Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIS´*05 vko 32

06.08.2007 |

Palailen poitsun päikkäri aikaan,mut tulkaahan mammat kirjoittelemaan!!!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole viitsinyt pitkään aikaa kirjoittaa mitään, kun ei ole ollut mitään ihmeempää raportoitavaa =)

Tuulia otti puheeksi tuon päivähoidon isomman lapsen kohdalla. Luin myös tuon pinon mihin Tuulia viittasi, ja hämmästyin todella kuinka ristiriitaisia mielipiteitä lapsen päivähoito voi saada aikaan. Ja keskustelun sävy on aika riitaisa. Mä kun olen ajatellut, että jokainen perhe tekee niin kuin parhaaksi näkee. Musta kyllä tuntuu, että jos nyt saisin vauvan, niin Jenna varmasti jatkaisi osa-aikaisena päiväkodissa. Tyttö viihtyy siellä tosi hyvin ja kavereita on paljon. Toisaalta sitten taas, olisihan se kiva kun molemmat lapset olisi kotona. En tiedä, vaikea juttu!

No, tämä asia ei ole meille mitenkään ajankohtainen, mutta laittoi vaan miettimään, kun ihmiset tuossa toisessa pinossa ovat valmiit " tuomitsemaan" toisten ratkaisut tosi kärkkäästi.

Meille ei siis kuulu mitään ihmeempää. Lomat on vietetty hetkeksi aikaa. Arki on lähtenyt pyörimään mukavasti. Toista adoptioneuvontaa odotetaan malttamattomasti (23.8.). Jenna on aivan ihana papupata, äidin pikku muru. Odottaa kuulemma pikkuveljeä kovasti (kai pikkusiskokin sitten käy, jos niikseen tulee).

Aurinko paistaa täydeltä terältä, lähden Jennan kanssa ulos nauttimaan loppukesän ihanuudesta.

Marju ja Jennukka

Vierailija
22/24 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan tuosta päivähoito asiasta ruveta kirjottelee. En viitsi tuohon pinoon kirjoittaa, missä siitä keskustellaan...

Itse olen sitä mieltä, että jokainen äiti tietää, mikä omalle lapselle on parhaaksi. Toisen lapsi voi olla arka ja haluton leikkimään toisten kanssa, milloin olisi hyvä odottaa sinne kolmeen vuoteen ainakin, että lapsi saisi kasvaa turvallisesti kotona ja harjoitella sosiaalisia tilanteita esim. avoimessa pk:ssa tms. Toisen lapsi taas on rohkeampi ja sosiaalisempi ja saattaa tylsistyä, jos tarjolla ei ole tarpeeksi virikkeitä tai ympärillä ei ole kavereita.

Ja kun jotku sanoo, et alle 3-vuotias ei kaipaa kavereita, niin miksi sitten Eelikin puistossa pyytää ensin muita kavereitaan vaikka potkimaan palloa ja äiti kelpaa vasta sitten, jos kukaan muu ei halua pelata. Mun mielestä se tarkoittaa just sitä, et kaverit alkaa olla tärkeitä.

Mä olisin halunnut olla kotona pitempään, mutta se ei ole mahdollista taloudellisesti. Ja olen, välillä hammasta purren tosin, hoitanut molemmat kotona. Pahimpina päivinä olen miettinyt, että lasten olisi varmasti pk:ssa parempi kuin kotona kärttyisen äidin kanssa...

Älä Tuulia pode huonoa omaa tuntoa Mimmin hoitoon viemisestä, jos kerran Mimmi siitä tykkää. Saat olla rauhassa myös Moonan kanssa, eli kaikki voittaa.

Rosa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyöstä satoi vettä..ihana ropina, mutta nyt hiostuttaa. Mokoma tuuletinkin hajosi tietty viime yönä.

Meillä Moona heräsi klo 5.48. Miten ihmeessä nyt yks kaksi taas palattiin tähän kellon aikaan, kun muutama viikko meni kasiin ja ylikin. Toisaalta nyt Mimmin pk:n alettua, ihan hyvä oppia heräämään ajoissa. Muttei nyt kuudelta kuitenkaan..

Mies oli sitten rimpsalla eilen. Joten tämä päivä menee vieläkin " yksinhuoltajana" . No, ens viikonloppuna miulla on ystäväni polttarit ja olen koko päivän poissa. Yes, ja varmasti makaan koko next päivän. =) Sen kuin sitten näkisi..

Lehtovia huhuilen..Joko siun työt jo alkoi?

Nyt Mimmi kutsuu leikkimään. Toivottavasti Mimmi joskus oppisi leikkimään omineen tai sitten siskonsa kanssa.

Tuulia

Vierailija
24/24 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on laiskottanut koko aamun.. Mies kultainen onneksi on jaksanut puuhastella Kaisan kanssa, joten mä olen saanut lukea ja vetelehtiä.

Eilen oltiin Suomenlinnassa ja illalla grillailtiin naapureiden kanssa. Koko päivä siis ulkoiltiin. Tänään piti lähteä uimaan, mutta aamun pilvisyys piti meidät tässä kotipiirissä vain. Nyt Kaisa on päiväunilla ja mietitään iltapäivän tekemisiä sitten unien jälkeen.

Kävin vilkaisemassa " kotiäidin lapsi tarhassa" -keskustelua ja sitä samaa jaksetaan jauhaa keskustelusta toiseen. Olet hyvä äiti, jos... Voi p. Mutta turha siitä täällä kimpaantua. Jätän siis aiheen toteamalla, että lapseni jatkaisi tarhassa osa-aikaisena, jos perheeseemme tulisi toinen lapsi.

Kokoasioista on juteltu. Mä luulen että Kaisa on noin 92 cm pitkä ja painaa viitisentoista kiloa. Vaatteet on pääsääntöisesti kokoa 92. Mittaamiseen liittyen Kaisalla on hauska leikki mittanauhan kanssa, sillä hän käyttää sitä kuumeen mittaamiseen. Mittanauha pään ympäri ja johan tiedetään onko kuumetta vai ei.

Ei tässä mitään ihmeempiä tapahdu. Tavallista arkista elämää, siitä mä pidän. Loman jälkeen kaipaankin taas rutiineja. Vaikka ehtii niihin sitten kyllästyä taas totaalisesti ennen seuraavaa lomaa. Hyvä niin, sillä eihän viikonloppukaan tuntuisi miltään, jos ei olisi arkipäiviä välissä.

Leppoisin terveisin,

kua ja Kaisa