Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuisten alkuviikko

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityliini käy lukemassa meidän pinoa ja meitä kiinnostaa että mitä kuuluu tämän vuoden jouluntähtiä odottaville =)

Käydään tänään kaupassa ja ajattelin että jospa sillä reissulla ostais sitten sen testin... Muistanko ihan väärin vai eikö niitä raskaustestejä saa nykyään ihan tavallisestakin kaupasta??

Meillä on alkanu menemään nämä aamut vähän hankaliksi... Lassi herää jo kuuden aikoihin ensimmäisen kerran, valvoo joskus jopa tunnin, ottaa ½-1 tunnin nokoset ja sitten herää taas. Sitten saa tissiä ja nukahtaa uudestaan - taas vain ½-1 tunniksi ja sitten noustaan ylös. Koko tuo klo.6-9(10) poju on ihan väsyny, hinkkaa silmiä ja haukottelee, mutta ei vaan malta nukkua. Nytkin meni aamu sängyssä mönkiessä ja aamupuurolla nousi kauhee meteli ja jouduin viemään pojan takaisin sänkyyn... Toivottavasti tämä on vain joku vähän levottomampi vaihe ku ei minusta kyllä ole kuudelta ylösnousijaksi =/

Mun piti käydä vaan lukemassa kuulumisia mutta innostuinpa tarinoimaan =) Nyt pitää mennä jatkamaan hommia ennen kuin Lassi taas herää...

Pimmi ja Lassi

Vierailija
22/41 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo yöt on ollu vaikka kuinka kauan mitä sattuu.. monesti saa tuttia käydä nostamassa suuhun,ja kerran juo maitoa. Liikkuu ja potkiutuu niin,että pinniksen pinnat vaan kolisee...ja varmasti sattuuki kovasti:( Eilen illalla isäntä laitto peiton niin että on pinnojen päällä ja menee laitojen yli,ettei hakkais koko yötä itteensä..ja heti yö meni paremmin:) tosin heräs jo 6.30.mutta eipä tuo haittaa. mä oon tottunu jo aikasiin herätyksiin.

Johanna nousi äsken ekaa kertaa polviseisontaan,saa nähdä,jättääkö konttaamisen väliin:)

tintti ja Johanna huomenna 7kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikakuulumisia. Seisotaan koko ajan tukea vasten, kopsahdellaan jatkuvasti alas kun alastulo ei aina vielä toimi, kontataan, istutaan hyvin jo ja harjoitellaan sanaa äiti. :D Hampuja 2 kpl.

Kiirettä pitää äidillä... ;)

voikaa hyvin, palataan taas :)

äitikuu, pikkuprinssi pian 8 kk ja uhmis kohta 3v

Vierailija
24/41 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona sataa nyt niin kovaa että... Ei taida tulla enää oikein montaa kesäistä päivää kun kohta vaihtuu kuukausi ja syksy lähenee.

[color=violet][b] Pimmi [/b][/color] Joko teit testin? Hiukan jänskään sun puolesta! =) Ilmoita heti kun tiedät, jooko?! En ole utelias, en.. =D Meillä on nyt kans tota aikaisin heräämistä, eikä mua naurata yhtään. Toivottavasti tosiaan on ohimenevä vaihe. Koskas ne lapset alkaa nukkua puoleenpäivään? Murrosiässä?? Huoh, sinne on pitkä matka! Tänään herättiin klo 07 ja eilen 06.30 ettei onneksi ihan niin aikaisin kuin teillä mutta mulle aikasin.

Neiti ryömii edelleen, konttausasentoa harjoittelee, ei merkkiäkään ylösnousemisesta mikä sopii mulle. Istuu hyvin jo kun laittaa istumaan, mutta ite ei pääse vielä. Kai sekin joskus. Muuton jälkeen on alkanut viihtyä yksin lattialla leikkien. Mikä on tosi hyvä. Kai se vaikuttaa kun on iso talo ja saa ryömiä huoneesta toiseen ja tutkia uusia paikkoja, ei ehdi kyllästyä.

Nyt pitäis imuroida koirankarvat lattialta, huomaa niin hyvin paljonko karvoja oikeesti on, kun neiti ryömii pitkin lattiaa ja toimii moppina.

Hyvää alkanutta viikkoa!

rusina ja M pian 8kk

Vierailija
25/41 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hääkiireet sit ohi, rouviinnuttu on ja uus sukunimi pitäs opetella :) Häät meni oikein hienosti, ja Venla jaksoi ja viihtyi ja käyttäytyi aivan uskomattoman hyvin! Kirkossa istui mummon sylissä ja oli hiirenhiljaa koko vihkimisen ajan (kerran kuului pieni " vävvävvää" ;), muuten sitten istui milloin kenenkin sylissä, popsi soseita hyvällä ruokahalulla ja nukkui parit päiväunet vaunuissa. Tosi upeesti kyllä meni koko homma! Imetin kerran juhlien aikana, ja sekin lähinnä oman tukalan oloni takia :D Ja hyvin onnistui imetys hääpuvunkin kanssa! Yön Venla oli meidän kanssa hotellissa (hääsviitissä, ah!), kun oltiin miehen kanssa sitä mieltä ettei neiti vielä pärjää ilman meitä. Lähinnä tuon heräilyn takia. Eli meillä tosiaan edelleen heräillään muutaman kerran yössä, mut parempaan suuntaan on menossa kokoajan.

Hampaita edelleen 2kpl eikä yläikenessä mitään tunnu, kiinteitä menee kaikkea mitä äiti vain antaa, yleensä purkillinen tai vähän vajaa joka syönnillä. Istuu kuin tatti, ei liiku mihkään ;), mutta nyt kyllä huomaa että mieli jo tekis liikkumaan.

Mutta nyt neiti hermostuu joten joutuu lopettaa.. Jännään kanssa Pimmin puolesta!! :)

-nesselia & Venla (7kk-mitat 73.1cm ja 10205g (!!))

Vierailija
26/41 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnea uusille rouville ja uuteen kotiin muuttaneille :) !

Pimmin tilanne kuulostaa jänskältä :). Meillä tämä joulutähtönen sai alkunsa kun esikoinen oli suunnilleen sen 8kk, ja tosi helposti todellakin raskaus sai alkunsa..Mutta tosi kivalta tämä ikäero (melkein 1v5kk) tuntuu edelleen, ei kaduta toisen lapsen saaminen näin pienellä ikäerolla.

Mitä sormiruokaa olette vauvoille antaneet? Etenkin paljon hampaita omaavien vauveleiden syömisistä olisin kiinnostunut. Meillä hampaita on kymmenkunta ja tuntuu ettei oikein muuta kuin maissinaksuja (joiden syöminen ei paljon vie aikaa) voi antaa. Kaikesta kun poika tuntuu jyrsivän paloja hetkessä irti..kurkku, väinämöisen palttoonnapit, porkkana on kokeiltu, samoin omenaa ja melonia. Mitään noista ei voi antaa, heti on isoja paloja irti. Tomaattiakin jo hätäpäissäni tarjosin, mutta eihän se kädessä kestä montaa sekuntia. Kiva olisi pöydässäkin antaa juniorillekin jotain omaa syötävää, mutta kun vaan keksisi mitä. Pinsettiotetta odotellessa...

Vierailija
27/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja palaan myöhemmin asiaan.

Kirsikka ja aamu-unille halajava Akselsson

Vierailija
28/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään täällä sataa tauotta ja " isot" tytöt alkoivat riehumaan siihen malliin, että tällä äidillä hermot alkoi kiristymään. Onneksi omat vanhemmat pelastivat päivän ja hakivat tytöt lounaalle keskustan ravintolaan. Minä ja Maria jäätiin kotiin sadetta pitämään. Maria, kun vetelee nyt aamupäiväunia ja itse vietän laatuaikaa. Ihana rauha.

Joko Pimmi olet testannut? Kiinnostaa tietysti täälläkin. Itsellä kaksi ekaa lasta on 1v 8kk ikäerolla ja ovat nyt parhaat kaverit, eikä heillä ole ollut vaikeuksia hyväksyä joukkoonsa kolmosta, vaikka ikäeroa onkin nyt enemmän.

