Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun miehesi on viihteellä, niin pidätkö puhelimessa äänet päällä?

Vierailija
02.08.2007 |

Pyritkö millään tavalla varmistamaan miehesi turvallisuutta, esim hakemalla miehen ravintolasta tms. Entä toisinpäin?

Mua vähän mietityttää, toimitaanko meillä jotenkin typerästi. Mies ei koskaan pidä ääniä päällä kun oon viihteellä. Kerran yritin soittaa ravintolasta hänelle, kun en saanut taksia ja olin yksin yön selässä isossa kaupungissa, ei vastannut eikä ees pahoitellut. Kävelin kotiin 10 km ilman takkia. Mies sanoo myös, ettei hakisi mua baarista missään olosuhteissa. Ei vaadi tai salli sitä myöskään multa. Toisaalta ei juo kaatokännejä kuten en mäkään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on niin kohtuullinen alkoholinkäyttäjä, että luultavasti olisi vielä aamuyöstäkin ajokunnossa (olemme niin usein olleet yhdessä liikenteessä ja tarkistaneet tilanteen alkometrillä, että tiedän kyllä). Jos hän soittaa yöllä, on silloin jotain hätänä ja hän haluaa varmistaa, että en hätäile suotta. Kuskaamaan ei tietenkään tarvitsisi lähteä, taksit kulkevat tai hätätilassa pääsee hotelliinkin. Meille onneksi jaksaa kävellä vähän kovemmassakin laitamyötäisessä (useimmiten tulemmekin yöllä kotiin kävellen, koska olemme kotona nopeammin kuin jos jäisimme taksijonoon seisomaan).

Vierailija
22/25 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kehtais keskellä yötä paukata hätistelemään edes siskooni meille " lapsenvahdiks" jotta saan hakee äijän kotiin. Jos on rahatilanne niin huono, ettei oo varaa taksilla tulla, niin kannattaisko jättää väliin koko reissu. Ja juu, en tod. pidä ääniä puhelimessa, koska en halua ite herätä mihinkään känniääliöpuheluihin keskellä yötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lasten unenlahjoista en tiedä, mutta sen tiedän, että meillä ei vauva-aikanakaan erityisemmin hyssytelty lasten nukkuessa. Ihan siitä syystä, että emme halunneet totuttaa lapsia täydelliseen hiljaisuuteen. Voihan toki olla myös perinnöllistä; mieheni nukkuu kuin tukki. Kuitenkin ihan tietoisesti lapsia on totutettu nukkumaan myös siten, että viereisessä huoneessa vanhemmat juttelevat normaalilla äänellä ja vaikkapa katsovat telkkaa.

Jos tarvii lähteä hakemaan mies baarista yöllä, niin riippuu vähän tilanteesta, miten lasten kanssa teen. Helpointa on yleensä juosta naapuriin, jossa asuu siskoni (lapseton ihminen) ja pyytää häntä hetkeksi meille. En koskaan ole jättänyt lapsia keskenään kotiin, tietenkään -vaikka jostain syystä sinun kommentistasi tämmöinen ajatus huokuukin.

Vastaus: Haluatko tähän vastauksen, että huonoissa piireissä? Kelpaako sellainen vastaus, että meidän toisistaan välittävien ihmisten piireissä? Minusta on rauhoittavaa, että tiedän ystävieni voivan soittaa mulle jos ovat pulassa. Enemmän erittelemättä ystävieni ongelmia voin todeta, että välillä yöpaikka tulee enemmän kuin tarpeeseen. Ja tosiystävä voi soittaa vaikka keskellä yötä.

terkuin 14

PS: En ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos oman unentarpeeni vuoksi joku ystäväni tai vaikkapa mieheni olisi jäänyt pulaan.

Kuten jo totesin, unenlahjat ovat täysin yksilöllisiä. Meillä tosiaan toinen lapsi nukkuu kuin tukki ja toinen ei, vaikka ovat samassa kodissa kasvaneet ja samoja ääniä ikänsä kuunnelleet. Mekin pystyimme juttelemaan ym. ihan normaalisti silloin kun meillä oli vain esikoinen. Koskaan ei tarvinnut hyssytellä eikä hiljentää taloa. Kuopus muuttikin sitten kaiken...

Missään vaiheessa en ole väittänyt sinun jättävän lapset yksin! Se on ihan oman mielikuvituksesi tuotetta. Tajuat varmaan, että hyvin harvalla ihmisellä asuu oma lähisukulainen vieressä, joka on kaiken lisäksi aina valmis lapsenvahdiksi. Siksi kummastelin sitä, miten toimit lasten kanssa, enkä tajunnut että joillakin tosiaan on automaattinen lapsenvahti aina saatavilla. Saanko vielä kysyä miksi herätät mieluummin siskosi ja teet kauheat järjestelyt, kuin käskisit aikuista miestäsi soittamaan taksin?

En todellakaan odota vastaukseksi huonoissa piireissä, kysymys oli ihan aitoa ihmettelyä. En osaa kuvitella tilannetta, jossa matkustaisin vieraaseen kaupunkiin juhlimaan ja tajuaisin vasta yöllä baarin sulkeuduttua että minulla ei ole mitään paikkaa minne mennä yöksi eikä rahaa taksiin tai hotelliin. Ehkä olen epätavallisen hyvin pärjäävä ihminen, mutta en kertakaikkiaan pysty tajuamaan millaisessa tilanteessa voi noin käydä!

2, 18

PS: Minulle ei tulisi ikinä mieleenikään syyttää itseäni jonkun toisen aikuisen tekemästä mokasta! Tunnen sääliä ja surua jos jotain tapahtuu, mutta tajuan kyllä että tapahtunut ei ollut minun vastuullani. Minulla on erittäin rakkaita läheisiä, mutta missään nimessä en pidä puhelinta yökausia auki sillä ajatuksellä että jos vaikka jotain tapahtuu ja jos he vaikka sattuvat soittamaan.

Vierailija
24/25 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksemme saa toimia näin kuin toimimme, ei taida olla sinulta pois? Ja siskomme ei ole kertaakaan valitellut toimintaamme. Viimeksi taisi olla kesäkuun alussa kun mies kävi viihteellä ja kävin hänet noutamassa. Sitä ennen joskus alkutalvesta. Ei meillä dokata edes joka kuukausi, ja toivottavasti ei teilläkään..

Sinun miehesi voi olla känniääliö, minun mieheni ei ole. Hän ottaa aina eurooppalaisittain ja sivistyneesti, mutta auton rattiin ei lähde edes yhden oluen jälkeen. En minäkään känniääliöitä kuskaisi, mutta omaa rakasta miestäni ihan mielellään.

t. 14

Vierailija
25/25 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mun mielipide on et olet typerä ja niin on mieheskin. Siskos ei vaan kehtaa sanoo sulle mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan