Tärkeää!! Miten pitkään raskautta voi luontevasti salata
eli milloin vatsa alkaa näkyä? Olen hoikka nainen, mutta kohtuni on sisäänpäin kallistunut, joten se voi vähän suojata.
Kommentit (39)
Toinen näkyy luultavimmin vähän aiemmin.
Noita karseita haalareita ei käytä ketkään muut kuin jotkut raskaana olevat, joten kukaan ei varmaan arvaa... XD
Vierailija:
Toinen näkyy luultavimmin vähän aiemmin.
oletko koskaan katsellut raskaana olevia naisia kun he kävelevät. sen todellakin huomaa, ainakin puolestavälistä alkaen...
Miehet eivät olleet huomanneet edes vkolla 35...Talviraskaus ja löysät vaatteet auttoivat. Kesällä paljon vaikeampaa.
" Osaako joku sanoa, onko kohdun kallistuminen taaksepäin
varma merkki siitä, että raskautta voi salata pidemmälle kuin jos se olisi esim eteenpäin kallistunut?"
Viikosta 12 eteenpäin on vatsa pömpöttänyt aivan selvästi! Lihomistakaan ei voi syyttää kun paino on vain pudonnut tämän raskauden aikana... Minulla toinen raskaus menossa. Ensimmäisestä näkyi joskus viikoilla 15. On kyllä tosi kiusallista kun kaikki tutut ja naapurit alkaa näkee jo tässä vaiheessa kun ei tosiaankaan huvittaisi vielä kertoa! Toki jatkuva pahoinvointi paljasti minut läheisille jo viikkoja sitten...
Mahan kasvu ja sen " esiin tuleminen" ovat niin yksilöllisiä asioita että ei voi sanoa mistä mahn näkyminen johtuu.
Itselläni taaksepäin kallistunut kohtu ja raskauttani en pystynyt juuri salaamaan kuin ehkä viikolle 12, jonka jälkeen maha pullotti sen verran että ihmiset huomasivat että jotakin siellä on=)
mutta rasituksekseni oon saanut ison pömppövatsan suvun peruina. AUttaako, vai pahentaako se asiaa?
jos ylimääräistä on koko kehossa niin raskauden pystyy salaamaan pidempään.
Minulla oli tosi pieni maha. Olematon rv20. Ei se mitenkään liikkumiseen vaikuttanut. Ei sitä mahaa edes itse tuntenut. Lopussa liikkuminen oli varmasti jo hitaampaa mutta en usko silloinkaan kävelleeni niin että raskautta olisi huomannut. Minulla on vatsa laskeutunut vasta synnytyssalissa joten ei ole vauvan pääkään painanut missään välissä alhaalla.
Äitini sanoi kun kuopusta odotin rv32 että kun näki meidät takaapäin esikoisen kanssa niin ei ollut tuntea koska mistään ei näkynyt että olen raskaana. Kävelin normaalisti ja vatsa oli vain edessä päin.
ja kun kerroin, miksi en haluaisi sopia töitä kahden viikon päähän, alkoi nauru ;)
En ollut edes yrittänyt peitellä, olipa vain sopivan mallinen paita päällä. Kyllä sitä masua sitten ihmeteltiin!
Viime raskauden huomasivat jotkut vasta rv 38! Pari tuttua äitiä muskarista tuli kyselemään olenko raskaana ja myönsin, että kyllä vaan, laskettu aika kahden viikon päästä. Oli siinä ällistelyä. Talviaika oli ja villapaitoja olin käyttänyt. Painoa oli viimeisilläni ollessani 67 kg.
Äitiyshousuja käytin vasta joskus rv 28 alkaen, tosin monet tavallisetkin menivät vielä silloin. Sf-mitta oli suurimmillaan 28,5, lapsi oli syntyessään 3 kg.
jota jotkut harrastavat kp28:sta alkaen...
Minulla sama kokemus kuin 38:lla, eli takaapäin ei oma tätinikään tunnistanut, kun haki katseellaan viimeisillään raskaana olevaa naista.
Mä olen 167/53kg ja kohtuni on taaksepäin kallistunut. Olen synnyttänyt kaksi nelikiloista lasta ja kumpikin raskaus huomattiin vasta kk ennen synnytystä. Olisin voinut luultavasti nykymuodin avulla pimittää koko asian. Jos saan joskus kolmannen lapsen en kerro idioottisukulaisille asiasta mitään ennenkuin tenava pääsee ripille.
kun kerroin jääväni viikon päästä äitiyslomalle. Tavallisissa vaatteissa näkyi paremmin n.5kk eteenpäin, tutu huomsivat nopeasti. Ihan on yksilöllistä.
löin niille sitten neuvolakortin käteen, viikkoja 40+3.. uskoivat sitten, että oikealla asialla ollaan..
Mä olen hoikka ja siro (165/53) ja mulla vatsa oli melko selvästi viikoilla 13-14 näkyvissä, jolloin omat housut eivät mahtuneet enää jalkaan. Viikolla 17 tulivat jo puolitututkin onnittelemaan kaupassa tai kadulla. En tiedä voiko vatsalihaksilla olla osuutta, jos olisi oikein timmit lihakset, niin ne ehkä pidättelisivät kasvavaa vatsaa pidempään? En tiedä.
Tuohon kävelyyn, mä luulen, että se liittyy erityisesti lantion leviämiseen. Jos lantio on hyvin kapea, niin siinä tapahtunee suhteellisesti enemmän muutoksia, jolloin kävelytyylin muutos on isompi.
kyllä osansa on silläkin, että toiset tykkäävät niin korostaa sitä raskauttaan ;) Se on mielestäni hiukkasen ärsyttävää, muttei kovinkaan paheksuttavaa; saahan siitä raskaudestaan nauttia - kukin tavallaan.
Saat helposti peitettyä mahasi noille haluamillesi raskausviikoille.
Jos nyt edes mahasi ehtii ihmeitä vielä kasvaakaan.