Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEKSIKÄÄ RATKAISU työaika-lastenhoito -pulmaan!

Vierailija
06.08.2007 |

Eli tilanne tämä:

Mies töissä joka arkipäivä 6-14. Työpaikka sijaistee sen verran kaukana, että tarvitsee autoa sinne päästäkseen. Joskus saa kyydin joltain.

Minä jaksotyössä ja meillä kiertävä lista. Työaika erittäin epäsäännöllinen kolmivuorotyö. Aamu 7-15, ilta 14-22 ja yö 21.30-07.30. Vuoroissa ei ole mitään logiikkaa, paitsi että öitä on kaksi peräkkäin ja sitten tietysti vapaata. Mutta muuten voi olla 2 aamua, 1 ilta ja vapaa tai 3 iltaa, vapaa ja 2 aamua ja 2 vapaata tms. Myös vkl töitä. Minun työpaikka ei ole kauhean kaukana (7km) , mutta kun työajat ovat tollaiset, on inhottava pyöräillä kesäisinkin.

Miten lapsenhoito voidaan järjestää? Emme ole oikeutettuja vuorohoitoon, koska vain minä olen vuorotyössä. Meillä on yksi auto. Päiväkoti on lähellä (1,5km), mutta eri suunnassa kuin työt. julkiset kulkevat kerran tunnissa ja aika huonosti. lapsia 2 (1v. ja 4v.)Mitä tekisit? Mihin lapset hoitoon? Mikä ratkaisu?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten kello mitä tahansa.

Vierailija
2/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit aukeavat 06.30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en keksisi muuta ratkaisua kuin toisen auton osto tai työpaikan vaihto.

Vierailija
4/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali päivähoito + varahoitopaikka vuoropäiväkodista, jos miehelle paukkaa päivystys

Vierailija
5/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kun olen yössä ja tulen kotiin 08 ja isä menee 06 töihin, jää 2 tunnin aika, jolloin lapset jäisivät yksin kotiin kun päiväkoti ei ole vielä auki...

Vierailija
6/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle...

Vierailija
7/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ole kysynyt.

Vierailija
8/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän ehtisi viemään lapsia hoitoon kuudeksi ennen töihin menoa? Eikö noista asioista voisi sopia hoitajan kanssa? Voitko toivoa tiettyjä työvuoroja itse? Lyhennetty työaika? Kyllä vuoropäiväkotiin on varmasti oikeutettuja, vaikka vain toinen olisi töissä tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
9/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsevat. Tavallisestihan sitä ei tarvita jos toinen vanhemmista käy normaalissa päivätöissä ja voi hakea päiväkodin aukioloaikoina. Teillä näin ei ole, eli soita nyt vaan sinne päiväkotiin.

Toinen asia on tuo autokysymys. Jos mies tarvitsee auton jokatapauksessa ja niin sinäkin, niin ette te yhdellä autolla pärjää. Miten pärjäsitte ennen lapsia, ei kai ne lapset siihen mitään vaikuta? Lapset voi viedä/ tuoda kävellen, bussilla, pyörän peräkärryllä jne.

Vierailija
10/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko voit olla tekemättä yövuoroja laisinkaan!

Vierailija
11/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut työpaikan vaihdoksia molemmilla ja nyt olen vielä äitiyslomalla.

Vierailija
12/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miehesi tekee aamusta lyhennettyä päivää ja vie ja hakee normaalipäiväkotiin.

Vierailija
13/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi korvausta vastaan vahtia muutamat puuttuvat tunnit lapsia tai vaikka jopa viedä päiväkotiin /hakea jos on tarvis? Esim. mummi, pappa, naapurin eläkkeellä oleva täti, joku kotiäitituttu, sukulaistyttö, opiskelija?

Vierailija
14/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kun menen iltaan. Eli lähden 13.30 ja mies tulee jo 14.30. ehkä sikäli au-pair tai hoitaja kotona olisi ratkaisu?

Vierailija
15/15 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin autoa ei ehkä tarvitse. lasten hoito myös edullisempaa, koska päiviä tulisi ehkä 9 kk:ssa. tai ei sitäkään jos iltavuorossa ei tartteta hoitajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi