Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomaton tosi tapahtuma tänään varkaasta

Vierailija
02.08.2007 |

Lähdin lasten kanssa kauppaan kävellen. Näin naisen ajavan kauppakeskuksen edessä tismalleen samanlaisella polkupyörällä kuin itse omistan. Etutangossa oli samanlainen kori ja tarakalla lastenistuin. Nainen ajoi kauppakeskuksen pysäköintihalliin ja me marssimme perään. Pyörä oli lukossa kun tulimme paikalle, avainnipussani oli pyöräni avain ja kokeilin sitä lukkoon, joka aukesi!

Vein pyöräni kotipihalle lukkoon ja laitoin vielä vaijerilukolla tolppaan kiinni.

Mahtoi varas olla ihmeissään kun " uusi" pyöränsä varastettiin...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on viiden minuutin kävelymatka kaupalle. Pyörä oli pihassa kun lähdettiin. Ei siinä ajassa mikään varas olisi ehtinyt myydä varastettua pyörää kellekään.

Ihan tajutonta, en olisi uskonut, että täällä päin on varkaita.

ap

Vierailija
2/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vara-avaimia on kolme ja yksi niistä on aina avainnipussani. Oli todellinen onni, että avain tosiaan oli siinä nipussa.

Varkaalla on nyt yksi avain, mua kutkuttaa ajatus siitä, että se palaa rikospaikalle avaimen kans ja yrittää uudelleen. Voi voi , kun saalis on nyt tolpassa kiinni. Hah hah.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa ihan totta on!

Meidän pyörät on olleet aina tähän asti auki tuossa pihassa avaimet lukoissa kiinni (lisäksi meillä on jokaiseen lukkoon useita vara-avaimia). En olis uskonu et tältä alueelta joku rontti vie omakotitalon pihasta pyörän noin vain.

Mutta mua huvittaa kuinka huono tuuri sillä varkaalla oli! Hah hah

ap

Vierailija
4/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavillani kävi kerran varkaita heidän ollessaan lähikaupassa. Varas tuli heidän kassinsa mukanaan kauppaan. Tuttava hiukan ihmetteli että onpas erikoinen sattuma kun on samnalainen kassi kuin meillä. Meni kotiinsa ja huomais että on varkaita käynyt. Kipaisi takaisin kauppaan ja siellä varas vielä oli pelikoneella.

Alkoi huutaa ja mesota että tuo on käynyt meillä varkaissa. varas ei lähtenyt edes karkuun vaan jäi kiltisti odottamaan poliisia. Tuttava vei sitten kassin ja tavarat takaisin kotio.

Vierailija
5/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörä ei ollut silloin edes lukossa eli otti vain mukaansa, tunnisti omaakseen kun siinä oli naarmuja ym.

Vierailija
6/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mää ainaski uskon ap:ta!

Vierailija
7/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseapu (eli että saat ottaa kiinni) yltää VEREKSELTÄÄN TAI PAKENEMASTA tavattuun rikoksentekijään. Tässähän et nähnyt pyörän ottamista.

Oikea toimintamalli olisi ollut, että soitat poliisipartion paikalle selvittämään asian. Voi katsos olla mahdollisuus, että tämä nainen on ostanut ko. pyörän joltakin toiselta henkilöltä (oikealta varkaalta) esim edellisiltana sadalla eurolla...

Voit joutua itse vielä vaikeuksiin :)

t. asiasta tietävä

Vierailija
8/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itseapu (eli että saat ottaa kiinni) yltää VEREKSELTÄÄN TAI PAKENEMASTA tavattuun rikoksentekijään. Tässähän et nähnyt pyörän ottamista.

Oikea toimintamalli olisi ollut, että soitat poliisipartion paikalle selvittämään asian. Voi katsos olla mahdollisuus, että tämä nainen on ostanut ko. pyörän joltakin toiselta henkilöltä (oikealta varkaalta) esim edellisiltana sadalla eurolla...

Voit joutua itse vielä vaikeuksiin :)

t. asiasta tietävä

Miksi vaivata viranomaisia jos homman sai noinkin näpsästi hoidettua.

Vierailija
9/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun järkeen ei käy, että joku olis ehtinyt siinä ajassa myydä jo eteenpäin.

Mun maalaisjärjellä mulla on oikeus ottaa mun oma pyörä. Eikä vähiten siksi että se on kuukauden vanha tai siksi, että mulla on numerosarja kuitissakin.

Poliisin tuloa olis saanu aika kauan odottaa, niitä kun ei ilmeisesti täällä päin ole. Hah hah.

ap

Vierailija
10/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa ei sanota ettei omaa pyörää saa ottaa.

t. ap

Vierailija
11/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oman pyörän saa ottaa! Poliisi olisi toki kannattanut soittaa. Toisaalta en välttämättä haluasi kohdata varasta, koska se saattaa olla aina väkivaltainen.

Vierailija
12/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvemmin pyörän avain käy toiseen pyörään. Ihan oikein että otit omas takasi.

Vierailija
13/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa kyllä on jonkinlainen suoja vilpittömässä mielessä varastetun tavaran ostaneelle, mutta ei se päde tässä tapauksessa.

Vierailija
14/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi jo ilmoittanut pyörän varastetuksi, voi kai silti ilmoittaa, että löysi sen itse.

Vierailija
15/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään jäis odottamaan varasta (ja poliiseja siis) kovin pitkäksi aikaa, useimmiten ne pöllijät on narkkeja ym. taparikollisia joilta vois odottaa väkivaltaista käytöstä.

Vierailija
16/16 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitaki ihan muita ku ap ;) Kai nyt järkeäänkin voi käyttää. Anteeksi, en tosin ole lukenut kuin kolme kurssia oikeusoppia, ja niistäkin vain yksi oli yksityisoikeutta... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi