Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Idols-Linda: Pikkutyttäreni pärjää kisan ajan isän kanssa

Vierailija
17.10.2008 |

Idols-Linda: Pikkutyttäreni pärjää kisan ajan isän kanssa

14.10.2008 06:58

Puolitoistavuotiaan Mea -tytön äiti Linda Herranen, 24, on yksi tämänvuotisista Idols -semifinalisteista, joiden päivät kuluvat lauluharjoituksissa ja kuvauksissa. Pienen lapsen äiti saattaa olla täystyöllistetty jopa seuraavat kaksi kuukautta. Linda joutuu olemaan yötkin poissa kotona.

- Sen kyllä kestää ihan hyvin, koska tässä on ollut niin paljon tekemistä, että ei ehdi tulla ikävä. Tiedän, että kotona on kaikki hyvin, Linda toteaa.

Myös Mea on pärjännyt isän kanssa kaksin, vaikka pientä ikävää onkin ilmassa.

- Yhtenä päivänä Mea oli jutellut tosi paljon minusta, ja sitten he päättivät soittaa minulle. Mea kertoi kaikki kuulumisensa. Mutta ei hän ole saanut mitään itkukohtauksia, Linda kertoo.

Vantaalaista Idols-kilpailijaa ei sentään ole erotettu miehestään ja lapsestaan ihan koko kisan ajaksi. Etenkin illat ovat semifinalisteilla usein vapaana, ja Idols-taloon pitää palata vasta puolen yön aikoihin.

Lindan mies käy parhaillaan päivätyössä, ja Mea on ollut muutaman kuukauden päiväkodissa. Laulukisan aikaan apuna ovat myös isovanhemmat.

Metropolian ammattikorkeakoulussa muusikoksi opiskeleva Linda on tehnyt koko äitiysajan aktiivisesti laulukeikkoja.

- Tein satunnaisia laulukeikkoja jo, kun Mea oli vasta kolmen viikon ikäinen. Oli mielekästä käydä välillä jossain - se teki kaikille hyvää.

IS

Varmasti lapsi pärjää isänkin kanssa, mutta ihmetyttää tuo kohta, ettei tule ikävä. Ja sellainen kuva tulee, ettei pahemmin ole nähnytkään, joku keta soittivat hänelle?

Nuorena saanut lapsen, ehkä liian?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua joskus väsyttää tämä nykyajan vanhusäitien palvonta. Yrittäkää ymmärtää että jotkut naiset ovat jo parikymppisinä aikuisia ja kykeneviä aivan omasta halustaan pitämään huolta lapsistaan ja rakastamaan heitä.

Jos olette itse keskenkasvuisia kakaroita nelikymppisiksi ja vasta silloin tarpeeksi kypsiä hankkimaan lapsia, niin siitä huolimatta please antakaa meidän nuorten olla rauhassa äitejä ilman epäileviä kommenttejanne.

Vierailija
2/32 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi yrittää puheissaan jättää lapsen taka-alalle, vaikkei niin tosiaan olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on moneen kertaan (jo useamman vuoden ajan) painostettu hakemaan Idolsiin, mutta en ole raaskinut. Poikani täytti juuri 2 vuotta ja minusta hän on aivan liian nuori olemaan äidistään erossa niin kauaa. Jos siis sattuisin pärjäämään pitkällekin kisassa. :P

Vierailija
4/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni olemaan noin paljon erossa äidistä - sillä on kyllä seurauksensa.

Vierailija
5/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti-mulle-kaikki-tänne-nyt! - sehän se näiden nykyäippien päässä liikkuu! Ei väliä, kärsiikö lapsi, kunhan MINÄ saan kaiken, mitä haluan! Tuo muija osaa sitä paitsi laulaa niin hyvin, että sen ei tarvitsisi idols-kisassa kyrvistellä, voisi luoda tuota laulajan uraa myöhemminkin... Ehkä karisma ei ihan riitä tähdeksi asti, mutta taustalaulajiakin tarvitaan...

Vierailija
6/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok tehdä omia juttuja, mutta ei tuossa mittakaavassa - olla viikkotolkulla intensiivisesti poissa lapsen elämästä. Lapsi tarvitsee enemmän äitiä kuin äiti lasta. Kun lapsi on pieni, silloin mennään lapsen ehdoilla - tai lapsi kärsii. Sanotte te mitä sanotte.

Vierailija
7/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tyttöhän on isänsä kanssa! kyllä meillä kuitenkin ollaan miehen kanssa ihan tasavertaisia vanhempia..

Vierailija
8/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka asuvat viikot Helsingissä poissa lastensa luota ja näkevät omaa lastaan vain viikonloppuisin...heillä kaikilla pieniä lapsia ja tätä on siis jatkunut jo vuosia....

Kyllä vähän kylmää vaikka kai heillä pitäisi olla oikeus tehdä uraa...mutta itse en äänestäisi tällaisia ihmisiä....

Vierailija
9/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on isällään, niin kyllä kai se nyt pärjää. Kaikki tekee omia valintoja, tuo on uran kannalta loistosiirto, joskus riskejä on otettava. Jos kyseessä olisi mies, niin kukaan ei ihmettelisi.

Vierailija
10/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wellullakin on lapsi. Ei noin pieni, mutta kuitenkin. Tuskinpa sekään muksuaan paljoa kisan aikana näkee, jos muutenkaan. Turhaa taivastelua.

Vierailija
11/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen pystyy olemaan lapsestaan erossa pitkiäkin aikoja, toinen ei. Mikäs siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Jokainen on yksilö! Lapsi kyllä pärjää ja tuon ikäinen kun ei osaa edes ikävöidä kuin sillä hetkellä näkemäänsä. Pärjäisi vaikka vierailla, vaikka onhan lapsissakin eroja ja paljonkin.

Vierailija
12/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti näkee illat eli ihan hirveästi ei minusta eroa normaalista lapsen arjesta - paitsi täällä pk-seudulla ehkä tuo tukiverkon laajuus on normaalia suurempi.

Ja pestihän voi loppua jo ylihuomenna.

Vierailija
13/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä itketään miten isien pitäisi pitää enemmän vanhempainvapaita jne. Ja kun joku todellakin on lapsen kanssa ja äiti muualla niin taas itketään.

Vierailija
14/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole todellakaan mitään poikkeavaa normaaliin lapsiperheen arkeen. Täällähän tietenkin kirjoittelee vain HC-kotiäidit, jotka hoitaa lapset kotona armeijaan asti, mutta kyllä meidän normaalien työssäkäyvien ihmisten arki on normaalistikin juuri tuota, että päivät lapset on hoidossa ja illalla nähdään pari tuntia. Viikonloppuisin sitten ollaan tiiviimmin, mutta välillä viikonloppuisin lapset meillä haluavat lähteä johonkin kaverille, jolloin ei nähdä siis sen kummemmin edes silloin.

Minusta on ihanaa, että naiset uskaltaa!

Vierailija
15/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se koko juttu on Iltasanomien juttua.

Vierailija
16/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämän kohdan kirjoitin itse, ja tätä ihmettelin, ettei tule ikävä. Muu oli Iltasanomien juttua.

Varmasti lapsi pärjää isänkin kanssa, mutta ihmetyttää tuo kohta, ettei tule ikävä. Ja sellainen kuva tulee, ettei pahemmin ole nähnytkään, joku kerta soittivat hänelle?

Nuorena saanut lapsen, ehkä liian?

t.ap

Vierailija
17/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se teksti IS alapuolella, loppuosa siis, ei ole Iltasanomista. Vaan kirjoitin sen itse ja tätä mieltä olin.

Tämä nyt ymmärrettiin väärin, erilailla kuin olin tarkoittanut. Meilläkin isä on tasavertainen vanhempi lapsilleen. Mutta todellakin minulla tulisi ikävä lapsia.

Ja jollekin vastaajalle kommentoisin, että toki isommat lapset ovat kavereillaan yökylässä, jopa koko viikonlopun. Mutta tuskin 1,5 vuotias teilläkään. Sen ikäinen tarvitsee äitiä.

ap

Vierailija
18/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joskus jotkut mammat kirjoittelevat, kuinka kauhea ikävä lasta työpäivän aikana tai illalla menevät ihastelemaan nukkuvaa lasta "kun on ikävä".... Minä rakastan lapsiani ja teen kaikkeni heidän vuoksi,mutta ei minulla sentään ikävä tule työpäivän aikana...Ei edes viikon aikana jos johonkin reissuun lähden ja lapset turvallisessa hoidossa. Ja kyllä, olen myös huomioinut lasten ajatukset ja tunteet, asioista puhuttu heti kun ikä ja taidot sen sallineet...;)

Vierailija
19/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän kylmää vaikka kai heillä pitäisi olla oikeus tehdä uraa...mutta itse en äänestäisi tällaisia ihmisiä....

Vierailija
20/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitä tuntuu olevan. Äidit näkevät aina asiat niin, että lapsi ei kerta kaikkiaan pärjää, jos äitiä ei ole. Myös yh-isät voivat pärjätä ihan mainiosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi