G: Missa tilanteessa olet lukenut toisen henkilon gradun tai opinnaytetyon tai ollut siita edes silmailymielessa kiinnostunut?ev
Kommentit (10)
Ennen valmistumista juuri kuten kakkonenkin.
Mieheni ja joittenkin tuttavien graduista olen korjannut kielioppivirheet.
erinomaisia graduja myös julkaistaan esim. laitosten julkaisusarjoissa. Tällaisia olen lukenut muutamia kymmeniä. Olen ollut tekemässä niitä julkaisupäätöksiä.
Teen opinnäytetyötä alasta, mistä ei ole kovinkaan paljoa kirjallisuutta, vaan täytyy soveltaa.
Opponenttina ollessani luin työn tarkasti, muuten en ole niitä erityisemmmin tutkinut.
Kun en nääs uskalla jättää tavallaan valmista työtä tarkastettavaksi, kun mietin koko ajan tuota, että se on sitten julkisesti luettavana eikä vaan parin proffan " naureskeltavana" . Nostaa rimaa aika lailla...
ap
jätät vaan. Niitä on siellä laitoskirjastossa hyllymetreittäin.
tai kun olen arvostellut niitä tässä viime aikoina toisena arvioijana.
AP:lle älä anna sen masentaa, että niitä joku voi lukea. Jos en lue arvosanaa antaakseni, en minä naura enkä arvostele työtä, mietin vain niitä tietoja joita tarvitsin. Samalla lailla sitä lukee kuin muutakin tutkimusta - tiedon tarpeesta - vaikka vähän pienemmin odotuksin tietysti kuin mitä jotain maailmangurujen töitä.
eli ap, jos teet jostain joutavasta tusina-aiheesta, älä huoli, ei sitä kukaan tule näkemään.
Jos aihe on kiinnostava ja vähemmän tutkittu, niin silloin saattaa ihan kulua käsissä.
a. jos se oli hyvä ja otin mallia
b. jos siinä oli tietoa jota tarvitsin
c. jos siinä oli tietoa jota työssä tarvitsin
d. jos se henkilö hakee töihin niin katson mitä se osaa.
Silloin kun tein omaa gradua, luin aiheeseen liittyviä muita opinnäytetöitä. Myös opiskelukavereiden graduja tuli lueskeltua tai ainakin silmäiltyä silloin kun niitä saivat valmiiksi. Myös muiden kavereiden opinnäytetöitä olen silmäillyt.