Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-vuotiaani jäi kiinni myymälävarkaudesta

Vierailija
06.08.2007 |

Olen aivan tymistynyt. Mikä rankaisu olisi tarpeeksi kova ja takaisi, ettei näin enää ikinä käy???

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun istuu pari viikkoa (tai no joo, koulut alkaa, eli ei ehkä ihan 2 vk) vaan kotona omassa huoneessa, niin luulisi oppivan.

Vierailija
2/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi joku etuus pois: esimerkiksi ei saa ajaa pyörällä viikkoon, tai mikä asia sitten onkin lapselle mieluisa. Tee myös selväksi, miten vihaisia ja pettyneitä te häneen nyt olette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pienissä kaupoissa tuo on ollut käytössä, jos se on vanhemmille vain sopinut.. Ja useimmat vanhemmat ovat olelet sitä mieltä, että se onkin " hyvä" rangaistus. Kotona sitten kielletään kenties lisäksi vielä joku " huippukiva" juttu, kuten vaikka pleikkarilla pelaaminen, kavereille meno, tms..

Vierailija
4/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi menee töihin kauppaan joksikin aikaa, esim siivoamaan pihaa tai jotain muita hommia. Kyllä ne siitä oppii yleensä jotain.. ainakin meillä homma toimii..

Vierailija
5/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin kiinni 7v. Se oli jo tarpeeksi noloa ja näpistely loppui siihen.

Vierailija
6/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ton ikäiset ovat valittettavasti pahimpia varastelijoita. Pyöritään karkkihyllyllä puoli tuntia, lähdetään hakemaan jotain muuta hyllyn välistä ja ups, kassalla ei olekkaan mitään. Yleensä tullaan vielä porukalla, yksi ostaa ja muut varastaa, ja sehän on kingi joka uskaltaa varastaa. Vanhemmille tiedoksi, että älkää olko niin sinisilmäisiä. Kerran meillä kävi kaupassa niin, että eräs tyttö itse soitti ja ilmoitti tunnontuskissaan, että on varastanut meiltä jäätelöä, mutta mitä tekikään hänen äiti. Tuli punaisena huutamaan meille kauppaan, että EI MEIDÄN TYTTÖ OLE IKINÄ MITÄÄN varastanut. Että sellaista.

Vierailija
7/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit etukäteen sopia vaikka puhelimessa kauppiaan kanssa, että ehdottaa pojalle siivoamista tms pientä hommaa kaupassa. Palkka menee sitten tuoteen takaisinmaksuun. Tai jos tuote on palautettu, voisi esim. ilmaiseksi siivota takahuoneessa tms.

Vierailija
8/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä siis ajetaan takaa sitä, että oppii sen, että omista teoista on vastattava. Mitä hyötyä on esim. viikosta ilman polkupyörää, jos äiti pyytää kauppiaalta anteeksi ja maksaa tuotteen!? ;)

Itse vaan järjestämään, sovittelemaan ja anteeksipyytämään!

Vierailija
9/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi oli 10-vuotias kun jäi kiinni varastamisesta. Poliisit vei lapset sosiaalivirkailijan luo, joka hoitaa tälläisiä asioita. Ja sossuvirkailija soitti minulle. Ihan asiallinen tyyppi. Oli jututtanut lapsia jne.

Oma lapsi oli todella todella nolo tapahtuneen jälkeen. Itki lohduttomasti ja pariin päivään ei meinannut kehdata tulla huoneestaan pois, tai meidän näköpiiriin.

En antanut erikseen enää mitään rangaistusta. Juteltiin ja sovittiin että enää ei niin tehdä, siitä ei tule kuin vaikeuksia. Kerran saa erehtyä, ei uudestaan. Asia on loppunkäsitelty, siitä ei huomautella tai muistutella enää. Lapsi sai rangaistuken jo silloin, kun poliisit tulivat paikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme