Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Kesäheinät viikkoon 32***

06.08.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm

[size=2][color=0000EE]22.7.

[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinon tiedot on tilanteesta 30.7, jos sen jälkeen oli joku tullut niin puuttuu tuosta, anteeksi kovast siitä!

Tänne ei ihmeempää, yhteisöön jo kirjoittelinkin. Poitsu heräilee aamu-uniltaan juuri, nukkui tunnin verran ensin kähistyään kaksi tuntia seiskasta ysiin.

Tulossa niin kuuma päivä, että me ei taideta ulkona viihtyä. Jos vaikka menisi Jumboon viettämään aikaansa. Tai sitten lähdetään ajelemaan maalle moikkaamaan isomummoja. Saa nähdä.

Nepulle piti sanomani, että toi on meillä ihan arkipäivää. Pitää olla aina liina suojana kun poika on ilman vaippaa. On nimittäin lentänyt lastenhuoneen takaseinään kerran jos toisenkin kaaressa kakat ja yleensä aina yöllä....

Toi S@ri@n suvun käyttäytyminen on outoa. Itsekään en ole esim oman sisareni kanssa tekemisissä, erinäisistä syistä, mutta kyllä mä sentään hänen pojan ristiäisiin menin. Lasten ei tarvitse kärsiä vaikka aikuiset ei olisikaan väleissä. Hänen toisen pojan (11v) kanssa sitten puuhailen aina yhdessä jotain ilman siskoani. Ja muista Saria ottaa sitä aikaa itselle, pitää pyörän selkään päästä vielä kun on hyvä keli. Tuo vaavi vaikka tänne hoitoon, jos et muuta hoitajaa saa siksi aikaa =)

Onnea Peetan Juusolle virallisesta nimen saannista. Edelleen hieno nimi (t: Juuso-kisun äippä).

Eikä me melba täysin olla sinne kadottu. Sen verran yhteisöstä, että sen seuraaminen on helppoa niin, kun laittaa asetuksen päälle, että se lähettää kootun sähköpostin sulle esim kerran päivässä jossa näkyy uudet tekstit yms. Ei tarvi käydä erikseen siellä kuikailemassa jos ei ehdi.

Me ei meidän mökille olla jampan kanssa vielä lähdetty. Siellä ei juoksevaa vettä ole, niin ei hirveesti kiinnosta lähteä joka kerta rantaan peppua pesemään. Toisaalta ei kyl olis aikaakaan ollut siellä olla.

Ja Senniinan pulauttelujuttuihin vastasinkin jo yhteisön puolelle.

Nyt katsomaan tuota yhtä ährääjään tonne sängyn puolelle.

-Ellu-

Vierailija
2/46 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta taidatte nyt kirjoitella siellä mesessä vai onkos hellepäivä saanut porukat pihalle?

Mulle sopii harvempikin tahti, sillä pitäishän nää vaavin superharvinaiset-torkut jotenkin muuten osata hyödyntää...

Tulen kyllä kurkkimaan jossain vaiheessa, onko täällä elämää - aurinkoista alkanutta arkea!!!

Nikki ja kerrankin uninen vaavi 5 vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään en saa auki tota mese sivua...apuva...onkohan mulla oikee osote..onko se toi http://groups.msn.com/kesaheinat?

Kiitos Ellup nimi onnitteluista! Ja hippaliinulle, että minä kyselin etelä-pohojalaisista...

Mutta täytyy palailla paremmalla ajalla takaisin... ja jos pääsis joskus tuonne meseenkin...

Vierailija
4/46 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs,miten tuohon yhteisöön pääseepi osalliseks..? Täällä varmaan ohjeet ollukin,en vaan oo kerenny kauheesti lukaisee juttuja viime aikoina.Jos joku ystävällinen laittais pikaohjeet,oisin kiitollinen.:)

Vierailija
5/46 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu, niin nyt taas ehtii kirjotella.

Ristiäiset meni hienosti, poika kyllä huusi lähes koko seremonian ajan, välillä piti käydä äipän sylissäkin. Multa meni koko homma vähän ohi, kun koko ajan olin tuttia suuhun änkemässä ja yritin saada Juusoa rauhottumaan. Juuso oli mun veljen sylissä, joka oli sylikummin. Onneksi isä kuvasi videokameralla tilaisuuden, niin saa sitten jälkeenpäin kattoo. Mutta muuten siis oikein mukavaa. Pappikin oli ihan jees. Mutta rankkaa tuo juhliminen on. Ihan poikki oltiin kaikki kolme eilen illalla. Kutsuttiin vielä illalla muutama kaveri kylään, kun tarjoamisia jäi niin paljon ja olivat valmiina tarjolla. Muuten aika hyvin mennyt nyt syömiset, kuivakakut laitoin pakkaseen ja keksejä jäi. Coctailpiirakat (pienet karjalapiirakat) saadaan kyllä syötyä itse. Voileipiä jäi, mut ei varmaan paljoa ainakaan tarvitse pois heittää, niitä nyt syödään urakalla sitten, ja mies otti evääksi jne. Kivoja lahjojakin Juuso sai.

Sitten tissiasioihin...kukas se oli joka valitteli tyhjän oloisia tissejä... Täällä kanssa yksi sellainen... Yhtäkkiä lauantaista asti tissit ihan pehmeät ja tyhjän oloiset. Ei riitä mitenkään maito pojan masun täyttämiseksi. Tosin lisämaitoahan mun on pitänyt antaa jo viikon verran, ihan neuvolan suosituksesta/ohjeesta. Mutta nyt tuntuu, ettei tuu sitäkään vähää mitä ennen.

Mulla kyllä kanssa tahtoo oma syöminen vähän olla sitä sun tätä, ei muka ehdi. Ja juoda varmaan pitäis paljon enemmän. Kyllä mä iltasin ja öisin juon paljon, mut päivällä tahtoo jäädä. ja en tiedä sitten oonko tiedostamatta stressanut näitä ristiäisiä, sekin kai voi vaikuttaa ja niskat on ihan jumissa. Että oisko yhteensattumien summa...vai mikä lie. Mä en siitä lisämaidon antamisesta huonoa omatuntoa pode, koska neuvolasta se ohje ja suositus on tullut, kun kerran oma maito ei riitä. Mutta nyt kyllä tuntuu pahalta kun ei sitäkään vähää maitoa tule. Poikakin hermostuu tissillä aika nopeeta, jos ei maitoa ala tulemaan. Pidemällä yrittämisellä saattaisi heruakin. Täytyy vaan yrittää...antaa vaikka pullosta eka vähän että pahin sudennälkä menee ohi, niin jos sitten jaksais poika vähän yrittää imeä paremmin. Koska, jos se ei ime, niin loppuuhan se maidon tulo sitten ainakin...Paskahomma...

Juuso ona alkanut naureskelemaan ihan hirveesti, yhtä hymyä koko poika kun sille päälle sattuu =) Ihana <3 Ja taitaa olla, että meidän poika saa äipän ruskeet silmät, on ne sen verran tummat jo. Ja valoa vasten näyttää violeteilta, kun ruskee puskee sinisen läpi.

Tosi kiva, että on aurinkoinen sää ja lämmin, mutta näin päivällä meinaa olla liian lämmin vaunutteluun. Vaunuissa tuo lämpötila nousee äkkiä aika korkeelle. Ja itekkin meinaa läkähtyä...jos sitten vähä illemmalla.

Jälkivuoto on vihdoin loppunut, kyllä sitä vaan kesti. Jälkitarkastus olis sitten ens viikolla.

Mutta hyödynnän pojan unet muutenkin, joten palaillaan =)

Yritän päästä sinne mese yhteisöön...neuvoja otetaan vastaan.

peetta ja uninen Juuso 1kk 1vko 1pvä

Vierailija
6/46 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ihmeellistä. Ihanaa kun on lämmintä vaikka olenkin enemmän talvi-ihmisiä.

Mun piti kommentoidakin jotain, mutta nyt nuppi leikkas kiinni enkä muista yhtään.

Mites tuohon yhteisöön liityttiin? En muista, viimeksi esikosta liittynyt ja siitä on aikaa 4 vuotta.

Meeri-neidin silmät alkoivat rähmiä taas. Kokeillaan nyt sitten homeopaattisilla aineilla josko menis paremmaksi.

Ja meillä on kakkakin kadoksissa aina välillä. Johtuu korvikkeesta, luulisin. Sitten kun sitä tavaraa tulee niin vaippa ei riitä :o). Mutta tästä johtuu meillä ähräys.

Mulla oli tänään jälkitarkastus. Lääkäri totesi sisätutkimusta tehdessään että tämä on ihan hyvän näköinen, mutta näkee että täältä on tultu ulos. Mitäköhän sekin sitten tarkoittaa ;o)?!

Reseptin ehkäisyrengasta varten haen sitten omalta lääkäriltä kun imetys on loppu. Lääkäri suositteli mulle hormonikierukkaa, mutta sitten kun selitin mitä mulle voi tulla hormooneista (huimaus, närästys, pahoinvointi...) niin hän oli sitä mieltä että mieluummin sitten sellainen joka voidaan keskeyttää.

Isyyden vahvistaminen oli myös tänään. Lastenvalvoja vaan totesi että ihan selvä tapaus. Katsoi siis esikoista ja neitiä ;o).

Hyväksytty päätös tulee sitten puolen toista viikon päästä, ehkä.

Seurakuntaan ajattelin soittaa huomenna ja keskustella vielä siitä mahdollisuudesta pitää ristiäiset lauantaina eikä sunnuntaina. Katsotaan nyt sitten.

Hemppu, Nappi ja Meeri-neiti melkein 7 vkoa

Vierailija
7/46 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä! Mulle tää on jo liian kuumaa, vaikka kesää rakastankin. Vauva nukkui puolitoista tuntia vaunuissa varjossa ja heräsi selkä ihan nihkeänä :( Eli sisäunia taidetaan ottaa muutama seuraava päivä.

Peetalle onnittelut hyvin menneistä ristiäisistä. Ja jaksuja imetyksen kanssa. Äläkä ota yhtään stressiä, jos korviketta annat. Pääasia on kuitenkin se, että vauva on tyytyväinen!

Meillä tehtiin viime yönä nukkumisennätys. Neiti kävi nukkumaan klo 20.30, söi vielä vähän 21.30 ja seuraavan kerran vasta aamu neljältä. Ihan piti kaks kertaa katsoa kelloa, kun neitiä syötin :) No, ens yö voi taas olla jotain ihan muuta.

S@ria, mun ei ollut mitenkään tarkoitus aliarvioda sun kykyjä, kun siitä neuvojen antamisesta mesen suhteen sanoin :/ Mutta kun itselle välillä nää tietsikan ja netin salaiset maailmat on sellasia, että apukin on tarpeen, niin tulee päästeltyä sammakoita suustaan :) Ja mulle tuo kesäheinien yhteisö on eka laatuaan tuolla msn:n puolella, johon oon liittynyt.

Eli joku muu voi varmaan paremmin opastaa allia ja peettaa ja muita halukkaita :) Elluu??

Jaha, neiti ei sitten nukahtanutkaan, joten mentävä on....

Misti ja neiti pian 6vkoa

Vierailija
8/46 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut tosi kuuma päivä.

Tultiin just sisälle ja käytiin suihkussa ja syötiin ruoka, niin esikoinen lähti kans päikkäreille, jos niitä nyt vois sillä nimellä kutsua tähän aikaan illasta.

Vauva onkin nukkunut tänäänkin aikas paljon.

Vatsaoireita on runsaasti vaikka ostinkin niitä koliikkipulloja :( ei onneks enää ole niin kimakkaa itkua....

Onko muilla ollu neliviikkoisilla kauheesti nyppyjä naamassa, meidän vauvalla tuntus olevan jotain ihottumaakin. Muistan hämärästi esikoiseltakin sellasta samanlaista ihottumaa ja samassa paikassa. Mutta esikoisella tuntuukin olevan herkkä iho niin taitaa tuolla vauvallakin olla. Olisivat saaneet tulla mieluummin isäänsä niin ei olis niin ikäviä iho-ongelmia.

Eilen yöllä kävin vielä sinne meseen ilmoittautumassa mutta en ole vielä ainakaan saanut mitään sähköpostia että minut olis ryhmään hyväksytty. NO kait se joskus tulee...

Tässä ohjeet jotka poimin viime viikon keskusteluista:

Nyt on sitten yhteisö perustettu ja osoite on:

http://groups.msn.com/Kesaheinat

Sisälle kirjautuakseen tarttee siis Messengerin tunnukset - ensin siis teet hakemuksen yhteisöön, hakemus tulee mun mailiin ja mie sitten hyväksyn jäsenyyden ja sitte pääset hyväksymisen jälkeen sisälle yhteisöön, joka on suljettu muilta :) Ja jos kirjaudut oikealla nimelläsi, niin anna vinkki täälä käyttämästäsi nimimerkistä, nii tiiän antaa jäsenyyden sitten oikealle henkilölle ja ettei tuu väärinkäytöksiä :) Ja vielä yksi kysymys: onko halukkaita alkaa apuvalvojaksi yhteisöön? Niitä tarvitaan 1 tai 2.

Toivottavasti toimii, toivoo AJ

Ne mese-tunnukset saat seuraavasti: mene sivustolle http://get.live.com/getlive/overview - ja sieltä otat sitten se " tilaa" -kohta ja sitä kautta pääset tilaamaan itellesi tunnuksen syöttämällä omat tietosi. Seuraat ohjeita aina loppun asti, niin saat oman tunnuksen :) Ja aina kun menet yhteisön sivustolle, niin syötät sen saamasi tunnuksen kirjautumisen yhteydessä, jota kysytään joka kerta, kun kirjaudut. Toivottavasti tästä oli ees hieman apua ja sai selvää :) Ja yritämmä auttaa täällä toisiamme, nii saahaan kaikki sinne suljettuun yhteisöön sisälle :)

AJ oli varmaan kirjottanut nämä molemmat. Nyt vauva kutsuu...

- joutur ja typsy 4vkoa

Vierailija
9/46 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en missään nimessä kokenut , että olisit loukannut avun tarjouksellasi tai aliarvioinut kykyjäni !!! Elä edes mieti tuollaista :)

Unohdin kiittää avuntarjouksesta, mutta vain ja ainoastaan tämän himpatin haperopäisyyteni vuoksi, unohdan jatkuvasti kommentoida vaikka tarkoitukseni olisikin.

Ja Ellup, kiitos vauvanhoitotarjouksesta :D laitan korvan taakse.

Tosiaan hitsi kun muutaman vuoden ollut upeaa pääntyhjentämista toi prätkäily, niin nyt huomaan kaipaavani sitä yllättävän paljon. mikään harrastus ei ole vienyt mua näin mukanaan. Ehkä kun ero jälkeen tuli hommattua tuo pyörä, niin se on just mun oma juttuni ja opin karkoittamaan pahan mielen sillä. Ja niitä omia hetkiä tarvitsee, vaikka oli kuinka hyvä tilanne elämässään.

Tuo suku... se on sellainen asia, joka pikkuhiljaa ajautui tällaiseksi, vuosien kuluessa. En usko kenenkään tarkoittaneen varsinaisesti mitään pahaa, ihmisten on vaan usein " helpompi" sulkea silmänsä ja kääntää selkänsä, kuin avata suunsa tai puuttua asioihin joita ei tahtoisi olla olemassa...mutta se siitä ja minä muokkaan elämääni täällä ja toivon jossain vaiheessa ihmisten ymmärtävän minun päätöksiäni ja huomaavan että asioilla on monta puolta.

Meillä oli muuten vauvan kanssa viime yö ensimmäinen ähräys-yö...ei itkua, mutta vähän väliä pientä ähinää ja tuhinaa ja ei huolinut tissiä, ei tuttia. Nyt neiti vetelee kolmatta tuntia unta.

Mukavaa hellettä kesäheinille :)

Vierailija
10/46 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitäs siitä. Melban lailla olen minäkin jo seitsemän vuotta näitä sivuja kahlaillut, joten millään en jaksaisi opetella uusia juttuja - toisaalta en ehtisikään, ainakaan vielä.

Meillä vaan oli niin mukava ja keskusteleva joukkio tuolla odottajissa, että tulin kyllä " normaalia" riippuvaisemmaksi näistä sivuista. Muutama tyyppi tuli niin tutuksi ja joidenkin kanssa tosiaan tunsi sitä " sielunsiskouttakin" ; niin usein olimme asioista samoilla linjoilla ja hyvin usein myös samassa elämäntilanteessa tai saman tapahtuman kokeneita (Misti huom. ainakin!)...

No, mutta aika kuluu ja asiat menee eteenpäin; täytyy osata nauttia siitä mitä on, eikä haikailla mennyttä tai odottaa tulevaa - eletään naiset tässä hetkessä ja päivä kerrallaan, hoidetaan vaavejamme ja nautitaan myös muusta perheestämme. " Tämä päivä, ainut jonka saimme!"

Kiitokset ystäväni verkossa antamastanne vertaistuesta - olette auttaneet jaksamaan!

Aurinkoista alkusyksyä

Nikki, joka opettelee karkaamaan entistä harvemmin tänne verkkoon ja antamaan aikaansa entistä enemmin " omille" ihmisilleen

Vierailija
11/46 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

@nikki- samoissa fiiliksissä kuljen minäkin. Jotenkin tämä tuli niin tutuksi ja vaikken tosiaan aktiivinen kommentoija ja kirjoittelija ollut, miltei päivittäin luin kirjoituksia ja tulin niistä tosiaan riippuvaiseksikin.

Ja todellakin, aikansa kutakin ja hienoa ollut tämä aika.

Ehkä nyt sitten pitänee etsiä muuta ja yrittää nauttia tästä arjesta ilman tätä jokapäiväistä lukusessiota :) haikealta tuntuu kuitenkin.

Terkut kaikille :)

Vierailija
12/46 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän samanlaisia fiiliksiä kuin kahdella edelliselläkin, vaikkakin eilen " sorruin" tuonne kesäheinien meseyhteisöönkin kirjautumaankin. Sieltä en nyt aio tänne mitään muuta kertoa, mutta jos yhtään tänne jääneitä lohduttaa, niin sinne on tänään tullut tasan yhtä monta viestiä kuin tännekin, joten kyse ei ole siitä, että täältä olisi porukka sinne karannut vaan ilmeisesti helle on tainnuttanut ihmiset. Lopputulos porukan osittaisesta siirtymisestä ja helteestä taitaa olla se, että molemmissa paikoissa keskustelu on nyykähtänyt.

Meillä oli eilis ilta ja tämä aamupäivä ihan kamalia. Imetin poikaa 15-23 ihan koko ajan, sillä hän taitaa hivenen tarvita heltellä menolientä. Sama juttu jatkui aamupäivällä ja olin jo tosi huolissani, kun en saanut poikaa nukkumaankaan tuon eilisen kahdeksantuntisen ja tämänpäiväisen kolmetuntisen tissikohtauksen aikana ja arvaatte varmaan, miten tämä koti täällä kunnostautuu uljaaseen siisteyteensä, kun vielä mieskin lähti maanantaina töihin. Meillä kun meni molemmat kodit tuossa keväällä ihan kamalaan kuntoon ja silloin loppuraskauden metreillä ei ollut mitään aikaa eikä voimia tehdä asialle mitään. Syynä oli se, että kotona oli kellarissa vesivahinko, josta taisin kertoakin ja se osa kellarin esineistä, jotka sieltä ehdittiin pelastaa muutti sitten meille. Nyt ehkä vähin erin voisi vasta ruveta siivoamaan kellaria ja kuvaamaan niitä ja lähettämään vakuutusyhtiölle tietoa, että mitä kaikkea meni pilalle. Sitten kakkoskoti meni kans keväällä ihan sekaisin kun siellä puolestaan kävi vintillä varkaita ja kun mies sinne meni, niin joutui murrettujen lukkojen takaa taas kantamaan kaikkea tavaraa meidän kääpiöasuntoon. Eli kun varastoroina muuttaa yhtä aikaa kotiimme kuin vauva ja kaikki vauvan tarvikkeet, niin jopas on ahdasta.

Poika aloittaa koulun kuten kai yllättävän monen tämän ketjun isompi lapsi. Tänään lähetin sähköpostia koulun terveydenhoitajalle, joka soittikin sitten mulle puoli kaksi, että jos nyt kiireellä tuutte, niin ehditään tänään tehdä tarkastus, sillä seuraava tulee tarkastukseen puoli kolme. Ja ei muuta kuin tissitakiainen irti tissistä ja menoksi ja kerettiin. Melkoisesti oli poika kasvanut ja painokäyrä noussut miinuskäyriltä pluskäyrille. Eipä ihme ettei mitkään housut mahdu enää jalkaan.

Joo, mut jos joku keksii, että miten pienen oloa näin helteillä helpotetaan, niin kertokaa ihmeessä. Meillä ollaan jo vaippasiltaan, joten kovin paljon ei voi vaatetusta vähentää ja ikkunat on sepposen selällään.

Vierailija
13/46 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

melba:

Lopputulos porukan osittaisesta siirtymisestä ja helteestä taitaa olla se, että molemmissa paikoissa keskustelu on nyykähtänyt.

Joo, mut jos joku keksii, että miten pienen oloa näin helteillä helpotetaan, niin kertokaa ihmeessä. Meillä ollaan jo vaippasiltaan, joten kovin paljon ei voi vaatetusta vähentää ja ikkunat on sepposen selällään.

Kiitokset väliaikatiedoista Melballe, vähän lohdutti (ensimmäinen lainaus)!

Meilläkin oli tänään kouluuntulotarkastus, joka tosin olis varattu sillon jo kevättalvella kouluun ilmoittautumisen aikoihin, kun meidän jätkä oli silloin juuri käynyt kuusivuotistarkastuksessa joulukuun lapsi kun on. Lupa tuli meillekin ensi maanantaina aloittaa =D ja siinäpä on haastetta koko perheelle. Tämä yksi syy, miksi syksyn tullen täytyy ihan oikeasti yrittää vähentää tätä " karkailua" tänne. Sitten on pojan ja omat harrastukset vielä lisänä, että menoa taas tulee riittämään - ja varmaan niitä vieroitusoireitakin...

Lainaus kakkoseen kommenttia.

Meillä ollaan nyt oltu kotosalla nämä kaksi päivää (ei tee itselläkään mieli ulkoilemaan), että ei tulisi ylimääräistä nesteen tarvetta. Mä kun olen muutoinkin tosi huono juomaan, niin pelkään kuivuvani liikaa siten ettei maitotehdas enää toimikaan ja sittenhän olemme pulassa, kun meille ei se pullo kelpaa...

Kotona avaan ja suljen verhoja auringon mukaan ja ikkunoita en pidä auki ollenkaan päivällä, koska ulkoa tulee niin kuumaa. Avaan ikkunat vasta illalla, kun lämpötila on laskenut, mutta eipä tälle kuumuudelle kai kovin paljon mahda, uiminen kun multa edelleen on kielletty?!

:) nikki

ps. märkä vaate haihduttaa lämpöä moninkertaisesti kuivaan verrattuna, mutta näiden pienten kanssa taitaa olla liian kova käsittely...

Vierailija
14/46 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle 10 astetta lämpöä liikaa, vetää ihan saamattomaksi ja voimattomaksi.

Meillä on pikkuiselle ilmestynyt sammasta suuhun ihan muutamassa päivässä on tullut koko kielen kattava peite + tänään täpliä huuliin. Puolukkamehu tarjoilua on nyt sitten joka imetyksen jälkeen, onneksi ottaa sen ihan hyvin. Saa nähdä aiheuttaako lisä mahanväänteitä.

Neuvolassa käytiin tänään ja kasvua ja kehitystäkin tapahtunut

55 cm, 5,255kg ja pipokin venynyt täyteen 40. Kommentit: erittäin virkeä, ottaa kontaktia, vastavuoroista jokeltelua, hyvä iho.

Joku kommentoi tuota juomista. Itse huomaan selvästi, että tulee juotua liian vähän, huimaa ja ajoittain särkee päätä sekä maidontuotanto ei ole vähäisen juomisen päivinä normaalilla tasolla. Tähän neuvolakin suositteli kiinnittämään erityistä huomiota. Viime päivinä olenkin tehnyt heti aamusta päivän minimi juomakiintiön itselleni eli 3 litraa mehua pöydälle odottamaan ja kaikki on juotava päivän mittaan. Tuntuu olevan ainut toimiva keino itselleni.

Vihdoinkin meillä kaikki nukkuu, joten ehtii laitella hieman huusholli järjestykseen, heti aamusta tulee taas esikoisen fysioterapeutti.

Eli töihin mars

Jiippi joka alkaa kallistua nimen Akseli puoleen

Vierailija
15/46 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas sivut auki. Piru kun oli hidas latautuminen. Hiljaisuus johtuu varmaan helteestä ja siitä, että yks listafiikki on ollut vaiti:-) Mulla on " vähän" laittelemista, kun ne appivanhemmat tulee tänään. Ei taida valmista tulla..

Sen verran vaan, että meillä kaikilla on varmaan sen verran arvostelukykyä, että osataan olla kommentoimatta tiettyjä mesen asioita täällä ja toisinpäin. Olen kyllä ollut helposti tunnistettavissa täälläkin, mutta tarkoitus olis pysyä tunnistamattomana (täällä) ihan tuon ammatin vuoksi - muuten ei väliä.

Ähräämisen puolesta on ollut hiukka helpompaa, mutta sehän vaihtelee päivästä toiseen. Viime yökin meni hienosti.

Neiti nukkuu, joten pitää jatkaa hommia. Siis muualla kuin täällä:-)

Vaikenen joksikin aikaa, mutta yritän kyllä päästä sillon tällön koneelle. Toivottavasti pino löytyy vielä palatessanikin, koska kovasti toivon tän pysyvän mesestä huolimatta pystyssä. Tää on niin tuttu ja turvallinen ja kirjottelen myös tonne 60-lukulaisiin kuumepuolelle (vaikka en kuumeilekaan..).

Lämmintä kesän jatkoa! Palailemisiin!

Vierailija
16/46 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset meseohjeista. Sain tunnukset tilattua ja kun ehdin niin piipahdanpa siellä yhteisössä myös. Nyt vaan tänne helpompi kirjotella.Meillä pikkumies syö ja nukkuu. Päiväsaikaan on pitkiä aikoja valveilla ja onneks yöt antanu toistaseks suht hyvin nukkua. Kertokaahan mielipiteenne,onko paljon jos 3 viikon ikäinen syö pitkälti yli litran maitoa päivässä? Vai onko se ihan normaalia? En muista et vanhemmat muksut ois tuota tahtia syöneet..Poika korviketta saanu,itellä kun imetys ei onnistunu. Tiedän ettei vielä oo vellin aika,mut pian siirryttävä tuhdimpaan tai tilattava maitoauto pihalle.:) Tässäpä pikaisesti,jakselkaa helteestä huolimatta!

Vierailija
17/46 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä on ollu paljon reissuilla, viime viikolla oltiin taas taloo mettästämässä ja sit lähin pe Tornioon äidille, josta palailimme pojan kanssa eilen.. Multa on siis jäänyt väliin nyt varmaan juttuja aika paljon! Liityin sinne mesehommaan viime viikolla, nyt pojan tässä syödessä on vähän kerennyt tutustua sinnekkin.. Mutta nyt jäin ihmetteleen (anteeks jos tästä on jo juteltu, en oo viimeviikkosia hurjia pinoja kerenny viel käydä läpi) että eiks jotkut pääse sinne vai mikä on hommeli, ku Nikki ja Saria kovin olitte haikeita. Minusta se mesehomma on NIIN hyvä, ku sama ko täällä helppouden puolesta, mutta ei tartte niin " varoo" sanomisiaan ku tietää suunnilleen ketä siel pyörii lukemassa :) Sinne vaan kaikki maamot :)

Melballe jaksamisia imetysrumbaan.. Täällä se ennätys 12 h, sitten muutamia 4-8 h pätkiä jeejee. Hiukkasen välillä usko loppuu, ja tokihan lisämaitoakin saa pieni koko ajan, koska muuten ei tulis mittään..

Senniinalle tsemii appivanhempien kanssa, hehän oli kauempaa.. Muistan fiilikset, ku miehen isä tuli ulkomailta ekaa kertaa käymään.. Oli pien panniikki. Varsinkin kun hän on siisteysnormeja myöten oikeeta armeijaväkee ja siel työskennellykki 10 vuotta, niin meikäläisen boheemi peba vähän pelkäsi :D

t. Pals ja Panu melkein 6 vko, tässä tissillä :)

Vierailija
18/46 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt lämmintä piisaa :)

Meillä on tänään ollut vajaamiehitys täällä kotona ja siitä johtuen oikein rauhallinen päivä ;) Meillä toinen pojista (7v) lähti jo eilen mun siskon luo serkkuja moikkaamaan ja isompikin poitsu lähti aamulla isänsä kyydissä mun äidin luo viettämään mummulapäivää. Ovat tosin jo kerran kotiutuneetkin, mutta nyt taas isänsä kanssa Hämeenlinnassa käymässä.

Minä myös niin kovin mielelläni näkisin sekä S@rian että nikin tuolla mesen puolella (ja tietty ihan kaikki muutkin!). Systeemi siis toimii ihan samoin kuin täälläkin. Ja S@ria, täällä myös yksi valmiina lastenhoitajaksi, jos haluat pyörän selkään hypätä ;)

Meillä muuten oli myös eilen kouluun lähtijän neuvola :) Taisi olla myös melballa ja nikillä. Poika intoutui kertomaan terkalle ihan kaikki luvattomat teot, jotka naapurin poikain kanssa on hiljan tullut tehtyä, kun terkka kyseli, että mitä sitä pihalla leikitään :/ Meillä kun asuu naapurissa sellainen kaksospoikapari, jonka kanssa nyt on meidän pojilla leikkimiskielto, kun hommat menevät välillä aivan tolkuttomiksi. Minä siihen sitten vain lisäilin aina väliin jotakin, ettei nyt ihan väärä kuva th:lle jäänyt :)

Meillä tällä hetkellä neiti nukkuu ja on nukkunut kyllä aika paljon tänään. Väänsi tuossa iltapäivällä kunnon kakat ja oli niin tyytyväinen :) Uloskin uskaltauduttiin päivällä, kun täällä käy sentään tuuli, mutta aika kuuma siellä silti oli. Mutta kun asioitakin on välillä pakko hoidella. Ja kyllähän tuo vaunuissa nukkui, kun yritin vain valita sitä varjoisinta reittiä ja välillä vedin vaunuja nurinperin perässäni, ettei aurinko paista suoraan vaunuihin.

Mutta nyt pyykit taas narulle!

Misti ja neiti tasan 6vkoa, jo!

Vierailija
19/46 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tulossa yksi tuskainen päivä. Tiedä mitä sitä keksisi.

Taitaa kuumuus verottaa vauvojakin, ainakin Julle nukkui eilen kahteen otteeseen yli tunnin päikkärit vaikka normaalisti ei nuku päivisin ollenkaan.

Kun vaan tajuaisi äitikin ottaa päikkärit samalla.

Olen huomannut, että päänsärky tulee samantien kun on juomatta vähänkään kauemmin. Mulla ongelmaksi tulee vaan se, että unohdan juoda ja yleensä tajuan, että on jano samantien kun vauva nappaa tissistä kiinni. Lähde siitä sitten juotavaa hakemaan.

Tuosta meseen siirtymisestä sen verran, että itse tykkään siitä sen takia enemmän, ettei tarvitse varoa sanojaan niin paljon. Lisäksi sen ominaisuus, että avaa aina vastauksen omaan ikkunaan helpottaa kommentointia =) Ja totta on, että ei ehdi niin paljon kirjoittelemaan/lukemaan enää nykyään, niin melkein se tulee sitten jaariteltua sinne puolelle, eikä tänne yllä olevista syistä. Mutta yritän tännekin aina välillä.

Nyt pitää surffailla vielä ja etsiä valokuvaamo ristiäisiä varten. Jos ottaisi perhekuvat koko porukasta samalla, niin olisi sitten sekin pois alta. Minä kun vihaan kuvattavana olemista, niin pitää silloin tällöin käydä otattamassa valokuvaamossa niin ei tarvi poseerata muuten ;)

Viileitä tuulia kaikille toivottaen

-Ellu-

Vierailija
20/46 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille.

kiitos Jouturille (?) joka oli laittanut yhteisöön kirjautumisohjeet.. ihmettelinkin miks tääl niin hiljasta.

eli viime viikko oltii lomalla ja reissussa..ja siitä toipumiseen on mennyt hiukan aikaa..

muutaman sanan aattelin täällä vaan sanoa koska on NIIN kuuma.. ja pitää lähtä kauppaan kun mieskin jo tuli töistä kotiin.

Miiu ja Leevi