Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Kesäheinät viikkoon 32***

06.08.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm

[size=2][color=0000EE]22.7.

[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vallan kysymään Peetalta ja Allilta...Onnistuko Peetalla se kirjautuminen tonne mese-yhteisöön? Ja Allille, että en ole saanu sinun hakemustasi tai ainakaan sinun nimimerkillä anottua?!

Nikki ja Saria: Tulkaa ihmeessä tekin mukaan, teitä kaivataan :)

AJ

Vierailija
22/46 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä en enää pääse sisään mese-yhteisöön. Siellä tulee vastaan vaan että sallittu vain jäsenille ja hae jäsenyyttä... mystistä, koska eilen aamullahan olin vielä jäsen...? Tekniikan ihmeitä?

Enpä juuri ole ehtinyt kirjoittelemaan, koska meillä taitaa nyt olla päällänsä se tiheän imun kausi, eli max 1,5 välein ollaan syömässä, paitsi yöllä menee " ruhtinaalliset" kaksi tuntia... Kiva ,kauankohan tää kestää? Kokemuksia?

Muuten menee hienosti, poika kasvaa ja kehittyy ja on melkein tuplannut pienen syntymäpainonsa. Nyt kuuluu taas kutsu joten heipat ja jaksuja kaikille, kuullaan!

J&T

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sie jäsenenä näyt mun koneella...Mikäs selain sulla on käytössä? IE:llä pitis päästä " helpoiten" . Ja ootko kokeillu useamman kerran peräkkäin yrittänyt kirjautua sisälle? Joskus temppuilee oikein urakalla, mutta sinnikkäästi, ko yrittää niin kyllä lopulta pääsee sisälle :)

Ja niinhän sitä muka sanotaan, että tekniikka tuo elämään helpotusta - taitaa olla aina joskus vaan valitettavasti toisinpäin. Mutta kokeileppas uudestaan ja jos ei toimi, nii ilmottele täällä

AJ

Vierailija
24/46 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minkä teen, väittää etten ole minkään yhteisön jäsen. Sisäänkirjautuminen ylipäätään onnistuu kyllä...

Vierailija
25/46 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, no mikähän kumma kuitenkin siinä oikein on nyt?!? Oot jo yhteisön jäsen...Pitiskö kokeilla sillä lailla, että laitat uuden hakemuksen, jonka mie hyväksyn, nii katotaan miten sitten käy...

AJ

Vierailija
26/46 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mesehakemus jätetty.:) En aikasemmin oo ehtiny.. Me oltiin tänään taas neuvolassa. Pojalla ikää 3vko:a ja painoa oli 5470g. Pään ympäryskin jo 40,3. Koska maitoa menee sen yli litran verran vuorokaudessa,ei d-tippoja tarvi antaa jonkun myrkytyksen takia. Nyt siirrytään sitten jo lastenneuvolan puolelle seuraavalla kerralla. Meillä oli kouluuntulotarkastus jo keväällä kouluterkkarin luona.Nyt on reppu jo pakattuna oven pielessä oottamassa maanantaita. Aika haikeeta,vastahan tuo ekaluokkalainen oli yhtä pieni mitä nyt tämä uusi tulokas..Niin ne vaan kasvaa.:) Meillä ristiäiset parin viikon päästä. Pappia käytiin treffaamassa tänään,ihan mukavalta vaikutti. Tarjoilupuolta pitäis alkaa miettimään.No stressiä en ota,anoppi ja äiti lupautuneet jeesaamaan.Tämmöstä tänään.Palailemisiin..

Vierailija
27/46 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille

Olen ollut koko viikon sairaalassa, joten olen ihan pihalla tapahtumista. Muutenkin viivyin tuolla odotuspuolella niin paljon kauemmin, että vaikka olen viime viikonloppuun lukenut kaikki juttunne, en nyt rupea kommentoimaan koko porukalle viikkokausien turinoita :).

Meille syntyi viimein poika hauskalla päivämäärällä 070807, melkein 2,5 viikkoa lasketun ajan jälkeen. Komealla kaverilla oli mittaa 55 cm ja painoa 4,4 kg. Poika syntyi lopulta kiireellisellä sektiolla kun synnytys pysähtyi. Ilmeisesti kohtuni oli niin väsynyt jo ison vauvan kanniskelusta, vielä viikkoja la:n ylikin, että se ei jaksanut supistella kunnolla. (Suppareita tuli kyllä, hyvin kipeitä, mutta ei riittävän tehokkaita, ei edes oksitosiinin avulla.)

