninen niin se ei herää vaikka vauvan kanssa kävisitte yöllä vaippaa vaihtamassa (ellei vauva sitten huuda kurkku suorana). Meillä ei ole ollut hoitopöytää laisinkaan, sillä ollaan vaihdettu vaipat pyykinpesukoneen päällä. Meillä tosin tuo esikoinen oli niin kova kakkaamaan, että melkein joka vaipassa oli sitä itseään, joten vaipat olisi ollut joka tapauksessa vaihdettava vesipisteen luona.

Painonnoususta: oiskohan 7 kiloa tullut lisää.

Mä olen ollut tosi huolissani mun kohdunsuun pehmenemisestä. Viime to kohdukaula oli siis lyhentynyt 2 senttiin ja kohdun ulkosuu oli sormelle auki. Jotain se lääkäri höpisi sisäsuustakin, mutten oikein sitten saanut tolkkua oliko sekin pehmennyt. Ajattelin soitella neuvolaan ja pyytää kontrolliaikaa ihan jo oman mielenrauhanikin takia. Kivuliaita suppareita ei ole ollut mutta kivuttomia aika paljon. Mites teillä muilla onko teillä paljon kivuttomia suppareita joka päivä?

Mulle on aika sama onko yhden vai usean päivän pinoja. Toisaalta tietty päivän pinot ois kivoja, jos vaan ihmiset jaksais niihin kirjotella ja ehkä sitä itsekin tulis niihin useammin kirjoiteltua. Mutta katsellaanko miten nämä päiväpinot kehittyvät ja vaihdetaan sitten pidempiin jos siltä näyttää?

tosca 27+0

Vierailija
5/9 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten ensimmäinen työpäivä uusien oppilaiden kanssa, uudessa koulussa. Ja kyllä osaa olo olla naatti! Toisaalta tosi ihana päästä taas työmaailmaan, mutta mun luokkahuoneeni on aivan pätsi ja näin lukuvuoden alussa on niin paljon suunniteltavaa, että päivät väkisin venyvät. Nytkin olisi iso pino kirjoja tuossa pöydänkulmalla odottamassa tuntien suunnittelua... Toisaalta tämä syksy on kyllä omalla kohdallani aika lyhyt työrupeama, vain 10 viikkoa äitiysloman alkuun.

Mukavaa, että Marrasmasut ovat palanneet päiväpinoon! Mun mielestäni näitä on mukavampi lukea.

Onnea Pähkinäneidolle työ- ja talousasioiden järkkääntymisestä parhaimmin päin!

Saimme eilen äitiyspakkauksen. Kyllä onkin ihana! Mieskin aivan liikuttui pakettia tutkiessamme. Erityisesti tykästyin kaikkiin vihreäsävyisiin vaatteisiin. Muutenkin oli mukavan neutraali pakkaus, ei sitä iänikuista sinistä joka nutussa.

RvaRuljanssi ja Nuu rv 25 tasan (Miten nämä viikot oikein laukkaavat?!)

Vierailija
6/9 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi tainnu kirjottaa kun olin menossa lääkäriin supistelujen takia.

siellä selvisi syy näihin kaikkiin vaivoihin -> vauva on todella alhaalla ja kiinnittyneenä ja sen takia ärsyttää ja provosoi kaiken maailman vaivoja esille. kohdun suu oli pehmennyt mutta muuten ok.

näin pikku kaverin ultrallakin taas :) lääkäri otti hieman mittoja pipanasta ja kyllä todellakin oli alhaalla! päätä ultratessa joutui menemään häpyluun päälle asti jotta sai kuvattua. aika söpö vekkuli vauva tämä :)

sain hieman helpotettua tänään tarvikestressiä. käytiin esikoisen kanssa kellarissa tonkimassa ja olihan siellä yhtä jos toistakin. vaatteitakin oli iso muovipussillinen neutraalin värisiä 56-62cm ja 68cm kokosiakin paljon. mutta voi että kuinka pieniä ne on!! kyselinkin esikoiselta että onko hän tosiaankin ollu näin pieni joskus :) väitti että ne vaatteet menee vielä muka päälle... heh, mitä nyt vaa 100cm käyttää oikeasti nyt:D

soitin tänään kelaankin kun aloin miettimään onko koko hakemus edes mennyt perille ku mullakin (kuten toscallakin) hakemus jätetty heinäkuun alussa jo. olihan se mutta vielä odottamassa käsittelyä... voi *piip* sanon mä. eikö ne tajua että raskaana olevien kanssa ei kannata leikkiä vaan hommat pitää hoitua heti jotta saa pakkauksen pian kotiin :D noh, jos nyt totta puhutaan niin ihan hyväkin ettei oo tullu vielä kun sitte se lojuis tossa jaloissa odottamassa että saadaan aikaseks mentyä hyllylevy-ostoksille.

pinoista vielä että ite tykkään enemmän näistä päiväpinoista kun on lyhyempiä. ensinnäkin jaksaa lukea kaikkien tekstit ajatuksen kanssa paremmin ja toisekseen jaksaa vielä kirjottaakkin luku-urakan jälkeen.

huh juu. hiki valuu solkenaan, pakko mennä suihkuun. tää on kivaa kun on joku flunssaki hypänny kimppuu ja tällaset helteet niin on kyllä kerrassa tukala olo.

freya ja pipana 28+5

Vierailija
7/9 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa minäkin hieman kuulumisia. Täällä on ihmetelty kun on niin hiljaisia nämä päiväpinot. Itse en voi päivisin töissä kirjoitella, kun ei työaika anna ollenkaan periksi omille jutuille, joten jää kirjoittelut sitten iltaan.

Tänään oli äitykkä kylässä. Esikoinen pompotti mummia pitkin kämppää. Milloin söivät, nukuivat ja välillä kuulemma satoi luntakin. Hauskaa oli seurata noita touhuja. Nostan hattua äidilleni, että jaksaa olla ihan täysillä neidin jutuissa mukana.

Oma pähkäilyni tuon päivähoito asian suhteen helpottui tänään (siis mietintä milloin harventaa hoitopäiviä tai lopettaa vallan ja lopettaako). Aamulla lastenhoitaja kyseli, koska on laskettu aika. Itse otin puheeksi, että pitänee miettiä noita hoitopäiviä sitten jossain vaiheessa, niin hoitaja sanoi siihen, että älä turhaan kiirehdi, katso miten odotus sujuu ja miten vauvan kanssa arki alkaa. Oli ihanaa kun ovat itse tuota mieltä, voin huoleti pitää neidin hoidossa ainakin tämän vuoden ja katsoa miten arki lähtee vauvan synnyttyä rullaamaan. Neitikin on viihtynyt superhyvin päiväkodissa, ei kuulemma loman jälkeen ole ollut mitään ongelmia, yhtä aurinkoa koko tyttö. Kotonakin uhmat ja kiukuttelu vähentyneet. Tosin rahallisestihan tuo ei halpaa ole, kun maksetaan täysi päivähoitomaksu.

Helteistä huolimatta olo on mitä mainioin. Issiasvaiva on pysynyt jokseenkin kurissa. Vaikka öisin heräilen vähintään 2 tunnin välein. Nyt tietty ihan hikisenä (miestä häiritsee, kun supatan itsekseni ärräpäitä, kuulun niihin, jotka ovat kiukkuisia kesken unien herätessään, tästä johtuen osti kotiin eilen ilmatointilaitteen). Mitenköhän sitä jaksaa taas yöimetykset? Esikoinen tosin ei kauaa herännyt öisin tissille, saa nähdä miten uuden tulokkaan kanssa käy.

Nyt on töissä ollut sen verran mukavaa ja sopivan kiireistäkin, että aika ajoin harmittaa, kun kohta ei tuota työtä hetkeen olekaan. Vaikka onhan se sitten kivaa olla kotonakin. Haikeaa tulee silti olemaan, työkaverit on sen verran mukavia, kuten työnikin. Onneksi on vakityö mihin sitten aikanaan palata.

Nyt lopettelen rv 28 ja jotain

Vierailija
8/9 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sit Kelan paprut eli äippäavustusraha on tilillä ylihuomenna. Sit rupeen tosissaan ettii vauvalle sitterii, pinnasängyn suojii ja ne uudet renkaatki vaunuihin tarvitaan ehdottomasti. Myös päätös äippälomasta tuli ja alotan äippäloman 50 pv ennen laskettuu aikaa eli äippäloma alkaa 20.9. siis enää kuukaus työttömänä. En siis tosiaan viittiny mennä töihin tässä välissä ku esikoinen täytti kolme ku olin jo raskaana. Mulla ei ollu työtä mihin palatakaan.

Kuopus alotti tänään samassa kerhossa missä esikoinen käy. Hyvin oli menny se kolmetuntinen ja esikoinen oli pitäny hyvää huolta: yhessä oli käyny vessassa ja käsien pesulla ja leikkiny leikkejä :) Iso tyttö toi meijän kolmevuotiaski vaikka oikeesti välillä ihan vauveli ;)

Kävin eilistä pinoa lukemassa ja onnittelut KalleNallelle jolle selvis 4D-ultrassa et tyttö on tulossa! Toisaalta varmaan jännä tietää sukupuoli etukäteen...

Tuulinäiti: Meillä hoitopöytä oli kuopuksen syntyessä kylppärissä. Ei viititty laittaa esikoisen makkariin jossa yölliset vaipanvaihdot ois taatusti herättäny pienen 2-vuotiaan tuhisijan. Kylppärissä oli sit hanaki lähellä ja pepun pesu onnistu helposti.

Pähkinäneito: Hieno homma et töitä löytyy ja saat ihan kivaa äippärahaa. Ite sain esikoisesta mukavasti ku olin ollu töissä mut kuopuksesta tuliki sit minimii ja nytki vaan ihan vähän enemmän ku minimii. Pienillä tuloilla oon onneks tottunu tulee toimeen ku esikoisen aikana mieski oli työttömänä.

tosca: Mulla kesti Kelassa papereiden käsittely n. 3 viikkoa eli voi olla et siel on nyt kesällä ollu ruuhkaa. Jos ei sulla kohta kuulu mitään ni ota yhteyttä kelaan. Kivuttomat supparit alko mulla jo tosi aikasin ja päivittäin niitä on. Iltasin ku otan tukivyön pois ni tunnen ne ikävästi. Onni et mul on tukivyö :)

RvaRuljanssi: On se vaan ihana ku saa sen ekan äippäpakkauksen (meillä ei tosin otettu kuopukselle eikä nytkään). Niitä vaatteita on mahtavaa hiplailla ja katella kaikkea mitä siellä on sisällä.

--freya--: Hyvä et kaikki kunnossa vaikka sua onki supistellu. Meillä kuopus käyttää 92-98 vaatteita ja neki tuntuu vielä pieniltä verrattuna esikoisen 116 senttisiin. Kasvaa varmaan silmissä kuopuksen vaatteet ku otan esiin vauvan vaatteet ihmeteltäväks.

Tarald ja tiitiäinen 26+3

Vierailija
9/9 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kiva että on päiväpinot, vaikkei asiaa olisikaan niin paljoa.

Josko itsekin helpommin tulisi kirjoiteltua. Edelleen superkiireistä aikaa, josko lokakuussa jo helpottaisi. Äitiysloma alkaa 20.10.2007 ja siihenhän on vielä aikaa.

Perjantaina on lääkärineuvola, vähän jännittää onko kohdunsuulla kaikki ok. Nyt on alkanut supistelemaan herkemmin kun paljon kiirehtii. Eli liikkuminen on käynyt aikasta hitaaksi. Huoh, olen sellainen ihminen joka ei saa aikaiseksi mitään jollei ole vähän kiire ja nyt sitten pitäisi ottaa rauhallisesti.

Sain viime viikolla päätöksen äitiyspakkauksesta, eli eiköhän viimeistään ensi viikolla ole postissa. Yllättävän nopeasti päätös tuli, vein sen heinäkuun puolessa välissä, kuvittelin että espoo kuuluu näihin hitaisiin kuntiin mutta yllätyttävän nopeasti tuli :)

PAinosta keskustelua, mulle on tullut jo likemmäs 13 kiloa ja mielestäni en ole edes herkutellut tai syönyt enempää. Jostainhan se sitten tulee. Turvotusta nyt tietenkin on tullut muttei sekään selitä painoa. Ja " normaalipainoinen" olen ainakin mielestäni. ennen raskautta 75/177. No kaipa ne sitten jonnekkin häipyy aikanaan :)

Kukka ja pikkukattila 26+0