Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, minne lomalle perheen ja isovanhempien kanssa?

Vierailija
16.10.2008 |

Meillä ensi kesänä 10-v. hääpäivä. Paria viikkoa aikaisemmin on mun toisen vanhemman 70-v. päivät. On vähän mietitty, että lähdettäisi yhteiselle "juhlamatkalle" mun vanhempien kanssa. Meillä siis minä, mieheni ja lapset 4v. ja 1v. Tullaan vanhempien kanssa hyvin toimeen, en usko siitä tulevan mitään ongelmaa. Mun vanhemmat on sitä ikäluokkaa, etteivät ole paljon reissanneet, pari reissua tuttavapariskunnan kanssa mutta yksin eivät esim. kieliongelmien takia pärjää reissussa, meistä siis apua siihen. Me taas saataisiin ehkä yhtenä tai parina iltana olla kerrankin ihan kahdestaan, käydä syömässä rauhassa jne.

Ongelma tässä on nyt lähinnä se kohde. Mua hirvittää kaikki nuo peruspakettimatkat perusturistikohteisiin kuten Kanarialle, Kreikkaan, Turkkiin, Portugaliin... mutta lasten ja isovanhempien kanssa nyt ei taas mikään romanttinen eksotiikkakaan oikein tule kyseeseen... oon miettinyt talon/huvilan vuokraustakin Italiasta tai Etelä-Ranskasta kuukaudeksi mutta isovanhemmat ei kyllä osaa yksin lentää sinne ja takaisin ja koko kuukautta ne ei siellä suostu olemaan, sen tiedän... Oiskohan Finnairilla kielitaidottomille eläkeläisille jotain sellaista vastaavaa palvelua kuin yksin lentäville pikkulapsille eli lappu kaulaan ja ohjataan lähtöselvityksestä koneeseen ja koneesta taas luovutetaan vain saattajalle...?

Oisko jotain vinkkejä lomakohteesta, jossa olisi oikeasti jotain nähtävää ja tehtävää mutta jossa pärjää hyvin pikkulasten ja eläkeläisten kanssa? Onko jollain kokemusta noista huvilavuokrista esim. just Pohjois-Italiassa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää sinne yhdessä, ja kerrotte ja näytätte kaikki lentokenttämuodollisuudet.

Paluumatkalle laitatte vanhempasi keskenään. Saatatte kentälle, ja jonotatte yhdessä lähtöselvitykseen. Sitten vain ohjaatte oikeaan turvatarkastusjonoon, ja "heippa". Kun aikaa on RUNSAASTI, niin kyllä he pärjäävät. Ja tietenkin suora lento, ettei tarvitse vaihtoa jännittää. Kyllä he pärjäävät hyvin ilman saattajaakin.

Vierailija
2/2 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vinkkejä vuokrafirmoista, hinnoista tms.? Kokemuksia? Pärjääkö Etelä-Ranskassa tai Italiassa nykyään mitenkään englanninkielellä vai täytyykö osata ranskaa/italiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla