Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUOMENTA!APUA ASUNTOILMOITUKSEN TEKOON - ESITTELY VAI EI?!?

Vierailija
03.08.2007 |

Olen tekemässä Oikotielle asunnostamme ilmoitusta.

Olisin tarvinnut mielipiteitä erityisesti siitä, järjestääkö yleistä esittelyä vai ei.

Kokeilemme ensin myydä asunnon itse ennen kuin annamme sen välittäjille.

Nyt rustaan siis ilmoitusta.

Onko kukaan myynyt asuntoa itse? Kaikki vinkit vastaanotetaan!

t. aamuvirkku asunnonmyyjä ;-)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä ylipäänsä on " liika info" ?? Jos asunto on tosiaan kaikin puolin hyvä, niin totta kai siitä kannattaa ilmoituksessa kertoa! Ei " liika" positiivinen info ketään karkota vaan PÄIN VASTOIN, mahdollisimman moni potentiaalinen ostaja kiinnostuu siitä.

Yleinen esittely kannattaa pitää, osa ihmisistä on arkoja ottamaan puhelinta käteen ja sopimaan yksityisesittelystä. Yleiseen esittelyyn on helpompi tulla.

Jos asunto on yleisillä kriteereillä keskimääräistä vähänkin parempi = helpommin myytävissä, niin se kannattaa ehdottomasti myydä itse. Ei mitään järkeä antaa sitä välittäjille. Ja ainahan voit myös myöhemmin antaa asunnon välittäjille, jos itse et saakaan sitä kaupaksi. Eli kokeile ensin ihan rauhassa itse, ja jos ei mene kaupaksi niin sitten mieti jatkoa.

Älä säikähdä jos aluksi ei puhelin käy kuumana tai näytössä ei ole kauheeta ruuhkaa. Asuntomarkkinat ovat nyt normaalilla tasolla eikä suurinta osaa asunnoista viedä käsistä. Ota siis rauhassa ja varaudu muutaman kuukauden myyntiaikaan.

Tee kuitenkin kotiläksysi ennen myyntiä. Otat selvää kaikista vaadituista dokumenteista jotka tarvitset (löydät tiedot netistä, en jaksa niitä kirjoittaa) ja mietit käytännön kaupankäynnin valmiiksi, siis miten te haluatte sen hoitaa sekä tietty mietit vapautumisen (mihin olette valmiita).

Vierailija
2/5 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pidä asunto viikon-parin ajan oikotiellä ennen ekaa näyttöä. Siten kiinnostuneet ehtivät havaita asunnon ja saatte ensimmäiseen näyttöön kivasti ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä.

- Päiväkoti ja koulu lähellä

- Tilava, hyvä pohjaratkaisu

- Edulliset asumiskustannukset

- Omat vesimittarit

Siis tietysti vain jos ne pitävät paikkansa. Helpompi olisi neuvoa jos vähän tietäisi millainen asunto ja millaisessa ympäristössä!

Vierailija
4/5 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto on kaupunginosassa tavallista paremmalla paikalla/taloyhtiössä/kunnossa tms., se voi tehdä kauppansa nopeasti myös ilman yleisesittelyä. Yleisesittelyllä saa kuitenkin helpommin ei niin vakavissaan olevat käymään. Tällaisestakin voi kehkeytyä ostaja, jos asunto kolahtaa.

Vierailija
5/5 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan et asunto kolahtaa jollekin - meille se ainakin tuntui heti omalta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi