Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kivesten laskeutumisesta

Vierailija
17.10.2008 |

Pojalla 10 v on toinen kives vetäytynyt nivuksiin... apuva, onko normaalia. Aikoinaan neuvolassa tietty tutkittu että kivekset ovat laskeutuneet mutta nyt toinen nousee (kuulemma) koko ajan "ylös". Poika itse kertoi

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla 10 v on toinen kives vetäytynyt nivuksiin... apuva, onko normaalia. Aikoinaan neuvolassa tietty tutkittu että kivekset ovat laskeutuneet mutta nyt toinen nousee (kuulemma) koko ajan "ylös". Poika itse kertoi

Vierailija
2/3 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toinen kives nousee ylös nivuseen. Tärkeää kuitenkin on, että se myös laskeutuu sieltä alas välillä. Esim saunassa risti-istunnassa kiveksen kuuluisi laskeutua alemmas nivusesta.

Ja onhan kivekset muutenkin eri korkeuksilla kaikilla pojilla. Ja tosiaan täysin normaalia, että toinen tai molemmat nousevat ylös ainakin kylmässä, mutta myös muuten vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 10-vuotiaan kivekset pitää pysyä pusseissaan.

Meidän pojalla on "pomppivat" kivekset, eli olivat kyllä synnärillä laskeutuneet, mutta myöhemmin on todettu, että nousevat helposti ylös. Tämä johtuu siitä, että kanavat, joita pitkin kivekset laskeutuvat, eivät ole vielä menneet umpeen. Meidän poika on 2,5 v. ja tilannetta seurataan. Minun pitää siis tarkkailla, että edelleenkin ovat edes joskus pusseissaan. Käytännössä tätä ei huomaa kuin saunassa. Seurantaa jatketaan siihen saakka, kunnes pysyvät alhaalla tai viimeistään 5 vuoden iässä leikataan. Tämä siksi, että ne eivät pysy toimintakykyisinä liian lämpimässä. Toisaalta voi käydä niin, että kivekset jäävät ylös kun kanava menee kiinni. Tämä tieto on saatu Tayssista.

Ap:n asemassa menisin kyllä lääkärin juttusille saamaan varmistuksen asiasta. Ja asia mitä ilmeisemminkin poikaa itseäänkin häiritsee.