Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 31-vuotias mielestäsi liian vanha tekemään lapsen.

Vierailija
30.07.2007 |

Haaveilen kolmannesta lapsesta, mutta olen saanut palautetta että olen liian vanha..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

20: eikö tuu mieleen että se ei aina mee niinkun haluaa! Vai oletatko automaattisesti että kaikki tahallaan viivyttelevät? Aika suppea näkemys sulla meistä yli 30v lapsen saavista. -21-

Vierailija
22/30 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä vielä sattui hassusti että syntymättömän lapsen laskettu aika on sen kuun alussa jonka lopussa minä täytän 30v. Eli tämä tuleva on minun 7lapseni.

Mutta ei 31v ole vielä liian vanha, toisethan tekee lapsia vielä nelikymppisenäkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta eihän ne ipanat sovi kuvioon, jos puuttuu vielä se vakipaikka, omakotitalo, viimeisintä vuosimallia oleva farkku jne. plaa, plaa, plaa :(

Vierailija
24/30 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

21! Kyllä saa jo katsoa peiliin, jos vasta yli 30 alkaa miettimään, että pitäsiköhän niitä lapsiakin joskus tehdä!

Jos suunnittelu olisi aloitettu biologisesti normaalissa iässä, olisi mahdolliseen lapsettomuuteenkin ehditty puuttua ja hoitokin yleensä helpompaa kuin keski-ikää lähentelevillä.

Mutta eihän ne ipanat sovi kuvioon, jos puuttuu vielä se vakipaikka, omakotitalo, viimeisintä vuosimallia oleva farkku jne. plaa, plaa, plaa :(

Katsos, kun kaikki eivät tapaa elämänkumppaniaan lukiossa, pääse heti kirjoitusten jälkeen opiskelemaan ja työllisty heti valmistumisen jälkeen.

Ja mitä hemmettiä tarkoittaa " biologisesti normaali ikä" ? Luonto on tämänkin asian meidän puolestamme päättänyt: kun naisella alkaa vaihdevuodet, hän on liian vanha saamaan omia, biologisia lapsia. Ei tarvitse sinunkaltaisten av-mammojen kato miettiä, mikä olisi muille se sopiva ikä lasten hankintaa.

Vierailija
25/30 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko meinaat jäädä vanhaksi piiaksi ja katkeroitua :(

Vierailija
26/30 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihanko meinaat jäädä vanhaksi piiaksi ja katkeroitua :(

Vierailija
27/30 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nopein yhden vuoden aikana tapahtuva hedelmällisyyden aleneminen tapahtuu 35 vuoden iässä ja vaikka raskauteen ja synnytykseen liittyvä kuolleisuus ei olekaan korkea, sen riski suurenee ikääntymisen myötä. Muuten olen sitä mieltä että ei se ikä ole hyvän äitiyden mittarina..

Vierailija
28/30 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että nopein yhden vuoden aikana tapahtuva hedelmällisyyden aleneminen tapahtuu 35 vuoden iässä ja vaikka raskauteen ja synnytykseen liittyvä kuolleisuus ei olekaan korkea, sen riski suurenee ikääntymisen myötä. Muuten olen sitä mieltä että ei se ikä ole hyvän äitiyden mittarina..

Vierailija
29/30 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joku on oikeasti sitä mieltä, ettei 31-vuotiaana enää voisi hankkia lapsia??!! Hei haloo ihmiset. Kyllä todellisuudessa elämänkuluissa on ihan yhtä monta variaatioita kuin ihmisiäkin. Ihan mahdoton ajatus, että kaikki tapaisivat tulevan puolisonsa nuorina ja sitten tuosta vaan pyöräittäisivät muutaman lapsen ja 30-vuotiaana olisi perhe koossa ja ilmeisesti ammatti hankittuna? Oletteko ikinä kuulleet, etteivät kaikki halua samoja asioita ja vaikka haluaisivat, kaikki ei aina mene " käsikirjoituksen" mukaan.

Niin ja ap:lle. Itse sain keskimmäisen 31-vuotiaana, eikä käynnyt mielessänikään, että olisin liian vanha. Juuri olin sopivan ikäinen siihen ja lisääkin lapsia (siis lapsi) sitten vielä hankittiin...

Vierailija
30/30 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekan lapseni lähes kolmekymppisenä. Oli oikein sopiva ikä, sillä aiemmin olisin ollut mielestäni liian nuori. Miehen kanssa oltiin kyllä oltu yhdessä yli kymmenen vuotta, mutta halusin vain elää ja nauttia vapaudesta, opiskelusta, työstä jne.

Takakireät elämäntapamammat saavat vapaasti olla sitä mieltä, että äidiksi pitää ryhtyä parikymppisenä. Äitiys on kuitenkin rankka juttu, toista varten eläminen on ihan jotain muuta kuin vapaata ja helppoa. Kukin ryhtyköön siihen silloin kun tuntee ITSE olevansa valmis!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi