Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei olisi taloudellisesti pakko niin kävisitkö töissä?

Vierailija
04.08.2007 |

Mulla ei ole vakityötä mihin palata, joutuisin tekemään osapäivätyötä matalapalkka hoitoalalla. Toinen vaihtoehto on jäädä kotiin tehdä täällä enemmän, harrastaa, viedä lapsia harrastuksiin ja säästää kun tekisin enemmän itse jne.

Meillä siis nettotulot lapsilisineen: 3800e ja asumiseen menee 800e, muita kovia kuluja ei ole.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaan oikeesti jo vähän aivoillekin työtä ja keskustelua enemmän muidenkin kuin lasten kanssa. Enkä ole ollu vasta kun vajaa kolme vuotta kotona :S

Mulle kyl kelpais vaikka sellainen osa-aikanen työ, muutama päivä viikossa. Se ei kyllä nykysessä työpaikassa onnistu. Ja siis haluan kuitenkin et työssä on haastetta ja joutuu laittamaan aivosolunsa liikkeelle ;)

Vierailija
2/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä naisen paras paikka on kotona hoitamassa lapsia, kotia ja miehensä tarpeita. Laitta ruuan valmiiksi kun mies tulee kotiin, hoitaa lapsia, kuljettaa lapsia harrastuksiin ja huolehtii koululaisten läksyjen luvussa auttamisesta. Nainen tekee pyykkihuollon, siivouksen jne. Ei siinä rahasta ole kysymys. Aina voi ostaa tarjouksista ruokjaa tai myydä auton, TV:n, tietokoneen yms. korut pois ja hoitaa kotia. Vaihtaa vaikka pinempään asuntoon. Minimitoimeentulo on suomessa ihan hyvä. Se perusturva.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin sinne kauhea ikävä ja pääsen vasta kolmen viikon kuluttua.

Vierailija
4/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vapaaehtoistyötä, käyn opistoissa harrastamassa ja lukemassa aineita jne.

Telkkaria meillä ei ole. Nyt nuorin aloittaa päiväkodissa lyhyttä päivää, mies matkustaa paljon eikä ole tukiverkkoa. Joten ehkä jään kotiin ainakin syksyksi, jotta nähdään mitä tämä sitten on.

Mulla kun ei ole sitä työtä odottamassa vaan joutuisin hakuammunalla hakemaan jotain osa-aikaista mistä juuri ja juuri bussilipun maksaisi töihin ja takaisin..

ap

Vierailija
5/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinhoito nyt menee ihan selkäytimellä. Mutta jos haluaa paneutua lasten kasvatukseen ja hoitoon (eikä vaan tyyliin kyllä ne kersat siinä sivussa hoituu), niin aivoja kyllä saa ja joutuu käyttämäään. Joka ikäisessä lapsessa on omat haasteensa.

Vierailija
6/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Teen vapaaehtoistyötä, käyn opistoissa harrastamassa ja lukemassa aineita jne.

Telkkaria meillä ei ole. Nyt nuorin aloittaa päiväkodissa lyhyttä päivää, mies matkustaa paljon eikä ole tukiverkkoa. Joten ehkä jään kotiin ainakin syksyksi, jotta nähdään mitä tämä sitten on.

Mulla kun ei ole sitä työtä odottamassa vaan joutuisin hakuammunalla hakemaan jotain osa-aikaista mistä juuri ja juuri bussilipun maksaisi töihin ja takaisin..

ap

Eihän tuommoisella ole muutenkaan oikeen tulevaisuutta. Mitä ajattelit tehdä sitten kun lapset ovat teinejä? Vieläkin olla kotona tai olla töissä tuollaisessa työssä missä on +/- 0 oletko siellä töissä vai et??

Mieti nyt vähän....

Vierailija
7/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on akateeminen koulutus mutta aion silti jäädä kotiin lasten syntymän jälkeen niin pitkäksi aikaa kuin huvittaa (meille on vasta esikoinen tulossa). Sitten kun lapset on isoja voin harkita työelämään palaamista.

Vierailija
8/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisin neuvotella kuitenkin vaikka osa-aikatyöstä, jos tilanne olisi oikeasti se että rahaa riittää.

Vierailija
9/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni saattaa pillastua, seuraavasta, mutta kokemukseni mukaan se on totta....

Vaikka on kuinka aktiivinen kotona ollessaan, niin sitä muuttuu. Jollain tavalla työ tai opiskelu tai sitten säännöllinen vapaaehtoistyö pitää ihmisen kiinni sellaisessa " normaalissa" elämässä ja ajattelussa. Kotona ollessaan ihminen " mökkiytyy" , maailma pienenee ja ajattelutapa kapeutuu.

Vaikka tämän palstan ottaisi kuinka huumorilla, niin kyllä täältäkin näkee, että osalle mammoista teksi hyvää työnteko. Ihan tuon mielenterveyden kannalta katseltuna ;).

Vierailija
10/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset pärjäävät itsekseen perustavn varmasti kahvilan tai lounaspaikan koska olen taita ruoantekijä, sosiaalinen ja osaan (kiitos kotivuosien ja vastuullisen nuoruuden takia) hyvä järjestelemään asioita.

Vapaaehtoistyö isoäitini osastolla ja lasten parissa tällä hetkellä riittää oman perheen lisäksi.

ap

Vierailija
11/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten en lähde opiskelemaan korkeintaan avoimeen. Osa-aikatyö voi toimia, kunhan nähdään miten lapsen tarha alkaa, eli sairastaako paljon jne.

Olen 90% vastuussa perheestä, miehen uran takia.

ap

Vierailija
12/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä on täältä kysellä. Itse en jaksaisi olla vain kotiäitinä. Neljä vuotta riitti, alussa sitä oli innostunut, mutta elämä tuntui yksipuoliselta, kun olin vain ja ainoastaan äiti.

Vierailija
13/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi olla pelkästään kotiäitinä. Nyt teen töitä lasten rytmin mukaan ja tulot käytetään lasten ensiasuntoihin.

Vierailija
14/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pikemminkin oikea vastaus on käyn.

Teen viikossa 16-22h töitä, neljänä päivänä viikossa. Nautin työstäni. Olin ihan valmis palaamaan töihin heti äitiysloman jälkeen. (Lapsi syntynyt -04)

Palkkani on murto-osa mieheni palkasta, joten sillä ei ole mitään taloudellista merkitystä meille. Tuolla tuntimäärällä saan vähän alle 2000e käteen, joten onhan se ihan kiva oma törsäilyraha ;)

Lapselle on palkattu hoitaja, joten hänellä on yksi luotettava aikuinen lisää isän ja äidin rinnalle.

Hyvin menee ja ollaan kaikki onnellisisa.

Ai niin, lomaa pidän myös ihan paljon eli työ on pikemminkin harrastukseni. Ei kai sillä ole merkitystä, olenko kansalaisopiston harrastepiirissä vai töissä.

Vierailija
15/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä työstä saa 2000 euroa tuolla tuntimäärällä?

Vierailija:

tai pikemminkin oikea vastaus on käyn.

Teen viikossa 16-22h töitä, neljänä päivänä viikossa. Nautin työstäni. Olin ihan valmis palaamaan töihin heti äitiysloman jälkeen. (Lapsi syntynyt -04)

Palkkani on murto-osa mieheni palkasta, joten sillä ei ole mitään taloudellista merkitystä meille. Tuolla tuntimäärällä saan vähän alle 2000e käteen, joten onhan se ihan kiva oma törsäilyraha ;)

Lapselle on palkattu hoitaja, joten hänellä on yksi luotettava aikuinen lisää isän ja äidin rinnalle.

Hyvin menee ja ollaan kaikki onnellisisa.

Ai niin, lomaa pidän myös ihan paljon eli työ on pikemminkin harrastukseni. Ei kai sillä ole merkitystä, olenko kansalaisopiston harrastepiirissä vai töissä.

Vierailija
16/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan tuplasti tuon tuolla tuntimäärällä...

22

Vierailija
17/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti.

Tykkään työstäni :-).

Vierailija
18/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä käyn täissä ja opiskelen ja lapsia 4. Nautin työstäni ja olen ns. " ikuinen opiskelija" , koko ajan haluaa opiskella jotain uutta, kun edellisen tutkinnon saa ulos.

Tulisin hulluksi vain kotona, olen opiskellut myös äitiyslomilla ja palannut töihin heti kun äitiyslomat on loppuneet.

Vierailija
19/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja työpaikan ihmissuhteet eivät koskaan ole olleet intohimoni.

Vierailija
20/24 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tällä p-reikäpaikkakunnalla ei ole maisterille kun siivousta ja tiskausta, en enää tämän kuun jälkeen jatka. Alan opiskella ja haen töitä niinkin kaukaa että pitää muuttaa viikoiksi muualle. Jos en saa, olen sitten kotona ja opiskelen lisää.