**~~MARRASMURUJEN VIIKKO 31~~**
Heips!
Katsoinkohan tosiaan oikein, ettei kukaan ollu vielä ennättäny meille alotella uuden viikon pinoa?
Jos näin on, niin tässähän sitä tulee :)
*Piparminttu*
Kommentit (30)
Syntyi siis lokakuun puolivälissä ja silloin vuoden ikäisenä oli sekä välikausihaalari syksyllä että talvihaalari kokoa 86. Mutta poika kasvoi siellä +2 käyrällä, joten vähän sirpakampi pärjää varmaan 80-senttisellä puvulla, ehkä?
Meidän esikoinen käytti 1 v. 80 cm vaatteita pääosin. 1,5 v talvihaalari oli muistaakseni Remun 80 cm, mut ne on aika isoa kokoa mun mielestä ja toisaalta meidän sälli on aika luiru.
Olikos se mam80 kun oli ollut pyöräilemässä? Millainen kypärä teillä oli vauvalla? Itseäkin kovasti houkuttais fillarointi, mut ei ole löydetty alle 1 v:lle sopivaa kypärää.
Eipä tässä nyt muuta, kun pitää mennä laittamaan aamuksi kamat valmiiksi, kun meillä on 8 kk neuvola huomenna klo 9.30 ja klo 10.30 pojan 3 v:n hammashoitaja. Onneksi on lyhyt matka molempiin, mut on toi meille silti näin kesällä ihan haaste suoritua ajoissa matkaan.
Öitä, Lempi
Juu, me pyöräillään. Ostettiin ihan Prismasta kypärä kokoa 48-52. Sinne kun laittaa alle lippiksen, niin pysyy päässä hyvin. Saahan sen muutenkn kiristettyä tarpeeksi pieneksi mutta tahtoo kuitenkin valua silmille jos lapsukainen kattelee alaspäin paljon. Me ostettii samalla sekä mulle etä miehelle kypärät ja se miehen kypärä oli melko arvokas, mutta noi minun ja lapsen kypärät maksoi jonkun 20(?) euroa. Olisin luullut arvokkaammaksi.
Ei vieläkään kuukautisia...
Vitsi, että väsyttää, Vili nukku ihan tosi huonosti viime yön. En ymmärrä mistä moinen johtui. =o(
Sitte kun sain pojan nukahtamaan, niin itse en saanut enää unta ja kun vihdoin itse nukahsin, niin jo oli taas pieniherra seisaallaan sängyssä ulisemassa, huoh
Mut eipä tänne aamun muuta
Hyvää päivän jatkoa
Äkkiä vaan, kun kohta lähdetään! Meidän esikoinen syntyi syyskuun alussa ja oli 1v:na 76cm. Eka talvihaalari oli kokoa 80 ja ostettaessa reilu. Mutta sitten ukko päätti yhtäkkiä talvella venyä monta senttiä, joten 86cm haalari oli lopputalvesta. Noissa haalareissa vaan on paljon kokoeroa eri valmistajilla. Joillakin siis 80cm voi meinnä reippaasti yli 80cm pituiselle :)
Luulen, että meidän neiti kyllä pärjää tämän talven 80cm vaatteilla. Jollei päätä kasvaa hurjasti...
Me oltiin tuolla mökillä nyt se 4 päivää joten netti pimennossa.
Tosin eipä siellä nettiä ehtinyt kaipailla kun sai lasten kanssa touhuilla kaikkee hienoa ja kivaa ulkona.
Onneksi sää oli parempaa kuin mitä oli paikkakuntalaisessa säässä luvattu.
Aivan ihanaa oli päästä hetkeksi täältä 4 seinän sisältä pois...
Milloin lie onkaan seuraava mahdollisuus...
En oikein viitsi lähteä lasten viherlandia reissuun koska Joel ei autossa olosta pidä,ei ole kivaa toista huudattaa montaa tuntia autossa.
Nytkin kun mökille lähdimme niin poika itki puolet matkasta täyttä kurkkua eikä mikään auttanut.
Hiljeni vasta sitten kun koko matkan teko loppui ja pääsi autosta ulos joksikin aikaa.
Eli ensin huusi vielä hetken että oli varma jotta matkan teko loppui.
Onneksi muuten oli matkan aikana iloinen vesseli joka touhusi pitkiäkin aikoja tyytyväisenä itsekseen tutkien mökkiä.
Kotiin tulo matka sujui hieman helpommin kun pysähdeltiin ensin koveron kruunumetsä torpassa ja siellä seikkailimme noin tunnin ajan ja jatkoimme sitten seitsemiseen ja siellä olevaan luontokeskukseen...
Siinä pysähdyttiin kanssa suunnilleen tunnin verran ja kahviteltiin sekä lapset söi jäätelöt.
Sen jälkeen ajoimme kotiin ja vasta n.20min ennen kotia meni pojalla autossa istumiseen hermot.
Missäs Joelaa?
Ei ole kahteen viikkoon kirjoitellu ollenkaan...
Mam kyseli viime viikon pinossa vaatekokoa niin meillä on nyt käytössä kokolailla 74cm vaatteet.
70cm ei enään sovi ellei ole sitten juuri ostettuja ja eivät vielä ole ollenkaan pesussa kutistuneet,joten luulen pikkumiehen olevan n.70-71cm pitkä nyt.
Tiitiäinenkin kyseli nukkumisesta niin kyllä meilläkin on Joelilla tarkka heräämis aika joka vaihtelee korkeintaan puolituntia.
Eli aamulla klo:06.00-06,30 välillä keikkuu pystyssä...
Niin ja kyseli myös serranon perheen seuraamisesta niin joskus sitä seuraan riippuu ihan kuinka lapset antaa katsella.
Mä seurasin silloin viime keväänä sitä mi gorda bellaa...
Mutta sehän on nyt vielä lomalla...
Mutta nyt laittamaan ruokaa lapsille ja itellekkin mies jo aloitti työt aamusta taas klo:9 töihin...
toivoovauvaa ja Joel huomenna9kk...
Moikka!
Miten teillä muilla nukutaan päiväunet ja missä? Meillä poika nukkunut tosi hyvin ne kahdet unet, rattaissa pidemmät (2-2,5h) ja toiset joko rattaissa tai autossa jos ollaan oltu jossain menossa (ne on n. 45min-1h).
Mutta nyt sitten ihan lähipäivinä tuntuu että noi ekat pidemmät unet on alkanu menemään sellasiks että on vähän lyhentyneet eli tyyliin 1,5h vaan ja poitsu nukkuu rauhallisesti sen mitä nukkuu ja sitte vaan yhtäkkiä istua tapittaa rattaissa.
Eli jotenki tuntuu että toi liikkumisen opettelu ja kun osaa nousta istumaan, häiritsevät noita päiväunia tällä hetkellä. Ei vaan taida malttaa...
Yöt menee edelleen tosi hienosti, niissä ei oo mitään ongelmaa.
Olen harkinnut, että tarvisiko alkaa pikku hiljaa siirtymään siihen että yrittäs totuttaa nukkumaan päivälläkin sängyssä.
Onko kellään muulla ollu vastaavaa? Poika on kyllä tosi pirteä ja iloinen, että ei tunnu kärsivän siitä että unet (toivottavasti tilapäisesti) ovat lyhyempiä.
Piparminttu
Tuntuu siltä että syksy tuli,miten muilla?
Vaatekoko:68cm.Isommat (ainakin housut) putoavat päältä.
Nukkumiset:päivällä vaihtelevasti1-3 tuntia.17-18 aikoihin nukkuu n. tunnin unet.
Neiti on itkenyt kaksi peräkkäistä yötä enkä tiedä syytä.Ei sitä enää jaksaisi valvoa nyt kun meilläkin vihdoin yöt menivät yhdellä heräämisellä aamuyöstä..
Tänään shoppailtiin koulureppu esikoiselle ja molemmat koululaiset saivat tosi hienot pronssinväriset pistokkaat joissa helmikirjailu, olisipa itselläkin!
Uusimmat mitat 8kk:71,3cm , 8,1kg
Meidän possu vetelee pitkiä päikkäreitä parvekkeella! Sen vesirokon jälkeen on ollut hiukan haussa nuo nukkumiset. Nukkuu periaatteessa kahdet tai kolmet unet päivässä. Ekat yleensä n.2-3 tuntia heräämisestä ja sitten niistä unista taas saman verran. Ja ehkä illalla pienet tirsat. Aamu-unet on yleensä lyhyemmät ja iltapäiväpäikkärit sitten pidemmät. Yönet ajoittuu about 21-7 tietämille. Ja siis *heräillään* yöllä 2-3 tunnin välein tissille. Laiska ja univelkainen kun olen, niin ei ole ollut resursseja lopettaa... Taidan saada risuja neuvolassa :( Mutta onpa neiti sitten tuhdissa kunnossa, kun vetelee kermaa tissistä vuorokauden ympäri ;-P Syöminen kun muuten on edelleen pahasti haussa. Mutta ihan hissukseen parempaan menee.
Vaatteissa tein inventaarion ja laitoin 68cm syrjään. Niistä kun pienimmät oli pieniä enkä halunnut, että kaapissa on montaa kokoluokkaa. Muutenkin kun pitäisi yrittää laittaa pienet myyntiin... Eli koko on 74cm. Samassa pinossa on myös 80cm, mutta ne nyt on isoja. Tosin jotkut bodyt etenkin on kummastti lyhyitä (leveydessä kyllä tilaa). Eli edelleen olen sitä mieltä (kuten varmaan moni muukin) ettei kokolappuihin ole luottamista. Eri valmistajien ja laatujen vaatteet kun vaihtelee niin hurjasti... toiset pieniä, toiset suuria ja jotkut sopivia...
Autossa Tiiti viihtyy kohtalaisesti. Eli en välttele liikkumista. Paitsi bensanhinnan vuoksi... Tosin pitkät matkat on kurjia. Muutaman tunnin reissu voi venyä tuplasti, kun on tissitettävä, pissatettava, jäähdyteltävä sun muuta. Etenkin, kun on yksin liikkeellä ja pieniä kolme...
Vierastamista on mutta eritoten on hankaluuksia, kun neiti on täysin äitiriippuvainen. Eli tuota eroahdistusta on ollut useamman kuukauden. Iltaa kohden vaan pahenee. Kovin kauaaa en voi olla poissa näköpiiristä. Ja lohduttajaksi ei kelpaa edes isi. Ja äippäloma vetelee viimeisiään ja töitä pitäisi löytää ja vierottaa neiti tissistä & äipästä... huhuh...
Nyt ei taas jaksa muista muuta... vaan pitää jatkaa hommia ettei tule ukolta satikutia... =:-O
TalviSalama
En ole ehtinyt kirjoitella aikoihin, kun on pitänyt kiirettä noiden kesälomalaisten kanssa. Nopeesti on loma mennyt, aurinkoa ei ole pahemmin tällä lomalla nähty, harmi sinänsä, ku lapset rakastaa uimista ja rannalla oleilua.
En koskaan lue mitään muita pinoja (kun ei koskaan ole aikaa), niin nyt olen sitten pihalla. Mikä tää terho juttu on?
Vaatekoosta: meillä käytetään 74cm ja joitain 80cm. 68 on todella pieni ja joidenkin valmistajien 74cm alkaa oleen siinä ja siinä.
Meillä herätään edelleen joka yö kerran syömään. Alan olee jo aika väsynyt näihin yöheräämisin mutta toisaalta olen myös öisin niin väsynyt etten jaksa alkaa poikaa vielä vierottamaankaan.
Poika nousee pystyyn ja ryömii joka paikkaan järkyttävällä nopeudella. Kiipeää myös rappuja, räplää kaikkia kiellettyja laitteita (dvd, videot, tietokone jne.), purkaa roskiksesta kaikki tavarat ja maistelee niitä (ihanaa..)jne eli on kaikinpuolin täystuho ja koko ajan vahdittava. Olen myös kuullut yritystä sanoa äiti, auto, hauva ja mopo.
Jaaha, nyt joku on taas pulassa, myöhemmin lisää.
onna
Tuosta Terhojen hulinasta en nyt sano muuta, kuin että itse en vauvaa sormille läpsisi. Ainoa fyysinen keino jota käytän on vauvan siirtäminen pois pahanteosta ;)
Jep mutta asiaan... Näyttää tulevan uutta hammasta tytölle ja siksi kai yöunet olleet pari yötä taas hakusessa. Yöimetyksiä olen saanut tiukan taistelun jälkeen karsittua niin, että ekan kerran imetän klo 5-6 aikaan. JEE! Nukkumaan tyttö menee siinä klo 20-21.
Säät on kyllä mainoksen sanoja lainatakseni suosineet meitä miehen loman ajan... Vissiin 4 aurinkoista päivää vajaan 4 viikon aikana. Tai onhan tänäänkin välillä paistanut, mutta sitten taas tullut vettä. Vielä loppuviikko lomaa miehellä ja sitten paluu arkeen koittaa.
Ootteko käyneet mustikassa? Minä olen tuosta lähimetsästä hakenut 5l mustikoita, saa nähdä jaksanko käydä vielä vähän lisää poimimassa. Ja tää on tosi outoa mulle, ikinä ennen en ole suostunut marjastamaan... Liekö ikä tehnyt tepposet? Kyllä vaan maistui mustikkapiirakka hyvältä =) Tänäänkin vesisateessa siellä kyykin, mutta eipä ollut hyttysiä kiusana.
Mutta nyt pesen nukkuvan esikoisen hampaat ja kannan sänkyyn. Simahti tähän sohvalle puoli tuntia sitten, vähän aikaa sen jälkeen kun vauva oli nukahtanut syliin.
Marrastoive