vanhempani jäivät eläkkeelle 62v ja sovittiin että hoitavat 1x vko
lapsia (3 ja 11v) n. 4h. Jotta pääsemme harrastamaan ja syömään kerran viikossa kahden.
Ei taida olla paha rasti. Vanhemmat terveitä mutta ylipainoisia.
Kommentit (28)
ja tarvittaessa ottaa myös osaksi viikonloppua yökylään
- meillä molemmilla erittäin raskas työ, joten aika usein tuo ekstra-aika menee yövuoroihin, ylitöihin, asioiden hoitoon tai korkeintaan liikunnan harrastamiseen... on kuitenkin ihanaa, että on myös " optio" kahdestaan olosta esim leffassa ja hyvässä ravintolassa, jos sitä tarvitsee - ja meillä tämä siis lähtee siitä, että mummi haluaa tuntea hyvin lapsenlapsensa, eli hän aina ehdottaa , milloin voisi tulla, ja sitten ilta sovitetaan meidän menoihin sopivaksi
- hyvä järjestely meillä
Meillä mummi hoitaa siskon lapsia(5v ja kaksoset 2v) viikot ja joku heistä on siellä vähintäin kerran viikossa yötäkin. Minun lapsiani(5v ja 2v) ei hoida, kun nyt on " syynä" (teko?), se että välimatkaa satoja kilometrejä(oikeasti alle 100km) ja jos lapsille sattuisi jotain, niin " varmasti mieheni vetäisi heidät oikeuteen" , mutta eläkööt elämäänsä rauhassa. . .
vanhempianne kun he ovat vanhoja tai laitoksessa?
Vai käyttekö ollenkaan?
JA kiitos kaikille tsempanneille!
Itse olen vuosia hoitanut mummoani enkä mitään odottanut häneltä siitä, eräänä kauniiina päivänä hän yllätti kuitenkin maksamalla opintolainani pois, tiesin, että hänellä oli siihen varaa joten annoin hänen sen tehdä. Eli meillä autetaan ja palkitaan ihan sydämestä ei pakosta!
ap
kuulu mitään maksaa, hienoa että vanhempasi auttavat!
Tämä siis tuolle urpolle, joka kysyi paljonko maksetaan noille isovanhemmille.
Ei kyllä mene mun jakeluun tämä nykymeno ei... vaikka nuori olenkin. Noh, onneksi ei tarvitsekaan ja onneksi omat läheiset ovat samalla linjalla. Toisia autetaan omien kykyjen ja resurssien mukaan. Kyllä ne osat kuitenkin aina vaihtuvat aika ajoin.
Vierailija:
Ehkäpä sitten aikanaan omat lapset ja lapsenlapset jaksavat ehkä just ja just raahautua tapaamaan isovanhempia, mutta eivät halua auttaa esim. siivoamisessa tai kaupassa käynnissä. Muusta nyt puhumattakaan.
Suomessa on kyllä todella TODELLA hämärtynyt käsite lähimmäisenrakkaus ja omasta perheestä huolehtiminen. Vaan onneksi omassa perheessä on ihan toinen meininki, ja toivottavasti sen saa aikanaan välitettyä omillekin lapsille.
Vierailija:
Entä jos he kyllä haluavat tavata lapsenlapsia, mutta eivät hoitaa näitä? Miten sitten suu pannaan?
Toivottavasti tästä " omasta ajasta" on hyötyä myös siinä asiassa!