Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteys hometalo-työpaikka ja keskenmeno

14.10.2008 |

Onko kukaan kuullut siitä että hometalossa tai jos työpaikalla esiintyy hometta olisi jonkinlasita yhteyksiä siihen että saa keskenmenon tai ei tule raskaaksi ollenkaan?

Luin aika kiinnostavan jutun asiasta ja mietin että miten en ole kuullut tällaisesta aikaisemmin. Tässä se juttu.

http://yliopistolainen.helsinki.fi/yol96_2/art3.htm

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tätä asiaa paljon pohdiskellut, koska olen joutunut hometalossa työskentelemään. Kaksi km takana ja molemmat ajalta jolloin olin tuossa epäterveessä talossa töissä. Raskaaksitulokin kesti jonkin aikaa, vaikkakaan ei ilmeisesti normaalia pidempään.

Lääkäriltä kysyin homeen ja muiden sisäilmaongelmien vaikutuksesta raskauteen ja raskautumiseen. Hän ei suoraan sanonut niiden vaikuttavan, mutta sanoi, että ne ovat niin monisyisiä asioita, että on mahdollista että yhteys km löytyisi sieltä. Asiaa ei voida tutkia jälkikäteen, mutta epäillä voi. Myrkkyjähän ne homeet ovat ja aiheuttavat mm kiertohäiriöitä. Kierto meni minullakin ihan sekaisin tuossa työpaikassa. Nyt jännään, että miten käy kierron kanssa kun olen vaihtanut työpaikkaa. Ja tietty onnistuuko raskaus jos se alkaa.

Kovasti omassa mielessäni syytän hometaloa omista keskenmenoistani...

Milelelläni kuulisin minäkin mieleipiteitä tästä.

Vierailija
2/2 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että me asumme hometalossa. Tutkimukset on siis tehty ja todettu, että meillä on hometta. Asia on oikeudessa kaupanpurussa, että pääsisimme täältä pois asap!

Meillä ei ole mitään SELVIÄ oireita, mutta homeesta tuleekin pääosin "epämääräisiä" oireita, kuten väsymystä, unettomuutta, päänsärkyä jne. Nämä oireethan voivat tulla monesta muustakin, joten on hankalaa sanoa, aiheutuvatko ne suoraan homeesta..

No, kuiteskin... Ollaan keväästä asti yritetty vauvaa, nyt puoli vuotta yritystä takana. En ikinä kuvitellut, että meillä menisi näin kauan kuumeillessa, aikoinaan minun tyttöni sai alkunsa kerrasta.

Kahdessa kierrossa mulla on venynyt kierto melkein viikolla yli ja sinä viikon aikana oon saanut testiin haaleita viivoja, ja kuiteskin vuoto on alkanut..

Näiden kiertojen jälkeen aloin tutkia mahd. homeen syytä ongelmiin.

Home aiheittaa gynegologia häiriöitä, tämän selvempää en löytänyt netistä.

Mutta mikä tärkeämpää, home myös ohentaa limakalvoja, ja tämän epäilen vahvasti olevan meillä syynä siihen, että vauvaa ei kuulu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla