Kiipeilytelineet ei ole rakennettu hysteerisille keski-ikäisille!
Eilen Lauttasaaren rannassa nähtyä. Siellä on kaksikerroksinen kiipeilylaiva, joka on todella korkea ja hieno.
Siellä yksi neljävuotiaan tytön äiti kulki koko ajan Miia-Mussukan perässä ja kauhisteli, että ai kauheeta. Onpa korkea. Ei sinne, osaatko nyt mennä, kauheeta jos tästä tippuu, varovasti, varovasti. Hän kommentoi myös muita tuttuja samanikäisiä koko ajan, että miten sä nyt siitä, onpa vaarallista, ei uskalla edes katsoa. Ai kauheeta.
Jos tunnistat itsesi, mene vauvojen puistoon omasi kanssa.
Omanikin alkoi pelkäämään! Yleensä pikkuapinani, joka on samanikäinen vetää ylös alas ketterästi kuin apina, alkoi miettimään, että miten ihmeessä mä päästän sen sinne. Sehän on vaarallista.
Onhan se vähän vaarallista, mutta sohvalla videoiden tuijottaminen päivät pitkät on vielä vaarallisempaa!
Kommentit (6)
Kiipeilen itse 5-vuotiaan tyttöni kanssa kiipeilytelineissä, ja ikää mulla on 47 vuotta. Tyttö on ihan mielissään, kun tulen hänen kanssaan telineisiin. Tyttö pärjää niissä itsekin, tietenkin, mutta kahdestaan meillä on mukavampaa. Telineet kestävät painonikin ihan hyvin. Monesti niissä näkyy isokokoisempia koululaisia kuin itse olen.
Omanikin on kuin ketterä apina, eikä ole tippunut vuoteen. Mun on pakko pistää välillä silmät kiinni kun en enää kestä.
Mutta suuni pidän visusti kiinni.
Mäkin kiipeilen siellä usein, koska se tekee hyvää, mutta emmä koko ajan motkota ja kauhistele. Kiipeillä saa ja se tekee hyvää. Sinne vaan, mutta suut tukkoon...
-ap
"Kiipeilytelineitä ei ole rakennettu"... on oikein.
"Kiipeilytelineet ei ole rakennettu" ei ole kunnollista suomea.
Minä kyllä menen pian 2-vuotta täyttävän poikani perässä kiipeilytelineisiin, se kiipeää kun apina ja oma 4-vuotiaani jää jalkoihin, 4-vuotiaille tarkoitetuissa telineissä... 4-vuotias lapseni kyllä saa pärjätä ihan itsekseen... ja 2-vuotiaskin vähät välittää äidin kiljaisuista, mitä enempi äiti kiljuu sitä kivempaa on. Ja oikein tahallaan käy roikkumaan kaikista vaarallisista paikoista (käsivoimat ja ketteryys kyllä omaa luokkaansa, että ei kyllä edes tippuisi kun harvoin, ja sittenkin yleensä milteipä tahallaan on tiputtautunut vähän väärästä paikasta).