Marian uusin taito viime viikolta on nyt istumaan nousu lattialta. Tukea vasten noustaan polvien varaan ja eteenpäin mennään edelleen ryömimällä. Ylöskin puhkesi toinen etuhammas kahden alahampaan lisäksi. Kiinteät ruuat menee alas hetkessä ja unen on määrä lisääntynyt. Taitaa siis joku kasvupyrähdyskin olla käynnissä. Säilyisi vain tällainen rytmi vähän pitempään. Sormiruokina meillä on vain maissinaksut ja leipä. Kovemmat vihannekset tuntuu tarttuvan kurkkuun ja pinsettiotekin on viellä olematon.

Mutta nyt kahville....

Bambi3 ja Maria 7 1/2 kk

Vierailija
29/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa taas vaihteeksi, no ei toisaalta haittaa niin tulee tehtyä vähän kotihommiakin.

Me suunnitellaan anopille yllärisynttäreitä, hän täyttää 60 vuotta ja on kieltänyt juhlien järjestämisen....

PIMMI : joko olet testannut? Täällä innolla odotellaan...

Paluu arkeen alkaa olla edessä... kuinka moni jouluntähtösten äideistä on kohta lähdössä töihin? Minä tein sellaisen päätöksen että jään kotiin joulukuun alkuun saakka, töihin olisi pitänyt raahautua syyskuussa. Aloitan lauantai-vuorojen teon ensi viikolla, sellainen loiva aloitus... Olen soitellut kollegoiden kanssa ja eilen taas kuulin melkoisia juttuja toimitusjohtajan päähänpistoista että teki mieli sanoa että enpä taida tulla enää ollenkaan - lopputili ja lomarahat kiitos! On se niin ihanaa olla kotona kun ei tarvi stressata mistään ylimääräisestä eikä hyppiä kenenkään pillien mukaan.

Meillä on tänään neuvola... Joel meni aamulla jo konttausasentoon ja otti muutaman " konttausaskeleen" . Ryömitty on jo muutama viikko, seisomaan noustaan ja kävellään pöydän laitaa pitkin.

Jaahas - täytynee lähteä laittamaan ruokaa nälkäisille lapsille :)

MrsCruiser

Vierailija
30/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset kiipeilevät pitkin seiniä =/

Ei nyt tietenkään kirjaimellisesti, mutta ei paljon puutukaan.

Sain juuri PikkuPojun nukahtamaan vaunuihin ja kun olen tämän kirjoittanut, puemme lasten kanssa sadevaatteet ja lähdemme hyppimään lätäköihin. Tai no, jos minä jättäisin sen hyppimisen välistä ja hypin vaan karkuun kuraroiskeita XD

Meillä oli tänään ikävä herätys. Kello oli jotain 6.30 kun kuului muks-kops ja itkua päälle. PikkuPoju putosi sängystä!

Nostin PikkuPojun takaisin viereeni ja yritin rauhoitella. PikkuPoju oli niin säikähtänyt ja hysteerinen, että kesti lähes puoli tuntia ennen kuin rauhoittui rinnalle, tänä aikana heräsi muutkin lapset katsomaan, että mitä oikein on tapahtunut kun vauva huutaa ihan hirveästi.

Pikkupoju on tosi herkkä, jos joku lapsista vaikka vahingossa häntä tönäisee ohikulkeissaan, niin PikkuPoju loukkaantuu ikihyviksi, itkee tosi kauan ja lohduttelu on hankalaa.

Nyt minulla onkin tosi paha olo itsellänikin tuosta aamuisesta. PikkuPoju kyllä nukkuu seinän vieressä, mutta kuinka onkaan päässyt ryömimään/konttaamaan ohitseni reunalle niin etten huomaa? Yleensä herään kyllä aika herkästi jos PikkuPoju liikkuu. Nyt jotenkin Poju on saanut itsensä hivutettua ohitseni, jalkopään kautta? Ja loput siis tiedänkin, muks-kops ja lohduton itku.

Nyt täytyy mennä, lapset ei kestä enää minuuttiakaan sisällä!

-mm- ja PikkuPoju

Vierailija
31/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista!! Rouviintuminen ja uuteen sukunimeen tottuminen on alkanut. Onnittelut myös nessilialle rouviintumisesta!

Lupailin käydä lukasemassa teidän kuulumisia ja niin oon tehnykkii, mut en oo kerenny kirjottelemaan. Meillä on aika huisketta tytön kanssa nykyään, nimittäin nyt viikolla alko : kato äiti ilman käsiä-vaihe. Päänkopsumiset loppu, kun neiti oppi laskeutumaan tukea vasten seisomisesta, mut nyt on alkanu harjottelemaan ilman tukea seisomista, ja taas on tämä äiti kiireinen, ettei pää kopsu myötäänsä lattiaan.

Liikkuminen tapahtuu meillä nykyään konttaamalla, ryöminen on nyt jäänyt lähes kokonaan---> konttaamalla pääsee vielä kovempaa. Juu, ja sit tosi paljon neiti on seisaaltaan, koko ajan kiipee jotakin vasten ja ajoittain seisoo paikallaan jo ilman tukea. Eikai minun vauva vaan aattele kävelemään lähteä? Kädestä pidettäessä kävelee ja työntökärryllä kans...

Hampaista oli, onnittelua uusista helmistä niitä saaneille! meillä Lumilla on nyt 6 isoa hammasta jo. 4 putkahti ylös heinäkuun alkupuoliskolla ihan muutaman päivän sisään aina. Nyt ei oo näkyny uusia alkuja ikenen sisältä, tosin ei Lumi anna pahemmin suuhunsa tiiratakkaan.

Eroahdistuksesta tais olla juttua (vai muistanko väärin???)-- meillä on nyt viikon ajan Lumi riippunu lahkeessa ja huuto alkaa heti, kun säviän kulman taakse--> olenkin tottunut jo asioimaan vessassa ovi auki, tyttö käytävällä mukana. Sit kovasti on kokoajan Lumi syliin pyrkimässä, mut sit kun pääsee ei siellä pahemmin viihdy.Ihmeellistä riippuvuutta, toisina päivinä jo todella työlästä. Mutta toisaalta on mukava tietää, et on korvaamaton ja pikkunen tarvii minua.

Meillä on myös yöt rikkinäisiä taas vaihteeksi. Muutaman yön on nukkunut kokonaan, mut nyt alko tää eroahdistus ja Lumi herää sen 2-4 kertaa yössä sit tissille ja nukkuu loppuyön mun vieressä lähes tissi suussa koko ajan. No, näin oon saanu ite nukuttua.

Mutta joo, toisella kertaa sit lisää...

Niin, ja Pimmi: mitä testi näytti???---kerro sit heti..

Leenu ja Lumi (kohta 8kk)

Vierailija
32/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oon ajatellu että eihän Lassi pääse mihinkään jos nukkuu meidän sängyssä niin että on minun ja miehen tai seinän vieressä, mutta aika helposti näyttää kääntyvän ympäri ja lähtevän jalkopäätä kohti =o Viikonloppuna Lassi näytti jopa semmoisia temppuja että lähti ryömimään miehen YLI eikä se unikeko reagoinu asiaan mitenkään! Yöt poju nukkuu kyllä omassa sängyssä, mutta aamuisin on niin kiva olla äidin kainalossa =)

Lassi ei oo napostellu vielä oikein mitään kun ei noita hampaita oo kuin yksi pieni... Maissinaksuja mummolassa ja joskus annan leipää.

Venlalla oli menny jo kymppi rikki! =) Hyvä että Nesselian häät oli menny hyvin ja onnitteluja vielä kerran =)

Meilläkin perjantaina 8 kuukautis neuvola että saapa nähdä mitkä ovat uudet mitat... Painoa ei oo tullu varmaan kovin paljon, mutta pituutta tuo näyttää kasvavan aika vauhdilla.

En oo vielä tehny testiä ku unohtui ostaa eilen =) Tänään käydään mun vanhempien luona ja käyn samalla reissulla apteekissa... Jospa sitten illalla uskaltais katella viivoja ;)

Mulle tuli eilen se uus Harry Potter ja on kyllä ollu aika hidasta lukemista! Reiluun puoleen vuoteen kun ei oo käyny koulussa eikä oo tarvinnu erityisemmin englannin kieltä niin kyllä pitää pysähtyä vähän väliä miettimään että mitä ihmettä tässäkin nyt lukee =) No, jospa se kohta lähtis taas rullaamaan ettei menis kovin montaa kuukautta yhden kirjan lukemisessa =)

Nyt jatkamaan hommia ennen kuin ukkeli herää...

Palailen varmaan illalla =)

Pimmi ja Lassi

Vierailija
33/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimmi, vai tulee teille puoli vuotta ikäeroa, hih. Muista tulla kertomaan testitulos heti!!! :-)

Nesselia, onnea avioliiton johdosta! Mukavaa, että juhla sujui hienosti. Onnittelut vielä myös Leenulle!

Äitikuu, tsemppiä vain henkivartijan hommiin.

Rusina, mukava, kun tyttö viihtyy itsekseen. Kovasti vain virtaa muuttolaatikoiden purkamiseen!

Manzana, meillä ei vielä anneta mitään sormiruokaa. Tosin tyttö iskee sormensa aina kaikkiin papereihin, mitä käsiinsä sattuu saamaan, mutta paperin syöntiä/yrityksiä ei lasketa ihan sormiruoaksi. :-)

MrsCruiser, minä palaan töihin lokakuussa kai kolmeksi viikoksi, mutta jatkan sitten hoitovapaalla ja lomien pitämisellä kotona oloa tuonne tammikuun loppuun saakka. Mies aloittaa sen jälkeen hoitovapaan.

Tintti, kovasti voimia rikkinäisiin öihin! Saa nähdä, koska se helpottaa. Meillä syötiin viime yönä muistaakseni 3-4 kertaa... Joskus menee jopa 2 syötöllä. No, riippuu vähän, miten asian laskee. Meillä yöunille mennään vasta klo 23 jälkeen...

Tyttö on muuten juonut nokkamukista maitoa parina päivänä. Arvatkaa, helpottaako ajatusta tuosta töissä käymisestä!

Saimme sunnuntaina uuden kummilapsen. Hän on aika pieni ja on nyt teho-osastolla. Ei auta kuin hartaasti toivoa, että kaikki menee mahdollisimman hyvin! On kyllä ihan sydän sykkyrällä, kun ajattelee pientä vauvaa siellä keskoskaapissa.

Nyt täytyy valmiiksi pyytää anteeksi huonoa nimi- ja nimimerkkimuistiani. Muistatteko, kuka sai vauvan viime vuoden elokuussa ensimmäisenä meistä v. 06 jouluntähdistä? Olisi mukava kuulla, miten heillä menee. Tuntuu aika hurjalta ajatukselta, että ensimmäinen jouluntähti täyttää ensi kuussa jo vuoden!

Nyt tarkistamaan, missä se tyttö hääräilee. Onneksi tyttö oppi seisomasta lasketumisen jalon taidon!

Iituli

Vierailija
34/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iituli sen hoksas =)

Toivoin että kukaan ei ois hoksannu ja jätin korjaamatta... Tarkoitin puolitoista vuotta, mutta meni vähän väärin =)

Vierailija
35/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli muistaakseni [color=deeppink] Kultikutri [/color], joka sai ensimmäisen joulutähtösen.. Tytön sai, jos oikein muistan.

Niin, olisi tosiaan mukavaa kuulla kuulumisia.

Toinen nimimerkki, jota aina silloin tällöin mietin, on muistaakseni [color=deeppink] White80 [/color] , hänhän sai kaksoset?

Huhuu!! Jos olette linjoilla niin tulkaahan kertomaan kuulumisianne!!

-mm-

Vierailija
36/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]M-m[/b], niinhän se olikin! Siis Kultikutri oli se ekan jouluntähden saanut. Olisi tosiaan mukava kuulla, miten heillä menee. Toisaalta jos on jotain ongelmia, sitä tuskin haluaa tulla tänne kertomaan niistä.

[b]Pimmi,[/b] en voinut mitään itselleni. :-D Mutta aiheeseen: 1,5 v ikäero on varmasti loistava. Meidän lapsillamme ikäero on PALJON suurempi, mutta niin oli lähtökohdatkin aikanaan esikoisen raskausaikana ja sen jälkeen.

Nyt, kun kaikki on mennyt normaalilatuja, mietin, että voisin aivan hyvin yrittää itsekin saada seuraavaan pienen ikäeron. Mutta koska lapsiluku on täynnä, ei tarvitse tällaista ajatusta kehittää sen enempää.

Pidän peukkuja, [b]Pimmi,[/b] sinulle! Olisitko eka, joka raskautuisi uudelleen? Koska olisi laskettu aika? Joskus maalis-huhtikuussa, vai?

Iituli *sadepäivän häirikkö*

Vierailija
37/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoutumaan sitä joutaa nyt tämäkin täältä ;-). Sää on mitä kamalin, lapset kyllä onneksi viihtyvät pihalla, mutta minä en...

Meille kuuluu muuten mukavaa, vauva kasvaa ja voi hyvin, vaan liikkumista ei juurikaan ole poika kiinnostunut opettelemaan. Siirtymisen hän kyllä hallitsee hienosti, metrin ja ylikin osaa " matkallisesti" vaihtaa paikkaa, mutta huhuu, ryömiminen ;-).

Syömisten kanssa tökkii myös, kiinteistä maistuu oikeastaan ainoastaan maissi-perunasose. Sitä sitten nautimme iltapalaksi muutaman lusikallisen ja that´s it. Luulisi, että poika olisi ihan tikku tällä syömisellä, mutta maito näyttää vielä sitten riittävän.

Pimmin tuloksia jännitän minäkin - meillä toisen ja kolmannen lapsen välillä on ikäeroa kutakuinkin 1,5 vuotta ja mukava ikäero on! Alku tosin oli melkoisen rankkaa, kun oli esikoinenkin vielä siinä, mutta sitten nopeasti helpotti. Nyt poikia luullaan kaksosiksi ja ovat toistensa parhaat ystävät =).

Öistä vielä sen verran, että meilläkin on ollut nyt hienoista levottomuutta - pikkukitinää ja sellaista. Onneksi poika on tähän asti nukahtanut sitten aina uudestaan, eli itseni ei ole tarvinnut valvoa öisin. Meillä vauva heräilee aamuisin vasta yhdeksän aikoihin, usein puoli kymmeneltäkin, joten saan onneksi nukkua =). Yöunille käydään siinä yhdeksän maissa.

Mukavaa sadetiistaita kaikille!

Vierailija
38/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa jännittää Pimmin puolesta!

Mun kahdella vanhimmalla tytöllä on ikäeroa vain 1v3viikkoa ja nyt ovat 3 ja 4-vuotiaita toisensa parhaat kaverit,ja tosi vähän keskenään riitelevät. Saa nähdä tuleeko Johannasta sitten äidin kaveri! Ainakin on nyt kovasti mun perään,äiti on paras... taitaa olla eroahdistusta mikä jyllää täällä!:( ja tuo äidin kaipuu on pahin juuri silloin kun tyttö on väsynyt! aamupäivällä on oikein aurinkoinen ja iloinen tyttö! leikkii jopa tunninkin lattialla yksikseen! Isommat siskot joskus aina sanovat Johannalle,etteivät ehdi leikkiä siskon kanssa,kun heillä on parempi leikki:(

Vierailija
39/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää koko päivän ollut kotona, kun vettä sataa koko ajan, ei viitsi lähteä uloskaan. Esikoisella on lisäksi vielä pientä flunssaa, enkä halua että ainakaan pahemmaksi menee.

Tytteli ei vielä hirveän paljoa liiku, peruuttaa taaksepäin ja pyörii ympäri. Joskus nostaa itsensä konttausasentoon, mutta tosi vähän aikaa vain pysyy siinä.

Hampaita tytöllä on 6 kpl ja epäilen, että alhaalle on tulossa lisää kun on alkanut taas sormien pureminen ja kuolaaminen.

Yöt menee vaihtelevasti, yleensä heräillään varsinkin aamuyöstä tositosi monesti. Imetän vielä, ja yritin sitä jo lopetella, mutta sitten päätin vähän lykätä tuonnemmas syksylle, kun tytteli juo niin huonosti nokkamukista vielä.

Meillä on meno korvien putkitukseen kolmen viikon päähän. Äitiä jo jännittää ja samalla toivon, että siitä on apua. Korvatulehduksia on ollut ja edelleen märkää korvissa, johon ei kuulema antibiootit auta. Tyttö hieroo korviaan jatkuvasti, joten kai siellä painetta on, vaikkei varsinaisesti tulehtunut olekaan.

Viihteellä ollaan käyty lyhyen ajan sisällä pari kertaa. Ensin olin ystäväni kanssa kiertelemässä yökerhoja ekaa kerran tytön syntymän jälkeen. Isällänsä ja tytöllä oli mennyt ihan hyvin, isänsä laittoi nukkumaan hänet ja oli herännyt miltei heti kun lähdin, mutta rauhoittui kuulema nukkumaan kun pyllystä vähän heilutteli.

Toisella kertaa tyttö ja esikoinen oli yötä mummollansa, miehen kanssa käytiin tansseissa. Tyttö vierastaa nyt kovin ja olikin siellä alkanut huutamaan yöllä, mutta rauhoittui kuulemma melko pian. Aamuyöstä menimme sitten lasten viereen nukkumaan eikä siitä näyttänyt mitään traumoja tulevan, vaikka minä niin kuvittelinkin (höpsö olen joo)

nyt pitänee mennä. huutoa kuuluu

terkuin saaraks ja tytteli kohta 8kk

Vierailija
40/41 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pitää nyt kirjotella meiänkin kuulumisia... eli hengissä ollaan edelleen, vaikka mitään ei olekaan kuulunu vähään aikaan. ei vaan jaksa usein enää illalla kirjotella ja päivät tuntuu hurjahtavan aina muissa hommissa.

mistähän sitä alottais... jospa vaan vastailen kaikkiin peräkkäin mitä muistan:

[b] EROAHDISTUSTA [/B] ei meillä vielä liiemmin ole havaittavissa, vaikka neiti viime viikolla sen 8kk jo täyttikin. välillä alkaa parkumaan jos jää yksin möllöttämään, vaikka olkkarin lattialle ja häviän keittiöön tai vessaan, mut se taitaa olla vaan enemmänkin tylsyyttä, kun jää yksin tai kiukkua, jos lelut on liian kaukana, eikä ylety niihin.

no siitä onki hyvä jatkaa [B] LIIKKUSEEN [/B] eli meillä ne lelut pysyy edelleen tavoittelemattomissa, jos on liian kaukana, neiti kun ei ole vieläkään keksiny ryömimistä, konttaamisesta puhumattakaan. tai idea alkaa valjeta vähitellen, mut ei vaan liiku mihinkään ja siinäkös hermot menee.... :) ainoastaan navan ympäri pyöritään. eikä siis myöskään istu ilman tukea. syöttötuolissa kyllä ihan terhakkaasti kököttää, mut ei lattialla vielä yksin.

