Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä pihapiirin lapset ovat?

06.08.2007 |

Tässä ollaan kevään ja kesän aikana miehen kanssa äimistelty, että missä kaikki lapset ovat?

Olemme poteneet hiukan huonoa omatuntoa, kun emme ole kovin paljoa ulkoilleen 3v.:n kanssa. Mutta ei paljoa huvitakaan, kun poika yksinään kyllästyy jo alta tunnissa.

Ja olen (olemme) sen verran " huonoja aikuisia" että ihan koko aikaa ei itse jaksaisi hiekkalaatikolla päristellä tai pukata keinussa vauhtia. Tokihan niitäkin jonkin aikaa tekee. Emmekä me pojan mielestä hyviä leikkikavereita olekaan ;)

Noin tunnissa tulee pyyntö " mennään sisälle" .

Tässä ympäristössä pitäisi olla varsin paljon lapsia, mutta missä kaikki luuraavat niin arkisin kuin viikonloppuisinkin? Hiljaista on omassa kerrostalopihassa, lähipuistoissa, läheisten päiväkotien pihoissa (viikonloppuisin siis) jne.

Ymmärrän toki, että kesäaika on hiljaisempaa lomien ym. takia, mutta täällä ei näy juuri ketään lapsia aikuisineen ulkona. Satunnaisesti pihassamme pyörii muutama alakouluikäinen tyttö, siinäpä se.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pihalla hirveä vilske. Alle kouluikäisiä on varmaan kymmenen perhettä samassa taloyhtiössä ja jokaisella 2-3 lasta.

Vierailija
2/4 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tajua, ei. Puistot ammottaa tyhjyyttä jatkuvasti. Ainoastaan pph:t näkyy tiettyyn aikaan 2 kertaa päivässä puistossa.

Työpäivinä ilmeisesti aamulla lapset hoitoon ja illalla samaa rataa sisälle eikä yhtään pihaleikkejä. Onhan ne hoidossa saaneet ulkoilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme asuinalueella jossa asuu oikeastaan vain lapsiperheitä. Olen kotiäiti ja lähes aina kotona ja yksiä naapureita (joiden lapset omiemme kavereita) lukuunottamatta tooodella harvoin joku on pihalla. Oli kesä tai talvi. Tunnen naapureita sen verran että tiedän milloin kelläkin on lomaa ja siis en voi tajuta miten lapsiperhe jossa molemmat vanhemmat kotona ovat koko loman sisällä!!

Niin, eikä tämä ole vain meidän asuinalueen juttu. Pyöräillään ja kävellään paljon muksujen kanssa ja autollakin liikutaan pitkin kaupunkia ja kaikki pihat ammottavat tyhjyyttään. Aivan sama onko aamu vai ilta, viikonloppu tai arki. Pihat on täynnä trampoliineja, jalkapallomaaleja, keinuja, leikkimökkejä, huvimajoja, hienoja terasseja ja grillejä ja ihmisiä ei näy missään.

Jaksetaan aina ihmetellä miehen kanssa. Itse käymme sisällä vain nukkumassa.

Vierailija
4/4 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin joskus tiukaksi vetää, jos tahtoisi 3v:n kanssa arki-iltaisinkin ulkoilla.

Mutta viikonloppuisin on ankeaa :( Niinpä mekin olemme paljon sisällä kun ei poika yksinään ulkona viihdy!