Vellikysely
Eli minkäikäiselle lapselle olette vielä antaneet velliä?
Ja tuttipullosta vai mistä?
Monestiko päivässä?
Tulikohan tuossa kaikki mitä piti kysyä..:) Elikkä mulla on 1v7kk tyttö, joka jois velliä vaikka 10 purkkia päivässä. Tuttipullo on jätetty pois jo 10kk iässä. Mut tytöllä on sellanen nokkamuki/pullo, sellanen nuby(myydään prismassa). Velliä en tosin anna kun vasta illalla ennen nukkumaanmenoa, vielä vähän aikaa sitten sai päivälläkin kerran. Yöt nukkuu kuitenkin heräämättä. Pitäisköhän tästäkin tavasta jo vieroittautua? Mulla on semmonen kauhukuva, että tyttö vaatii velliä vielä joskus tyyliin 6-vuotiaana!:D
Kommentit (5)
ja velli on suurinta herkkua! Mutta siis ainostaan muksu myslivelli.
Nokkamukista juo ilman lämmityksiä tms hömppää.
Saa vellin ainoastaan illalla ennen nukkumaan menoa ja joskus harvoin aamupalaksi jos on esim nukahtanut aikaisin illalla ilman iltapalaa ja herää aikaisin nälkäisenä eikä kukaan vielä jaksa laittaa aamupalaa...=)
Jos itse saisi päättää,joisi varmaan sen 10 purkkia päivässä..
On äärettömän kätevää myös jos esim on kipeä eikä mikään maistu.
Velli maistuu kyllä aina!
En stressaa asiasta vielä. Jos vielä esim n.5v haluaa velliä niin sitten saa sen kyllä lautaselta tai lasista.
Tykkäähän moni aikuinenkin vellistä (ei kyllä varmaan näistä Muksu-velleistä...;))
En oo tuota pahana pitänytkään jos purkki päivässä menee, kun siitä saa kuitenkin nestettä(tyttö on muuten huono juomaan). Jos se on tytön mielestä niin hyvää, niin juokoon!:D Meillä menee ihan kaikki vellit kaupaksi, paitsi peruna-porkkana..
velliä illalla ennen nukkumaan menoa. On tosi kätevää, mutta sitten taas toisaalta poika on jo aika iso...
Kelpaa vain neljän viljan ja kaura vellit.
tyttö 2 v 2kk juo vielä iltavelliä. Ei ole tullut pieneen mileenkään lopettaa koska se kuuluu tytön iltaruineihin. On kuulunut siitä asti kun oli 4 kk. Pyjama päälle, velli ja hammaspesulle ja sieltä nukkumaan.
Ei tuolla asialla mitään kiirettä ole. Meillä poika 2 v 2 kk on nyt ilmoittanut, ettei halua iltaisin velliä vaan maitoa. Sitä ennen piti aina saada iltavelli pullosta. Pulloakaan ei enää ota vaan juo nokkamukista.
Jos joskus yöllä herää (ei enää moneen kuukauteen) olen antanut vellitetran pullosta, kun on kätevää/siistiä ja koko tetra mahtuu kerralla.
Ei lapsesi enää 6-vuotiaana velliä halua. älä huoli ; )