Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa rehellinen mielipiteenne nimestä Ines!

Vierailija
17.10.2008 |

Synnytys lähenee ja meillä on kova etunimiongelma. Mieheni on ulkomaalainen ja asumme ulkomailla, mutta lapsestamme tulee luonnollisesti kaksikielinen ja myös Suomen kansalainen. Meidän on ollut todella vaikea löytää etunimeä, joka kumpikin kelpuutamme ja joka lisäksi toimii helposti molempien äidinkielessä. Nyt ykkössuosikkimme (ja totta puhuen lähes ainoa vaihtoehtomme) on Ines. Vaikka siitä pidänkin, mulla on tiettyjä Aku Ankka -varauksia sen suhteen, en olisi koskaan aiemmin tullut sitä edes ajatelleeksi vahvojen mielleyhtymien takia. Kuitenkin se on musta kaunis nimi ja pidän siitä. Haluaisinkin nyt kuulla ihan Suomen suomalaisten mielipiteitä nimestä, voiko sen mielestänne antaa vai onko se ihan typerä ja liian ankkamainen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän useampiakin pikku-Ineksiä (Iineksiä). Tulemassa tai ehkä jo tullutkin aika suosituksi nimeksi. Kaunishan se on!!

Vierailija
2/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette ulkomaalaisia laittakaa muotoon Inez.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette ulkomaalaisia laittakaa muotoon Inez.

Enhän mä ole ulkomaalainen! Itse asiassa siitä tulisi Inès.

Vierailija
4/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa, itselläni ainakin assosioituu nimenomaan tuohon Iines Ankkaan ja mielestäni Suomessa lapsuutensa viettävälle tuo nimi olisi vähän ikävyyksien kerjäämistä..Aikuiselle ei varmaan kukaan kommentoisi, varsinkin kun on yhdellä ii:llä.

Vierailija
5/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oothan sä ulkomaalainen mulle ; )

Vierailija
6/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuista, Roopesta, Iineksestä jne. aina Ankkalinna ekana mieleen. Kaunis nimihän tuo on silti.

Vierailija
7/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistavasti tälle räiskyväluonteiselle typykälle. Laitoimme alkuun yhden I:n siksi juuri että eroaisi Aku Ankan morsmaikusta.

Vierailija
8/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä suuremmin nimestä, mutta ainahan jollekin tulee jotain mieleen. Ajan kanssa se lapsi tekee nimestään omansa ja nimen outous (jos tuota nyt edes voi outona pitää) häviää.

Vierailija
9/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä perusteella valita että kiusataankohan sitten... Ja äkkiä nimeen tottuu, niin ettei se tarkoitakaan mitään muuta enään kuin kyseistä henkilöä. Vrt. Liina. Kun tuntee sen nimisen, ei mieleen todellakaan tule mikään pöytäliina..

Terv. Millan äiti (tuleeko ankkamielikuvia ;) )

Vierailija
10/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai mä sitten uskallan tohon Inekseen suostua, jos ihan Suomessa asuvatkin niin tekee. Katsotaan nyt kunhan vauva syntyy.

Se on kyllä ihan totta että kun nimeen tottuu, niin oudot assosiaatiot yleensä unohtuu.

Vielä saa toki vastata tähän!!!

Ap

Vierailija
11/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Ines on ihan kaunis nimi, mutta en haluaisi sitä antaa Suomessa asuvalle tytölle, sillä kirjoitusasua pitäisi aina olla tavaamassa tyyliin "Iines yhdellä iillä". Riittää, että on itse saanut omaa nimeään tavata aina...

Vierailija
12/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa tosiaan yhdellä i:llä. Eihän sitä voisi antaa mitään nimeä, kun kaikista tulee jokin mielleyhtymä.

Vierailija
13/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä niinkään Ankkalinna-konnotataation takia, vaan siksi, että Suomeksi nimi kirjoitettaisiin Iines.

Vierailija
14/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen sellainen elegantti ranskatar

Vierailija
15/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin se lausuttaisiin ines, joka kuulostaa oudolta. Ei myöskään ole olemassa vakiintunutta taivutusta tuolle nimelle. Inesin? Ineksen?

Vierailija
16/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko että kukaan alkaisi taivuttaa Inestä Inesin! Ei se yhden i:n puuttuminen nyt niin paljon vaikuta!

Vierailija
17/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen tämä Chilen Inés Suarez, ja Isabel Allenden ihana kirja Inés del alma mía. Mieheni on espanjalainen, ja harkitsimme myös tytölle nimeä Inés.

Vierailija
18/18 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin etsiä toi kirja ja lukea se! Ehkä se on sitten se viime sysäys, katsotaan!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi