Mitä suolaista tarjottavaa ystäväperheelle, jotka syövät aina kylässä ollessa paljon , kotona kuin hiiret?
Kommentit (11)
Komppaan kakkosta. Menuu voisi olla vaikka:
Pellillinen pizzaa + vihreä salaatti
Jälkiruokana jäätelöä + marjoja
tai
Ruokaisa salaatti (esim. kana-, tonnikala-, pasta tms.) + patonkeja
Jälkiruokana pellillinen pannukakkua + kermavaahtoa + mansikoita
Muna-anjovis voileipiä
Sillitarjotin, lisäkkeenä punajuurta, sipulia ja suolakurkkua (ihan pikkuruinen kippo smetanaa)
Jälkiruoaksi halpaa (lue huonoa) suklaata.
Ja juotavaksi pelkästään pullo olutta per nekku.
Siitä saa mahan täyteen ja oikein ähkyn aikaiseksi.
Jälkkäriksi pannaria tai jäätelöä tms.
Sosekeitto ja sämpylöitä. Ruokaisaa, maukasta ja edullista.
perhe, tai tarkemminki perheen äiti ja lapset
Ja jos perheen isä on mukana niin ei jää sitäkään vähää jäljelle. Ja ihan sama tarjotaanko suolaista vai makeaa vai molempia ja ihan mitä vaan niin kaikki menee. Lapset pyytää ruokaa suoraan jääkapista tai jos näkevät jossakin jotain keksiä tms. niin ollaan heti pyytämässä ja yksi eikä kaksi riitä... Lapset saattaa myös valittaa kun on pahaa mehua tms. Ja ei heiltä kehtaa kieltääkään. Äitinsä käskee tulla kysymään multa, onko leipää tms. vaikka olisi juuri kahvipöydästä hetki sitten noustu ja en kai mä nyt kehtaa siinä kieltääkään. Ja kerran oli jopa niin, että olin kahvipöydän kattanut niin kysyivät vielä, että olisko sulla ollut lisäksi vielä pullaa pakkasessa=o vaikka kahvin kanssa oli jo vaikka mitä. Ärsyttää myös se, että heillä tarjotaan aina pelkkä kahvi, ei mitään kahvin kanssa edes. Meillä syövät jääkaapin tyhjäksi... Ja ei sen puoleen, ei mua haittaa vaikka mitään ei tarjottaisikaan, mutta itse en kehtaisi syödä aina jollain kaikkea mahdollista ja itse en tarjoaisi ikinä mitään.
että toki tarjottavat on tarkoitettu syötäväksi, sitä en sano. Mutta en itse kyllä lisää kehtaisi enää pyytää kun olisin syönyt vaikka pari palaa kinkkupiirakkaa ja pari pullaa ja keksiä päälle...
12
Meillä on kanssa saman tyylinen perhe. Lopulta aloin itsekkin tarjoamaan palkkää kahvia vaikka takaraivossa nakutti äidin sanat " vieraita varten pitää olla aina jotain varalla" . Aloin miettiä, et mitä minä suotta laittamaan kun ei hekään mitään tarjoa. Muut vieraat saa kyllä parasta pöytään vieraillessaan ;)
Eiköhän sillä nälkä lähde, ja luulisi riittävän. On muuten helppo tehdäkin.