¢¾¢¾¢¾ MARRASMURUT ~vko32 ¢¾¢¾¢¾
Uutta pinoa ei näkynyt...herranjestas...=)...No,tästä se taas lähtee=)!
Kommentit (23)
Meillä just äsken täällä heräiltiin ja helteistä päivää taas aloitellaan... Sisällä on hirveän kuuma (joku 26-27 astetta), mutta yllättävän hienosti poika silti nukkuu onneksi. Ihania paikkoja nää kerrostalot... Olen vähentäny pojalta yö-vaatteet minimiin, ettei ole muuta kun vaipan päällä vaan alushousut eikä paitaa ollenkaan.
Poitsu on nyt joka päivä telminyt vannassa joko pihalla (jos ollaan oltu mökillä) tai sitten täällä kotona parvekkeella. Ja hienosti hän istua tapittaa vannassa ja läiskyttää vettä sekä antaa kyytiä leluille :)
Meillekään ei kuulu mitään sen erikoisempia... kivojahan helteet tietysti on, mutta parvekkeella ei voi nukkua kun on NIIN kuuma, joten päiväunet menee sitten ihan tuolla ulkona ja äiti se vaan ruskettuu kun rannalla istuskelee ;) Eilen vaan meinas jo olla, ettei varjossakaan ollu sen verran viileää että poika ois saanu hyvin nukuttua. Mutta nukkui sitten onneksi kun vähän työnsin rattaita.
Touhukkaasti harjotellaan konttaamista ja kyllä poika itseään pinnistelee mitä kummallisempiin asentoihin ;) Esim. niin että on vaan kämmenet ja varpaat varpaat maassa, eli vähän niinkun punnertais tosi korkealle. Hassun näköinen ;)
Jees, mutta nyt täytyy tässä ruveta päivää alottelemaan ja mennä pojan kanssa aamupesulle!
*Piparminttu*
Meillä on ihan samassa vaiheessa liikkuminen kuin mitä Piparminttu kuvaili. Aino punnertaa jännän näköisesti selkä kaarella, varpaat lattiassa ja kädet suorina. Yrittää kinnata itseään kylkiasennosta myös istumaan. Ja Tiitiäisen kuvailema käsillä hinaaminenkin tuntui kovin tutunoloiselta, paitsi että siihen tuli eilen uusia nyansseja...jaloilla otetaan nyt vauhtia kun käsillä samanaikaisesti hilaudutaan eteenpäin, vähän niinkuin sisiliskon liikkumista :)
Eilinen päivä meni siivotessa ja tänään sama projekti jatkuu vielä. Kuumakin on, päiväunet pikkupätkiä...
Lasten koulut alkavat ensi viikolla taas. Taitaa jo molempia jännittää :)
Torstaina on se Ainon ylimääräinen lääkärintarkastus. Toivottavasti kaikki olisi kasvun suhteen kunnossa.
Kanelisokeri
Mikä lie kesälenssu, mutta lapset kaikki räkäisiä ja etenkin Tiiti kuumeessa ja aivan kipeän oloinenkin...
Meillä päikkärit sisällä tällä erää, kun tuo parveke on auringon puolella eikä sinne saa mitään kunnon virityksiä, että olisi viileämpää. Ulkona nukutaan, jos satutaan olemaan ulkoilemassa siihen aikaan, kun neitiä nukuttaa. Tosin nykyisin mieluummin touhuaa muiden kanssa. Keinuminen, liukumäenlasku ja maan tonkiminen on kivaa. Ulkona tuo liikkuminen on vielä vähän hitaampaa, kun kerran tyylikin on se peppukiitäminen. Nyt sitten sain itseni taas hermostumaan, kun täälläkin jossain pinossa mainittiin, että peppukiitäjät herkemmin ovat lukihäiriöisiä...
Kun muistelen poikia tämän ikäisenä, niin kyllä tämä neiti on aivan kaikessa niiiiin paljon hitaampi :-( Toisaalta ihan kiva, mutta toisaalta sitten iskee paniikki, että onko hänellä kaikki kunnossa. No, varmaan olen ihan turhan pienestä hätäilijä.
Nyt ei taas leikkaa, mihin aikaisempiin juttuihin piti kommentoida :-( Hyvä, kun tietää, mikä päivä on! Kyllä meilläkin pitäisi siivota ihan katosta lattiaan, mutta arvatkaa vaan, jaksaako kiinnostaa. Nyt ollaan muutenkin oltu aika vähän kotosalla, niin ei ole (mukamas) aikaa kuin ihan normaalirutiineihin...
Yritän hörppäistä kahvit. Jospa muisti palautuisi...
TalviSalama kera kipeän trion
Helteistä päivää, en tiedä mutta jotenkinkin ikään kuin " liian myöhään" nämä ilmat nyt tulivat. Ihan mukavaahan se tietenkin on, eipä ole helle hellinyt tänä kesänä liikaa tosiaan. Itse kun olin jo niin syksyyn asennoitunut ja innolla sitä odotin ettei helteet niin kamalasti nyt riemastuta kuitenkaan, vähän niin kuin että aikansa kutakin ei lumipyrykään huhtikuussa enää niin mukava ole kuin joulukuussa...
Mutta yksi asia mikä on ihanaa ovat elokuun lämpimät ja pimeät illat, sytyttelen pihaan kynttilöitä lyhtyihin ja sitten vaan istun ulkona ja fiilistelen.
Meillä on nyt vihdoin ja viimein puhjennut ensimmäinen hammas ja saman tien toinen viereen, alaleuassa komeilee nyt kaksi nököä.
Koulut alkaa kohta, keskimmäinen meillä aloittaa koulutiensä. Samaten kaikki harrastukset pyörähtävät käyntiin. Galluppia kaikille kotiin jääville (tai miksei tietty töihinkin lähtijöille) oletteko aloittamassa/aloittaneet jotain harrastusta vauvan kanssa muskaria ym? entä käyttekö jossain perhekerhoissa tai kahviloissa? Olen yrittänyt ottaa selvää oman paikkakuntani ns. tarjonnasta. Seurakunnalla ainakin on perhekerho ja tuntuu että kaikkea mahdollista (hassuakin) harrastusta on tarjolla vauvoille (kuvataidekerhoa?!) itse ajattelin lähinnä vauvamuskaria tai äiti-vauva jumppaa, vauvauinti meillä jatkuukin.
Talvisalamalle jaksamista, kurjaa varsinkin kun pienet kipeenä. Tuo peppukiitäminen yhteydessä lukihäiriöön oli ihan uusi juttu minulle. Meillä ollut kaksi peppukiitäjää mutta eipä ole lukihäiriöistä tietoakaan päinvastoin, molemmat oppineet lukemaan jo paljon ennen kouluikää ja muutenkaan ainakaan sillä alueella ei mitään poikkeavaa kehityksessä. Samanlainen paniikoija ja murehtija minäkin välillä olen, nyt ollut pitkään sillälailla " hyvä mieli" ettei turhia ole tullut vatvottua. Väsyneenä sitä aina kaikki asiat enemmän huolettaa.
Mukavaa viikkoa kaikille!
...ja silti onneksi hengissä :-) Pystyn onneksi välillä järjestelemään päiviä niin, että pääsen vähän aikaisemmin kotiin, tänään olin jo kolmen jälkeen kotona. Oikeastaan kivaakin olla töissä taas, mulla on mukava duuni kyllä. Huono omatunto vaivaa välillä enemmän ja välillä vähemmän...
Harrastuksista: me käydään vauvauinnissa, ei ole ongelma kun se on arki-iltoina. Lisäksi poika menee isän kanssa muskariin, se on aamupäivällä mutta kun isä sumplii niitä töitä muutenkin että olis pojan kanssa mahdollisimman paljon. Äiti-vauvajumpassa käytiin viime kevät, mielellään jatkaisin mutta sinne en enää ehdi :-(
Ihana lämpö ulkona, nauttikaa :-))
Anyara
Ihan ensiksi siitä peppukiitämisestä... En voi olla satavarma, oliko kyse lukihäiriöstä vai oppimishäiriöstä vai yleensä motorisista ongelmista. Jotain kuitenkin sellaista. Vaan kun tämä pää on vähän hötöä kamaa täällä ;-P Jokatapauksessa jotain aiheesta oli joissakin ketjuissa... plaaah...
Toivoovauvaa kyseli tanssimisesta. KYLLÄ! Meillä ovat kaikki vauvat tanssineet. Eli jo vallan pienestä on nähnyt, että rytmi tempaa mukaansa. Kukin tavallaan hytkynyt :-) Luulen, että on vauvoille ominainen juttu, että tykkäävät rytmistä. Onhan sitä kuulunut kohtuunkin, varmaan saa siis vauvat hyvälle tuulelle. Tavallaan sydän tykyttää ja muistuttaa siitä kohtuelämästä... siis luulen vain ma...
Tiiti on ollut koko päivän itkuinen ja nukkunut huonosti. Kääntää päätään olkapäähän. Siis oikeaa puolta. Heti rupesin maalaamaan taas jälkitautikuvia vesirokosta... *huoh* Ehkäpä tuolla on korva kipeä. Annoin särkylääkettä (kun kuumettakin on ihan kunnolla ja selvästi kipeä) ja katson sitten aamulla tilanteen uudelleen. Mutta kuulemma kesälenssua on kovasti liikkeellä. Ja kun on nämä helteetkin, niin eipä hauskaa, kun pitää varoa kuumaa.
Täällä sitä notkuu vaan. On taas tämä päivä hyppinyt niin silmille, että nyt pieni " oma hetki" . Ensi viikolla ollaan menossa reissuun, joten jos vaikka saisi hiukan latautua ja jaksaisi kestää taas noita pieniä rakkaita. Välillä tuntuu, että pää hajoaa, kun esikoinen tulee vasta neljä ja uhmaa sekä kummallisia " vedän pultit" -juttuja on tuolla temperamenttisella herralla. Toisaalta taas niin ihanan huomaavainen, omatoiminen (tosin usein ihan rasittavuuteen ja välillä riskirajoille) ja reipas. Kakkosena on sitten " Herra Turkinpippuri" , jonka päätä ei käännetä ja joka huuta vaikka tunnin pelkästä periaatteesta. Tuosta miehestä ääntä lähtee! Hän on juuri saavuttanut sen " maagisen kamalan" kahden vuoden iän. Jos joskus luulin, että esikoisella on voimakas uhma, niin onpa jo tullut nähtyä, että pahempaaki on... Ja tuo pieni herra on vallan hurmaava huumorimies, ilmeikäs ja huomiokykyinen. Tiiti on ollut hyvässä opissa, sillä äänessä ei jää viimeiseksi =:-O Monta kertaa päivässä tämän äipän suusta pääsee " mä en jaksa" , jolla tarkoitan sitä kaikkea äänisaastetta, mikä taloudessamme vallitsee... ja " voi luoja" , kun herrakaksikko on taas keksinyt jotain " älykästä" ... Kärpäsenä katossa olisin varmaan jo pudonnut naurukohtauksessa ;-D
Minä kuulun niihin, joilla ei ole työtä, johon palata. Yhtä lailla poden silti " eroahdistusta" ja huonoa omaatuntoa. Mitähän sitten, jos töitä löytyy... muserrun varmaan... Teillä, joilla lapsi jää kotiin isän tai mummon tai jonkun muu sukulaisen hoitoon, on vallan ihana tilanne lapsen kannalta. Minun mielestäni ainakin. Koskapa kaikkea ei voi saada, on nautittava kakunpala kerrallaan :-)
Taidan suunntata kohti petiä. Kohta kuitenkin neiti karjaisee, taas... odotan niitä voimia, joilla jaksan irrottaa tytön yötissistä. Nyt juuri (taaskaan) ei ole sen hetki, kun neiti kipeänä.
Kauniita unosia!
Voi että... pois se minusta, että olisin tylsä mutta mun puolesta nää helteet olisi saanu jäädä tulematta. Meillä on sisällä kotona niin kuuma, ettei tää oikeesti oo enää yhtään kivaa :( Viikonloppua tässä odottelen kovasti, että päästäis mökille, siellä olis parempi nukkua ja muutenkin olla kun täällä.
Silvain kyseli noista harrastuksista... mä en mene töihin, vaan aloitan tässä kohtapuoleen hoitovapaan kun äitiysloma loppuu. Meillä on tarkotuksena mennä pojan kanssa muskariin (" joudutaan" jo taapero-ryhmään kun sylivauvojen on 9kk asti) ja äiti-vauva-jumppaan, jos vaan mahdutaan mukaan. Heti aion kyllä ilmoittaa meidät sinne, kun ilmoittautumisaika alkaa. Joten toivotaan että päästään mukaan :) Molemmat ovat kerran viikossa 45 minuuttia.
Tunnen itseni nyt TOSI tyhmäksi... mutta en oikeesti tiedä ja kysyvähän ei perinteisesti tieltä eksy ;) Niin uskaltaudun kysymään, että mitä toi " peppukiitäjä" tarkoittaa? Eli miten vauva siis liikkuu jos hän on sellanen? Toivottavasti mua ei suljeta kohta marrasmurujen pinosta ulos liian tyhmän kysymyksen takia ;)
Mukavaa ja taas kerran helteistä päivää kaikille!
*Piparminttu*
Täällä taas heti aamusta, Kokeilin jos Veeti nukahtaisi torkuille, heräsi niin aikaisin että on jo väsynyt. Tänään siis tulossa taas kolmien unien päivä joinain päivinä on nyt menty kaksillakin, riippuu siitä milloin aamuisin herää että riittääkö yhdet vai tarvitaanko kolmet.
Peppukiitämisestä, eli tarkoittaa sitä että lapsi ei varsinaisesti konttaa vaan etenee peppu maassa ikäänkuin istuen, meillä kuopus vielä loikki jotenkin hullunkurisesti, (tyylejä kai on monia) Täälläkin muisti hieman pätkittäin palailee ja muistanhan minäkin asiasta lukeneeni, konttaamisen oppiminehan on kyllä tärkeä asia ja vaikuttaakin motoriseen kehitykseen jotenkin. Tosiaan ihan tarkkaan en muista miten ja mihin, kai siellä jotain hermoratoja toisiinsa yhdistyy kun konttaamisen hoksaa. Loppujen lopuksihan se ei ole mitenkään ihan yksinkertainen asia, miettikääpä pitäähän siinä aika symmetrisesti edetä vastakkainen jalka ja käsi samaan aikaan. Jossain kehitysvammaisten kuntoutuksessakin opetellaan konttaamaan. Peppukiitäjällekin voi jossain vaiheessa konttaamisen opettaa mallia näyttämällä (vaikka isomalle jo kävelevällekin) En muista koska meillä lapset konttaamisen oppineet mutta jossain vaiheessa kuitenkin.
Anyaralle, älä turhaan pode huonoa omaatuntoa töihin palammisestasi, minunkin mielestäni teidän tilanne on ihan ihanteellinen, isä ja mummo kotona hoitamassa.
Helteistä päivää murut nauttikaa ne jotka lämmöstä pidätte, täällä kuulaita syyspäiviä odotellen ; ) silvain ja nukkuva Veeti (nukahti äsken)
Talvisalama, mua alko hymyilyttään sun viimesin viestis :)
Meilläkin toi kakkonen täytti kesäkuussa 2v uhmaa ei vielä havaittavissa, omatoimisuutta sitten senkin edestä.
Toi melusaaste on tääläkin tuttu juttu, tosin nyt näin kesällä ollaan niin paljo pihalla et energia purkautuu siellä, illalla saa vaan kipata sänkyyn väsyneet lapset.
Tosta uhmasta vielä, niin muistelen et esikoisella oli uhma päällä koko ajan, joka vuosi vaan vaihtu nimike oli 3v uhmaa 4v uhmaa.... nyt on pillitys vaihe ollu jo kauan, ei tarvii paljoo sanoo ku tulee itku, millähän sen sais pois ku ikää kuitenki jo 7v
Antilla on nyt neljä hammasta, ylös tuli kaks yhtäaikaa, tai ei ne viel kokonaan oo tullu ja kyllähän ne meinaa vaivata, ei onneks öisin, yöt nukutaan heräämättä.
Antti on ollu kyllä tosi helppo lapsukainen, jos unohetaan ekat 2kk jotka oli yhtä huutoa ja valvomista öisin...sellanen rauhallinen vauva, viihtyy itekseenki kauan lelujen kanssa, mutta nauttii suuresti ku saa mennä isompien mukana. Saas nähä muuttuuko kuinkaa sitte isompana, vai onko aina rauhallinen.
Jahas, täytyy mennä
Tuskasen kuuma. Mut ei onneks sisällä oo niin kamalan kuuma. Semmoset 23-25 astetta sisällä, mikä on aika hyvin siihen nähden et asutaan kerrostalossa. Mut tää on eka kerros ja muutenkin vain 12 asuntoa koko talossa, eli pieni taloyhtiö. Ennen asuttiin tuossa naapurikerrostalossa, kolmannessa kerroksessa, niin siellä oli kyllä kesällä kuuma! Et siihen verrattuna tää kämppä on paljo viileempi. :)
Mullakin se töihinlähtö häämöttää... Ens viikolla menen jo kolmena päivänä ja sit sitä seuraavalla viikolla alkaa työt " ihan oikeesti" . Ja Niklas menee päiväkotiin. Se ei mua huoleta oikeestaan yhtään. Käytiin maanantaina ja tänään aamusta leikkimässä siinä päiväkodin pihalla kavereiden kanssa ja jätkä ei ollu milläänsäkään. Leikki siinä ihan nätisti, no mitä nyt välillä meinas kiviä syödä... :P Ja mennä konttaili ympäriinsä, hiekalla enimmäkseen. Se ei kyllä aristele konttailla ulkosalla, ainoo jos on soraa, niin se ei oo kiva pinta kontata. Hoksasin tässä just, et tarvii kohta lähtee shoppaileen pojalle kaikenmaailman vaatteita. Tarvii just semmosia vaatteita millä voi rymytä ulkona. Sit saappaat pitää hankkia ja sadevaatteita, ainakin kurahousut. Heh, no onneks menenkin jo töihin, niin taloudellinen tilanne hieman kohenee. Vaan kun taas vastaavasti ukko jää sit kohta työttömäks, niin ei taitaa olla aika +/-0... Mut toivottavasti sekin löytäis jotain töitä sitten.
Niklas kävelee jo tukia pitkin tosi hienosti ja tässä on nyt pari kertaa jo seissyt muutaman sekunnin ihan ilman tukeakin. Hampaita pukkaa taas alas, eli 7. ja 8. hammas tekevät tuloaan. Ei oikeestaan mitään ihmeitä tänne. Terveinäkin on pysytty, saas nähdä kuinka käy, kun menee sinne päiväkotiin... :) Mut oon kyllä niin antanu maistella kaikkee, et luulis olevan jo aika hyvä vastustuskyky.
