G: Mikä on pukeutumistyylisi? Mitä sinulla on yleensä päällä? Merkit, värit ym. :) ....ja ikä..
Kommentit (24)
converset, saappaat tai ballerinat. (nyt kesällä varvassandaalit). Merkeistä en paljon välitä, mutta parhaat vaatekaupat ovat helsinki10, Spirit Limited ja UFF. Ikää kohta 29v. :)
Yleensä on farkut ja joku tavallinen paita siihen + lenkkarit. Vaatteet halvimmasta päästä, esim. Ellokselta tilattu.
Yleensä mustat pitkät housut tai musta pitkä leveähelmainen hame, joskus farkut. Nyt kesällä olen pitänyt myös lyhyempää hametta, mutta en miniä. T-paita voi olla värillinenkin, violetti, punainen tai oranssi, vartaloa myötäilevä, myös bändipaitoja pidän. Takkina on joko musta huppari tai pitkä samettitakki, goottityylinen. Bleisereitä ja jakkupukuja en pidä ollenkaan. Vaatteitten merkillä ei ole mitään väliä, ja ostan niitä lähinnä kirppikseltä tai huutiksesta. Ikää on 47 vuotta.
Tai sitten ihan hypervärikästä, tyyliin oranssit housut ja vihreä paita. Ei merkkejä, kirppari kamaa. Uusia ostan silloin kun jotain kivaa sattuu näkysälle, kaupalla ei sinänsä oo väliä, enemmän hinnalla, stockalla mua ei näy=)
Tykkään tiukoista housuista ja väljistä yläosista. Nää nykyset tunikat on kivoja, sellasia oon pitäny ennenkin, siis enne ku ne nyt tuli muotiin. Nyt on kiva kun niitä saa joka kaupasta!
ei siis näitä nykyaikaisa mukamas korsetteja/korsletteja vaan kunnon tiukkis kamaa eli mallia n. 1800
t-paita, pitkähihainen tai lyhythihainen vuodenajasta riippuen, kesällä erilaisia toppeja. Jalassa hyvinistuvat farkut, tai sitten käytän farkkuhametta, syksyisin myös samettihousja tai samettihametta. Kenkinä nahkaiset kävelykengät, balleriinat tai nahkasaappaat. Käytän toppejen ja rentojen mekkojen kanssa paljon yksinkertaisia neuletakkeja. Vaatteeni ovat usein yksivärisiä ja väreiltään raikkaita: sinisen eri sävyt, pinkki... Raidallisia paitoja löytyy myös.
Huomaan ostavani Espritin, Hilfigerin yms. vaatteita. Myös Ihan Henkkamaukkakamaa löytyy. Jos rahavarat sallivat, ostan myös lacosten ja Gantin vaatteita. Tosin nyt koihoidon tuella on jäänyt vähemmälle.
Eli tyylini on selkeä, raikas ja ajaton. Pidän pese ja pidä -vaatteista. vaatteiden täytyy olla mukavia päällä. En välitä säväyttää vaatteilla, joten jonkun mielestä tyylini on varmastikin tylsä.
kulahtaneet college-housut ja miehen liian iso, kulahtanut t-paita. Mä oon ylipainoinen av-mamma, jolla tukka roikkuu ja perse leviää.
Jos poistun kotoota, on mulla yleensä mustat tai tumman ruskeet suorat housut (sellaset ei liian viralliset), joku t-paita + neule. Lämpimällä vaaleat pellavahousut ja tunika/kietaisumekko. Kaapista löytyy ensisijaisesti mustaa, ruskeaa, turkoosia, limen vihreää ja valkoista. Jonkun verran beigeä ja sinistä.
Kengät on useinmiten balleriinat tai jotkuu avokkaat, talvella mustat kävelykengät. Omassa pihassa sportti-sandaalit.
Jos jalassa ovat farkut, niin silloinkin yhdistän ne mieluiten korkokenkiin. Rakastan muutenkin kenkiä yli kaiken - nyt uusimpana villityksenä olen ihastunut sellaisiin peeptoe-mallisiin, joissa varvasosa on avoin.
Mekkoja ja hameita pidän myös usein. Kuoseissa tykkään isoista, selkeistä kuvioista. Koruja harrastan aika minimaalisesti: jos minulla on esim. näyttävät korvakorut, niin sitten ei ole mitään muita koruja.
Syksyksi ajattelin hankkia jotkut erikoisen väriset sukkahousut, jotka voin yhdistää mustaan mekkoon. Ja jonkun ihanan käsilaukun :)
mustaa, harmaata, vitivalkoista, sinistä ja farkkua. Slimmattua ja yksinkertaista, laadukasta, harkittua. Muodikastakin -- ostan jotain ientä joka sesonki ja uudistan vanhempia vaatteita, jotka käytän loppuun. Ylellisistä materiaaleista tykkään ja merkit lähinnä Filippa K, Malene Birger, joskus Marc O' Polo tai marimekon nuoremmat suunnittelijat. Kirppikset ja mango, benetton tms. kelpaa myös, näistä laatuvintagea tai niitä vähän trendikkäämpiä halpoja yksityiskohtia kuten muotivärinen huivi, vyö tai t-paita tai joku pieni neule/leggingsit. Ikää 35.
www. dvf. com
Näitä hankkisin, jos minulla vain olisi niihin varaa :) Tällä hetkellä olen Mangon ja Zaran suurkuluttaja.
Jäi siihen ekaan kertaan ostokseni Mangossa.
mutta en ostakaan sieltä koskaan neuleita. Neuleista kannattaa maksaa kunnolla, jos haluaa kestävyyttä t. 15
niiden parina joku slimmattu t-paita tai paitapusero tai twinsetti. Vapaa-ajalla usein farkut ja t-paita tai rugbypaita.
Nyt päällä maxmaran caprimittaiset cargohousut beigenä ja valkoinen sisleyn t-paita.
Väreinä mulla vaatteissa valkoinen, beige, kameli, jäänpinkki, vadelmanpunainen, vaaleansininen, harmaa, luuumu ja musta.
Merkkeinä eniten Hilfigeriä, sitten Rils, Andiata, Gant, Benetton, Max Mara, Burberry ja Marc Aurel sekä muutama Filippa K (niiden laatuun, etenkään neuleiden en vaan ole ollut kovin tyytyväinen).
Meikki on hillitty, sävyttävä päivävoide, irtopuuteri, ruskea eyeliner, ripsiväri ja luomivärinä vaaleaan yhdistetty harmaa, ruskea tai luumu, riippuen vaatteiden väristä. Huulissa usein vain huulikiilto, joskus rajaus ja puna. Olen erityisen tykästynt Kannebon sarjaan ja YSL valokynään sekä Guerlainin aurinkopuuteriin.
Mutta suosin suht yksinkertaista, mutta hivenen naisellista tyyliä. T-paidat ja neuleet aikalailla yksivärisiä, mutta slimmattuja ja hyvin istuvia. Pidän myös tunikoista, en kylläkään kovin leveistä. Samoin stretch-kauluspaidoista. Käytän paljon farkkuja, Hilfigerit on lemppareita, mutta myös leveämpilahkeisia, matalavyötäröisiä, nuorekkaamman mallisia prässihousuja liituraidoilla tai yksivärisenä. Korkeakorkoisista saappaista ja kävelykengistä tykkään, mutta kesällä käytän enempi matalia tai varvastossuja yms. Välillä kyllä käytän myös " teinimpiä" t-paitoja vero Modan tyyliin sekä tennareita farkkujen kanssa. Kesällä kuljen kyllä paljon hameessakin. Pääasiassa hieman polven yläpuolelle ulottuvissa.
Jakkupuvuissa ja avokkaissa en kulje kuin pakon sanelemana, niissä en tunne oloani kotoisaksi.
pike paita (esim. keltainen, vaal. pun, turkoosi / esprit, race marine)
niskalenkkitoppi (musta, valkoinen, oranssi-pinkki-kuviollinen /H&M)
tai ihan " normaali" varatlon myötäinen t-paita (valkoinen, musta, vihreä, vaal. pun, vaal. sin. /esprit, torstai, H&M)
pari stretch kauluspaitaa löytyy, valkoinen ja vaal. pun. (vero moda ja seppälä)
farkut (vaaleat ja parit tummat, only-vero moda, esprit)
farkkuhame, lyhyt (only-vero moda)
mustat löysähköt caprit (H&M " sport" )
valkoiset ja beiget löysähköt housut (raiski/esprit)
näitä on helppo yhdistellä :)
jalassa adidas/luhta sandaalit, tai vagabondin valkoiset nahkaiset kengät, tai tiimarin euron läpsyttimet :D
mitä tästä päättelette? ikäni?
Farkkuja, suoria housuja. Lady-fit -paitoja (muutamat bändipaitoina). T-paitoja (niistä suurin osa bändipaitoja). Muita värejä ovat viininpunainen ja tumman vihreä. Satunnaisesti nykyään myös suklaanruskea. Nämä lähinnä paidoissa.
Ajoittain innostun myös maastokuvioisista vaatteista.
Niittejä löytyy. Niittivyö käytössä arkisin, muuten niitit kuuluvat keikoille lähinnä.
Korut pääosin hopeaa / hopeanväristä. Viimeksi ostin ns. kelttityylisiä koruja. Tykkään myös hopeisista kalevalakoruista. Lohikäärmekoruja on paljon.
Ikää 26v.
paitoina yleensä jotain vähän muotoon leikattuja t-paitoja. Neuleita ja hupparitakkeja talvisin. Ei mitään tiettyä merkkiä, mutta monesti isoja printtejä ja pieniä kuoseja (joko hyvin simppeliä ja lähellä mustaa tai sitten voimakkaita värejä ja isoja)