LOKALUTUSTEN alkuviikko ma-ke
Kommentit (27)
Täällä samat vaivat kuin muillakin: turvotusta, kolotusta, ahdistusta jne. yksi norsu täälläkin, joka ei pääse enää kunnolla liikkeelle! Töitä tämän viikon jälkeen vielä 5 viikkoa, eiköhän tuon kestä.
Tuplarattaiden kanssa tuskailin minäkin, mutta sain eilen hankittua! Olin jo kallistunut Brion double waven tai Emmaljungan twin ceroxin suuntaan, mutta meidän toukokuussa 2v täyttänyt poika ei edes nyt meinannut mahtua niihin istumaan, oli pää katossa eli kuomu oli näissä parhaissa vaunuissa liian matalalla. Päädyin sitten Carenan twinbuggy rattaisiin. Olivat tilavammat tuolle poitsulle, vaikka työntösuuntaa nyt en sitten saakaan vaihdettua. Renkaat ei myöskään kovin suuret, mutta luulisin, että riittävät kumminkin talvikeleilläkin sen verran kuin tämä mamma jaksaa liikkua. Hinta tietysti myös kiva, vain 219 eur, joten ei harmita niin paljon, jos jäävät vähemmälle käytölle.
mussu ja napu rv 29+3
Lääkärissä on nyt käyty, pikainen tarkistusvisiitti vaan. Paikat on edelleen tiukasti kiinni, eli supparit ei onneksi saa mitään aikaan. Oloa ne kyllä hankaloittaa, ja vauhti on hidasta, mutta eihän tässä onneksi enää ole kuin sen pari kuukautta, eiköhän sitä sen verran vielä jaksa hissutella.
Jalat on levottomat minullakin, ja yöt on nyt muuttunut melko tuskaisiksi, mikään asento ei ole hyvä, jalkoja pakottaa ja maha on hellänä:(
Lenkille tekisi kovasti mieli, ja jotain urheilua harrastaa, mutta siitä ei tunnu tulevan yhtään mitään, lähikaupassa taapertaminenkin saa supistelemaan, ja olo on sen jälkeen kuin olisi tehnyt jotain hirveän raskasta. No, mutta se valituksesta, pääasia, että vauva pysyy masussa vielä, eikä tarvi pelätä, että syntyy ennen aikojaan. Luulen kyllä, että tämäkin viihtyy masussa reilusti la:n yli, kuten on tehneet edelliset..
Sekin selvisi lääkärissä, että vauva on vihdoin kääntynyt pää alaspäin *huokaus*, nyt vaan toivon hartaasti, että myös älyää pysyäkin niin. Minä ehdin jo kehitellä kauheita kuvitelmia käännösyrityksistä, ja perätilasynnytyksestä, ja pahimmassa tapauksessa sektiosta (outo minä vissiin, kun pelkään sitä ihan hirveästi). Ultralla lääkäri ei muuten katsonut kuin pikaisesti vilkaisi alakautta kohdunkaulan ja sen, että on varmasti pää alaspäin, kuten päältä päin vaikutti. Olisin minä voinut vauvaa katsoa vähän, mutta eihän sitä nyt voi ruveta pyytämään, kun kerran oli vaan tarkistus;D
No, mutta nyt tämä minun teksti taas alkaa venyä, vaikka pikaisesti piti vaan käydä, minä en ilmeisesti osaa kirjoittaa lyhyesti:D
Vanile rv31+3
Tulin neuvolakuulumiset kertomaan:
paine 108/66
hb 121
kohdun koko 30,5 (palasi keskikäyrän ja yläkäyrän väliin)
pissassa sokeria (huomenna vien paastopissanäytteen)
syke 138
painoa 250 g/vko
vauva perätilassa
Ilmankos nuo liikkeet tuntuu enempi tuolla alavatsalla, jos vaavi on kerran perätilassa. Olen tyytyväinen muuten paitsi tuo pissan sokeri mietityttää. Terkka kuitenkin sanoi, että näin loppuraskaudessa maksan toiminta hidastuu ja sen takia voi pissaan tuota sokeria jäädä. Söin pari tuntia ennen neuvolaa omenapiirakkaa....
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Yrjö 32+4
Helteet vois joo helpottaa :S. Meillä on kämpässä varmaan kuumempi mitä tuolla ulkona, ei kiva ei.
PEPSI sullahan on ollu hurja synnytys edellinen! Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin!
KIIULI et ole ainoo mattimyöhänen, mie en oo tehny mitään tän tulevan murmelin tavaroiden eteen... ehkä sitten kun tulen laitokselta :S.. ei oikeesti ole aikaa eikä ajatustakaan.
NEUVOLALÄÄKÄRI oli miula eilen. Kaikki oli hyvin vaikka pelkäsin tosi paljon et paikat ois jo auennu jne. Mutta paremmassa kunnossa ollaan kuin kahdes ekas raskaudes. Hieno juttu! VOINTI on muutenkin vallan mainio, fillarilla poljetaan päivittäin kouluun ja lapset lykin rattaitatyönnellen hoitoon.. Liikuntaa tulee semmonen reilu 1,5 tuntia päivään, edellisissä en tosiaan ois voinu ees haaveilla tämmösistä suorituksista!
Meitsin vauva täyttääkin huomenna VUODEN!!!! hui kauheeta.. niin se aika vaan menee! Synnytys käynnistettiin klo 7.55 puhkaisemalla kalvot, klo 8 alko säännölliset supistukset ja klo 10.07 oli tyttö maailmassa! *vaipuu muisteloihinsa*
väpä
että miulahan näkyy sokerit aina virtsassa. Miun pitäs olla vähintään pari päivää syömättä mitään makeeta ettei ne näkys, mutta arvatkaa vaan kykenenkö moiseen... Mutta noilla ei sinällään ole mitään merkitystä jos veren sokeriarvot on hyvät (miula ne on erinomaiset). Eli jos sulla on vielä paastonäytteessäkin sokerit koholla ni pyydäs mittaamaan sitten verestä se arvo.
Täälläkin on tainnut olla jossain vaiheessa keskustelua siitä, että miestä ei vauvajutut oikein kiinnosta...Sama homma on täälläkin :( Vaikka mies halusikin kovasti tätä lasta tehdä niin tuntuu, että nyt raskauden ajaksi tuo innostus ja kiinnostus on lopahtanut....ja kuulemma johtuu minun hirmukäytöksestäni....Eli millekään raskausvaivoille ja hormonihuuruille ei täällä saa armoa :(
Välillä tuleekin tosi yksinäinen olo, kun itse on kaikki tarvikkeet haalinut, valinnut, ommellut, pessyt, laitellut paikoilleen jne. Kyllä tuolta mieheltä aina on mielipiteen ja vastauksen saanut, jos jotain vauvajuttuja olen alkanut puhumaan, mutta oma-aloitteisesti ei kyllä juuri asiasta pukahda...plääh.
Tuntuukin joskus, että mies oottaa vain sitä vauvan syntymää ja minä olen vain ' kasvatusalustana' jolla ei niin ole väliä....
Kyllä tämä odottavan aika on aikamoista tunnemyrskyä.
myrskyruusu 29+6
(jippii huomenna jo 30 täynnä!)
Pitkästä aikaa!!! Olimme 2vk mökkeilemässä ja sitä ennen ajatukset olivat vain hautajaisjärjestelyissä ja voimat menivät tasan arkirumban pyörittämiseen, nyt voisi taas palstailun suhteenkin terästäytyä!
Sen verran edellisiä pinoja selailin,että kaikki taitavat olla vielä yhtenä kappaleena, hyvä niin! Ja vaivoja on kovin monien riesana...Itsekin kävin eilen neuvolalääkärillä ja määräsi sairaslomaa äippäloman alkuun asti! Selkäsärky, supistelut ja nämä helteet uuvuttavat! Ja nuo hoitoalan hommat ei ole ihan sieltä kevyimmästä päästä, niin on ihanaa, että nyt ei tarvitse stressata enää, että jaksaako töissä vai eikö jaksa!
Vaikka toisaalta on kyllä aika luuseri olo, kun nyt vain kotona hengailen....Tosin eipä ole nyt sitten esikoinenkaan hoidossa, eli reilun vuoden ikäinen vauhtiveikko pitää kyllä äitinsä kiireisenä=)
Oletteko jo laitelleet kaikki vauvankamppeita valmiiksi?? Taidan olla tässäkin suhteessa mattimyöhänen....En ole vielä kuin hakenut kellarista esikon vauvavaatteet, odottavat läpikäymistä,että mitä vielä tarvittaisiin....Lisäksi pitäisi kaiketi saada aikaiseksi ne tuplat hommata, YÖK! Joku muukin mainitsi,ettei oikein innosta niiden ostaminen, sama vika täällä!!!! Mutta eihän siinä muukaan auta....
Niin ja tuo pieni iso mies pitäisi siirtää lastensänkyyn,että saataisiin ajoissa totutella siinä nukkumista...En viitsisi toista pinnasänkyä hommata ja eiköhän se ala olla ihan hyvä hetki kohta siirtyä isojen lasten sänkyyn, NYYH!!! Aika menee niin julmetun nopeasti....
Mutta eiköhän tässä ollut taas aika sekavat sepustukset tälle erää....Mukavaa päivää kaikille, koitetaanhan jaksaa vatsoinemme, ei enää hirmuisesti jaksettavaa jäljellä!!
kiiuli rv 30