Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain laatikollisen lastenvaatteita ystävältäni, melkein itku pääsi!!

Vierailija
16.10.2008 |

Nämä vaatteet olivat hänen kaveriltaan, joten ystäväni ei tiennyt mitä laatikko sisältää. Suurin osa vaatteista oli rikki, ne mitkä oli ehjiä, oli likaisia. Lähes kaikissa housuissa oli polvet puhki, aluskalsarit oli seitinohuiksi kuluneita ja rikkinäisiä. Mitä helvettiä joku ajattelee kun laittaa tuollaista paskaa eteenpäin?

Ihan muutama vaatekappale oli käyttökelpoinen ja kahden 60 asteen pesun jälkeen hirveä hajukin oli poistunut.

Minusta on tosi törkeää laittaa toisten ihmisten vaivoiksi tuollaista kaatopaikkakamaa. Kun vaatetta oli vielä melko paljon. Rikkinäisistä sukista alkaen...

Älkää nyt vaan sanoko, että minä olen kiittämätön=(

Omien lasteni vaatteet laitan kiertoon ehjinä ja puhtaina, en ikinä kehtaisi antaa käyttökelvottomia vaatteita kenellekään.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kauheita vaatteita. Saatto olla valkosia (tai siis joskus ollu valkosia), jotka saatto olla lähes kokonaan jossain pukla/soseläikissä. Suurin osa oli ihan törkeen paskaisia. Mä en jotenkin kehtaa antaa niitä edes takasin sille, vaan heitin kaikki roskiin. Toivottavasti ei kysele perään.

Vierailija
22/38 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

serkkupojan vanhoille vaatteille, en vain kehdannut tädin mieltä pahoittaa ja olla ottamatta..Onneksi asumme aika kaukana toisistamme niin ei nähnyt ettei niitä koskaan pidetty.. Tosin antoikin vaatteet pojalle navettavaatteiksi, mutta silti..Onneksi nyt on vaatteiden tulo lakannut kun pojat jo isompia ja serkkupoika kooltaan paaljon isompi leveyssuuntaan kuin meiän rimppakinttu niin ei sitten oikeen enää passaakkaan mitenkäänpäin.

Oli muuten monen monta jätesäkillistä kun alkukesästä kaikki aarteet läpi kävin, ei niistä oikeen kiertoon ollut mistään..

Tää on muutes ollut talon tapa tai sukulaisten tapa tässä talossa aina, että kaupunkilaisserkkujen vanhat vaatteet on lähetetty maalaisserkuille kun ei niillä ressukoilla siellä maalla mitään ole=)

Itse vein serkkutytön vauvalle ison kassillisen vaatteita, vain puhtaita ja siistejä, mutta sanoin, että otat mitä haluat, jos et halua mitään niin sekin on ok. Ite kun on kaatopaikkana ollut niin ei sitä hommaa toiselle kyllä mielellään langeta.

olen kyllä huomannut, että oma makukin vaatteiden suhteen vaihtuu, meillä esikoispojalla ja kuopuspojalla ikäeroa yhdeksisen vuotta ja ne ihanuudet mitä olen isoveljeltä varastoinut mahdollista tulevaa pikkuveljeä varten niin ei ne oikein kivoja enää olekaan..Rakkaita muistoja toki mutta ei ehkä kaikki enää käyttövaatetta. Toisekseen vaatteet malliltaan ja materiaaleiltaankin ovat nykyisin mukavampia..

Ihmettelen myös kirppiksellä käydessäni, kuinka ihmiset jaksaa vanhoja lumppujaan eka pestä ja sitten hinnoitella ja vielä tuoda myyntiin..Oikeasti sellasta tavaraa mitä kukaan ei varmasti osta eikä ota vaikka ilmaneestä saisi , ihan kulahtaneita nyppyisiä vaatteita tai niin vanhoja että aika on ajanut ohi jo kauan sitten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vaan risat kamat roskiin ja pidät vain ne, jotka kelpaavat.

Vierailija
24/38 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta on jotenkin kiusallista tyrkyttää lapsensa vanhoja vaatteita jollekin, kun ei aina tiedä miten ihmiset suhtautuu. Nyt kuitenkin viimeksi kun olin viemässä lapsen vaatteita punaiseen ristiin niin satuin törmäämään tuttuun jolla vähän pienempi lapsi. kysyin että haluatko käydä vaatteet läpi. hän kävi ja otti kaiken onnellisena. Vaatteet olivat siis kuin uusia, en muuten olisi edes kehdannut kysyä.

Vierailija
25/38 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vaan risat kamat roskiin ja pidät vain ne, jotka kelpaavat.

t

Miten joku voi kuvitella, että ap:n kaltaisella hienostorouvalla olisi käyttöä sellaisille lumpuille? Ap saattaa ehkä harkita jo kunnianloukkaussyytteen nostamista.

PS: Ap, jos ystäväsi pahin rikos on se, ettei hän katsonut läpi sinulle lahjoittamiaan vaatteita ja ajatteli ehkä sinun karsivan sieltä joukosta ne joille ei enää ole käyttöä, niin olisiko tuo nyt niin paha juttu?

Vierailija
26/38 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risat lumppukeräykseen, ja ehjät, vaikkakin likaiset, vaatekeräykseen.

Tosi monella paikkakunnalla kerätään hyväntekeväisyyteen ja lähetetään esim. Venäjälle. Siellä köyhät äidit ovat tosi onnellisia kun saavat jotain lämmikettä lapsilleen.

Mä toimin kaatopaikkana - otan tutuilta ja oudoiltakin vastaan just niitä -80 -luvun kuteita ja uudempiakin, sellaisia joita kukaan ei enää Suomessa käytä, pesen ja laitan varastoon ja sitten keväällä vien yhdistyksen keräykseen, josta ne lähtee Valko-Venäjälle. Siellä nämä meidän inhoamat vaatteet ehkä saavat aikaan sen, että äidit ei jätä vauvojaan sairaalaan sen takia, että kotona ei ole vauvalle mitään eikä ole varaa ostaa yhtään mitään.

Vierailija
27/38 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellekään kierrättää, ettei vaan ketään loukkaisi?

Vierailija
28/38 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeassa elämässä törmää ollenkaan noin kummallisiin... Siis, että joku todella voi tuntea itsensä niin loukatuksi, että tulee tänne asiaa julistamaan, kun _on saanut ilmaiseksi laatikollisen huonoja vaatteita_

Ihanko totta ajattelet, että v....llessaan kiusaa sinua niillä vaatteilla tai ajatteletko esimerkiksi, että halusi säästää jätemaksuissa ja nyt naureskelee nurkan takana kun saikin ne sinun roskikseesi..??? Tai pelkäätkö, että sinua pidetään köyhempänä kuin oikeasti oletkaan?

Ehkä pientä ymmärrystä sille, että joku voi oikeasti katsoa niitä vaatteita vähän eri silmällä ja ajatella tekevänsä toiselle hyvää laittamalla kiertoon vaatetta..? Ihmisillä on ihan oikeastikin erilaisia käsityksiä siitä, millaista vaatetta voi pitää ja millaista ei, ja tuntuu ihan villiltä, että ihmiset ei voi ymmärtää erilaisia mielipiteitä ja erilaisuutta.

Tai ehkä kyse on siitä, että oma elämä on ihan liian siloiteltua ja helppoa, että tekee ongelmia asioista, joiden ei tarvitsisi ongelmia olla?

Vierailija
29/38 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellekään kierrättää, ettei vaan ketään loukkaisi?

Sinä varmaan osaat heittää lumput roskiin :)

Vierailija
30/38 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolusin itsekin juuri jätesäkillisen vaatteita eräältä varakkaalta tuttavalta ja oli kyllä aika järkytys mitä sieltä säkistä löytyi. Hiutuneita, viittä vaille reikäisiä sukkia kymmenet parit (roskiin), väärän kokoisia ja ihan kulahtaneita ja jopa rikkinäisiä kolitseja ym (leikkelin öljyräteiksi miehelle). Loput niin epäkäytännöllisiä ja poissa muodista että vein vaatekeräykseen (tosin hävetti viedä edes sinne).

Lyön vetoa ettei yksikään rätti ole ollut omien lastensa päällä ja ihmettelen miksi sellaisen lukaalin omistaja on yleensä nurkkiinsa niin älytöntä kamaa varastoinut. Niin, ja muisti meille aikuisillekin laittaa venähtäneitä villapaitoja ja 80-luvun neontoppiksia!

Odotin kyllä jotain käyttökelpoista ja kivaa ja vähän jopa loukkaannuin!

Vierailija
31/38 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme juuri ystäväperheen lasten syntääreillä, jossa sanakarilla oli tyttäremme Laura Ashleyn mekko. Muutaman vuoden vanha jo, mutta en ollut ainut jonka silmissä mekko oli edelleen kivannäköinen.

Poikamme taas (kiitollisena) käyttää toisen kaveriperheen lapsen vanhoja laadukkaita nuorten poikien vaatteita.

Ehkä pointtini keskusteluun siis oli se, että ladan hinnalla ei saa mersua...

Vierailija
32/38 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palauta bumerangina takaisin...

Vierailija
33/38 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tommosesta tarvii itekeä alkaa.

Viet ne vaatteet tai roskikseen tai keräyslaatikkoon, ja sillä asia on loppuun käsitelty, that's it. Ei sitä nyt tuon takia tartte itkeä.

Mäkin saan välillä kaverilta laatikollisen vaatteita. Ihan periaatteella, että valkkaa siitä mistä tykkäät ja loput voit laittaa eteenpäin, tai keräyslaatikkoon tai jollekin muulle.

Eikä kukaan tästä loukkaanu tai alkaa pillittää. Kun ei toinen voi tietää mikä teillä vielä kelpaa ja mikä ei.

Miksi teette yksinkertaisista asioista monimutkaisia ja otatte herneitä nenuun???

Vierailija
34/38 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mistään ei voi aloitusta tehdä ilman että porukka inisee että mitä tuut tänne valittamaan... Ymmärän ap:n närkästyksen, olen itsekin saanut muutaman jätesäkillisen kulahtanuttaa reikäistävaatetta, löytyi siitä määrästä muutama ihan käyttökelpoinenkin, mutta suurin osa joutui roskiin. Tässä lähiaikoina taas sain pari kassillista aivan ihania, hyväkuntoisia vaatteita sieltä "yhdeksänkymmentäluvulta", ainakin siitä päätellen minkä ikäisiä kys. ihmisen lapset nykyisin ovat, ja ihan pari vaatetta on sellaisia etten niitä aio käyttää, nekin vaan siitä syystä, ettei ole mallinsa puolesta meidän neidille sopivia, mutta suurin osa, wow! olin ihan ihmeissäni! Ei se muoti niin paljoa ole näköjään siltä ajalta muuttunut, ja toiset näköjään osaa huolehtia niistä vaatteista paremmin kuin toiset... Olen lahjoittajalle erittäin kiitollinen, jos nyt tämän satut näkemään ja täällä pyörit ;)

Vierailija
35/38 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pahoita ystäväsi mieltä, se mikä hänestä on vielä ok, voi sinusta olla kaatopaikkakamaa!

Heitä rikkinäiset vaatteet roskiin, kuka niitä tarvitsee. Ehjät vaatteet vie kierrätykseen.

Näin sinun ei tarvitse pahoittaa ystäväsi mieltä ja ehkä joku oikeasti köyhä ilahtuu lahjottamistasi vaatteista.

Vierailija
36/38 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei juurikaan ole annettu käytettyä kamaa, mutta yksi yritysjohtajatuttu tuo aina kylään tulleessaan lastensa vanhoja vaatteita, eikä heillä ole todellakaan rahasta pulaa.

Silti kassissa on aina niin hirveitä vaatteita, että 20 vaatteesta hyvä jos yhden voi pitää päiväkodin suttuvaravaatteena, reikäistä, kulunutta, monella jo ollutta (lukuisia ylivedettyjä nimiä lapuissa). Mullekin on tullut lähinnä vaivaa niistä vaatteista, kun on sitten pitänyt roskiin kiikuttaa.

Muutaman hyvän rätin olen saanut :-)

Vierailija
37/38 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin ja kierrätykseen (jos joku kelvollinen löytyy) vaan...

Minullakin on pari mielenkiintoista kokemusta tästä vaatteiden kierrätyksestä. Yksi ystäväni tuo meille aina vaatteita, joita hän ei ole saanut kirpparilla kaupaksi. Aika paljon niissä on jätettä mutta ollaan me joitain käytettykin. En jaksa tuosta numeroa tehdä, sillä ilmaista tavaraahan ne on. Olen ns kätevä käsistäni, joten hän ilmeisesti ajattelee että minulla on aikaa korjailla niitä reikäisiä vaatteita tms.

vauvalle saatiin kanssa todellinen yllätyspussi: jätesäkillinen 10 vuotta vanhaa tavaraa, ullakolla säilöttyä. Osassa oli ruokatahroja, haju kokonaisvaltaisen paha. MItäs tuosta, osa meni roskiin, osa pesun kautta kierrätykseen ja osa käyttöön.

Yhdeltä ystäväperheeltä on tullut aina täydellisen siistejä vaatteita, silitettyjä ja viikattuja... Itse olen myös nykyään tosi tarkka siitä mitä annan eteenpäin. Yksi kassi on lähdössä kiertoon ja minusta ne ovat kaikki hyväkuntoisia mutta saas nähdä mitä täällä taas parin viikon päästä kirjoitetaan ;)

Vierailija
38/38 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka täällä tuntuu olevan vallalla ajatus, että "lahjahevosen hampaisiin ei saa katsoa", niin kyllä lahjoittajankin tulisi käyttää harkintaa ainakin sen verran, että likaiset ja rikkinäiset kuuluvat roskiin.

Minä olen ollut lajittelemassa rekkalasteittain lahjoitusvaatetta (SPR:n ja MLL:n keräystavaraa) ja täytyy sanoa, että joillakin ihmisillä on todella omituinen huumorintaju : siellä on ollut mm. verisiä alushousuja, riekaleisia paitoja, puseroita, housuja, lasten ulkoiluhaalareita, parittomia kenkiä, puhkikuluneita kenkiä, mummon kuolinpesästä on tuotu vuosikymmeniä vintillä seissyttä vaatetta jne. jne.

Suurin osa on onneksi ollut ihan käyttökelpoista tavaraa, muodinmukaista ei ole tarvinnutkaan olla, kunhan on käyttökelpoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän