Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pidätte pienten poikien pitkät otsahiukset pois silmiltä? (jos pitkähköt hiukset)

Vierailija
16.10.2008 |

En raaskisi 2v:n hiuksia vielä leikata ihan ison pojan malliin, on niin ihanat ne vielä vähän vauvamaiset huitulat.

Nyt vaan otsahiukset juuri sen pituiset, että ovat just silmien edessä. Pari kertaa on otsista leikattu lyhemmäksi, mutta sitten tulee jotenkin tosi tyhmän / tytön näköinen (ja etenkin parturi just leikkasi jotenkin hassusti, vaikka nimenomaan yritti tehdä ne luonnollisesti) - ne on paljon ihanemmat luonnontilaisen oloisina, vähän hapsureunaisina, kuin tasasesti leikattuna.

Onko ihan ylityttömäistä pitää jotain pinniä??? Ovat vielä vähän liian lyhyet kerättäväksi johonkin taakse + ehkä ponnarille - sitä paitsi tyttömäistä sekin.

Onko siis mitään ideoita pikkupoikien hiuksiin?? Muuta kun leikata ne.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se suloista, tiedän kokemuksesta, mutta ne on kuitenkin joskus leikattava.

Vierailija
2/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä muuten siistit tule. Jos et nyt sitten väkisin halua pojastas neitiä tehdä. Olen nähnyt näitä "äiti ei raski leikata" -poikia ja tytöksi heitä luulee....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kans reilu pari vuotias jolle en halua vielä "ison pojan mallia". Käytiin parturis ja se vauvamainen höttö leikattiin pois, nyt otsista siistitty ihan kotona ja meillä onnistu. Ulkopuolisten palautekin on että on isomman pojan näkönen. Meillä vetää luonnonkiharaan niskasta..pinnejä tai ponnaria on kyllä pojalle laittaisi :)

Vierailija
4/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(se oli aika vihainen kun kerran mummi oli salaa niitä leikannut).

Ja kyllä ne ehtii vielä leikata vähän myöhemminkin...

mun kaduttaa vieläkin kun nyt jo 13-v. pojaltani aikanaan leikattiin niin varhain hiukset, sillä oli ihanat kihartuvat kutrit, ne oli niiiiin suloset, ois ollut kiva nähdä vielä vähän pidempään miten ihanat niistä tulee.

Sitä paitsi just jossain lehdessä luki, että pikkupoikien hiustrendi on nyt vähän pidempää.

ap

Vierailija
5/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hiukset menevät silmille niin tottakai ne leikataan! ei pojalle nyt mitään nipsejä tai ponnareita aleta väsäämään.

Onhan ne ehkä ihana joo, ainankin teidän mielestä...

Vierailija
6/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään miehetkin käyttävät ponnareita, joten on varmasti sallittua pienelle pojallekin.

Vierailija
7/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätät sitten muuten pidemmäksi, jos jotain kiehkuroita kaipaat

Vierailija
8/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä muuten siistit tule. Jos et nyt sitten väkisin halua pojastas neitiä tehdä. Olen nähnyt näitä "äiti ei raski leikata" -poikia ja tytöksi heitä luulee....

Pojallani on pitkä tukka, mutta ei kukaan häntä ole tytöksi luullut.

Ja mitä sitten jos luulisikin? Ei kai pienen lapsen sukupuolen tarvitse kauas loistaa näin tasa-arvoisessa maassa.

Vierailija
9/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt lähistöllä paljonkin pieniä poikia (alle kouluik.), joilla ollut ponihäntä, pinnejä hiuksissa, joku hiuspanta/lenksu juttu, ja siis pitkät/pitkähköt hiukset. Ne on kivan näköisiä! J

Ja sitten noita pieniä taaperoita huitulahiuksia on paljonkin puistossa, päikkärissä jne.

Ja isoilla pojillahan useinkin voi olla pitkät hiukset.

Joku 10 v. sitten oli muotia että jo ihan pienten poikien hiukset leikattiin heti johonkin patakampausmalliin tai siiliksi. Oisko tuo muoti nyt ehtinyt sinne teille?

ap

Vierailija
10/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen Roni/Jimi tms. Keravan lähiöstä ; )

Vierailija
11/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteet aina päällä.

(No joo saatan käyttää joskus myös jotain punaisia / trendikkäitä vaaleanpunaisia, mutta aina ehdottomasti POIKIEN mallistoista.)

Mä oon jo elänyt sen vaiheen ohi aiempien kanssa, kun pojat piti olla sinisissä, harmaissa, mustissa ja vihreissä auto/hämähäkkikuvioisissa vaatteissa siilitukka päässä. YÖK. Vähän suloisuutta ja pehmeyttä mahtuu, ja silti meidän poika on kyllä tosi POIKA, ei yhtään neiti.

ap

Vierailija
12/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinnipäisiä poikia, sittenhän tiedät vastauksen omaan kysymykseesi.

Oletko kenties hieman himmeä.

itse kyllä leikkaisin.

Vierailija
13/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tunnen kaksi 2-3-vuotiasta poikaa, joilla pitkät kiharat yleensä valtoimenaan mutta tarpeen mukaan myös lenksulla kiinnitettynä.

Miksei pojilla voi olla kauniit hiukset? Siili tms. kynitty malli harvoin on kaunis.

Vierailija
14/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi toki pienellä pojalla olla pitkät hiuksen ja ponnarillakin. Mutta pinnit ja pannat menee jo yli.

Vierailija
15/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkähiuksisia parivuotiaita olen toki nähnyt, mutta ne on olleet sellaset haituvahiukset vielä.

Miksei poika saa olla poika? miksi pitää alkaa tunkemaan jotain tyttöjen juttuja hiuksiin. En ymmärrä.

Vierailija
16/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kun auki.

Ne joilla ollut pinnejä ja ponnareita, ovat olleet jo 2-3 v. vanhempia, joilla vähän paksummat hiukset, ja joilla ne on pysyneet jotenkin paremmin ne pannat ja pinnit. Ja siis asettunut vähän eri tavalla.

Mietin siis, oisko joku sivupinni liian tyttömäinen .... kun nyt just en muista onko just tuon ikäisellä just tuon tyylisissä hiuksissa näkynyt sivupinniä.

Tää keskustelu kuvaa taas hyvin av:n tasoa. Kysyn asiaa x viattomana, saan ihan ihme vastauksia "oletko hieman himmeä", ja provosoidun jo itsekin.

ap

ap, jos kerran olet nähnyt niin paljon pieniä ponnari- ja

itse kyllä leikkaisin.

Vierailija
17/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole muuten vielä koskaan nähnyt pinnipäistä poikaa. Espoossa asutaan.

itse kyllä leikkaisin.

Vierailija
18/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustrendit ulottuvat nyt pikkulapsiinkin. Joskus aikanaan kauhisteltiin lyhythiuksisia tyttölapsia.

pitkähiuksisia parivuotiaita olen toki nähnyt, mutta ne on olleet sellaset haituvahiukset vielä.

Miksei poika saa olla poika? miksi pitää alkaa tunkemaan jotain tyttöjen juttuja hiuksiin. En ymmärrä.

Vierailija
19/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustrendit ulottuvat nyt pikkulapsiinkin. Joskus aikanaan kauhisteltiin lyhythiuksisia tyttölapsia.

Vierailija
20/69 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulta. Ja ongelma on siis se, että TOTTA KAI

leikattaisiin otsista, mutta kun näin on pari kertaa tehty, niin SILLOIN siitä just on tullut vähäksi aikaa tytön näköinen.

Jotenkin tuo villi "viidakkotukka" vaan on niin söde, mutta siihen ei saisi saksilla yhtään koskea tai se tyyli menee.

Eli odotan että tää välivaihe menisi ohi, että otsis kasvais selkeesti ohi ja sen sais taaksepäin - sitten voisi miettiä taas lähemmin mitä tukalle tehdään ja miten sitä pidetään.

-

p.s. vielä itsekin inhosin joitain vuosia sitten pitkätukkapoikia ja pidin sitä "junttimaisena" ja olin aika fanaattisesti sitä mieltä, että pojilla on oltava lyhyet/lyhyehköt hiukset.

Nyt on jotenkin asenteeni muuttunut - ilmeisesti kun nimenomaan naapuruston / alueen hyvätuloiset ja tyylikkäät perheet just pitää tuollaista tyyliä - eli pitkät tukat ei enää ole mikään slummilasten tyyli.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi