Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN vko 32

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki suurperhekuumeilijat luuhaavat?? Tiedän että hieno on keli ja itsekin tuli eilinen lähes ulkoilmoissa vietettyä; tällaisen sateisen kesän jälkeen moiset ilmat tuntuvat luksukselta. Miehellä alkoi jo työt ja kaksi nuorimmaista alittaa päiväkodissa huomenissa, joten paluu arkeen on itselläkin edessä. Työpaikalla meen käymään ke, to ja pe jo vähän järjestelemässä luokkaa ja kaivamaan oppikirjat laatikoista. Vähän jännittää myös minua koulun aloitus; uusi luokka, uusi koulu ja uudet kujeet =))

Kuumeilu neljännen lapsen suhteen jatkuu kiivaana. Lekuri ei kieltänyt uuden raskauden yrittämistä heti km:n jälkeen, joten on puuhasteltu pedinkin puolella. Tosin kiertopäivistä ei ole hajuakaan; en oikein tiedä miten ne keskenmenon jälkeen oikein lasketaankaan. Ja miten pitkää kiertoa ees pitäisi odottaa. Halu saada oma nyytti kainaloon olisi vain valtaisa!!

Vierailija
2/21 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille ja kirjoitelkaa ees pari riviä kuulumisianne ettei tiputa heti pinosta pois...

Tanni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä helle saattaa tosiaan houkuttaa kuumeilijatkin pois tietokoneen äärestä ja nauttimaan lämmöstä! Jotkut vaan eivät pääse paistattelemaan, kun pitää istua töissä :(

Vai alkaa Tannillakin kohta työt. Onnea uuteen työpaikkaan ja paljon tärppionnea myös.

Omaan kuumeiluun ei juuri uutta kuulu. Pari hormonipilleriä olisi vielä otettava ja sitten saa odotella vuotoa. Huomenna menen lääkärin puheille juttelemaan, pitäisikö jotakin hormoneita käyttää jatkossakin tässä apuna, että kierto ei pääse venymään samoin kuin tässä kierrossa. Ei paljon naurata, jos kierto alkaa jatkuvasti huitelemaan 60 päivässä. Tuskin sillä tahdilla kukaan raskaaksi tulee!

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille ja painukaa uimarannalle, jos on mahdollisuus :D

Vierailija
4/21 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun kyllä niihin ihmisiin, joita nämä helteet enemmänkin inhottaa kuin miellyttää... Vaikkakin toki kesällä kuuluu olla aurinkoista mieluummin kuin sateista, eikä ne jatkuvat vesikelitkään mitään kivoja olleet.

Kuume on tällä hetkellä aavistuksen pakkasella. En tiedä oikein nyt edes syytä siihen, mutta näin ne fiilikset vaihtelee. Ja mies otti taas eilen puheeksi ihan oma-aloitteisesti vauvan ja kyseli ajatuksiani. Sanoin, että josko sitä tuonne 2009 vuoden puolelle yritettäisi, ellei sitten mieli jää pakkaselle lopullisesti. Epäilen... ;)!

Mutta hauska vaan, kun oli se yhden viikonlopun keskustelu muka niin lopullista ;D!

Eli se ensi kevät-kesä on ratkaisun aikaa! Mukavaahan tämä kuumeilukin on =).

Lämmintä viikon alkua!

-kaakaokirahvi ja kolmikko-

Vierailija
5/21 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on todella lämmintä, rannalla pitää aikaa viettää edes osa päivää niin lapset viihtyy ja jaksaa paremmin.

Minua hiukan harmittaa jos tämä helteily jatkuu ensiviikonkin kun koulut alkavat, mutta pääseehän sitä rannalle koulun jälkeenkin .

Huomenna pitäisi lähteä korkeasaareen heti aamusesta, vaikkakin mua hieman hirvittää kuinka siellä jaksaa kierrellä jos on näin kauhean kuuma !!

Perjantaina olisi vielä tarkoitus lähteä Tamperetta kohti ja Särkäniemeen jotta saisi vielä tähän loppulomaan jotain kivaa. Meillä kun meni ikävästi koko heinäkuu minun ja mieheni sairastellessa )0= .

Pedin puolella on mekin koitettu viettää aikaa, mutta jotenkin tuntuu ettei tärppiä nyt vain tule, luultavasti mm. sen minun munasarjassa olevan ihmeellisen kudoksen tai mikä lie takia... Ensikuussa pitäisi viimeistään mennä ultralla kurkkimaan , että onko muutosta johonkin suuntaan tapahtunut.

Mutta mukavia hellepäiviä kaikille !

Toivottelee Mami

Vierailija
6/21 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuitenkin pyrin suojaamaan vaatteilla tuon 1,5kk ikäisen kaverini hyvin, ettei iho kärsi, eli ei tarttis kuitenkaan tuhottoman kuuma olla, että poikakin pärjäisi.

Itse kun hoitovapaalla olen, nautin näistä ihanista kesäpäivistä täysillä.

Isommat lapset plontraavat järvessä (juoksumatka kotoa) ja pienempi käy vähän vähemmän:) Lisäksi kuopus tempoo n 3 h päiväunia, joten tuntuu että saa omaakin aikaa hyvin.

Kävin maanantaina ottamassa verikokeella sen hcg-arvon, ja se näytti laskeneen lähes kokonaan. Eli ei ole enää juurikaan raskaushormonia veressä.Eli tässä nyt odotellaan niitä menkkoja, että voisi yrittää taas:)

Vierailija
7/21 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanni, meillä on aika samat fiilikset...kiertopäivistä ei hajuakaan..

Vierailija
8/21 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kierukka pois :-)! Terkka sanoi, että kierukka oli ihan " suulla tulossa" . Olisi siis luonnostaakin tullut pois.... Menkkamaista vuotoa ollut pari päivää, kun kuukautisten aika näinä päivinä. Kunnon lorauttelua ei ole vielä tullut (heti tuli haaveeseen ajatus, että olisinkin jo raskaana....hullu kun olen....)

Lapset huutaa ulkona äitiä...Pitää mennä katsomaan, mistä nyt riidellään!

K@@po, joka esittäytyy lähiaikoina

Vierailija
9/21 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen päivä pitkiin aikoihin, jolloin tuntuu sille, että olen ihan hullu kun haluan vielä neljännen mukulan, miten muka jaksaisin?? Johtunee varmaan siitä, että työ" ahdistus" alkoi, kun tänään vein aamulla kaksi nuorinta päiväkotiin ja itse kaahasin työmaalle etsimään omia tavaroitani ja oppikirjoja joista ainakin puolet oli teillä tietymättömillä... tuntuu niin masentavalta kun ei tunne paikkoja ja kaikkea joutuu kysymään..ja kun välillä on sellainen olo ettei osaa ees kysyä!!

No, luulen, että viikon päästä ollaan jo paljon viisaampia, kun olen jo pari päivää tutustunut uusiin oppilaisiinikin, he kyllä onneksi tuntevat kaikki toisensa, vain minä olen " outo" .

Minäkin periaatteessa pidän lämpimästä, mutta liian kuuma on sellainen ettei jaksa mitään ja kun on luonteeltaan ihminen, joka tuntee syyllisyyttä tekemättömistä hommista, on tämä ihan mahdoton yhtälö. Mieheni onkin sitten toinen ääripää... (tästä on saatu useat riidat aikaiseksi). Jos olisin sinkku, rakastaisin hämäriä syysiltoja, sataakin saisi, kynttilät palaisi ja kyhjöttäisin sohvalla viltin alla, joisin punaviiniä ja söisin suklaata. Mutta lasten kanssa inhoan syyssateita, kuravaatteiden pukemista, pimeää, loskaa ja kuraa...

Näissä tunnelmissa tänään,

Tanni

Vierailija
10/21 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

K@@po mukavaa kuulla, että kierukka lähti helposti ja oli jo " tuloillaan" . Itse jännitin toukokuussa kierukan poistoa tosi paljon ja sehän oli maailman helpoin juttu. Onnea alkaneeseen yritykseen!

Minä nappasin viimeisen primolutin eilen ja tässä viikonlopun aikana odottelen menkkoja alkavaksi. Voi, että kun nyt viimein tulisi vuoto... Harvoin sitä näin innoissaan menkkoja odottaa :)

Sain muuten lääkäriltä clomifenit ja niitä alan nappailemaan kolmantena vuotopäivänä. Eli pääsisi ihan toden teolla yrittämään, kunhan se kaivattu punainen paholainen kaartaisi paikalle!

Töissä on tosi kuuma ja muutenkin helle vetää veteläksi. Voi kun saisi vaan olla jossakin rannalla lekottelemassa.

Vierailija
11/21 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meritutu toivotaan, että punaista näkyy pian. Mulla nyt selvästi kuukautisvuotoa, joten ei tarvitse arvailla mahdollista " kierukkaraskautta" . Eipä se olis mahdollistakaan, on sen verran hiljaista ollut petipuolella....

Mutta eilen mies yllätti, kun sanoin, että hänen vastuulla ehkäisy. ei kuulema käytetä mitään, enhän voinut todeta muuta kuin, että kyllä se mulle sopii :-). Mutta tässä vaiheessa miehen ehkäisy tarkoittaa keskeytettyä, joten ainahan siinä pieni mahdollisuus on....

Nyt ruoka-aika!

K@@po ja vaaleanpunaiset kuvitelmat

Vierailija
12/21 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelempa pari riviä ettei taas tiputa toiselle sivulle...

Nyt ei aamutuimaan ihan niin kuumalle näytä ulkoilmakaan; taivaalla on vähän pilviä (onneksi). Tänään vien kaksi nuorempaa päiväkotiin aamupväksi ja vietän esikoisen (9v) kanssa " laatuaikaa" . Ensi viikolla kun alkaa kunnolla työt ja hänellä koulu, niin joutuu taas viettämään enemmän aikaa yksin.

Yöllä tai oikeammin jo illalla klo 22.30 meidän nelivuotias(poika) oli taas kastellut sänkynsä litimäräksi ja nukkui pissinsä keskellä onnellisen autuaana. Täytynee uskoa ettei oo hormoonit vielä riittävästi kehittäneet tätä miestä ja laitoin yövaipan takaisin. Kaksi yötä olikin välillä kuiva, mutta silloinkin minä kävin herättämässä 3 tunnin välein pissille (itse asiassa oli ihan hyvää muistelua sille millaista tulee olemaan vauvan kanssa yöheräily, jos meille joskus vielä vauva suodaan).

Mukavaa perjantaipäivää ja alkavaa viikonloppua kaikille!

Tanni

Vierailija
13/21 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meriutu ja k@@po; menkkoja odotellessa;)

sinulla k@@po tilanne oli jo päällä - kohta pääset ovista bongaamaan:), toivottavasti meriutulla pillerit auttaa ja vuoto tulee pian. Minäkin odottelen. Hassua, joskus olin niin onnellinen kun ei menkkoja ollut, nyt vaan odottelen niitä.

Ilmat on täälläpäin viilenneet, nyt aamulla 17,3 ja sateen tuntu ilmassa.

Lapsilla koulu alkaa maanantaina, sitten kuopuksen kanssa ihmetellään päivisin.

Tannille tsemppiä uuteen kouluun - oppilaatkin jännittää, kyllä opekin saa:)

No tässä pikaiset kuulumiset täältä..

Vierailija
14/21 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se primolut auttaa? tuohon kuukautisvuotoon? Entäs sitten clomifenit?

Helpottaa raskautumista?

Muistan että sinulla oli tooodella pitkä kierto, mutta silti kiinnostaa, kun kahdenlaista pilsua, erilaiset vaikutukset varmaan on?

-sinuvi-

Vierailija
15/21 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuvi mainitsit oviksen bongaamisesta. yllytit hullua ja heti kävin ovislaskurilla katsastaa kyseistä aikaa ;-) Leikkimielellä toki! Olen raskautunut helposti aiemmilla kerroilla, joten pääasia, että saan miehen mukaan tähän kuumeiluun.....

Vaikkei sitä kyllä tiedä, raskautusko enää yhtä helposti. Ja yks kokemus mulla on, että raskauduin helposti, mutta se raskaus kesti vain 12viikkoa. Seuraavalla viikolla olis ollut ultra, mutta pari päivää ennen kaikki tuli luonnollisesti ulos, joten ei ollut enää mitään ultrattavaa. Tämän myötä opin, ettei mikään ole itsestään selvää. Tai en tiedä, miten sen sanoiksi laittaisi, mutta jotain tuohon tapaan....

Päivänjatkoja!

K@@po

Vierailija
16/21 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin heti aamulla vastailla kysymyksiisi, mutta linjat pätkäisivät juuri kesken kaiken. Vähän ärsyttää, kun tarinat kirjoittaa ja sitten poks vaan kaikki häviää.

No, yritän uudelleen. Minulta siis poistettiin hormonikierukka toukokuun alussa ja poistovuodon jälkeen tuli yhdet normaalit menkat. Sitten ei vuotoa kuulunutkaan. Kiertopäivä huiteli kuudenkymmenen korvilla ja aloin olla epätoivoinen. Sain kymmenen päivän Primolut kuurin käynnistämään vuotoa. Primolut on keltarauhashormoni ja kuurin jälkeen alkaa yleensä muutaman päivän päästä kuukautisvuoto. Samaa hormonia käytetään esim. tilanteessa, jossa halutaan siirtää kuukautisia. Viimeisen pillerin otin ke ja nyt siis odottelen punaisen näkymistä.

Clomifenin taas sain munasolun kypsyttämiseen ja kasvattamiseen. Kolmosta yritettiin aikanaan yli vuosi ja minulla todettiin lievä pco. Munasolun irtoamisessa on siis häikkää. Vaikka yritystä on vasta tällä erää vähän takana, niin lääkäri määräsi kuitenkin clomit. Koska ongelma on tiedossa, niin mitä sitä turhaan vitkuttelemaan. Clomeja on tarkoitus popsia kierron 3-7.pvä ja käydä sitten n. kp.12-14 ultrassa tarkistuttamassa, että onko munasarjoissa mitään elämää. Viimeksi clomit tehosivat hyvin.

Olikos sinulla Sinuvi keskenmeno takana? Vai muistnko ihan väärin....

Onko sinulla ollut ikinä kierron kanssa mitään häikkää? Toivottavasti kiertosi palaa pian uomiinsa ja pääset uuteen yritykseen.

Vierailija
17/21 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että lämmin on seuranamme edelleen :/. Ei ole kyllä kovin kivaa, kun hiki valuu pienimmästäkin liikehdinnästä...

Olen tässä parina päivänä saanut katsella naapurin kaksikuista vauvaa. Ei ole kyllä vauvakuume nostanut päätään! Sanotaanko, että nyt mennään sitä kultaista keskitietä, ei pakkasella, muttei plussallakaan.

Odotellaan lasten harrastuksien alkamista ja syksyn viileyden saapumista :)!

Näissä tunnelmissa ensi viikkoon!

kaakaokirahvi

Vierailija
18/21 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri vessassa ja ilokseni huomasin, että menkat alkoivat!

Ihanaa :)

* " tästäkin asiasta voi olla onnellinen" Meriutu*

Vierailija
19/21 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen hoitovapaalla omasta työstäni käyn silti aina välillä auttelemassa miestäni hänen yrityksessään. Niin tänäänkin. Ja täällä on kuuma eikä ilmastointia lainkaan. Meillä kotona on ihanan viileää kun on kunnon ilmastointilaitteet. Tahtoo kotiin!! Tai rannalle.

Kyllä mä silti kesää rakastan ja nautin näistä helteistäkin mutta mieluiten just veden äärellä.

Koulu tosiaan alkaa isommilla muksuilla maanantaina ja kuopuksen kanssa jäädään viettään rauhallisia aamuja ja päiviä kotiin. Eipä nuo päivät ala-asteella vielä kovin pitkiä ole, joten hyvin ehtii viettää aikaa myös isompien kanssa.

Mies on ollut reissussa ja kaikenlaista ollut muutenkin, joten hiljaista on ollut pedin puolella. Niin hiljaista, että ihme olisi jos raskautunut olisin. Mutta eiköhän tälläkin saralla ala vilkastumaan. Nyt olen ihan varma kuitenkin siitä, että haluan vielä yhden lapsen. That`s it!! En anna itseni enää ruveta jahkaan jaksamisia jne. Mielenrauhaa. Sitä toivon teille muillekin.

Vierailija
20/21 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofur, tuo oli hyvin sanottu, että ei anna itsensä enää pohtia jaksamistaan, hermojen menoa ja vauvaprojektin järkevyyttä. Pitää vaan antaa elämän kantaa. Se jatkuva veivaaminen ja pohtiminen on loputon suo, jota voisi jatkaa vaikka hamaan tappin asti, jos ei vaan päätä lopettaa. Hyvä, että olet varma päätöksestäsi!

Minä kävin tänään apteekista hakemassa clomit. Huomenna pitäisi ne aloittaa. Olipa muuten sitten turkasen kalliit! 20 tabletin paketti maksoi 60e ja pienemmässä erässä ei saa ostaa.

No, kai sitä on joskus 60e turhempaankin sijoitettu.