Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koko ajan kiukkuinen olo, masennuslääkkeetkö tähän auttaa???

Vierailija
14.10.2008 |

Olen 40vee ihan tavallinen perheenäiti, vakituinen duuni mulla ja miehellä, myös 1 5vee poika. Kaikki päällisin puolin ihan kunnossa ja jees, mutta kohta ei varmaan enää ole, jos mun olotilani jatkuu tälläisenä...

Yhden ystävättären kanssa kerran juteltiin, ja hän kertoi kärsineensä vähän samansuuntaisista ongelmista, ja hänet oli herättänyt se että tytär oli kerran kysynyt et äiti, miks sä oot aina niin vihainen. Keskustelustamme on jo aikaa, mutta nyt olen jo lähes päättänyt että jonkun lääkärin kanssa juttutuokio ei olis pahitteeksi, ja jos joku lääke löytyy, hienoa.

Mulla vaan on ihan kauhea peruspelko mistään psyykelääkkeistä, tai edes sen suuntaisista. Turha pelko ehkä, mitään kun en mistään sen sortin lääkkeistä edes tiedä. Onko teillä kenelläkään kokemuksia jostain miedoista mielialalääkkeistä tms? Onko olo paranutunut niiden myötä? Eniten pelkään erilaisia sivuvaikutuksia, mutta jotain mun on tehtävä, pelkkä reipas ulkoilu jne ei enää riitä :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ärtyneisyys ja kiukkuisuus. se yhdistettynä alavireeseen ja siihen ettei koe iloa on ihan perus masennusoireistoa.

suosittelen menemään lääkäriin. nykyiset lääkkeet on tosi hyviä ja miedoilla aloitetaan. ainakin oma siskoni löysi avun lääkkeistä ja terapiakäynneistä.

olisi hyvä miettiä että onko elämässä joku asia miksi masentaa myös, jos uupumus on osasyyllinen oloosi.

kaikkea hyvää!

Vierailija
2/13 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41-vuotias ja kärsinyt samasta selittämättömästä ärtymyksestä ja raivoilustakin jo aika pitkään. En osaa selittää syytä, mutta välillä tuntuu kuin päässä kiehuisi, kun puhisen suorastaan raivosta ja karjunkin välillä lapsille kuin leijona, eikä mieskään jää aina ositta. Tuntuu välillä, etten osaa muuta tehdäkään kun huutaa ja olla vihainen, vaikken tiedä mitään syytä miksi. Ihan väärään paikkaan jätetyt astiat saattaa laukaista raivonpuuskan, että jälkeenpäin itseäkin hävettää ja hirvittää.

Mielialalääkkeitä kokeilin kerran, mutta ne määrättiin oikeastaan kevätmasennukseen, enkä kyllä suosittele niitä ollenkaan, jos et oikeasti kärsi jostain sairaudesta, johon niitä oikeasti tarvitset. Minulle ainakaan ne eivät sopineet alkuukaan; sitten vasta sairaaksi itseni tunsinkin.

Nyt olen muuttanut ruokavaliotani, jättänyt huonot hiilarit pois ja myös mielialani on tasaantunut. En raivoa enää kuin kuukautisten edellä ja sen kai voi lukea ihan pms-oireisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin eri merkkejä, mutta sitten gyne vinkkasi, että Biotekein Duo olisi hyvä, siinä kun on kahta eri kalaöljyä. Ja se todella auttoi! Kokeile niitä ensin jonkin aikaa ja jos ei olo kohene niin mene sitten lääkäriin.

Multa on jääneet pois melkeinpä kokonaan sellaiset apinaraivarit, joita joskus sain ja pääosin olen kyllä hyvällä tuulella. Lasten kanssa varsinkin jaksaa nyt paljon paremmin.

Vierailija
4/13 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin niinkuin fyysisesti? Mikä niissä vaikuttaa ja mihin? Kauheen erilaisia vastauksia, vaikka "oireilu" suunnilleen samankuuloista...Onko muita kokemuksia vielä?

Etukäteen kiittäen,

ap

Vierailija
5/13 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko elämässäsi kuitenkin joku osa-alue ns. käsittelemättä tai johon et ole tyytyväinen? Onko selvittämättömiä asioita menneisyydessä tai esim. työasioihin liittyen tyytymättömyytta? Tarvitsitko omaa aikaa enemmän? Jne..

Kyllähän hormonaaliset ja fysiologiset syytkin ärtymystä aiheuttavat (ja esim. PMS-oireet yleensä pahenevat iän myötä), mutta usein taustalla ovat ihan oikeat tunteet.

Vierailija
6/13 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt ei ole niin kamalan informatiivinen, mutta ehkä suuntaa-antava:

Kala sisältää runsaasti elimistölle välttämättömiä omega-3 -rasvahappoja muodossa, jota sydän ja verisuonet, aivot ja hermosto sekä iho ja limakalvot voivat helposti hyödyntää. Kalan syönti on kuitenkin vähentynyt viime vuosina, kun kalojen raskasmetalleista ja muista ympäristömyrkyistä puhutaan niin paljon.

Tärkeimmät omega-3 -rasvahapot ovat eikosapentaeenihappo eli EPA ja dokosaheksaeenihappo eli DHA. EPAn ja DHA:n muodostumista elimistössä estävät monet tekijät, mm. vitamiinien ja hivenaineiden puutostilat, tupakointi, runsas alkoholin käyttö, eläinrasvojen käyttö, stressi, monet lääkeaineet sekä ikä.

DHA on tärkeä rakenteellinen tekijä varsinkin aivoissa, hermoissa, silmän verkkokalvossa ja eturauhasessa. DHA:sta syntyy myös suojaavia yhdisteitä. EPAsta muodostuu elimistön toiminnalle tärkeitä säätelyaineita.

3 (vai mikä se oli)

Vierailija
7/13 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..josko näin iltapäivällä olis uusia kokemuksia asiasta.

Vierailija
8/13 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepram-mielialalääkkeet ovat auttaneet ainakin minua. Mitään sivuvaikutuksia en ole niistä saanut. Eikä ne mitään onnellisuuspillereitä ole, ihan samat harmitukset ja ilot kuin ennenkin, mutta raivareista pääsin. Suosittelen :)

Vierailija
9/13 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ainakin kannattaisi koettaa. Ainakin iho ja hiukset tykkää jossei muuta.

Itse käytän ihan noita möllerin kapseleita.

Vierailija
11/13 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin alkuun skeptinen, mutta totta tosiaan tuntuu kuin ne jonkin verran auttaisivat. Söin talven ja kevään, sitten en tullut ostaneeksi lisää ja oli muutama kuukausi taukoa kesällä- ja huh miten pinna kiristyi (pahinta n.1,5-2vko ennen menkkoja).

Nyt olen taas syönyt niitä ja on oikeasti parempi olo! Syön sellaisia missä on sekä näitä Omega3-rasvahappoja että B-vitamiineja (jotka kai myös vaikuttavat mielialaan..) ja foolihappoa myös.

Mutta siis noita kannattaa kokeilla, ei niistä ainakaan haittaa ole. Eivätkä poissulje mileialalääkkeitä tietysti, mutta jos jostain haluaa aloittaa ja kokeilla, niin suosittelen kalaöljykapseleita!

Vierailija
12/13 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mielialalääkitys auttoi. Olen kahden pienen lapsen äiti ja oireeni alkoivat jatkuvana uupumuksena ja unihäiriöinä. En osannut asiaa ihmetellä, ainahan pienten lasten vanhemmat ovat väsyneitä. Sitten myös mieliala alkoi laskea, olin aina kiukkuinen, miehen kanssa tuli riitaa, huusin jatkuvasti lapsille. Hermostuin pienistäkin asioista, ajatus ei kulkenut, unohtelin jatkuvasti asioita. Mikään ei tuntunut enää mukavalta. Lopulta sain itsestäni irti että menin lääkäriin. Minuakin pelotti lääkeiden käyttäminen ja "hulluksi" leimautuminen.

Nyt syön Sepramia, oloni on aivan loistava! Ei tullut mitään sivuvaikutuksia, olen ihan oma itseni, ilman sitä raivokkuutta ja väsyneisyyttä.

Vierailija
13/13 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota kalaöljy kehiin ja nimenomaan tuo bioteekin duo on hyvä!!!

Kannattaa kokeilla =)