Tänään kotiuduimme. En kirjoittele nyt hirmuisia tarinoita, vain tässä lyhyehkösti samalla kun syön ja mies koettaa selvittää, mikä on tämänkertaisen itkun syy. Meillä on tosiaan hommat vielä niin hakusessa, että tuskin ehdin kovin usein koneelle lähiaikoina. Sairaalassa jo imetys tuntui alkavan sujua, ihmeekseni minulla on maitokin jo noussut, mutta nyt kotona on taas hirmuisia ongelmia. Poika on hyvin nälkäinen koko ajan (ihmekö tuo kun on niin iso) mutta samalla on myös ilmavaivaa, niin ettei hän kiljuvasta nälästä huolimatta tahdo saada syötyä ¿ kammottava yhtälö... Kakkaa ja pierua kyllä tulee, mutta röyhtäisemään häntä on vaikea saada (sairaalassakin yhtenä yönä hoitaja oli 4 tuntia taistellut ennen kuin röyh tuli) ja se aiheuttaa ongelmia.

Nyt lopetan, sillä olen aivan poikki, vauva tosiaan tällä hetkellä vaatii seuraa melkein 24/7, unetkin vain sellaisia pikkupätkiä. Onneksi nyt ollaan kotona ja mies päästää välillä nukkumaan. Kopioin saman tekstin Msn:iin ja Vauvan palstalle, koska en nyt tosiaan ehdi keksiä uusia juttuja eri puolille :).

t. Tassu

Vierailija
28/46 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla että olette vauvan kanssa kotosalla ja tutulta kuulostaa tuo

alun opettelu, sitähän se on vaikka olisi kuinka mones vauva :)

Toivottavasti synnytyksestäsi jäi hyvä fiilis, ylimenosta ja loppupelin sektiosta " huolimatta" , (kaikki synnytykset ovat kuitenkin onnistuneita synnytyksiä) äh, toivottavasti en nyt sanonut mitenkään typerästi, tarkoitan kuitenkin ihan kauniisti onnitella :)

Mieli on vielä herkkänä itselläni ja kyyneleitä tulvi kun nyt viimeinenkin kesäheinä-kerholainen on vauvautunut.

Äärettömän hienoja hetkiä kissantassut teidän vauvaperheellenne :)

Toivottelee s@ri@ ja Alexina

Vierailija
29/46 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut Sinulle ja perheellesi!

" Hiukkasista elämän on pienet ihmeet luotu, lahja kaikkein parhain on iloksenne suotu!"

Voimia ystäväni, kyllä se siitä... hengessä mukana Nikki ja vaavi 010707

Vierailija
30/46 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joors1:[

Enpä juuri ole ehtinyt kirjoittelemaan, koska meillä taitaa nyt olla päällänsä se tiheän imun kausi, eli max 1,5 välein ollaan syömässä, paitsi yöllä menee " ruhtinaalliset" kaksi tuntia... Kiva ,kauankohan tää kestää? Kokemuksia?

J&T

[/quote]

Meilläkin oli eilen tosi maratonimutteluja, mutta ajattelin sen johtuvan näistä keleistä. Itse olen niin huono juomaan muutenkin ja siitä johtuen voipi maidot olla tiukalla nyt helteellä. Luulin, että poitsullakin on jano, joten masuvaivojen uhallakin olen antanut " roikkua" rinnassa...

Tosin joku meistä tiesi kertoa niistä tiheän imun kausistakin, mutta oli syy sitten kumpi tahansa ei varmaan ole haittaa antaa imutella - varsinkin, kun meillä ei edelleenkään ymmärretä tuttien päälle ;D

Nikki ja nappula (huomenna 6 viikkoa - jo!)

Vierailija
31/46 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joorsille ja Nikille...

Meillä on tota samaa ollut, viime yönä oli ekaa kertaa yölläkin puolentoistatunnin välit tosi pitkään aikaan. Olen miettinyt veden antamista, mutta toistaiseksi antanut roikkua tissillä vielä. Masuvaivoja ei kyllä olekaan ollut niin paljon näinä päivinä, johtunee siitä kun syö niin paljon vähemmän kerrallaan eikä ahnehdi kuten normaalisti.

Kohta tulee vieraat, jotka jää yöksi, joten pitää mennä laittamaan ruokaa uuniin.

-E ja Julle myös kohta 6vko-

Vierailija
32/46 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kissantassut potran pojan johdosta!

Joors1: eipä meilläkään ole vielä missään vaiheessa nukuttu yli 4 tunnin unia. Päivisin syödään edelleen parin tunnin välein, vaikka Leo on parin päivän päästä 2 kuukautta. Ja näin kuumilla ilmoilla, olen kyllä tarjonnutkin tissiä melkein jokaiseen inahdukseen, ettei vaan pääse kuivumaan

t. Fiikus

Vierailija
33/46 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saria, Nikki, Fiikus sekä kaikki Msn:n puolella onnitelleet (kirjoittelen sinne joskus toiste kun on nyt aika kortilla). Sellaista tulin itse asiassa tänne vain iltasyömisen (oman) lomassa naputtamaan, kun aiheesta näkyi keskustelua olleen, että minusta olisi kiva jos tämä pino pysyisi yhteisön ohella. Onhan monia kesäheiniä, jotka eivät kirjoittele joka päivä tai ihan joka viikko, ja heille voi olla helpompi löytää porukka tätä kautta. Mutta se nyt vaan on minun mielipiteeni :).

Tänään on ollut röyh helpompaa mutta pieruissa taas pusaamista pienellä, äsken oikein pitkät itkut. Yritti syödä samalla, ihan tuli itku itseltäkin kun vauva takertui tissiin lohdutukseksi ja samalla pieni vartalo vääntelehti kivusta. Nyt onneksi miehen hieronnat tehosivat ja jotain rupesi tapahtumaan, lähdenpä siis jatkamaan keskeytynyttä iltasyömistä (vauvan).

Kaikille jaksuja ilmavaivojen ja itkujen kanssa, ja enemmän niitä hyviä päiviä tietenkin!

t. Tassu

Vierailija
34/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea kissantassut!! A-J: En oo päässy meseen, aukee pelkkä tyhjä sivu. Joten en oo päässyt edes hakemusta tekee tms. Oon jo vähän luovuttanut, kun ei tuu mitää. Enkä tod. oo mikään nettinero, niin en tiedä mitä vois tehä.

Meidän äiti ihmetteli, et miks nykyään ei vauvoille enää anneta vettä, kun ennen kuulemma se oli ihan normaalia ja yleistä. Itsekin kyllä ajattelin näillä helteillä, et vois olla paikallaan, mut en sit " uskaltanut" . Tissillä ja korvikkeella mennään eteenpäin. Oma maito ei riitä millään,skesen verran paljon poika syö. Pitäis joskus laskee paljon korviketta menee päivässä, tissistä tulevaa maidon määrää ei ikävä kyllä voi tietää (paitsi jos pumppaa). Ihan mielenkiinnosta, kun jonkun vaavi (anteeksi en muista nimeä) söi litran, ja ei vissiin sit lisäks saanu enää antaa d-tippoja. Juusokin kun vetelee 60-200ml pullosta, vähän riippuen miten on tisseistä tullut ja kuinka usein nälkä yllättää.

Mutta mä taidan mennä aamupalalle, vielä kun poika nukkuu. Isukkikin nukkuu päänsärkyy pois, viettivät eilen vihdoin varpajaisia =D

peetta ja juuso 6vko

Vierailija
35/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi mese vs. vauva.. Niin, se on varmaan vähän makuasia, mulle taas olis henk.koht helpompi (jos kävisi harvemmin varsinkin) löytää kaikki jutut ja ihmiset sieltä, ja sekin on tässä kun kaikilla ei noi vauvalehden sivut toimi. Mutta ei näköjään mesekään, ootko Peetta menny Internet Explorerilla? http://groups.msn.com/Kesaheinat .. Sillä vissiin toimiipi paremmin ku Mozillalla.. No, jospa sit pysyy vaikka kummassakin paikassa elämää, niin saapi valita sit mieleisen muodon..:)

Peetalle veden antamisesta, meidän neuvolatäti on aina käskenyt antaa vettä maidon päälle, vissiin sen sammaksen takia, mut ihan muutenkin joskus kehottanut antamaan. Hmm, ei maistu Panulle..

Sit Tassulle voimia (ja pikkuiselle etenkin!) masuvääntöihin, ne on ihan kauheita.. meillä aiheutti selvästi Jekovitit sen, nytpä ei oo pariin viikkoon ees annettu, niin huomattavasti helpompaa.. En vaan kärsi pientä kiduttaa.Ja siis sitäkin annoin vaan yhden tipan ja se on sitä vesipohjaista.. Mut ei voi minkään, syksyn tullessa sitä on vähän pakko vissiin antaa.. Ahistaa jo valmiiks tehä tarkotuksella hullut kivut pienelle.

Jeejee, tässä taas tissitelty aamu 6 alkaen, väsynyt äiti odottaa epätoivolla että natti alkais nukkua päiväunta :D Vessaanki ois päästävä jne..

Pals ja Panu reilu 6 vko

Vierailija
36/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ollut tuota masuvaivaa, vaikka kakka luistaakin. Löysinpä aika tylyn listan tuolta yhden otsikon takaa. Eipä paljon jää mun ruokavalioon jäljelle, jos sitä noudatan; " Jätä pois ainakin kaalit, kurkku, hiilihappojuomat, suklaa, kahvi, herneet, pavut, tuliset mausteet, ruisleipä."

Tuo D-vitamiini meillä otetaan aina mahdollisimman aikaisin, vaikka mun mielikuva on vahvasti, ettei ne ole kuitenkaan perimmäinen syy vaivoihin. Enemmän ehkä äipän ruokavalio esim. kahvi ja ruisleipä.

Meillä esikoisella oli vaivojen lisäksi vielä todella kurja ummetus koko vauva-ajan, jonka oletin aiheutuvan lisämaidosta. Kokeiltiin Nannit ja Tuttelit, mutteihän niillä mitään eroa oikeesti ollut (Semperiä en silloin muista olleen?). Kaiken lisäksi hänen kakkansa oli aivan fosforinhohteista ja todella tummaa. Kukaan vaan ei ottanut hänen vaivojaan vakavasti ja niin me vaan kärsittiin niistä.

Lohdutuksena voin todeta, että nyttemmin pojan suolisto toimii oikein hyvin; lähes joka aterian jälkeen hän saa heti painua vessaan.

Mieli tekisi kirjoittaa lisääkin (muista teemoista), mutta jotenkin on perheessä taas niin kireetä, ettei kehtaa istuskella täällä - vaikka ensimmäinen " oma hetki" onkin kyseessä moneen päivään...

Nikki :/

ps. mä ainakin jatkan täällä (ei riitä pinna opetella mitään uutta systeemiä)

Vierailija
37/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IE:llä oon yrittäny mennä, ei toimi. Vaikuttaakohan jos tavis mese on auki... pitäskö olla kii?

Täytyy kokeilla juoko Juuso vettä vois kokeilla vähä antaa. pitääkö keittää ja jäähdyttää vai käykö raanavesi?

Vierailija
38/46 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon onnea Tassut ja koko perhe! Komean kokoisen pojan sinäkin sitte pyöräytit.:) Saman pituinen ja melkein saman painoinenkin kun meillä poika oli. Nyt 3 viikkosena poika on saman kokoinen kun vanhemmat muksut oli 2 kk:n ikäisinä.:) Aamulla saattelin esikoisen koulutielle. Haikeena jäin koulun pihalle kattelemaan kun tuttu lippis katosi ison koulun ovista sisään.Taas päätty yks vaihe elämässä ja alko uus.. Tsemppiä Tassut vauva-arkeen.Kyllä se siitä lähtee rullaamaan! Muillekin mukavaa päivää.

Vierailija
39/46 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso poika tuli sitten vihdoin! Onnea onnea onnea!

en ehdi kirjoittelemaan, kun tyttö on tosi huono nukkuja päivisin ja nytkin kiemurtelee rinnalla. Ei tahtoisi nukkua kuin sylissä ja sitähän ei jaksa. jos taas ei nuku niin sitten huutaa tietty huonotuulisena huh!

onko muilla vaikeuksia saada päivisin nukatamaan ...ja pysymään unessa enemmän kuin 15 min?

Vierailija
40/46 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Onnea Tassut! Ihanaa että sinullakin on vihdoin oma vauva.

Nuo ongelmat on koettu meilläkin esikoisen kanssa varsinkin. Nyt toisen kanssa olen ottanut rennommin, vaikka huutoa niistä ilmavaivoista on ollutkin ja reilusti. Niihin ei tahdo auttaa kuin aika, valitettavasti. Jaksamista teidän perheelle.

Kirjoitinkin tonne mesen puolelle, että meillä oli eilen jo ristiäiset ja appiukko ja anoppi lähti tänään kotiinsa itä-Suomeen ne viipyi meillä perjantaista asti, eli hulinaa on ollu. Tosin on niitä kiva aina välillä nähdäkin. Seuraavaksi menemmekin sinne kyläileen ensi kuussa kun miehellä on isyysvapaa.

Meillä menee kanssa korvikemaitoa reilusti, on mennyt jo monta viikkoa, arvelin että menee semmonen 700ml - 1 litra päivässä. Tosin osa lentää kaarella poiskin aina ilmavaivojen myötä.

NUkkumisesta..Tosiaan tyttö on nyt nukkunut parina päivänä pidempiäkin pätkiä päivällä kuin sen vartin. Mutta saas nähdä kuinka pitkään... Yöt onkin meillä helppoja kun neiti herää kerran yössä.

Teille jotka olette vaan täällä keskustelemassa, niin ja yritän kerran viikossa täälläkin ehtiä käymään, nyt voi vähän helpottaa kun esikoisen kerho alkoi tänään ja minulla on yksi lapsi vähemmän hoidettavana hetken aikaa päivässä. Tosin en ole mesen puolellakaan useammin käynyt...

-joutur ja Emmi-neiti 5 vkoa