Kaksilla päiväunilla on meillä menty tosiaan jo pitkään ja nyt oon yrittäny muuttaa rytmiä jo vähän tonne päiväkodin suuntaan, kun siellä on päiväuniaika 12-14 ja toi meijän mies on yleensä ollu just aina siihen aikaa hereillä. Eli unet on ennen ollu jo ennen lounasta joka taasen on klo 11. Mut nyt tällä viikolla on menty unille vasta lounaan jälkeen. Aika hyvin se on jaksanu sinne asti valvoo. Eilen ja tänään nukahtikin vasta siinä 12 aikaan.
Mutta taidan mennä nyt pois, kun tarttis varmaan tehrä jotain muutakin kun istua koneella... :D
joelaa ja Niklas (unilla)
Meillä neiti etenee niin, että istualtaan toinen jalka edessä koukussa lattialla risti-istunta-asennossa tavallaan ja toinen pystyssä koukussa jalkapohja maassa. Kuin olisi ylös nousemassa. Sitten toinen tai molemmat kädet eteen maahan ja niiden avulla tavallaan " hypätään" eteenpäin. Se pystykoukkujalka siis antaa myös vauhtia. Vaikea selittää, pitää siis nähdä. Ja tyylejä on tosiaan muitakin. Yhteistä peppukiidolle on tosiaan se, että mennään pepultaan. Tavallaan peppukiitokin luokitellaan konttaamiseksi... Vähän arveluttaa, miten käy jalkojen asennon... Nytkin, kun neitiä kävelyttää (kun siis itse niin haluaa), niin tuo " lattiakoukkujalka" etenee hiukan vinossa... " ja taas ollaan huolissaan" ...
Nyt ei jouda enempää, ehkä sitten taas yöllä ;-P
TalviSalama kera vauhtitrion
Meillä oli tytöllä vesirokko silloin 7 viikon ikäisenä ja samoin ihan puoli hysteerisenä epäilin jälkitautia. Lääkärissä sitten niitä kyselin ja sanoivat, että jälkitauti alkaa sitten kyllä ihan heti sen vesirokon päälle, joten jos teillä ollaan jo oltu terveenä vesirokosta jonkin aikaa niin sitten on " vaara ohi" .
Täällä kovasti pohditaan vielä Muumimaa-reissua ja ennen viikonloppua. Saa nähdä saisko tässä aikaiseksi järjestelyt. Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä kesälomareissulla Oulussa ja Rovaniemellä. Junalla ollaan menossa Turusta. Ensi viikon jälkeen alkaakin sitten arki ja poika aloittaa taas päiväkodissa 11 pvää/kk.
Meillä on ollut tässä tosi hektistä, kun ollaan miehen kanssa valmisteltu kiinteistökauppoja, itse asiassa kaksin kappaleinen. Sijoitusasunnoista on kyse, joita olis sitten tarkoitus rempata ja myydä. Hiukan hirvittää, et miten aika riittää ja toki myös taloudellista riskiäkin tähän sisältyy, mutta ei mitään kovin suurta. Toivottavasti saadaan toinen kohde nopeesti myyntikuntoon pintaremontilla ja sitten niillä myyntivoitoilla olisi tarkoitus jäädä kotiin vielä vuodeksi. Saa nähdä miten käy. En olis kyl ikinä uskonut, että tällaisia bisneksiä tulee järjesteltyä.
Hyvää yötä, Lempi
Ei pysynyt vauva matkassa. Aamulla kuudelta tuli iso hyytymä pyttyyn. Puoli tuntia sitten vatsaa alkoi koskemaan kunnolla ja nyt vuotaa jo tosi paljon.
