Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jotenkin automaattista, että vastasyntyneen ja uhmaikäisen äiti pitäisi sairastua masennukseen?

Vierailija
02.08.2007 |

Neuvolatäti oli niin ihmeissään, kun en ole masentunut tai erityisen väsynyt, vaikka hoidon kotona mahavaivaista vastasyntynyttä sekä uhmaikäistä. Mies ei ollut isyyslomalla, ja on vain viikonloput kotona.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uupumus on todellinen uhka. Meillä hieman päälle 2 vuotias ja puolivuotias ja vanhemmat uupuneita. Alku meni kivasti kun vauva nukkui niin paljon. Sitten muutaman viikon jälkeen alkoi koliikki, jota kesti 3 kk. Se veti meidät molemmat ihan piippuun. Edelleen muutaman kk:n jälkeen, ei meistä kumpikaan jaksa kuunnella mitään ylimääräisiä ääniä. Väsymme erittäin herkästi. Nyt vain yritämme löytää keinoja ladata akkuja, mutta mistään ei tunnu aikaa löytyvän.

Vierailija
2/4 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös varhaiset menetykset (kuolema, vanhempien avioero) usein aktivoituvat raskauden ja synnytyksen myötä aiheuttaen mahdollisesti masennusta tai ahdistusta. Äidin oma huono äitisuhde sekä tunne, ettei puoliso osallistu tarpeeksi arkeen lisää masennusriskiä.

Eli ei se masennus nyt automaattista ole, jos " tausta" on " kunnossa" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yösyötötkin jäin pois. Esikoisen uhmakin alkoi siinä vaiheessa tasaantua. Ilmeisesti ne imetyshormoonit ja -huurut piti mut vireessä. Olin aiva toivottoman väsynyt niin fyysisesti kuin henkisestikin kuopuksen ollessa 1-1,5v.

Vierailija
4/4 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä todella kovapäinen uhmaikäinen ja 4kk vauva, mies ei juurikaan ehdi töiltään kotihommiin, päinvastoin mä autan sitä sen töissä. Välillä olen todella uupunut, mutta toistaiseksi oon jaksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän