Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Joku kyseli, kuinka tuo edellinen ketju linkitetään. Mennään siis vaan tuonne osoitekenttään (siis missä lukee www.vauva.fi...ym.). Kopioidaan se koko teksti ja liitetään vaan tähän viestikenttään.

Eilen annoin taas peruna-porkkanaa viikon tauon jälkeen ja nyt ei tullut masuvaivoja. Annoin ihan teelusikallisen. Tänään annoin sitten 2tl. Nyt alkaa jo suu aueta, mutta lisähaastetta syöttämiseen toi se että vauva alkoi heiluttamaan päätä kun lusikka lähestyi. Ja sehän sitten nauratti vauvaa. Oli hieman sotkuista puuhaa.

Kunhan tässä päästään vauhtiin kiinteiden kanssa, niin pitänee antaa myös päivällistä. Nyt oon antanut vaan lounasaikaan pieniä määriä. 5kk iässä aloitellaan puurolla ja sitten lisätään aamu- ja iltapuurot.

Esikoinen sitten jätti päiväunet pois. Ei oo enää viikkoon niitä nukkunut. Eilen illalla kävin klo 19 nukkumaan ja aamulla heräs klo 7, eli ihan hyvä rytmi tääkin. En saa päivällä kuiteskaan levättyä kun harvoin nuo nukkuivat samaan aikaan. Saa sitten enemmän omaa aikaa tuonne iltaan.

Meillä on unohtunut nyt taas vähähksi aikaa tuo masulleen kääntyminen. Jossain vaiheessa kääntyili koko ajan, nyt ei oo varmaan viikkoon kääntynyt. Kellottelee ihan tyytyväisenä selällään ja kääntyy kyljelleen. Ei tosin kertaakaan päässyt vielä kokonaan masulleen, käsi jäi aina alle. Mut mitä pidempään ei liiku, sitä helpompi mulla on.

Hitsi miten tää syksy väsyttää. Tekis mieli vaan laittaa silmät kiinni. Ja väsymys lisää automaattisesti suklaan himoa ainakin mulla.

Taidan tehdä kohta pannaria.

Tytteli-83 ja typykkä 4,5kk

Vierailija
2/33 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Jumbosta vaan, että itselläni ei ole aina autoa käytössä ja vaikka muuten liikun sujuvasti julkisilla niin ihan Jumboon asti en ehkä viitsi laiskana busseilla kulkea jos en juuri tapaamispäivälle saa autoa käyttööni ;-) Laiska mikä laiska. (mulla on meinaan jo hesaankin tunnin matka julkisilla...) Mistä päin muut olette tulossa, onko Jumbon suunta kaikille muille ok?

Muutama vuosi taaksepäin mammaporukalla treffailtiin usein mm Sanomatalossa, sinne mahtuu kärryjä vaikka millä mitalla. Ja kauppakeskuksissa,kuten Jumbossa taitaa olla väljimmät tilat useamman kärryttelijän tapaamisiin. Mulla ei ole rattaita lainkaan käytössä joten siinä mielessä minulle sopii ahtaammissakin paikoissa.

Oliko kellään niitä päivämääriä ehdottaa? Itselleni ensi viikko ei käy mutta siitä eteenpäin ei ole juurikaan mitään väliä viikonpäivistä. Ehdotuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi näitä päiviä kun tuo villiäkin vilkkaampi esikoinen on kotona. Pullataikinat oli pitkin seiniä ja sokerit lattialla. Nyt hänt onneks meni pihalle ja sain vauvan ulos nukkumaan, sellanen show ollut täällä viimeset kaks tuntia. No nyt on pullaa ja nyt on imuroitukkin. Tarviin rauhoittavia! ;)

Tonttu ja muut: toki se voi olla normaalia, että kakkaa ei tule esim viikkoon, mutta kun allergiaepäilyjä on, niin se ummetus voi olla allergiaoire. Nämä allergiat oireilee näköjään hyvin erilailla, esim meidän esikolla ei ollut vihreää kakkaa eikä mahavaivoja, mutta oksensi maidon kaarella (refluksi) oli jatkuvasti tukkoinen ja limainen (rohisi) ja painonnousu tyrehtyi lähes kokonaan, koska sitä ei diagnosoitu. esim, 4kk iässä oli 6,7kg ja 7kk iässä oli 7kg tasan, ei hyvä.

Meidän neidillä taas rintamaidolla kakkaa tuli monta kertaa päivässä, nanniin siirrettyessä teki yhden kakan kahdessa viikossa. Se kakka oli vihreää. Almironilla tuli kakkaa päivittäin ja se oli tumman vihreää. Nyt saa toista apteekin korviketta ja kakka on normaalia ja tulee kerran päivässä (paitsi nyt antibioottikuurin ja infektion aikana taas vihreää ja suoliallergikoilla kuulemma juuri näin). Mitään iho-oireita ei kummallakaan ole koskaan ollut. Et sellasta meillä :).

Aurinko paistaa ja odottelen et lähden sinne neuvolaan kärryillä parin tunnin päästä.

Kahvin keittoon ja pullaa huuleen.

Millonkan uleåbogilaiset taas treffataan? Johan siitä on kuukausi kun viimeks reffattiin, vai?

Kix

Vierailija
4/33 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota Sanomataloa Poltsin kanssa suosittiin myös edellisessä pinossa, olisiko se sitten se? Meille kävisi ensi viikolla ma ja ti, seuraavalla ma-ke.

Vierailija
5/33 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ihan fiiliksissä, kun poika heräsi viime yönä vain kolme kertaa. Viimeisen puolentoista viikon ajan on siis heräillyt tunnin välein. Ei me eilen mun tietääkseni tehty mitään tavallisuudesta poikkeavaa, joten en tiedä, oliko viime yön vain hyvää tuuria vai oli tuo puolentoista viikon yöhulina joku vaihe. Mene ja tiedä :)

Eilen suostui nukkumaan 30 min + 40 min päiväunia sisällä (välisyötöllä) ja tänään näyttäisi tapahtuvan samalla tavalla. Ihanaa, kun on vähän omaa aikaa täällä kotosalla. Tähän asti ei ole siis nukkunut sisällä kuin max. kymmenen minuuttia.

Nyt kun muissakin kaupungeissa järkätään tapaamista, niin eikös aiemmin ollut puhetta tamperelaisten tapaamisesta? Onko sellainen jo järjestetty vai olisiko kiinnostuneita rehveille esim. ensi viikolla? Onkos keskustassa mitään sellaista kahvilaa, jonne mahtuisi monet vaunut? Sokoksen yläkerran kahvilahan on aika väljä ja siellä on se hoitohuone ja imetysnurkkaus.

Nyt pyykkikoneen lastia purkamaan...

Haissa

Vierailija
6/33 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitat 7kg tasan ja 65,6cm, pitkä tyttö. ei ole paljon tullut painoa kuukaudessa, 300-400g kehottivat aloittaan kiinteät kunhan antibiootit on syöty.

Ei sen enempää, iltatoimiin

Vierailija
7/33 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomataloa äänestän. Joku iltapäivä olisi hyvä, kun aamuå'ivisin on usein jotain muuta menoa.

sroigh

Vierailija
8/33 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisiko teille iltapäivä Sanomatalossa

ma 27.10.

ma 3.11.

tai

ke 5.11.?

Kyselee

Tonttu

Vierailija
9/33 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käy molemmat maanantait.

Poltsi+poju

Vierailija
10/33 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vain noista käy.

Vierailija
11/33 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola tänään, iiks.

Mulla on tullut nyt kriisi enkä usko enää itseeni varsinkaan noihin dollyihin. Riittääkö maito!? Topi roikkuu rinnassa koko ajan, nukkuiskin vaan tissi suuhun. Kärryissäkin nukkuu vain kun ne on liikkeellä. Sit kun pysähtyy niin 15 sisällä herra herää. Mitähän tää nyt on, kuuluu ikään vai onko pienellä vaan nälkä?! Hitsi, muistan mulla oli just tällasta silloin Lukan kanssa, kunnes ratkasin asian aloittamalla kiinteet. Tosin Topi ei ole nyt kuin 4,5kk. Lukan aikoina tää tapahtu just hänen täyttäessä 5kk. Mut onneksi on tänään se neuvola ja lääkärintarkastus niin pääsee purkamaan sydäntään.

Päivisin kun tuo pieni roikkuisi vaan tississä niin ei pysty isomman kans tekeen mitään?! Luka raukka ihan turhautuneena eilenkin ilkeili ja mulla menee hermot!!! Kotityötkin odottaa kun saa just nippanappa astianpesukoneen täytettyä, kunnes Topi joikaa jo suureen ääneen äitiä luokseen.

voi voi. mitä tehdä...

tämmöstä tänne tänään...

Rouva ja poikaset

Vierailija
12/33 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä muita olisi tulossa? Kumpi päivä sopisi?

Mukana noihin päiviin olisi tulossa

Poltsi

Sroigh

Tonttu

Vierailija
13/33 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomatalo sopiikin hyvin, en ole itse siellä koskaan käynyt muuten kuin ihan ohimennen mutta sinne varmaan jokaisella on ainakin helpo tulla. Kumpi vaan päivä sopii ainakin näillä näkymin (taikka meillähän on yksi kerho aina just ma-iltapäivisin, mutta eiköhän sen voi jättää kerran väliin:), olikos kellonajasta vielä mitään puhetta?

Joku kirjoitti, että vaavi oli oppinut heiluttelemaan (taikka paukuttelemaan:) helistintä ja muita leluja. Leo on osannut sen taidon jo useampia viikkoja (isi sai jopa kuvattua sitä videolle=), mutta ei vaan edelleenkään käänny kumpaankaan suuntaan.. Yritys on kyllä kova aina hieronnan jälkeen kun on nakuna, mutta ei ne kädet ja jalat vaan suostu yhteistyöhön. Sätkii ja potkii ja pääsee melkein kyljelleen (selältä masulle), mutta sitten kellahtaakin aina takaisin. Ja sekös pojua harmittaa =/ "

Istuminen" on nyt "se" juttu, ei haluaisi hetkeäkään olla makuultaan sylissä tai sitterissä vaan punkee itseään pystympään asentoon. Sitteristä saa myös venkoiltua itsensä melkeinpä lattialle asti jos vyöt jää köyttämättä kiinni :D

Vaikka mä itse miten paljon inhoankin tota hemmetin vesisadetta, niin taidan silti alkaa pikkuhiljaa piitä siitä.. Lexa nimittäin on nukkunut koko viikon joka ikinen päivä nyt ulkona vesisateessa vähintään 2 tuntia putkeen! Toissapäivänä meni lähemmäs 4 tuntia, piti jo käydä kurkkaamassakin että ihan oikeestiko se siellä vielä koisaa =)

Poika taitaa tulla isäänsä ruuan suhteen. Pottu, porkkana ja maissi menee kuin vettä vaan (heti ekasta maisteluskerrasta lähtien) mutta tänään kun annoin ensimmäistä kertaa hedelmäsosetta niin irvisteli sille ja söi vain pikku tipan =O Vitsit kun nyt sais aikaseksi keittää sitä kukkakaalia niin saisi kokeiltua sitäkin. Veden ja sapuskan laitto kattilaan ja liesi päälle voi joskus ola hyvinkin hankalaa ja aikaavievää touhua.. ;)

Mikä siinä muuten on, että lapset ja kissat pelkää imuria?! Ihan kuin katti olisi opettanut sen vauvallekin, kun ennen sain ihan rauhassa imuroida vaikka Leo nukkuisi vieressä mutta tänään oli ihan kaameeta huutoa joka loppui vasta kun imuri sammui ja muru pääsi äidin syliin =/ Ja Elvis (siis se meidän kisu:) vaan tuijotti silmät kauhusta leveinä sitä kauhukonetta ja yritti aina karkuun toiseen huoneeseen..

Muttajoo, mäpäs taidan mennä täyttelemään vauvakirjaa kun on taas unohtunut moneksi viikoksi.. Leokin nukkuu edelleen niin voisi vaikka keittää kupin teetä, jos vaikka tällä kertaa saisi juotua sen vielä lämpimänä :)

Vierailija
14/33 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelenko oikein, että jotkut kesäkuisten äidit olivat tehneet töitä nyt vapaiden aikana? Millaista työtä teette ja miten olette organisoineet käytännössä?

Mulla olisi tarjolla omista töistä yksi palanen tehtäväksi kotoa käsin, mutta en tiedä, onnistuisiko käytännössä tämän sirkuksen keskellä ja en ole vielä selvittänyt vanhempainrahan, mahdollisen tulevan isäkuukauden yms. byrokratiankaan vaikutuksia, mutta olisi kiva kuulla kokemuksistanne!

Vierailija
15/33 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en pääse 27.pvä mutta muut päivät sopii.

Tonttu: mä teen satunnaisesti lyhyitä keikkoja (vauvan kanssa) ja sinänsä ei pahemmin rasita koska työskentelen itselleni ja päätän itse kannattaako juuri kyseistä keikkaa tehdä vai ei (ja painotan asiakkaalle että teen töitä vain ja ainoastaan vauvan ehdoilla) Yöunista se toki verottaa sillä ainoa aika kun voin jälkityötä koneella tehdä on keskellä yötä kun talo on hiljainen. Neljän kakaran ja kiukkuisen miehen kanssa kun on turha yrittää päiväsaikaan keskittyä mihinkään järkevään :-D

Noihin rahakiekuroihin en osaa sanoa mitään kun en nosta lainkaan palkkaa äitiysloman aikana, vasta kun jään hoitovapaalle. Eikä mieskään pidä ikinä minkäänlaisia vapaita niin ei ole tarvinnut sitä puolta pohtia.

Nappula ja neiti "SuloVilen"

Vierailija
16/33 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh, jäi äsken kesken:

siis valitkaa enemmistön mukaan sopiva päivä ja minäkin ilmaannun paikalle jos vaan suinkin pääsen :-) 27.pvä ei onnistu, mutta jos tapaaminen osuu juuri sille päivälle niin sitten soluttaudun mukaan seuraavalla kerralla.

nappula

Vierailija
17/33 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

kävisikö kaikille Helsingin tapaamiseen tuleville sitten se 3.11., että Nappulakin pääsisi mukaan? Mitenkäs aika? Meille käy oikeastaan milloin tahansa, meillä kun ei varsinaisesti nukuta päiväunia, joten on ihan sama, mihin aikaan lähtee. Onko esim. lounasaika sopiva, vai myöhemmin?

Laitoin jo erillisen aloituksenkin ahdistuksissani, kun tuo pikkumies on alkanut heräillä aamuöisin ihan virkeänä. Mikään ei auta nukahtamaan uudelleen, nälkä ei ole, tuttia tuo ei syö, tassuttelu vaan innostaa juttelemaan lisää. Voi huoh, kunpa tämä olisi vain vaihe, äiti on ihan väsy tollaisten öiden jälkeen :-/

Nyt köllöttelee tuolla lattialla ihan tyytyväisenä ja juttelee kovasti. On nyt keksinyt jutella suu ihan supussa, kuulostaa hassulta :)

Meillä kääntymistä ei yritetä enää ollenkaan, ehkä pari kertaa on kääntynyt kyljilleen muutaman viikon aikana. Mikä lie siinä on, että ei ole enää kiinnostunut liikkumisesta. Käsien käyttöä sen sijaan on harjoitellut kovasti ja tarraakin nyt leluihin ihan intona.

Joko olette alkaneet tekemään vatsalihaksia? Minun lihakseni taitavat olla jo lähes kiinni, en saa enää sormenpäätäkään väliin. Kohta voisi siis aloittaa istumaannousut, on nimittäin tosi rasittavaa, että kroppa on kuin keitetty spagetti, ei mitään ryhtiä.

Poltsi+poju tänään 4 kk

Vierailija
18/33 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee läski... Painoa on 10kg liikaa enkä saa itseäni pidettyä kurissa. Eilen tein pannaria. Ja ruokamäärät kai ne sen tekee, syön tavallista ruokaa ns "miehen annoksia", tai melkein enemmän kun tuo mies syö! Ja jos yrittää syödä vähempi, nälkä jää. Kai se maha on jo venynyt niin isoksi... Näyttää siltä ainakin!!

Olipa ihana saada nukkua 10 asti. 8:lta laitoin pojan kouluun ja hevoset ulos ja palasin nukkumana, kun tyttö on taas useampana päivänä nukkunut vähintään 10 asti. 7:ltä nostin vain viereen kun heräsi, että on helpompi työntää pullo suuhun. Nyt se köllii tossa matolla nakupyllynä (pelkkä paita päällä), näkyy olevan tuo liikkuminen huomattavasti helpompaa ja innokkaampaa ilman vaippaa! Meilläkään ei tosiaan ole kääntyilty aikoihin, vaikka silloin nuorena muutaman kerran kääntyili. Mutta kädet käy senkin edestä :)

Ostin toissaviikolla tosi halvan 56cm kokopuvun neppareilla, ja se on nyt jo pieni, jalkovälin neppari ei enää pysy auki! Onneksi kävin seuraavana päivänä hakemassa myös 62cm kokoisen, se on nyt sopiva. Ihan kuin tytöllä olis kädet, selkä ja jalat yhtäkkiä venähtäneet pituutta. Hiuksetkin on nyt viikon aikana alkaneet yhtäkkiä kasvamaan reilummin, kohta näyttää ihan erilaiselta kun ei enää paista päänahka läpi :)

Juttelukin on meillä vähentynyt, ähisee kyllä edelleen mutta ei jokeltele enää niin paljn kuin aiemmin. Miten sitä voikaan kun on aina sormet suussa :)

Vierailija
19/33 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, en oo tainnut vielä herätä. Siis neppari ei pysy enää KIINNI. Viime viikolla puku oli vielä ihan hyvän kokoinen...

Vierailija
20/33 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan hätäile niiden kiinteiden aloittamisen kanssa, jos Topille vaan painoa tulee hyvin :) Se tiheä imuttelu voi olla sitä, että ruokamäärät alkaa kasvaa ja hän ikään kuin "tilaa" sulta lisää maitoa imemällä tiheämmin. Maito ei voi tuosta vaan loppua, jos imetys on hyvin lähteny käyntiin :) Kiinteitä jos alat antaa niin sitten onkin vähemmän nälkä ja hän imee vähemmän jolloin maidon määräkin alkaa laskea...Eli jos poika vaan kasvaa hyvin, niin ei huolta :) Eri asia on sitten jos se paino-käyrä alkaa kääntyä jyrkkään laskuun...Meillä aiotaan kanssa mennä 6kk asti pelkällä tissimaidolla jos vaan poika sillä hyvin kasvaa- ja onhan se kasvanut, ainakin tähän asti. Lisää tietoa, jos kiinnostaa, löytyy sivuilta: http://imetystukilista.net/sivut/index.php

No mitäs muuta...Tänne ei sen ihmeellisempiä...Poika kääntyilee masulta selälleen, mutta ei vielä toisinpäin. Muuten kyllä pyörii kuin väkkyrä omassa sängyssäänkin. Tänään heräsin aamulla klo 4 maissa siihen että kuului hirmu paukutus ku poika oli taas ähistäny itsensä poikittain pinniksen päätyyn ja "heitteli" jalkojansa pinnikseen sillä lailla että peppukin kohosi ilmaan kun oikein "otti vauhtia"...:D Eilen sai ensimmäistä kertaa tutin itse suuhunsa- 4kk päivänsä kunniaksi :) Nauraa käkättää ääneen- on tehny sitä jo 1,5kk- se on NIIIIIIN ihanan kuuloista :) Osaahan se meidän pikku-ukko jo vaikka mitä kivoja juttuja, mutta ei siis sitä selältä masulle kääntymistä, vaikka oon kuinka kovasti yrittäny maanitella poikaa niin ei sitä oo ees kovin kiinnostanu yrittää...Kyllä kai se kääntyy itte sitten kun siltä tuntuu, eikä silloin kun äiti pyytää :D

Niin samaa minäkin oon aatellu kysyä ku Kixkin eli Oululaiset/Oulun suunnilta olevat: oisko taas meidän kuukausittaisen treffien aika? Vai onko muita innokkaita?

Voi täytyis lähteä viikko-siivousten pariin, mutta kun ei millään jaksais...Nyt on kyllä pakko hinkata suihkuhuoneen kaakelitkin kun jäivät viime viikolla pesemättä.Koko ajan vaan keksii jotakin muuta tekemistä ku siivous ja sitten poika jo herääkin päikkäreiltä joten siivoaminen on sitten enää vain kaunis ajatus...Ja taas olis myös kasa vaatteita silitystä vaille...

No ei se auta kun lähtiä hommiin...Ei se ajatuksen voimallakaan oikein onnistu- valitettavasti ;)

Suvi ja pikku-ukko 4kk 1pv