vaippaongelmia...!
mikä ois hyvä vaippa pojalle 1v3kk.
olen kokeillut eri merkkejä, malleja ja kokoja mutta vaippa vuotaa aina, päivin ja öisin.
poika on nyt 11kg ja hoikka ja käytössä nyt liberon housuvaippa maxi-koko.
poju pissaa paljon ja varsinkin yöllä on kurjaa kun peti on jatkuvasti märkä.
oisko teippivaipat parempia vai mikä pitäis pisut sisällä?
Kommentit (4)
tämä vain esimerkkinä....kun lapset ovat hieman eri kokoisia...mutta minulla molemmat lapset olleet oikeita yöpissaajia....pojalla n.12 kiloisesta asti yöllä teippivaippa jonka koko 16kg eteenpäin, ja tytöllä nyt sama asia, alkoi käyttää kyseistä isoa vaippaa yövaippana n.13kg painoisena....
välillä on vaippa silti ääriä myöten täynnä aamulla mutta eipä ole sänky märkänä ja lapset nukkuu paremmin...
ja kun vaippa on isompi niin jotkut pöksyt päälle niin että pysyy paikoillaan...meillä ovat olleet taivaanlahja...on käytetty sekä pampersin kokoa 6 (16+) sekä liberoa xl+ (16-30kg) mielestäni liberon saa istumaan paremmin hoikalle lapselle joita omani ovat.
päivisin toimii kyllä selkeästi pienempi koko, tytöllä sekaisin liberon housuvaippoja koko xl, sekä pampersin active fit vaippoja koko 5
Poika samanikäinen ja n. 10 kg painoa. Tuo Liberon maxi-housuvaippa ei riittänyt öisin, vaan teippivaippa piti olla, joka imi enemmän. Teippivaippa taas herkästi falskasi sivusta. Siirryimme Liberon maxi plus -kokoon, joka imee mielestäni selvästi enemmän kuin tuo maxi. Se on meillä toiminut hyvin, ei kertaakaan ole tullut sivusta eikä läpi. Muutaman kerran olen aamuyöstä vaihtanut vaipan jos on ollut ihan tupaten täynnä.
Mulla myös samanikäinen tyttö joka kyllä painaa 10kg ja käytössä ollut aina pampers baby-dry ,nyt koko 4+ ja ainoastaan 2kertaa on yöllä tullut läpi ja oikeastaan nekin aamulla.
JOskus 8kk ikäisenä käytin päivisin myös housuvaippoja mutta huomasin että ne alkaa pullottaa parin pissan jälkeen ja teippivaippa pitää kuivana helposti 4 tntia.Kannaatta laittaa öisin ainakin teippivaippa.