Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(((: MARRASTEN -05 pino :)))

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapuäidille Onnitteluhali pienestä pojasta :)

Ei tarvinnu kyllä kauaa sairaalassa odotella.

Gerdalla Plussahali :))

Aivan samoin itsellekin käynyt, että ei oikein koko plussaa edes tajua, samaan aikaan on iloinen, onnellinen, peloissaan ja kauhuissaan, vaikka ihan suunniteltu ja toivottu lapsi.

Siittä lääkärineuvolasta vielä, mitä oikein tutki?

Onnellinen teidän puolestanne Hilda :)

Vierailija
22/51 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas täällä paljon ihania uutisia! :-)

Rapuäidille lämpöiset onnittelut vauhdikkaasta pojasta!

Gerdalle paljon onnea plussalle! Mahtavaa kun noin nopeasti tärppäsi. Uskon että pää on varmasti pyörällä. ;-) Hassua mutta tänään kun pyöräilin töistä kotiin niin mietin sua ja tuli fiilis että varmaan raskaudut pian. Ja sitten täällä olikin jo kivoja uutisia. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan paljon onnea rapuäidille ja katraalle pojasta :) arvalin minäkin, että poika tulee :)

Ja gerdalle onnea plussasta :) wau miten nopeasti tärppäsi, me kun tuota poikaa tekemällä tehtiin puoli vuotta :)

Itkun paikka tänään! Poika jäi puoleksi tunniksi hoitoon, oli itkeskellyt paljon, mutta oli leikkinytkin, eikä huuto ollut mitään hysteeristä! Huomenna jää tunniksi ja perjantaina kahdeksi. Ehkä maanantaina helpottaa kun itsellä alkaa koulu, ei ehdi niin ajatella koko ajan mitä poika nyt tekee jne. Nyt vietän nämä harjoitusajat kaupungille, niin väkisin tulee koko ajan katsottua kelloa. Kyllä tämä tästä! Vaikein paikka oli pojan hakeminen, kun poika purskahti ihan kauheaan itkuun kun näki minut, vaikka oli ihan iloisesti leikkimässä.

Huomenna aamulla mennään ostamaan pojalle päiväkotiin sisäsandaalit :)

Nyt täytyy alkaa järjestelemään papreita, hurjasti paperia tullut hoidosta ja koulusta!

Vierailija
24/51 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät vauvaonnittelut Rapuäidille pienen pojan syntymän johdosta,ihanaa:) on siinä pikkumiehellä siskoja nyt hoitamassa. Kaikkea hyvää teidän poppoolle!!

Gerdalle plussaonnittelut!!! Toivotaan et kaikki sujuu hyvin ja pikkuinen pysyy masussa matkassa:) Tosi nopsaan teillä tärppäsi:)

Kaikiile vauvaa yrittäville plussaonnea , kyllä se tärppää!!!

auringonkukalle jaksamista parisuhteen kans. Näinhän se on et välillä mennään ylämäkeä ja alamäkeä..Meillä kans ollaan selviytymässä pienoisesta kriisinpoikasesta jälleen auvoisille vesille..

Maricalla kivat polttarit! Vähän mä oon " kateellinen" , kun mulla ei aikoinaan ollut polttareita..No naimisiin pääsin kuitenkin ilman niitäkin:)

Mitäs sitten..Meillä ollaan oltu nyt tutittomia kokonaan yli kuukausi. Ja kaikki sujuu hyvin sen suhteen. Poika nukkuu omassa huoneessaan tavallisessa lastensängyssä lähes heräämättä koko yön. ei kuljeskele yöllä sieltä minnekään. että näiden asioiden suhteen pyyhkki hyvin.

Mutta..meillä ei syödä enää. siis poikanen on lakannut syömästä kunnolla. eikä se johdu helteestä kun sitä on jatkunu jo jonkin aikaa. Mutta ollaan otettu sellanen asenne et syö kun on nälkäinen ,en ole tuputtanu mitään. Syö aamulla vähän leipää ja maitoa, lounaalla ei välttämättä muuta kuin vähän mukista maitoa. Ilapäivällä saattaa jotain hedelmää ja maitoa ottaa ja illalla taasa vähän leipää. Puuroihin ei koske ja ruokalautasen työntää pois. No, onneks noilla hedelmillä ja marjoillakin elää jonkin aikaa:) ja näin kuumalla pääasia on et juo.

Päivähoitopaikan poikanen saattaa saada jo syyskuussa. Katotaan miten meille käy, vaikeeta saattaa aluks olla sekä äiskälle että pojalle!

äkkiähän noi pienet onneks sopeutuu.

Viimeisiä lomapäiviä vietellään, esikoinen aloittaa koulutien ja keskimmäinen menee eskariin tiistaina . Meillä on jännät paikat koko perheellä! Ollaan opeteltu koulureittiä esikoisen kans ja hyvin sujuu, luulen et kaikki menee hyvin.

Nyt iltapalaa laittaan ja lapset nukkumaan..MOI moi!!

äitykkä ja muksut

Vierailija
25/51 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea siis minunkin puolesta pikku tulokkaasta! Niinhän se minäkin mietin että näinkö ois poika, kun nyt et halunutkaan kertoa etukäteen.

Ja lämpimät onnittelut myös Gerdalle plussasta. Toivotaan paljon vauvaliimaa matkaan! Esikko syntyi huhtikuussa, ja oli oikein miellyttävä ajankohta saada pieni kesää vasten. Toki kyllä marraskuussakin oli mukavaa kun sai käpertyä nyytin kanssa pimeydessä. Eipä sellaista huonoa aikaa saada lapsi olekaan :)

Vierailija
26/51 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea rapuäidille pojasta ! Mulla myös oli poikafiilis, kun et kertonut kumpi tulossa ja Amaliasta kerroit odottavasti viidettä tyttöä :) Kyllä pojalla on nyt hyvät oltavat tyttöjen kanssa.

Gerdalle paljon onnea plussasta ! Ihanaa kun vauvoja tulee vaan lisää tähän porukkaan.

t. marika ja " hermanni" 20+4

Vierailija
27/51 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärppäsipä teillä nopeasti,paljon onnea odotukseen :)!!

Vierailija
28/51 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun jatkuisi pitkään nämät kelit!

kiitos kaikille ihanista ajatuksista ja onnitteluista! ei tässä vielä uskalla hirveästi hihkua ja hyppiä seinille, kun kaikki on niin alussa ja tuntuu vähän epävarmalta kunnes kuulee sydänääniä tai näkee että oikeasti on kaikki hyvin ja jotain massussa kasvamassa. vähän uskallan iloita kuitenkin.

hauskaa auringonkukka, että olit minua miettinytkin. mullekin monesti päivän mittaan saattaa tulla joku asia tai joku teistä mieleen. :)

lääkärineuvolassa sillon 1,5 v lääkäri pyysi poikaa katsomaan kirjaa, ilmeisesti et tunnistaa jotain kuvia sieltä. no ei se tuota kiinnostanut kauheesti sillon. sit piti parista palikasta tehdä tornia. kiveksiä taisi vilkaista. en muista oliko muuta, mutta mielestäni ei mitään kovin kummoista. terkkari kattoi sit samalla käynnillä pituuden ja painon.

kurjaa varmasti kun lapsi itkee hoitoon jätettäessä. voin kuvitella kyllä sit kun sen aika koittaa meilläkin, että varmasti äitiä riipaisee hoidon aloitus enemmän kuin lasta :) toivottavasti teillä kaikilla lähtee hyvin kuitenkin sujumaan, lapset kai aika nopeasti yleensä sopeutuvat uusiin juttuihin.

gerda ja karhunpoika

poikanen tykkää tosi paljon mustikoista :) syö tuossa välipalaksi suu sinisenä ja nyt tuli pyyntö " lisää" .

Vierailija
29/51 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa vauhtia päivät kuluvat, parin päivän päästä Sisu täyttää jo 1 kk! Uskomatonta! Ja lauantaina on pojan ristiäisetkin. Pianhan tuo lähtee jo liikkeellekin :)

Auringonkukalle piti jo aiemmin lähettää tsemppejä parisuhdekriisiin. Mulla on kanssa välillä sellaisia hormoonihuuruja, että oksat pois. Olen ihan sekopää silloin! Varsinkin raskaana ollessa muutun oikeasti pelottavaksi ;) Googlen muistista löytyy meillä " avioerohakemus" , olen sitä käynyt pahimmissa ketutuksissa ihastelemassa. Kerran jätin jopa sen auki koneelle, olisin tulostanut, mutta muste oli loppu tulostimesta ;) Onneksi. Nyt on ollut taas oikein rauhallista, kun sain Sisun pois mahasta :)

Meillä on suihkuhuoneessa sellainen suihkukoppi, jonka toisella puolella on heti matto, joten liukastumisia ei satu siellä. Saunassa onkin sitten liukkaat kaakelit pesuhuoneen puolellakin, mutta kaatumisilta ollaan vältytty silti.

Manna kyseli, että noustaanko sängystä. Meillä Onni pitää omaa showtansa huoneessaan, kunnes nukahtaa. Sitten ei nouse ennen kuin aamulla sängystään. Ollaan ratkaistu ongelma niin, että laitettiin pojan huoneen ovenrakoon portti. Siellähän sitten häärää turvallisesti :) Kerran tuli jo portinkin yli, mutta sen jälkeen ei ole tullut. Ilmeisesti kokee portin turvalliseksi, koska sulkee sitä aina itse illalla ja sanoo " kiinni, kiinni" .

Niin ja kiitokset Mannalle tuosta herkku blogista! Ei ollut tuttu minulle entuudestaan. Harmi kun en ole mikään mestarikokki, tuollaisia kakkuja söisi mielellään useamminkin!

Hienoa, että Tiituliitun ja Odottelijan pikkuisten eka tarhapäivä oli sujunut hyvin! On se sellainen stressin paikka varmasti äidille.

Niin ja Ollin äidille kanssa jaksamista hoitoon viemisen kanssa. Kyllä se siitä! Varmasti naurat itsekin jo hetken päästä pahimmille peloillesi koskien asiaa. Minä olen ainakin vähän sellainen, että paisuttelen asioita päässäni vähän turhan suuriksi. Uskon, että jäppinen tulee pärjäämään hoidossa hienosti, saatpa nähdä :)

Hilda, meillä 1½-vuotis neuvola oli lääkärineuvola. Siellä Onni teki palapelin, hiplaili helmiä nauhassa (pinsettiote), tunnisti esineen (toisin sanoin sanoi sanan), teki palikoista tornin, sitten otettiin myös kuulo ja kivekset tarkistettiin, samoin lonkat (perätilan takia), varpaat ja sormet.

Oltiin uimassa Onnin ja Onnin serkun kanssa edellispäivänä. Nauratti, kun Onni näki järvessä Sorsia ja alkoi huutamaan " Aku, Aku Ankka" . Muitakin uimareita nauratti. Miten ihmeessä osasi yhdistää sorsat ankkoihin ja sitten vielä Aku Ankkaan?

Kuulemiin naiset!

Noema

Vierailija
30/51 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti Rapuäidille, mullakin oli ihan poikafiilikset teidän suhteen. Varmasti oli jännää saada poika taloonm tyttökatraan jatkoksi, on ne pojat kuitenkin poika ja tyttäret aina tyttöjä. Kirjoittelehan tänne kuulumisia jos joskus ehdit.

Ja Gerdalle oikein paljon Onnea plussasta.

Meilläkin uuden vauvan yrittäminen puheissa päivittäin. Mielessä pyörii monenlaisia aatoksia; tuleeko sitä koskaan enää raskaaksi (poikaa odotimme yli 3v.) ja oma tilanteeni ei muuksi muutu, munasoluja ei luonnostaan tule ainuttakaan... Jaksaako sitä taas alkaa siihen rumbaan, missä menee meidän perheessä hoitojen suhteen raja, mitä jos synnytyksessä menee taas kaikki pieleen....

Nyt kun yksi lapsi on ei noita asioita onneksi koe enää niinkuin silloin varsinaisena lapsettomuusaikana, ihan hyvä meillä on näinkin. Itseämme ja omia halujamme emme niinkään ajattele, vaan ensi sijaisesti ajattelemme tuota poikaa ja sitä että hän tarvitsisi siskon tai veikan rinnalleen loppu elämäkseen.

Huomenna tosissaan ollaan taas perjantaissa. Äkkiä viikko vierähtänyt. Poika on taas ihan räkäinen, joten saas nähdä aloitetaanko taas sama sairastelurumba joka piinasi koko viime talven.

Eilen kävimme reissussa koko perheen voimin ja ukkikin oli mukana. Kävimme moikkaamassa tuttavaperhettä joka oli lomailemassa n. 100km päässä meiltä. Ihana paikka oli, hiekkarantaa vain ja mikäs siellä pojallakin oli ollessa kun sai tarpoa rantavedessä koko illan. Itselle iski kova telttailufiilis; vieläköhän ehtisi tälle kesälle telttailemaan jonnekin vaikka yhdeksi yöksi? Mitenköhän pojan kanssa sujuisi?

Poika on alkanut ravaamaan kaiket yöt meidän viereen. Ollaan ihan poikki, kun ei saada nukuttua öisin, kun potkiutuu siinä välissä ja muutenkin on niin tuskasen kuuma. Viikonloppuna täytyy aloittaa tiukka linja ja saada se jotenkin pysymään sängyssään.

No nyt taidan mennä soittelemaan yhdelle ystävälle. Mies taas raksalla ja olisi kiva saada aikuista seuraa.

Manna

Vierailija
31/51 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa marraskuisten äidit!

Vieläkö tähän porukkaan mahtuu yksi marraskuisen äiti lisää juttelemaan? Olen lähinnä viimeisen puolen vuoden aikana käynyt lukemassa juttujanne; on ihana lukea mitä teidän lapsosten elämään kuuluu, mitä pikkuiset osaavat jo jne. Meillä tosiaan perheeseen kuuluu marraskuussa 05 syntynyt poika, sekä Noema: heinäkuussa 07 syntynyt poika, jonka työnimenä oli Sisu ;)

Me asustelemme pääkaupunkiseudulla ja olen itse ollut kotosalla esikoista hoitelemassa hänen syntymästään asti; en ehtinyt raskauksien välissä käydä edes töissä pyörähtämässä. Ainakaan muissa asioissa kuin näyttäytymässä ja kaffetta juomassa ;) Vieläkään ei sattuneista syistä siis kiire ole takaisin työelämään vaan tarkoitus on poikien kanssa olla kotosalla vielä ainakin vuoden verran. Sen verran olen päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni, että jotain " äiti-lapsi-harrastuksia" aloitamme nyt syksyllä ja ensimmäisenä listalla olisi muskari. Muuten varmasti kaksi pikkuista pitävät äidin elämän melko kiireisenä.

Nyt pitää lähteä antamaan isommalle pojalle iltapuuroa... Aurinkoista viikon jatkoa kaikille!

terkuin: Annam ja poitsut

Vierailija
32/51 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannalle jaksamista yörumbaan. Huonosti nukutut yöt on pahimpia. Toivottavasti saatte pojan taas pian pysymään sängyssään. Meillä se ei onnistuisi ilman porttia.

Niin ja voimia myös lapsenteko pohdintoihin. Tuollaiset hoidot ovat varmasti todella raskaita ja kuluttavia. Toisaalta palkinto olisi kuitenkin mahdollisesti maan mahtavin :) Ja onneksi synnytykset ovat yleensä samallakin henkilöllä täysin erilaisia. Ekalla kerralla mennään sitä piinaisempaa reittiä, ehkä toisella kerralla olisikin jo sitten hyvän kokemuksen vuoro. Mulla aikakin tuo Sisun syntymä oli todella terapeuttinen kokemus pieleen menneen sektion jälkeen.

Gerdalle vielä onnea ja ihania alkuraskauspäiviä!

Hyvää yötä.

Noema

Vierailija
33/51 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vietetty tällä viikolla kaikki illat järven rannalla ja vedessä pulikoiden. Aivan mahtavaa, on hyvä kesäfiilis päällä eikä viime viikon kurjista fiilareista ole enää tietoakaan. :-)

Siinäpä ne meidän kuulumiset tältä erää olikin, joten sitten teidän muiden juttuihin...

Noema, mulla olisi sulle kainovieno pyyntö. Olisi niiiiin ihanaa nähdä kuva teitin veljeksistä. Joko olette ehtineet ottaa veljespotrettia? Jos ehdit ja jaksat niin mun email on katjutska@gmail.com. ;-)

Niin joo ja oikein hyviä ristiäisiä teille! On kyllä ihan uskomatonta että Sisu on jo pian 1kk. Tuntuu että vasta eilen ois sua onniteltu Sisun syntymän johdosta. Jos Sisu on yhtään Onniin tullut niin kohtahan tuo jo liikkuu. Muistan että Onni oli aina ekana kaikessa silloin vauvana. :-)

Hauska tuo Onnin " Aku Ankka" -kommentti, varmasti on herättänyt hilpeyttä. :-)

Tintta-liisa: Meilläkään ei ole mitään mattoa kylppärissä ja laattalattia on kyllä liukas. Pari kertaa Jesse on siinä kaatunutkin, ei onneksi kuitenkaan kovin pahasti. Pidän yleensä pientä vipeltäjää kädestä kiinni saunomisten ja kylpypuuhien yhteydessä niin ei lentele ihan niin helposti.

Tiituliitu: Hieno juttu että teillä on lähtenyt tarhailut hyvin käyntiin. Toivottavasti ei tartu oksutaudit, yäk. Se on kyllä kurja juttu noissa päiväkodeissa kun niissä kaikki taudit leviää niin helpolla. Itsekin jännään kuinka pian Jesse nappasee sieltä ensimmäisen pöpön. Keväällä sairasteli kuitenkin jonnin verran ja tartutteli niitä flunssiaan muhunkin.

Ollin äidille oikein erityistsempit hoidon aloittamiseen! Muistan vielä hyvin miten stressaantunut olin alkuvuodesta kun Jessen tarhaan meno läheni. Luin juuri kalenteristani mitä olin kirjoittanut tammikuun lopussa Jessen ekasta tarhapäivästä. " Itkettää, sydän hakkaa, ihan petturifiilis" . Alku saattaa olla vähän vaikeaa mutta kyllä se siitä helpottaa, usko pois. Olli pääsee varmasti pian päiväkodin leikkien makuun. :-) Jesselläkin sujuu tarhapäivät tosi reippaasti ja iloisesti, vaikka aamuisin mulle usein protestoikin. Miten Ollilla sujui tänään? Entä sinulla? ;-)

Marican polttarit kuulostivat kyllä tosi hauskoille. Kivan päivän ystäväsi olivat järkänneet, mukavaa. Sitten vaan häitä odottelemaan. :-)

Hilda: Olipas Perttu reipas rokotteen ottaja. Meillä Jesse alkaa karjua täysillä jo siinä vaiheessa kun pidetään paikallaan hyvän rokotuskohdan löytämiseksi. Se paikallaan pitäminen siinä touhussa kaiketi enemmän kiukuttaakin kuin se rokotus.

Odottelija: Vai on Anna löytänyt itselleen uuden poikakaverin? Voi Jesse-parka, nyt tuli sydänsuruja. Sen siitä saa kun äireet järkkää niin huonosti treffejä. ;-) Kiva juttu että Anna on viihtynyt päiväkodissa noin hienosti. Hauskoja juttuja Annalla. :-) En voi kuin ihmetellä kuinka hyvin juttelee jo. Jessellä on vielä verbit vähän hakusessa. :-)

Kiitos muuten kaikille vertaistuesta PMS-oireiden suhteen. Helpotti oikeasti tosi paljon kuulla että muillakin pukkaa parisuhdekriisejä siihen aikaan kuusta. Miestäkin taisi vähän helpottaa kun kerroin ettei ole ainoa äijä joka saa kuulla kunniansa hormonihöyryjen aikaan. Tosi paljon mies on tsempannut taas muutenkin. On hoitanut hienosti Jessen aamu- ja iltatoimet eikä ole käynyt tällä viikolla vielä kertaakaan golffaamassa!!! On myös muistanut käydä mua ihan oma-aloitteisesti halimassa ja suukottelemassa. :-)

Äitykän perheelle kovasti tsemppauksia koulun ja eskarin aloittamiseen. Mites pari ensimmäistä päivää on sujunut? Toivottavasti marraspoika innostuu taas pian syömisestä!

Manna: Toivottavasti säästytte sairastelurumbalta tänä syksynä ja talvena! Jaksamista pojan öisiin ravaamisiin!

Annam: Lämpimästi tervetuloa kirjoittelemaan meidän porukkaan! Onnittelut heinäpojasta! :-) Hauska sattuma kyllä tuo Sisu-nimi ja samainen syntymäkuukausi.

Lähdetään viikonlopuksi mun vanhempien luokse, joten aurinkoista viikonloppua kaikille jo tässä vaiheessa! Jesse jo kovasti odottaa ukin ja mummin näkemistä. Leikkii päivittäin ajelevansa autolla mummilaan. :-) Mutta vielä huomenna töihin ja tarhaan ja illalla uimaan. Jos vaan ehdin niin tulen vielä huomenna moikkaamaan.

Vierailija
34/51 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukalle ajattelin minäkin kertoa omia PMS-kokemuksiani.

Minulla nuo oireet jylläsi pahimmillaan silloin nuoruudessa syödessäni e-pillereitä. Olin aivan mahdoton! Astiat lenteli ja olin vain aivan raivona. Lopulta minusta alkoi tuntua, etten hallitseni omaa käytöstäni ollenkaan ja pelotti että oikeesti teen joskus jotain tosi tyhmää.... Meni varmaan monta vuotta, ettemme me mieheni kanssa edes tajunneet mistä oli kyse. Ja sitten kun se lopulta selvisi, että aina 5pv ennen menkkoja räjähtää, niin tieto oli kyllä suuri helpotus; en ollutkaan sekoamassa.

Lopulta mies sitten päätti, että touhu saa kertakaikkiaan loppua, sanoi että pillerit lopetetaan heti alkuunsa ja mitään hormonaalista ehkäisyä ei enää ikinä tule. Olimme silloin 21-vuotiaita ja tuo päätös on pitänyt.

Pillereiden lopettamisen jälkeen PMS on huomattavasti helpottanut. Puuttuviin kuukautisiin olen syönyt paljon terolut-nimistä keltarauhashormonia, ehkä silläkin on vaikutuksensa. Tuoteselosteessa sanotaankin sen vaikuttavan myös tuohon vaivaan. Joten lääkeapuakaan ei kannata pelätä, jos elämä muuttuu ihan mahdottomaksi. Joissakin kierroissa kyllä terolutkin saa vähän pään sekaisin; illan tai pari saatan vain itkeä ja nauraa vuron perään.

Välillä PMS kyllä vieläkin vaivaa, mutta ei niin kuin ennen. Lapsettomuutta hoidettaessa Clomifen-lääke taas pisti sitten omalla tavallaan pollan sekaisin, olin kiukkuinen ja todella masentunut aina muutaman päivän. Välillä tuntui että halusin kuolla, mutta onneksi jokin pieni ääni sisällä sanoi etten oikeasti tietenkään ajattele niin.

Että sellaista. Ei ole helppoa naisen elämä. Just yks ilta totesin miehelle (piti oikein herättää hänet kesken unien), että Jumala on törkee tyyppi. On tahallaan luonut miehen ja naisen niin epätasa-arvoisiksi, olisi voinut miehellekin luoda jonkin sortin kuukautiset. Itselläni muuttui jokin aika sitten menkat 15päivän mittaisiksi (eikö kuulostakin ihanalta?), nyt aloitin taas keltarauhashormonin tilanteen tasaamiseksi ja kuukautiset ovat parhaillaan aivan järkyttävän runsaat. Ekana päivänä ei yksinkertaisesti mikään pitänyt=(

Noemalle kiitokset tsempeistä lapsenteko-juttujen suhteen. Meillä on jotenkin hirvittävänä vahvana ajatus, että haluaisimme toisen lapsen alulle mahd. samalla tavalla kuin tämän ekankin. Joten siinä mielessä raja voi tulla hyvinkin pian vastaan, jolloin saadaan todeta, että meidän perheemme on nyt tällä erää tässä.

Nyt on mentävä nukkumaan. Mies lähtee aamulla kuudeksi raksalle, joten minä vien pojan pyörällä hoitoon (matkaa päiväkodin kautta töihin kertynee ainakin 8-9km, joten matkaan on lähdettävä varhain. Sadettakin kai lupaillut, kivaa, pojan sadevaatteet on ainakin tarhassa=(

Manna

Vierailija
35/51 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan tulin pyytämään josko pistäisit myös mulle kuvia veljeksistä..? (slevola@gmail.com) .Joskus kun ehdit ja jaksat :) TUun myöhemmin paremmalla ajalla! MOI!!!

Vierailija
36/51 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas täällä paljon ihania vauvantuoksuisia uutisia! Rapuäidille paljon onnea pienestä miehestä! Siellä on monta naista huolehtimassa veikasta :)

Gerdalle paljon onnea plussasta! Kaikki menee varmasti hyvin (vaikkakin paaaljon nopeampaa kuin ensimmäisellä kerralla..) Toivottavasti voit hyvin , ihanaata :)

Noemalle, ja koko perheelle tietysti, toivotan kaunista ja ihanaa ristiäispäivää :)

Auringonkukalle piti kommentoida noista parisuhdekriiseistä.. Voi vitsit, ihan kuin olisit kirjoittanut mun elämästä.. Oon välillä niin kypsä että huh huijaa.. Aika ajoin tuntuu että perheessä on kolme lasta joidenka jälkiä siivoan ja korjaan, ja ilman kiitosta. Jotenkin mies tuntuu ajattelevan että mun päivät on ihan löysiä koska oon " vaan kotona" . Haluisin vaan joskus nähdä että mies olisi vaikka viikon lasten kanssa kotona, ja täällä olisi koti siistinä, ruoka valmiina, pyykit pestynä yms.. Mulla myös pää käy vähän ylikierroksilla kun menkat on alkamassa ja tekee temppujaan (ei ole vielä emman jälkeen alkanut). No ehkä tää tästä taas helppaa, nyt vaan tuntuu olevan tämmönen vaihe.. :)

Hienoa että lasten hoidot on sujuneet hyvin! Itse jännitän sitä jo vaikka siihen onkin vielä jonkin verran aikaa..

Olis manna ihanaa jos jaksaisit lähettää vähän kuvia sitten uudesta kodista kun olette rauhassa ensin kotiutuneet! Oon täällä aina silmät kiiluen lukenut sun raksajuttuja ja koettanut elää hengessä mukana :) Toki ymmärrän että koti on niin henkilökohtainen paikka ettet välttämättä tahdo sitä esitellä. :) Ja ai niin, mua kyllä aika paljon hymyilytti tuo teidän poitsun luistelujuttu.. Varmasti sillä hetkellä ei sua naurattanut, ja hyvä ettei käynyt pahasti!!

Mitäs vielä oli.. Mitenköhän Mrs Ceen(?) kotona on sujunut kun baba tuli Suomeen? Sulta piti kysyä että missä asutte suomessa olon ajan? :)

Mun piti viedä aatu 2v synttärinä katsomaan TiTi-nallen isoa konserttia, mut kuten ootte varmaan lukenut niin peruuntunut on, harmi.

Meillä on miehen pikkusisko hoidossa, pitääpi mennä viihdyttämään. Huomenna mulla on vapaa päivä ja lähden Ikeaan :) Kuullaan taas toverit ja mukavaa viikonloppua!!

+ huominen Ikean reissu

+ ollaan saatu uusia kivoja kavereita

+ flunssa on helpannut mulla ja lapsilla

Vierailija
37/51 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiltiin koko aamupäivä ja nyt veljekset vetelee päikkäreitä. Oltiin läheisessä puistossa, jossa on uima-allas lapsille. Onni nautti täysin rinnoin pulikoinnista.

Auringonkukka ja Aatun äippä, vielä ei ole kunnollisia kuvia veljeksistä, ainoastaan puhelimella otettuja kuvia. Napsitaan ristiäisistä kuvia ja laitan niitä sitten teille :)

Onnilla on kanssa hiukan nukahtamisongelmia ilmennyt nyt helteiden myötä. Ennen poika nukahti itsekseen ilman mölyjä, mutta nyt on tahti muuttunut. Remuaa huoneessaan, eikä malta millään nukahtaa. Eilen tapeltiin puoli yhteen saakka nukkumisen kanssa. Huutaa ihan väsyneenä, mutta silti ei malta nukkua. Mikähän tähän auttaisi? Joku unikoulu? Tassuttelua ollaan kokeiltu, mutta se ei kyllä toimi kuin vasta silloin, kun poika on aivan kuoleman väsynyt, eli puolenyön aikaan. Nyt tosin tänään nukahti suht hyvin päikkäreille, joten toivoa kai on.

Eipä kummempaa, kuin hyvää viikonloppua kaikille!

Noema

Vierailija
38/51 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole perillä kaikesta mitä olette kirjoitelleet, kun en ole jaksanut käydä koneella. Olen ollut 3 vkoa saikulla pahoinvoinnin takia, mutta ens ma yritän lähteä töihin.

Kommentoin nyt joihinkin kysymyksiin mitä osunut silmään..

Meillä Noora on nukkunut omassa jatkettavassa sängyssään 11kk ikäisestä asti ja hyvin on pysynyt yöt paikallaan.

Ruokailusta ei aina meinaa tulla mitään kun ei tahtois syödä ja äiti koittaa välillä jopa pakottaa, huonoin tuloksin.

Meilläkään ei kylppärissä liukuestemattoa, täytyis varmaan hankkia kun aamulla taas liukastuttiin itkujen kera.

Noorasta vähän tietoja. Kävimme tänään välipunnituksessa kun yx nuija lääkäri alkoi väittämään että nooralla tullu liikaa painoa 3kk:ssa. 600g, mutta kävikin niin hassusti, että painoa oli tullutukin 1,3kg mutta edelleenkin paino menee miinuksella koska olipa neiti päättänyt myös venähtää 5,2cm pituutta 3kk:n aikana. Elikkäs neidin mitat nyt on 13,7kg ja 95cm. Saahan sitä äiti ihmetellä mix meillä osa vaatteista jo 100cm.. et huh huh..

alkaapas taas tulla huono olo kun koneella istun. joten käyn taas jokupvä ilmoittelemassa itsestäni.

Noemalle ja rapuäidille vauva onnittelut :)

t.Nia

Vierailija
39/51 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manna25: mukavilta kuulostaa kyllä noiden teidän raksa-hommat, varmasti ihana rakentaa ja suunnitella omaa taloa. Niin ja tuosta tavallisessa sängyssä nukkumisesta: kavereilla (joilla TOSI vilkas ja vauhdikas poika) on pojan huoneen ovessa turvaportti (jota ei saa

auki itse), ja vanhempien huone on vieressä ihan kuitenkin. Oi ja nam, nam, lämppäreitä! Pitäisi itsekin niitä tehdä pitkästä aikaa. Rankalta kuulosti nuo sinulla olleet/olevat PMS-oireet, huh huh!

Gerda79: ISOT ONNITTELUT PLUSSASTA!! Minä myös muuten tykkäsin muumimaailmasta, ja aiotaan kyllä mennä ens kesänä uudestaan sinne.

Mutta ollaan pitempään varmaan että voidaan kierrellä Turun keskustaa kunnolla.

Tiituliitu: olipa mukava kuulla että tyttönen syö tarhassa :) Taitaa muiden näyttämänä syödä itsekin sitten.

Ollin_äiti: mukava kun kävit kirjoittelemassa kuulumisiasi! Hyvää opiskelumieltä ja kyllä Olli varmasti hoidossa selviää alkukankeuksien jälkeen, muuta vaihtoehtoa kun ei ole :)

marica77: mäkin oon nyt ottanut jarrusukat käytöön suihkun ajaksi että jos ei niin helposti kaatuisi vaikka kuinka yritän pitää kiinni ettei karkaa paikalta ... Nyt kun on ollu nämä helteet niin pakko melkein päivittäin käydä suihkussa. Ihanat polttarit sinulla oli! Ja hienolla autolla

sinut oli haettu :) 18.8 taitaa olla teidän häät jos en väärin muista päivää, tuuhan kertomaan sitten miten päivä meni!

hildaliina: meillä oli 1,5 vuotis neuvolassa myös lääkäriaika, seuraava neuvola on 2 v neuvola (sitä en tiedä onko lääkärikin silloin). Mä en ihan oikeesti enää muista mitä se lääkäri tutki silloin 1,5 v neuvolassa, tais enemmänkin kysellä taitoja (syökö lusikalla yms.) ja kuunteli muistaakseni keuhkot ja sydämen.

Annam_: tervetuloa mukaan vain kirjoittelemaan!

noema: mukava on ollut lukea sinun juttuja, ts. kuinka kaikki on lähtenyt sujumaan Onnin ja Sisun kanssa. Hyviä ristiäisiä teille tulevana viikonloppuna, varmsti on hieno Sisu-kakku! Niin ja mäkin haluan kuvan sitten veljeksistä :) Tuo teidän nukkumaanmeno kuulostaa muuten tutulta, meillä taisteltiin monta viikkoa melkeinpä

samalla tavalla ... Pysyin vain tiukkana ja sanoin että nyt on aika nukkua, ja kävin monta kertaa laittamassa kumoon sänkyyn. Teillä tosin on tavallinen sänky käytössä mikä hankaloittaa varmaan hieman. Mutta luulisin että aika nopeasti palaa samaan vanhaan malliin. Ja voi olla että oli kyse vain muutamasta illasta jos kerta nukahti jo hyvin päiväunille.

nia: mukava oli kuulla sinusta ja Noorastakin pitkästä aikaa! Melkoinen missi teille on tulossa kyllä :) Hurjan pitkä!

En muuten oo varmaan kertonutkaan kun " sekoilen" ja höpötän öisin. Mies vain tässä on muutaman kerran mulle siitä sanonut. Eli useana yönä olen kovaan ääneen kieltänyt Lottaa (mies on kuullut alas asti sen ...). Eipä siis ihme että Lotta välillä heräilee useaankin otteeseen yöllä :) Ja viime pe-la välisenä yönä olin kirjoittanut ihan kumman viestin (jota en kellekkään oo lähettäny kuitenkaan), viestin sisältö oli

seuraava: " Älä avaa mitään Lotan ruokia ja tavaroita. Ei tarvi heti sotkea ku tultiin kotiin." Siis ihan kumma viesti, en ymmärrä mitä oon tolla meinannu :) Ja joku yö oon sanonu miehelle että tuu tänne, mä kokeilen sun otsaa (oon puhunu niinku Lotalle), ja oon sanonu että hui kamalaa kun oot kuuma, äiti puhaltaa ;)))

Mies lähtee huomenna liiton reissulle, eli ollaan kaksitaan Lotan kans jos ei sitten mumma tule käymään. Ja tuleekin varmaan, ainakin näin lupaili. Inhottaa vaan jo jotenkin sunnuntai jos mies tulee kovinkin " laitamyötäisessä" kotiin. Mä kun oon aika tiukkana viinan käytön suhteen Lotan ollessa paikalla. Mun mielestä (niinkuin varmaan monen muun meidän) alkoholi ja lasten hoito ei sovi yhtään. Toki mäkin juon sen yhden saunasiiderin, mut siihen se jää. Eikä oo ollut haluja tarvita enempää, ihan varmasti ehdin vielä juomaan niin paljon kuin haluan.

Nyt nukkumaan, että jaksaa nousta aamulla ylös, öitä!

Vierailija
40/51 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan meitä vähän ylemmäksi :)

Mies lähti aamukuudelta kohti Savonlinnaa bussikyydillä. 15 hengen porukka on liikkeellä pikkubussilla. Lupasi soitella meille aina välillä kun ehtii :) Huomenna joskus iltasella palailee kotiin.

Lottakin nukkui aamuyhdeksään asti, oli ihanaa nukkua niin myöhään itsekin (tosin eilen herättiin vasta 10.20). Ei oo mitään tarkkoja aikatauluja kun kerta kotona ollaan.

Pitäisi lähetellä kavereille viestejä koska treffattais, vaikka tosin mua ottaa päähän se ajatus että MÄ/ME mennään aina jonnekin kukaan ei täällä käy. Paitsi torstaina kävi mun yks kaveri kahvilla ja oli kiva rupatella jonkun " aikuisen" kanssa. Lapsia ei hänellä vielä ole joten sai jutella ihan jostain muusta kuin vain lapsista :) Vaikka ihaniahan nää meidän marrasmurut on! (ja ihanassa uhma-iässä suurin osa...)

Päivän plussat:

+ sai nukkua aamulla pitkään

+ mumma tuli käymään

+ suht siisti koti

Tulkaahan muutkin turisemaan!