Kuinka monta yösyöttöä vielä 9kk ikäisellä?
Mulla meinaa hermot mennä, yöt on meillä niin levottomia!! Meillä ei kumpikaan pojista ole ikinä nukkunut näin huonosti kuin tämä neiti! Hän heräilee yöllä monta kertaa, yleensä laitan vain tutin suuhun, mutta silti hän on todella levoton. Nousee istumaan ja pitää omaa mölinää.. ja usein herättää kaikki muutkin.. Pulloa annan (velliä tai maitoa) 1-2 kertaa yössä.. Neiti syö päivisin todella vähän, illallakaan en saa puuroa menemään. Olen miettinyt että vaikuttaako se noihin yöllisiin syömisiin sitten..
Alkaa vaan itse olla jo aika puhki, kun ei saa nukuttua!
Kommentit (5)
Meilläkin pojalla 9kk on yöt aika moista hulinaa. Tuttia joutuu laittamaan useamman kerran ja pari kertaa syö rintaa.
Poika syö kyllä päivälläkin tosi hyvin, iltapuurokin menee, joten meidän kohdalla uskon yösyönnin olla vain tapa. En itse aio pitää kiirettä yösyönneistä vieroittamiseen. Toki meillä esikoinen kyseessä joten omaa lepoaikaa on enemmän. Varmasti jonkinlainen unikoulu teillä olisi paikallaan jos sen avulla kaikki nukkuisivat paremmin ja saisit itse levättyä.
Mitään neuvoja en osaa siis antaa, vertaistukea vain.
Voimia!
-Viipero
Toinen kaksospojistamme nukkuu myös aika levottomasti, vellin annan kerran yössä. Toinen nukkuu paremmin, rintaa syö 0-1krt yössä. Molemmat syövät hyvin päivällä ja kunnon iltapalan. Yöllä saa kuitenkin pojat parhaiten rauhoittumaan syöttämällä. Syötöt ei minusta ole ongelma näiden kanssa. Esikoinen taas aikoinaan tarvi maitohörppyä vähän väliä, kunnes vaihdoin vesipulloon 10kk iässä. Silloin hänen yönsä rauhoittuvat.
Alia ja pojat 9,5kk, tyttö 4v
Meillä poika syö yleensä kerran yössä korvikepullollisen (150-200ml), ajankohta vaihtelee klo 01-06 välillä - yleensä kuitenkin lähemmäs aamukuutta. Joskus ei suostu nukkumaan enää sen jälkeen, joten voiko tuota edes yösyötöksi kutsua... (vanhempien mielestä on kyllä vielä yö!)
Poika heräilee kyllä öisin muutaman kerran (nousee istumaan tai seisomaan tai itkee muuten vaan), mutta rauhoittuu yleensä taputtelulla ja hyssyttelyllä jos ei ole ehtinyt herätä riittävästi huomatakseen nälkäänsä. Yöt ovat muuttuneet levottomammiksi viimeisen kuukauden ajan, kun on oppinut paljon uusia taitoja.
Meillä on pojalla yleensä 1 yösyöttö (rintaa), mutta välillä yöt on tosi hulinaa. Nousee istumaan ja metelöimään 3-5 kertaa yössä ja muuten ei saa rauhoittumaan kuin rinnalle/syliin. Luulen, että meillä hulinat liittyvät uusiin opittuihin taitoihin, hampaiden tuloon ja osittain ilmavaivoihin tai kuumuuteen.
tuon ikäinen tarvitse enää yöllä ruokaa. Ja jos kerran yöllä annat niin ei varmaan päivällä syö sen vuoksi että ei silloin ole nälkäinen. Meillä syötiin 7kk iässä vielä kaksi kertaa yössä, mutta sitten pidettiin unikoulu ja yösyönnit loppuivat. Päivällä alkoi sitten ruoka maistua paremmin.