Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rautalisä aiheuttaa närästystä?

Vierailija
15.10.2008 |

Terveydnhoitaja antoi Matrifolia, otin eilen ekan tabletin - ja vaikka join runsaasti vettä ja otin ruuan yhteydessä, nyt närästää. Mahtaako sitten lainkaan sopia? Pidän välipäivän ja kokeilen vielä kerran, jos närästää taas vaihdan merkkiä... vai onko merkillä väliä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki merkit kokeiltu. Mutta ei hätää, selviät kyllä oikealla ruokavaliolla.

Mulla raskauden aikana olis tarvittu rautalisää, kun 24 viikon jälkeen alkoi hemoglobiinitaso laskea. Kun tiesin jo ennestään, ettei mikään noista rautavalmisteesta sovi, lisäsin aika reilusti rehellistä kokolihaa ravintooni, nimenomaan naudanlihaa. Rauta-arvot oli parissa viikossa aivan OK-tasolla (mulla 125). Olihan se omituista salaattilounaisiin tottuneelle vaihtaa pihviin, mutta voin vallan mainiosti. Ihmeekseni painokaan ei noussut sen kummemmin kuin noille raskausviikolle "kuului" (olen normaalipainoinen).

Vierailija
2/6 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon naudanlihaa lähes päivittäin, sekä ruisleipää viikoittain, jotta saisin riittävästi rautaa. Ruokavalion avulla sain nostettua hemoglobiinitasoni hyväksi - mutta raskauden puolessavälissä arvo laski taas 105:een. Ehkä minun pitäisi myös vähentää sellaisia raintoaineita jotka estävät raudan imeytymistä?

Kätilö sanoi alhaisen hemoglobiinin olevan tässä vaiheessa luonnollista mutta että rautalisä olisi silti hyväksi. Jos se nyt kuitenkin aiheuttaa jatkossa närästystä niin sama kai kenen valmistama rautalisä? Jos närästää niin siitähän voi tulla pidemmän päälle haavaumia tms. Eikä se ainakaan tunnu mukavalta... Ehkä pitäis laittaa juomaveteen samalla Samarinia :) No, ei kai se maailmaa kaada jos hemoglobiini on hiukan alhaisempi. En tunne itseäni väsyneeksi. Koitan liikkua päivittäin ulkona kevyesti, niin veressä on enemmän happea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii usein herkkävatsaisille.

Vierailija
4/6 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuoremehua.

Vierailija
5/6 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki rautalääkkeet. Nyt on kokeilussa Ferronol, nestemäinen rautalisä, markkinoiden vahvin kuulemma. Hb oli 103, viime mittauksessa 106, saa nähdä mitä seuraavalla kerralla näyttää.

Tämä rautalisä maistuu ihme kyllä oikein hyvältä. Ja on paljon halvempaa kuin Kräuterblutsaft.

Vierailija
6/6 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tuoremehua.

Älkää kirjoittako osaa lauseesta otsikkokenttään! Prkele. Tuoremehu lisää närästystä ennestään, ei taida sulla olla refluksista mitään hajua?