Äidin kysymys: turkin muodistaminen
Onko kukaan käyttänyt (pääkaupunkiseudulla) vanhaa turkkia ompelijalla/turkisliikkeessä muodistuksessa? Voisiko joku suositella jotain liikettä ja mitähän suurinpiirtein maksaa? Minulla on vanha mutta hyväkuntoinen " mummon krimiturkki" joka on minulle liian iso. Muodostamalla siitä saisi vielä ihan kelpo turkin mutta missä?
Kommentit (3)
Kyselin suosituksia muista paikoista tutuilta ja ystäviltä, mutta kellään ei ollut hyvää vinkkiä, joten päädyin Stockaan. Turkin ei siis tarvitse olla sieltä ostettu.
Itselläni oli hieman liian iso (imetysaikana ja heti toisen raskauden jälkeen;-) ostettu minkkiturkki, jota pienennettiin.
Stockan turkisateljee on Herttoniemessä siinä " autokauppojen katusuoralla" . Etenkin nyt kannattaa olla sinne yhteydessä kun ruuhkaa ei ole, pahin ruuhka on juuri ennen ja jälkeen turkiskäyttökauden ja silloin siellä säiltyksessä olevien turkit ovat etusijalla " jonossa" .
Ainakin omasta krimiturkista tuli tosi kaunis ja äitikin tykkää minkistään.
Hinta ei ehkä kaikkein halvin mutta ideoita oli paljon. Suosittelen häntä.
En valitettavasti osaa vastata Marnyn kysymykseen, mutta jatkan aiheesta. Olen saanut vanhan minkkiturkin, joka on minulle liian pieni. Olen ajatellut, että turkista voisi tehdä torkkupeitteen. Turkiksen määrä ei riitä, mutta siihen voisi lisätä kangasta, esim. paksua samettia. Onko kellään tietoa, kuka voisi tällaisen idean toteuttaa? Antaisin työn mielelläni vaikka alan opiskellijalle suunniteltavaksi ja toteutettavaksi, mutta itselläni ei ole mitään kontakteja alan ihmisiin tai paikkoihin. Kiva olisi, jos joku saisi samalla hyötyä tästä vaikka opintoihin liittyvänä työnä. En haluaisi heittää turkkia poiskaan enkä roikuttaa komerossa tilaa viemässä, vaan mieluummin ottaa käyttöön vaikka tällä tavalla " kierrättämällä" .