(((: MARRASTEN -05 pino :)))
Kommentit (51)
Päivä mennyt hujauksessa, mumma kävi tekemässä meille maksapihvejä ja leikkimässä hetken Lotan kanssa.
Näiden iloisten uutisten joukkoon en viitsi nyt kirjoittaa surullista uutista, mutta sanotaanko näin että oma mieli on maassa tällä hetkellä ja isäntä aivan liian kaukana lohduttakseen/tukeakseen minua :(( Kaikenlaiset ajatukset pyörii nyt mielessä.
Eilen käytiin Citarissa ja näin ihanat Napero-merkkiset viininpunaiset kengät Lotalle, pakko kai mennä huomenna käymään ja kokeilemaan.
Muuten kysymys: minkävärisiä vaatteita olette ajatelleet ostaa marrastaaperoille syksyksi? Itse olen ajatellut ainakin ruskeaa, vaaleanpunaista, viininpunaista ja luumua.
Nyt mentävä nukkumaan (tai ainakin yrittämään sitä)
Apea Tintta-liisa
Oli pakko tulla lukemaan, kun en ole nyt jaksautunut paljoa koneelle näillä kauheilla helteillä. En siten yhtään tykkää tälläisistä helteistä, kun ei saa hengitettyäkään kunnolla. No tänään oltiin rannalla niin pieni tuulahdus aina auttoi kivasti.
ONNEA onnea rapuäidille pojasta. Nopeastipas hän syntyikin. =)
Onnea onnea myös gerdalle plussasta. Se tunne, kun on plussa siinä edessä niin on ihan uskomaton. =)
Vaikka on kuuma niin tänne kuuluu hyvää. Miehenkin kanssa menee hyvin ja poika on kauhiasti alkanut matkimaan sanoja ja kovasti yrittää niitä toistaa. Muuten omaa löpinää aika paljon tulee ja jotain selviä sanojakin. =)
Jaahas nyt unten maille. Olen ihan väsynyt. Kävin vain moikkaamassa ja onnittelemassa.
Öitä
Onpas ollut kiva viikonloppu. Poika hemmotteli meitä eilen nukkumalla 8.30 saakka, edellisenä iltana menikin nukkumaan meno luvattoman myöhään kun raahasimme illan laattoja työmaalle. Eilinen päivä meni meillä reissussa ja hienosti poika jaksoi kun oli niin paljon kaikkea kivaa touhua, vaikka päiväunet jäi ihan minimiin (nukkui n. tunnin klo 16 jälkeen). Ihanaa, kun lapsi on jo niin iso, että saa vähän joustoa näihin päiviin. Ei ole niin minuutilleen kaikki. Joskus kiva päästä joihinkin iltapäivän tapahtumiin, jotka ovat ns. päiväuniaikaan.
Joku kyseli lasten syksyvaatteiden väristä. Nyt lyö tyhjää enkä muista kuka, anteeksi. Meillä on pojalla aina suosittu paljon ruskean sävyjä sekä piristeeksi muita reippaita värejä. Sinisiä vaatteita hänellä ei ole juuri lainkaan, ei tykätä niistä, eikä sininen mielestämme edes sovi meidän pojalle. Kuvioista emme myöskään vaatteissa pidä, eli paljon meillä on yksiväristä ja esim. raidallisia paitoja. Suosikkipaitani pojalle on tällä hetkellä Benettonin punainen peruspaita, sopii hänelle upeasti.
Syksyksi on kaapissa vino pino vaatteita odottamassa ja kun tässä katselen niin paljon on ruskeaa, beigeä, oranssia, kirkasta turkoosia, oliivin vihreää, valkoista. Kaikki paidat lähestulkoon yksivärisiä. College-housuja poika tarvitsisi syksyksi, sellaisia ihan perushousuja hoitoon. Ja se paitoihin sopivien sukkien metsästyshän se on taas edessä=)
Ulkovaateasioita syksyksi olen miettinyt. Haalari mahtuu hänelle vielä (ei ole kyllä kosteuden pitävä, mutta menkööt kun vielä mahtuu) samoin sellainen parempi syystakki mahtuu vielä. Keväällä pojalle on ostettu sellaiset Eccon nauhakengät, niillä on kesä menty ja kärjet aika kuluneet jo. Pärjäisköhän poika niillä vielä talvikenkiin saakka koon ja lämmönpitävyyden puolesta? Toivottavasti. Tokki kumpparit on syksyllä kenkämalli nro1. Syyspipo uusi pitää ostaa, samoin hanskat.
Tällaista vaateasiaa meillä.
Kovasti pää sauhuaa pojan uuden huoneen suhteen. Illalla nukkumaan mennessä mietin verhoja, lattiatyynyjä, mattoa ja suunnittelin sitä majaa. Kai sitä voisi kankaita alkaa ostella jo valmiiksi....
Onko teistä kukaan nähnyt missään lastenhuoneen automattoa, joka olisi erilainen kuin se tavallinen jota on kaikilla ja kaikkialla? Siis sellainen matto jossa menee autotien kuvaa... Haussa olisi jokin vähän tyylikkäämpi ja ei niin kirjava malli. Unelmamatto olisi yksivärinen oliivinvihreä jossa menisi mustalla tai ruskealla yksinkertaista tiestöä tai vaikka vain jotain raitaa sikin sokin, eli ei tarvitsisi olla varsinainen automatto. Sekavaa=)
Miehen kanssa todettiin eilen, että meillä alkaa olla pienoinen lastenvahtiongelma. Luottovahtimme, eli minun siskoni palaavat opintojen pariin ja heitä on enää vaikea saada tänne. Muistin että työkaverini tytär (18v) on hoitanut paljon lapsia, ymmärtääkseni myös koko kesän jossain perheessä. Hän on reippaan oloinen ja varmasti luotettava, täytyy kysellä millaista taksaa hän pyytää. Mität e muut maksatte lapsenvahdeille? Rakentamisen kannalta olisi nyt suuri apu, jos minäkin pääsisin sinne useammin.
Nyt pitää mennä katsomaan mitä poika puuhaa, on maannut aamun sohvalla ihan voipuneena....
Manna
Päiväkodin harjoittelu sujui loppuviikosta aika nihkeästi. Kovasti on poitsu itkenyt mun perään, ulkona ei suostu tekemään mitään, eikä myöskään syönyt perjantaina. Kovasti ihmettelivät mitä tekevät, jos ei tulevalla viikollakaan syö.. tuli aika kurja olo. En mä nyt voi sille mitään jos ei syö, sitten illalla kotona. Ajattelin, että anna nyt aluksi kotona aamupuuron n.7.15, niin ei tarvitse olla kokonaan syömättä. Alku on varmasti hankalaa, mutta toivottavasti tämä tästä, oma olo on aika surkea.
Manna, meillä sama juttu, ei kiitos sinistä meille, ainkaan tummansinistä. Vaaleansininen sopii meidän pojalle hyvin! Väreissä suositaan vihreää (oliivin), ruskeaa, beigeä ja kaikkia kirkkaita värejä seuraksi, oranssi, turkoosi, limevihreä.
Ongelma on se, että kun kummit ym. ostelee lahjoja, niin sieltä usein tulee sitä tummansinistä. Mun äiti tietää, että ei sinistä, ostelee siten muita värejä. Ulkovaatteissa on vielä aika paljon sinistä, talvihaalarissa on onneksi vihreää.
Kenkä asioita olen myös miettinyt, meillä on lenkkaria ja ensiaskelkenkää nyt syksyksi, mutta pärjääkö niillä siihen asti kunnes siirrytään talvikenkiin??
Tintta_liisa, onko jotain tosi kurjaa sattunut? Sinulle vai? Ei tietysti tarvitse kertoa, jos et halua, mutta aina täältä tukea saa! Voimia!
Pyykinripustukseen ja sitten poitsu päikkäreille, yritetään keksiä iltapäiväksi jotain tekemistä.. täällä vähän huono ilma.
Ai niin manna, lastenhoitojutuista, itse olen hoitanut 14-vuotiaasta naapureiden lapsia, oli pari vakkariperhettä. Aluksi palkka oli 20mk, sitten kun täytin 18v. niin 25mk, sitten kun muuttui eurot, niin palkka oli 4,50¿/tunti. Olin tähän palkkaan hyvin tyytyväinen, yli 20-vuotiaaksi hoidon erään perheen lapsia. Sitten jos kesällä esim. olin monta viikkoa tai viikon sain muistaakseni 20¿/päivä. Mutta nämä vain silloin kun oli pidempi jakso. Yksittäisistä pidemmistä päivistä aina tuntipalkan.
Nyt hommiin.
puhihaa: mäkään en niin tykkää helteistä, mies taasen vois kuulemma elää koko vuoden helteessä :) Mun mielestä on kans tukalaa hengittää kun on liian lämmin.
Manna25: sopivan väristen sukkien metsästys muuten on melkoisen työlästä, melkein kaikki sukat on TOSI värikkäitä, eli yksvärisiä on vaikea löytää. Eli jos jostain " yleis" kaupasta löydät (esim. Citari, Prisma) niin ilmoittelehan niin tietää itsekin katsoa oman paikkakunnan valikoimaa. Noista sun värivalikoimista mieleen tuli itselle vielä valkoinen ja beige. Mun äiti on kova ostelemaan Lotalle vaatteita, ja voi itku välillä ku tuo ihan mielettömän värikkäitä (+keltaisia! yök!) vaatteita, ja oonkin sitten niitä pitänyt enemmän ulkoiluvaatteina. Nyt sanoin hänelle että jos yritettäis pysyä vain muutamassa värissä niin ei olis niin paljo eri värisiä.
Ollin_äiti: voi, toivotaan että Olli alkaisi pian viihtymään hoidossa, varmasti raskasta myös sinulle :(
Niin se suru-uutinen, miehen serkku oli sitten kuollut torstaina, aivokasvain kun oli levinnyt niin pahasti. Kuulin siitä eilen muuta kautta, ja aika matalaks veti mielen. Oma isä tuli voimakkaasti muistiin ja ne hetket ennen ja jälkeen kuoleman. Mieskin sanoi puhelimessa että jos olis kuullu aiemmin tuosta serkkunsa kuolemasta niin ei ois lähtenyt liiton reissulle vaan ois jäänyt kotiin. Mutta eiköhän tämä tästä, pää on aika tyhjä ja väsynyt olo kun ei saanut oikein yölläkään nukutuksi. Ja Lottakin taitaa jotain aavistella kun nukkui yön huonosti + kiukkuaa KOKO AJAN mulle. Pitää vissiin juoda pannullinen kahvia jos vaikka jaksais paremmin :)
Tulkaahan tyttölastenkin äireet kertomaan minkävärisiä vaatteita olette ostaneet syksyksi?
Tintta-liisa joka painuu juomaan kahvia
ps. en oo vissiin maininnut että Lotalla on luonnonkiharat hiukset, ihanasti taipuvat mutta ovat aika takkuiset
Heti alkuun osanottoni läheisenne poismenon puolesta. Ainakin minun puolesta voit hyvinkin jakaa tuntojasi täällä, jos haluat. Minua ei haittaa vaikka täällä sulassa sovussa kirjotella uusien vauvojen odotuksesta, sukkien väristä ja sitten vakavammistakin asioista.
Sukkien metsästys tosissaan on vaikeaa. Keväällä ostin H&M:ltä paljon yksivärisiä sukkia, ovat olleet tosi hyviä. Myös sellaiset lyhyt vartiset, mitä nyt nimeltään ovatkaan. Täytyisi käydä katsomassa olisiko siellä nyt tarjolla jotain uusia värejä. Oliivin vihreät sukat siis meillä hakusessa tällä hetkellä!
Viime talvi oli sukkien suhteen hankalaa, kun niiden piti vielä oikean värin lisäksi olla jarrusukkia (päiväkotia varten). Se oli kyllä aika mahdoton tehtävä. Nyt onneksi poika suostui syksyn kunniaksi pitämään hoidossa tossuja, joten ei tarvi enää metsästää jarruja.
Terkuin sukkahullu Manna=)
Osanotot tintalle :( kurjaa! Täällä kyllä voi ihan huoletta kertoa niitä huonojakin uutisia. Voimia koko perheelle!
Ja sukka-asiaa! Minä olen myös aivan hirveä sukkafriikki! Nyt vähän helpompaa kun hoidossa tosiaan on sandaalit aina sisäkenkinä, niin ei tarvitse liukuestesukkia etsiä.
Oliivin vihreät + ruskeat sukat äitini löysi juuri nyt vkl cittarista, oli naperon. Ja hän oli myös lindexistä ostanut kolmen paketin, missä oli kahta eri sinistä ja valkoiset. itse löysin sokoksesta, missä oli turkoosit ja siniset. H&M on paras ostopaikka ollut, mutta harvoin on noita kokoja, tosiaan sieltä meillä on myös yhdet oliivinvihreät.
Eipä muuta tällä kertaa, piti tuohon sukka-asiaan vaan kommentoida :)
kiitos Olli äidille sukka-vinkeistä. Täytyys käydä Cittarista joku ilta katsomassa, meillä on siellä kyllä yleensä aika huonot valikoimat. Lindexillä en olekaan viime aikoina sukkahyllyjä katsellut, täytyy tarkistaa sieltäkin.
Meillä on ollut ihan mahdoton päivä taas. Ruoka ei pojalle maistu, on tosi räkäinen ja peukku suussa koko ajan. Liekkö hampaita taas tulossa. Iltapäivällä menin vessaan, niin vessanpöntössä oli todellinen yllätys; se oli täynnä kenkiä! Ja kaikki vielä minun parhaita kesäkenkiä, oli alimmainen melko kosteena....
Kun aloin imuroimaan, poika juoksi kiireellä olohuoneeseen; äkkiä lego-laatikko nurin lattialle, samoin kori joka täynnä keittiöleluja. Ihan tahallaan teki, kun tajusi, että aloin imuroimaan.
Ei tuolle voi välillä kuin nauraa, vaikka rasittava onkin joskus.
Nyt isi on poikaa pesemässä (ei kuulosta olevan mieleistä puuhaa sekään pojalle tänään), sitten olisi tarkoitus lähteä käymään kaksin Prismassa kun saadaan poika unille.
Onko teidän muksut kovia syömään marjoja? Meillä on mansikat maistuneet ja eilen mummulassa poika jopa poimi kaverina punaisia viinimarjoja astiaan. Oli niin suloinen kun pikkuisilla sormillaan niitä pensaista irrotteli. Lopulta vei herkuttelu voiton ja söi niitä sankosta suoraan tosi paljon. Äitiinsä tullut vissiin, eläisin marjoilla ja hedelmillä jos voisin. Harmittaa kun emme rakentamiselta ehdi marjastamaan tänä kesänä. Isäni lupasi kuitenkin poimia meille marjat talveksi joten ihan ilman herkkuja ei talvea olla.
Manna
Hyvin olette pitäneet pinoa pystyssä :) Kiitos marrasten äidit!
Annam_: Tervetuloa mukaan meidän porukkaan :)
Tintta-liisa: Pahoitteluni sukulaisen menettäminsestä :(
Nämä on aina pysäyttäviä ja raskaita hetkiä. Voimia!
Meilläkin Pertulla kikkurat hiukset, neidilläkin on, mutta Pertulla paljon enemmän.
Älä kuule huoli niiden yöllisten juttujen takia ;) Täällä toinen ja vielä pahempi! Olen aina ollut unissaan puhaja, vielä yläasteella se oli joka viikkoista ellei öittäin. Näin aikuisiällä jäänyt paljon harvemmalla, mutta kyllä vielä saa mies nauaa mun sekoiluille. Nykyisin kyllä itsekin herään siihen, että jotain selitin ja yleensä aina juttu liittyy lapsiin tahi sitten ihan johonkin kummallisuuksiin. Mutta kyllä BB:n Hanne aika tyttö :)
Ja BB alkaakin taas pian :)))
Manna: Joko yöt rauhoittuneet? Pysyykö poika omassa pedissä? Hauskaa mattoa olet ajatellut. Toivottavasti löydät jostain mieleisesi. Varmasti jossain voisi teetättää, muistelisin, että Kodin kääntöpiiri- ohjelmassa teetettiin pyöreä kala-aiheinen matto ja oiskohan tehty huovuttamalla. Koetin sivuilta katsoa, mutta matto ei näkynyt. Tekivät seinälle myös meren ja kaloja. Eikös teillä ollut metsä aiheinen?
Minäkin tykkään yksivärisesti vaatteista enemmän. samoja värejä meilläkin eli tummaa ja vaaleaa ruskeaa, vaaleaa sinistä, turkoosia, oranssia, punaista. Minusta Pertulle sopii hyvin ruskea ja oranssi.
H&M:tä ostin Pertulle sukkapaketin, jossa 5kpl yksvärisiä sukkia ja minusta hyviä värejä oli.
Neidille olen ostanut myös ruskeita, vaaleanpunaisia, luumun, beigen värisiä vaatteita.
Noema: Kuinka sujui ristiäiset? Olisi kylä ihana saada veljespotretti, jos jaksat laittaa :)
Meillä myös nukahtaminen kestää kauemmin, itsekseen höpisee sängyssä pitkänkin tovin ja paukuttaa jalalla pinnoja, mutta kuitenkin nukahtaa ihan ok.
Auringonkukka: Kuinkas mummin ja ukin luona sujui? No hyvin varmasti :) Mukava kuulla, että parisuhde rintamalla asiat paremmin :)
On noi miehet kyllä aika kovaa tekoa, kun jaksavat meitä naisia, ei sillä etteikö miehessä olisi kestämissä ;)
Nia: Kiva, kun jaksoit käydä kertomassa kuulumisia :)
Toivottavasti pahoinvointi hellittää! Pitkä prinsessa teillä :)
LeCheile: Hienoa, että modemi taas toimii :)
Kelpaa pojan olla polleena uudesta sängystä :)
Minäkin kenkä asiaa olen pohtinut, että pitääkö jotkin syyskengät ostaa?
Kumpparithan tosin ahkerassa käytössä yleensä syksyllä on. Heittäkääs
ajatuksia asiaan liittyen.
Puhihaa: Mukava, että teilläkin sujuu hyvin parisuhteessa. Joko teillä alkaa remppa olla valmis?
Ollin_äiti: Mukavaa koulun jatkamista :) Nopeasti kyllä lapset sopeutuvat ja ihan varmasti hoito alkaa sujumaan pian hyvin!
Nopsaan meni taas kyllä viikonloppu. Ei mitään erikoista tehty. Tänään olin auttamassa muuttosiivouksessa, kyllä oli hiki, kun kaappeja putsailin. Onneksi nyt sataa ja ilma raikastuu, minäkään en mikään helleihminen ole.
Reipasta viikkoa!
Hilda
vihdoinkin koneella. Meillä ukkonen särki modemin ja ollaan oltu nettipimennossa.
Onnittelut Rapuäidille pojasta ja Gerdalle plussasta. Ihanaa teillekkin tulee toinen vaavi =)
Tervetuloa uusille ja kiva, kun vanhoja poissa olleita on käynyt kirjoittelemaan.
Onnea matkaan kaikille plussaa yrittäville.
Tämä oli vain tällainen pika kirjoitus, koska ruoka-aika.
Meillä poju sai oman jatkettavan sängyn ja kyllä on ollut polleena, kun on aikusten sänky =)
Le Cheile