Se oli sitten siinä.
mam80
Oikein paljon jaksamista sulle ja halaus!!
oliko niin, että sullakin oli tässä välissä km ja nopeasti raskauduit uudemman kerran? Nyt on niin p...ka fiilis, ettei viitsis edes ajatella mitään ja aika kivuas tuntuu tää tyhjentyminen olevan.
Mutta ajattelin kuitenkin kysyä, että miten kierto km:n jälkeen menee?
Viimeksi meillä meni vielä joitain kuukausia ennen tärppiä km:n jälkeen, mut jos vaikka tällä kertaa onnistuis nopeammin.
Nyt on vaan nin typerä tunne, kun ei tajua mitä kehossaan tapahtuu.
Normaalisti kun tiedän aina missä mennään ja koska ovis on ym
Kiitos etukäteen
mam80
Olipa surullista luettavaa. Voimahalaus täältäkin!
Anyara
Tosi surullinen uutinen :( Halaus ja voimia minultakin!
*Piparminttu*
Joo mä tulin heti uudestaan raskaaksi, sanottiin et keskenmenon jälkeen tulis helposti raskaaksi sen takia kun se hormonitoiminta on valmiiksi jo käynnissä.
Mulla se vuoto oli niukkaa ja sitä yritettiin vauhdittaa lääkeillä, ei auttanu niin kaavittiin. Kaavinnasta oli kulunut reilu neljä viikkoa ku tein selvän positiivisen testin. Viikoista ja lasketusta ajasta ei silti vielä tietoa, ne tarkentuu polin ultrassa enskuun alussa.
Noi on niin yksilöllisiä juttuja, jos sulla vuotaa nyt kerta reippaasti niin eiköhän se itestään tyhjene, jos se vuoto venyy yli viikon niin kannattaa käydä näytillä ihan varmuuden vuoksi, ja jos se jatkuu kovin runsaana kauan niin sit kans lääkäriin.
Mulla on ollut sellasiaki keskenmenoja et melki heti menny kesken ja vuoto alkanut kunnolla, pahinta on ne pari ekaa päivää, siitä se sitte helpottanut pikkuhiljaa ja tyhjentynyt on, toi oli eka kerta nyt viimeks ku kaavinta tehtiin.
Mut tohon kiertojuttuun en oikein osaa vastata, jos sulla oli vasta esim 4 tai 5 viikkoa niin kierto voi hyvinki olla niinku yleensäkki.
Noi on kamalia juttuja ja se vuotoaika on pahin ollu aina mun mielestä, sit ku se on kokonaan lakannut niin on oma mielikin vähä parempi.
Jaksamisia sulle!
nyt vasta meni perille et oot kokenu ton jo aikasemminki...eli tiät jo miten vuotaa jne. sori mun turhat sepustukseni...
Voih...no ei kai haitanne...???...ainakin erottuu...=)!
Tänne ei mitään kummempia,lämmintä ja kaikilla hermo kireellä...No,täytyis vaan osata näistäkin ilmoista nauttia mutta ku pystyis nukkuun ni olis paaaaaljon helpompaa!
Mä otin tänään itteeni niskasta kiinni ja sain vihdon pestyä tän huushollin ikkunoista puolet,vielä jäi huomiselle 5 ikkunaa (onnex vaan neljä pestävää pintaa). Lattiat luutasin sunnuntaina,ku vielä sais ne matot pestyä...
Meillä pikkumies ei vieläkään konttaa...mönkii jotenki kyllä eteenpäin (hinaa käsillä itteensä) ja kovasti konttausasennossa jo on,mutta ei vielä pääse eteenpäin. Istua tönöttää jo hienosti,just tänään hokasin kuinka paljon on helpottunut kylvetyskin istumaanoppimisen jälkeen ku ei tartte ihan niin paljoo pitää kädestä/kainalosta kiinni.
Mitähän muuta...ei ajatus enää juokse...
Hauskaa ja aurinkoista alkanutta viikkoa Murut=)!
Tiitiäinen78 ja nukkuva poppoo...