[b] SYÖTTÖTUOLISTA [/B] taas siirryn oljen korrella [b] SYÖMISEEN [/B] eli syöttötuolissa siis syödään nykyään ja sitteri onkin jo kokonaan siirretty takavasemmalle, tai itse asiassa suoraan sanottuna jo myytykin. meille (tai no paremminkin mulle) kun ei sitä toista lasta vähään aikaan tule.... ainakaan toivon mukaan, koska se ei sit kovin suunniteltu ole;) niin aattelin sit kaikki tollaset suuremmat tarvikkeet pistää kiertoon, sit kun käyttö meillä loppuu, kun ei tarvetta vähään aikaan oo uudestaan ja kumminkaan sitä säilytystilaa ei oo loputtomiin. niin mut siis syömisestähän mun piti kirjotella... eli palaanpa siihen alkuperäiseen aiheeseen. tähän asti kun ruuat on oikeestaan kelvannu neidille kaikinpuolin, niin nyt on alkanu sit tämäkin neiti ilmottaamaan mikä hälle maistuu ja mikä ei... ja suuhan ei sit aukee millään konstilla jos on päättäny, ettei joku ruoka kelpaa. näin on siis parin valmisruuan kohalla käyny:) (5-6kk pikkukalastajan herkku ja 8kk pasta toscana) niin ja eipä sitten kelpaa tällä hetkellä omatekemätkään. niille pisti totaalisen stopin tossa vähän aikaa sitten, mut aattelin varmaan kohta taas kokeilla uudestaan. mut meillä siis nykyään syödään noita [b] 8kk valmissoseita [/b] kaks kertaa päivässä oikein hyvällä ruokahalulla, ja yleensä menee noin 2/3 siitä isosta purkista ja välillä sit kokonaan. ja aamulla puuro ja illalla vielä velli hetken aikaa. syötän noi loput vellit tuolta kaapista pois ja sit siirrytään illallakin puuroon.

[B] SORMIRUUISTA [/B] oli myös puhetta eli meillä niitä menee jo aika monenlaista eli ollaan maisteltu: ruisleipää, näkkäriä, maissinaksuja, mansikkaa, vesi- ja hunajameloonia, omenaa, banaania (ei kauheen usein, kun sottaa kaikki vaatteet ja on niin pehmeetä, et hajoo neidin käsiin, kun puristelee sitä ja siitä jää sit inhottavat tahrat), porkkanaa, ja kurkkua. näitä oikeastaan kaikkia sillee suht säännöllisesti, kun kaikki kelpaa neidille. yleensä joka ruualla saa jotain " jälkkäriks" niin sit ehin itekki syödä jotain jos tarvetta. sit ollaan lisäks viel maisteltu paprikaa, joka tais olla liian vahvaa, kun ei kelvannu oikein hyvin, myöskään vadelma ei kelvannu eikä kiivi, mut niihin nyt ehtii tottua sit myöhemminkin.

ensimmäinen [b] HAMMAS [/B] meille putkahti just edellisenä yönä, kun neiti täytti 8kk eli viime viikon loppu puolella, tai siis ensimmäinen terävä piikki tuli läpi ja edelleen odotellaan koko hammasta, kun sieltä se vasta pilkottaa:) mut hyvin neiti on noita ruokia, niin sormiruokia, kun 8kk soseitakin syöny, vaikka niissä paloja onkin. tykkää vaan kun saa ikenilläkin rouskuttaa.

muutenkin menee ihan kivasti. illalla nukahtaa edelleen noin 20.00-20.30 ja nukkuu siitä sit jonnekin 03-05 välille, jollon syötän vielä kerran. aamulla sit herätään vaihtelevasti 06-07.30 välillä, yleensä seiskan pintaan. välillä jo harkitsen tuon yösyönnin lopettamista, mut lykkäsin sitä sit vielä, kun välillä ainakin nälkä tuntuu olevan, kun juo koko pullon (180-200ml), mut välillä sit taas ei mee, kun joku reilu desi.... mut aattelin uudestaan miettiä sitä sit, kun illalla aletaan puuroa syömään vellin sijasta, jos se sit pitäis nälkää aamuun asti, kun onhan noi vellit aika litkuja. tutillakin rauhottuu aina välillä mut mielummin syötän sen kerran vielä yössä niin saa paremmin ite nukuttua eikä tarvii olla laittamassa sataa kertaa tuttia, kun nyt selvii yleensä yhdellä syöttökerralla ja ehkä joinakin öinä sit yks tuttireissu lisäks:)

huh huh tulihan tarinaa. toivottavasti edes joku jakso lukea;) nyt meen kehittelemään ittelle iltapalaa.

nani ja neiti 8kk