Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne asti ovat odottajat voineet olla hoitoalalla töissä?

13.08.2007 |

Äh, vaikea saada otsikkoon tarpeeksi informaatiota..

Sitä siis haen, että kuinka pitkälle asti olette pystyneet raskaana ollessanne tekemään töitä hoitoalalla normaalisti? Ja mieluusti vielä kuulisin nimenomaan, miten raskaassa osastotyössä olevat ovat pärjänneet..

Itse olen nyt rv 16+1, töissä vanhustensairaalassa, jossa siis lähinnä vuodepotilaita pyöritellään. Pomolle en ole vielä kertonut olevani raskaana. Silti jo nyt välillä tuntuu että töissä pelottaa tehdä tiettyjä nostoja tai kääntöjä, kun joutuu niin kovasti itseään niissä repimään, jo ennen raskautta joskus on tuntunut että vatsalihakset revähtää.. Ja työtahti ja kiire on muutenkin aika kova. Joskus myös tuntuu ettei voi vältää tilanteita että tulee mahaan jotain osumaa..

Selälle työ on myös raskasta jo nyt, joten voin kuvitella että kaikki ei pysty olemaan töissä äitiyslomaan asti, vai miten on?

Lähinnä tätä kyselen siksikin, että olen vain pätkätyöläinen. Mulla nykyinen sopimus loppuu rv23. Ja sitä ennen on varmasti ollut jo pakko kertoa työnantajalle raskaudesta, eiköhän tuo jo näykin. Niin mietin vaan että onko yleistä että jäädään aikaisinkin meidän alalla saikulle, eli voinko jo ennalta varautua että työnantajaa ei enää rv23 jälkeen kiinnosta tehdä uutta sopimusta kun olettaa että jään kuitenkin heti saikulle.

Raskaushan ei saa olla syy työsopimuksen purkamiseen tai koeajalla poispotkimiseen, mutta mun kohdalla kyse ei olisikaan siitä, vaan ihan vaan että halutaanko mut enää sinne vai ei. Työnantajan ei kai tartte perustella miksi ei halua mua enää ottaa töihin uudestaan. (ilman tätä raskautta sopimukseni jatkuisi kyllä ihan varmasti, työnantajani pitää minusta, arvostaa mua työntekijänä, ei normaalitilanteessa haluaisi päästää mua menemään. On kehottanut jopa hakemaan vakipaikkaa kun sellainen vapautuu, antanut positiivisen kuvan mahdollisuuksista saada se..)

Sekavaa sepustusta, mutta tosiaan haluaisin kuulla miten muilla hoitoalan ihmisillä on raskausaika mennyt.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse hoitoalalla,työskentelin odottaessani kaksi vuotta sitten ambulanssissa ja ensipu polilla.Aloitin työt ensiavuusa rv 9+ ja olin työssä vkolle 34+, jolloin jäin supistusten vuoksi hiukan ennen ä.lomaa kotiin.Tein yövuoroja pelkästään koko ajan, n. 4-5 yötä putkeen ja sitten vapaille.Työ oli siellä ajoittain nostamista, kyykistelyä, kiinni pitämistä ja reippaassa tahdissa työskentelyä.Voiin koko raskauden hyvin ja työt sujui raskauden aikana hyvin.Ainoa oli väkivaltaiset plaat joiden kanssa oli varovaisempi.Kerran myös sattui väkivältainen potilas, mutta onneksi pahemmalta vältyttiin.

Mä olen sitä mieltä että tunnustelet omaa vointiasi.Jos tulet kipeeksi ,et jaksa tai kovasti alkaa supistelemaan on varmaan suurempia nostoja syyä välttää.Muuten jos vointi ok niin töitä voi jatkaa niin pitkään kun jaksaa.Jokainen raskaus kovin erilainen .

Tsemppiä odotukseen.

Krisse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla