Minut sitten haukuttiin, kun vien lapsen yötyön jälkeen hoitoon
Nyt potuttaa niin paljon, että uni ei tule. Jep, yötyöläisen lapsilta vaan hoitopaikat pois, kun äiti on päivisin vapaalla. Terveiset ääliölle naapuriin!
Kommentit (11)
Itsekin teen vuorotyötä, ja joidenkin on kertakaikkiaan mahdotonta ymmärtää, että valvotun yön jälkeen olisi kiva nukkua... Meidän tytöt ovat pph:lla, joten hän ihanana ihmisenä ymmärtää asian täysin. Kerran olin esikoisen kanssa käymässä korvakontrollissa aamutuimaan (oman yövuoroni jälkeen) ja vein lapsen sen jälkeen pph:lle. Hän sanoi, että " mene nyt ihmeessä nukkumaan" .
Haen kyllä muksut aikaisemmin hoidosta yövuorojen jälkeisenä päivänä. Eli sitten, kun olen herännyt.
Ja totta on, että vähiten asiaa ymmärtävät nuo hiekkalaatikon reunalla kököttävät lehmät, jotka hoitavat lapsensa kouluikään asti kotona (kaikki kunnia siitä heille, mutta älkööt tuomitko muiden valintoja)!
hiekkalaatikon reunalla kököttävät lehmät! Hah hah ei voisi enää paremmin sanoa =)
t. hiekkiksen reunalla kököttämään kyllästynyt (lehmä?), joka alkaa nyt etsiä työpaikkaa
muistaa etten enää ymmärrä toisten elämäntilanteita
t. hiekkalaatikon reunalla istuva vanha lehmä
Saa lapsi nukkua omassa kodissaan!
Ap:n yötyöllä ei siis ole merkitystä lapsen nukkumiseen. Päiväunet nukkuin pk:ssa vaikka äiti ois päivätyössä.
On ihan mahdoton ajatus, että esimerkiksi yövuoroviikolla pystyisi tekemään vaativaa sairaanhoitotyötä ilman riittävää lepoa. Lisäksi on myös aika vastuuton ajatus, että yövuoron jälkeen pystyisi hoitamaan lasta. Yötyön jälkeinen tilahan vastaa humalatilaa, eikä humalassakaan saa lapsia hoidella.
Älä välitä tuommoisesta. Sano kyseiselle tyypille, että valvo itse yö ja hoida sitten lapsiasi.
Ei yövuoron jälkeen ole todellakaan kykenevä lapsia hoitamaan, täytyy levätä että jaksaa. Olisit vaan sanonut suorat sanat, että yövuoron jälkeinen nukkumispäivä on myös tavallaan työaikaa, silloin on pakko levätä.
Ei todellakaan ole sama, että valvooko töissä tai kotona. Siellä ollaan työtä tekemässä yöllä, sen lisäksi että valvotaan tehdään paljon muutakin.
minun asemaani. Mielestäni sinä olet oikeassa, lapset pitääkin viedä hoitoon yövuoron jälkeen. Mutta jos minä olen vielä kahden alle 3-vuotiaan kanssa kotona, joista toista imetän, en silti koe olevani ymmärtämätön lehmä.
Eli ei ehkä kannata hyökätä kaikkien niiden kimppuun, jotka eivät ole samassa elämäntilanteessa kuin sinä, vaikka joku meistä onkin kohdellut sinua väärin.