Ihan normaalisti käyttäytyvä kaverini on muka ollut jo lähes vuoden masentunut!?
On kuulemma syönyt puoli vuotta lääkkeitä ja käynyt juttelemassakin jollekin. Ainoa asia, jota olen ihmetellyt, on se, että tekee graduaan tosi hitaasti. Muuten vaikuttaa perheineen viettävän ihan normaalia elämää: heillä oli nyt kesällä paljon vieraita, itsekin reissasivat jne. Voiko tuollainen olla oikeaa masennusta? Tulee vaan mieleen, että ehkä nykyään saa psyykenlääkkeitä turhan helposti.
Kommentit (5)
itsekseni itken ja yöt valvon ja kotona ahdistun. Yksin ollessani.
Siksi en viihdy kotona, enkä yksin. Ei sitä tiedä kukaan ellen kerro, tai he eivät näe punasia silmiäni ja haukotuksiani.
kuitenkiin reissailemaan ja tapaamaan ystäviävään on lääkityksen ja terapian lisäksi parasta hoitoa. Pitäisikö sinusta psyykenlääkkeet kieltää siihen saakka kunnes potilas on yksin kotona kykkivä itsemurhaa hautova hermoraunio? Minusta on parempi lääkitä ajoissa.
Välillä pahempia ja parempia jaksoja. Kuukausia meni kuolemaa miettiessä. Koskaan kukaan ei kysynyt että miten jaksat tms. En usko että kukaan tiesi. Tai yksi porukka joitten mies on masentunut ollut, vihjasi vähän siihen suuntaan että ne huomasi. Muutenkin masentuneellakin voi olla parempia tai huonompia hetkiä. Mulla esim. niin, että jos menin kavereille tai vanhempien luo tms. viikonlopuksi kyläilemään, olin ekan päivän tosi iloisella mielellä. Ja sitten toisen päivän puolella vasta alkoi se sama ahdistus ja masennnus painaa päälle. Mutta siinä sitten muutenkin teki jo lähtöä jne.
Jaa että annetaanko psyykelääkkeitä liian helposti?
NO EI! Ihmiset hakee hoitoa muutenkin vasta tosi myöhäsessä vaiheessa, jollonka lääkitys VAAN auttaa.
Ihmeellistä ajatustoimintaa! Kai nyt lääkärit osaa masentuneen tunnistaa? Mutta toiset taas ei. Sori.
yksin ollessa itken hysteerisesti, mietin tapoja tappaa itseni. Tuntuu, kuin kahlaisin pimeässä syvässä mudassa, vailla mitään valoa tai suuntaa. Oln käynyt psykologilla vajaan vuoden ja syönyt lääkkeitä tammikuusta. Lähimmät ystäväni tietävät, ei kukaan muu, eikä kukaan epäile mitään.