Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiusattu erotetaan koulusta

Vierailija
15.10.2008 |

moikka , lastani on kiusattu koko yläasteen ajan , nyt on 9. luokalla , tilanne on muuttunut jo todella tukalaksi , poikaani härnätään ja tönitään , nimitellään aina niin kauan että poika hermostuu ja lyö , nyt siis edessä poikani erottaminen koulusta ja kas kummaa kiusaajat jatkavat koulua , valitsevat varmaan sitten seuraavan uhrin , palaveri asiasta koululla on vielä tulossa , olisiko neuvoja mitä asioita kannattais ottaa esille??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon epäoikeudenmukaisuutta ja hyvät ihmiset sen edessä voimattomia.Jossain sivuilla luki neuvo,että jos kiusaamisasia ei koulun kanssa neuvotteluisssa selviä, voi ottaa yhteyttä Lääninhallitukseen(sivistys-ja opetuspuoli).

Neuvotteluun kannattaa ottaa mukaan itselle muistilappu,johon kirjaa ylös,mitä vaatii,että asioissa on muututtava,jotta lapsesi voi käydä koulua rauhassa. Sopimuksia ja lupauksia pitäisi neuvottelussa tulla.Muistilappu on hyvä,koska usein tuollaisessa tilanteessa tahtoo jäädä oma tärkeä asia sanomatta,kun yhtenä osapuolena ovat puhetyön ammattilaiset).Itsellä kaikki on vasta edessä,kun lapsi meni eskariin,jossa on yksi lyövä ja potkiva lapsi ja opettajat eivät puutu asiaan ja ovat asettuneet kiusaajan puolelle.

Vierailija
2/14 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseinen palaveri ohi ja tulos: lapseni "poistettiin" koulusta pariksi viikoksi , saa toki opetusta ns. kotoa käsin mutta silti....tuntuu pahalta ja lapsi kärsii koska ei saa olla koulussa ja kaiken huipuksi koulu teki rikosilmoituksen tapahtuneesta väkivallasta , no onhan se ymmärrettävää koulun kannalta mutta tälläkö se asia korjaantuu?????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on väärin...kiusaajat kuuluu hetkeksi pois koulusta....minä vaihtaisin koulua.

Vierailija
4/14 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotias poikani on myös koulukusaamisen uhri. Tätä on jatkunut muutaman vuoden ja me vanhemmat tajusimme sen 100% varmuudella vasta tänä syksynä. Poikamme joutui koko ajan tappeluihin ja me vanhemmatkin uskoimme aluksi, että syy on meidän pojassamme! Poika on käynyt terapiassa nyt vuoden ... Vyyhti on vihdoin selvinnyt. Koulu on harvinaisen haluton puuttumaan kiusaajien käytökseen (haukkumista, lällättelyä, potikimista, lyömistä, ulkopuliseksi jättämistä). Koulu etsii syitä edelleen meidän pojastamme ja epäilee kotioloja jne jne. Tänään soitin muutaman muun lähikoulun läpi. Olin naivin avoin ja mainitsin, että harkitsemme koulun vaihtoa kiusaamisen takia. Tämän jälkeen puhelu loppui lyhyeen - kuulemma "erityisoppilaille" ei ole tilaa!!!! Minne ihmeeseen laitan älykkään ja lahjakkaan mustelmille potkitun lapseni??? Kotiopetukseen?

Vierailija
5/14 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia minulla kuin sinulla, 5! lahjakasta poikaa on pienessä koulussa härnätty ja kun poika menettää malttinsa, koulu puuttuisi vain tähän (siihenkin on tietysti puututtava, en tietenkään halua että lapseni satuttaa muita). Jos joku muu lapsi on erehtynyt, niin vahingossa ja/tai lopetti saman tien.. kuitenkaan totuus ei ole noin yksioikoinen.Een tiedä minäkään mitä tekisin. Pieni yhteisö tarvitsee sen syntipukin, tuntuu tosi raskaalta katsella omaa lasta siinä osassa.

Näissä keskusteluissa ei paljon opettajien kommentteja näe, ovatko opettajat tosiaan sokeita näille tapahtumille työpaikoillaan, täysin selkärangattomia ja kyvyttömiä tasapuolisuuteen vai löytyisikö sellainenkin paikka oppivelvollisuuden suorittamiselle, jossa asiat nähtäisiin totuudenmukaisina ja puolin ja toisin voitaisiin ottaa vastuu omasta toiminnasta. Miten tämä kiusattu lapsi oppii ottamaan vastuun malttinsa menettämisestä, kun läheiset lapset ja aikuiset koulussa eivät tee niin. Luokan yli lukemista ollaan nyt selvittämässä, mutta koulu pitäisi myös löytää. Kotiopetusta minäkin olen miettinyt, mutta on varmaan omalla tavallaan haastavaa, olen miettinyt jaksanko itse yksin sen kaiken vastuun. Halua ja motivaatiota olisi kyllä tehdä mikä vainn ratkaisu, jos se auttaisi lasta.

Vierailija
6/14 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlaisia kokemuksia 10 vuotiaan poikani kohdalla. Häntä on kiusattu koko kouluajan. Olen ollut opettajaan yhteydessä mutta hän ei ole huomannut mitään. Ongelmana on ollut että opettaja on uskonut suurempaa joukkoa joka on mennyt kiusaajan puolelle. Hän ei ole uskonut poikaani, eikä minua. Olin asiasta yhteydessä rehtoriin ja hän laittoi koulukuraattorin asialle.

Luokassa järjestettiin nimetön kirjoitustehtävä jossa piti totuuden mukaisesti kertoi kuka on kiusaaja ja kuka on kiusattu. Asia on selvinnyt ja sille tehdään jotain. Lain mukaan koululla on oltava ohjelma kiusauksen ehkäisemiseksi ja sitä pitää myös käyttää. Olkaa rohkeasti yhteydessä koulukuraattoriin ja rehtoriin.

Vierailija
7/14 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten silloin jos se kiusaaja on koulun rehtori? keneen silloin ollaan yhteydessä?

miten toimia jos rehtori haukkuu 10 vuotiasta oppilasta toisten oppilaiden aikaan niin tunnilla kuin myös välkkärillä? miten silloin jos käsiksi kyjä ja fyysistä sekä henkistä väkivaltaa aiheuttaa rehtori, onko oppilaassa aina vika? ei ei ole. en itsekkään aluksi uskonut noita puheita, en ennenkuin se sattui oman lapseni kohdalle! miten toimia kun koulua terrorisoi itse rehtori, huutamalla, käymällä käsiksi, haukkumalla ja nimittelemällä oppilasta!!

poliisillekko pitäisi ilmoittaa? vai kenelle? sanokaa nyt ennenkuin lapsi menee lopullisesti sekaisin!! lain mukaan jokaiselle oppilaalle on turvattava turvallinen oppimis ympäristö, eikö tämä koske myös lastani? ei näköjään ainakaan kyseisessä koulussa!!

Jossain vaiheessa aion asiasta tehdä aivan julkisen ja itseasiassa ajan kohtakin alkaa olla sopiva kaikkien näiden ikävien tapahtumien vuoksi mitä suomen kuoluissa on tapahtunut.

Ei välttämättä toiset nuoret aja lasta ahdinkoon ja hirmu tekoihin, sen voi tehdä myös koulu henkilökunta.no onneksi jossain edes on apu saatavilla, LÄÄNINHALLITUS!!??

näin paimiossa!!!

Vierailija
8/14 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tosiaan, miksi koululaisia edes kiusataan, MITÄ JÄRKEÄ, onko se hauskaa?

Vierailija
9/14 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin KOKO ala-ja-ylä-asteen ajan, yhteensä melkein 9 vuotta.

Olin lahjakas ja hyväkäytöksinen "hiljainen oppilas", opettajakin kiusasi minua, ja kun en mennyt kouluun muiden oppilaiden kiusattavaksi niin ope teki sos.viranomaisille lastensuoj. ilmoituksia 15kpl, ja niinpä minut otettiin huostaan, (tapahtui 7:lla), ja koulua kävin 7-9lk lastensuoj.laitoksessa jossa minua myös kiusattiin.. Pääsin lastensuoj.laitokselta kotiin, josta koulua kävinkin jonkin aikaa kunnes kiusaaminen paheni entisestään. Loppujen lopuksi 2kk jäi puuttumaan, siitä että olisin saanut päästötodistuksen 9luokalta.. Kieltämättä harmittaa, nyt käyn loppuun keskenjäänyttä koulua epävarmana itsestäni ja täysin masentuneena ihmisrauniona. Tällaistakin tapahtuu, älkää kiusatko muita, voitte pilata jonkun elämän. Näin minulle kävi.

Vierailija
10/14 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojan (silloin 8v.)kohdalla auttoi koulun vaihtaminen. Opettajat olivat "munattomia", samoin koko oppilashuoltotyöryhmä. Kiusaajien vanhempia ei koskaan pyydetty keskusteluihin vain meidät kiusatun vanhemmat. Mitään palaveria ei edes pidetty ennen kuin mieheni uhkaili rehtoria ottamalla yhteytta "ylempiin tahoihin". Kiusaaminen loppui, mutta ei opettajien tai muun henkilökunnan ansiosta. Poikani tsemppasi koko kevään ja saikin kavereita. Hänet äänestettiin luokkansa reiluimmaksi kaveriksi. Olin kuitenkin pettynyt koulun toimintaan kiusaamisen lopettamiseksi. Saimme pojalleni paikan toisesta lähikoulustamme ja se kannatti! Pojastani tuli todella reipas ja luokassa on hyvä ryhmähenki. Lisäksi koulussa on luotu tehokas systeemi kiusaamisen ehkäisemiseksi ja lopettamiseksi.

Vierailija
11/14 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on todella vaikea. Itse teen työtä opettajana. Olen ollut luokassani vasta muutaman kuukauden. Luokassa on tyttö, jota kiusataan. Itse asiassa tyttö on vaihtanut koulua useaan otteeseen - kiusaamisen vuoksi. Kiusaajana on poika, joka saa tytön taholta myös kuulla ulkonäköönsä kohdistuvia herjauksia. En varmalla osaa profiloida, kumpi tässä nyt on se, joka kiusaa... Onko kyseessä molemmin puolinen nahistelu? Itse teen kaikkeni, ettei kiusaamista ole; koetan nostattaa ryhmähenkeä, keskustelemme kiusaamisesta ja sen ongelmista. Kerta kaikkiaan; olen ollut yhteydessa koteihin. Mikään ei tunnu auttavan. Kiusatun äiti ei halua istua yhdessä alas, eikä ottaa itse yhteyttä kiusaajan kotiin; olen itse aika ymmälläni myös tästä. Puhe ei kuulema auta; miten saamme ratkaistua kiusaamisongelman ellei puheella; koettamalla lisätä lasten ja aikuisten ymmärrystä? Molempien kotona nähdään vain oman lapsen syyttömyys. "Kiusattu" on kyllä sanavalmis ja osaa siten itseään puolustaa. Fyysistä tähän ei liity. Pääsääntöisesti kiusaaminen tapahtuu koulumatkoilla ja vapaa-ajalla, sanailua on myös välitunnilla. Kiusatun äidin mielestä ongelmana on tällä hetkellä se, ettei koulu ja opettaja puutu asiaan, kuraattoria ei saa "sotkea" asiaan... Tämä on perin outoa ja ongelmallista. Mutta kun minä ainakin omalta taholtani yritän. Toivoisin, että jokainen kiusaaja-kiusattu perheineen ja koulu ammattihenkilöstöineen istuisi yhdessä alas ja keskustelisi asiasta. Opettaja ja koulu ei voi yksin tehdä ja saada aikaan mitään. Ketjun aloitusviestin taustoja ja menetelmiä en tiedä, mutta asiassa on myös tällainen puoli ja halua tuoda myös sen julki. Ydin on kuitenkin se, ettei kiusaaminen ei ole sallittua missään tilanteessa!

Vierailija
12/14 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt keväällä 2009 Kuopioissa opettajat häpäisevät syyttömät koululaiset omilla itsekkäillä palkkaneuvotteluillaan. Olen ollut yli 20V nuorten kanssa urheilutoiminnassa. Aluksi ihmettelin miten nuorten vanhemmat suhtautuu urheiluvalmentajaan. Onneksi otin heti suoran toiminnan ja jos jonkun natiaisen vanhemmat valittivat toiminta tavoista HAIN natiaisen vanhemman tai -T ja soittelut loppui. Kotona oli lapslle annettu kaikki oikeudet, mutta velvollisuudet jä koululle ja muille.

Vierailija
13/14 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisessa poliisissa saattaa olla apu... tai jos olet varuskunnan lähellä, ota yhteyttä siellä saattaa olla tekijä joka oikaisee asian, jos opettajat eivät osaa..

Vierailija
14/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edottomasti väärin ,kyllä kiusaajat täytyy ottaa vakavaan puhutteluun ja vaikka määrätä pahin kiusaaja tukihenkilöksi kiusatulle ja sitten tarkka valvonta päälle että kiusaus ei jatku piilokiusaamisena valvojat vaikka työttömistä välitunnille.Kiusaaja tarvii apua siis kiusaajat psykologin puhelle mistä kiikastaa ei kai vanhempien yhteskunnallinen asema vain oikeuta kiusaamiseen,kaikkihan haluavat olla parempiosaisten kavereita jotka saavat siten pöyhkellä miten sattuu,vakka toisaalta on vaarana tapahtua päinvastoinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan