Lue keskustelun säännöt.
MAALIS' 05 vko 31
30.07.2007 |
Niin se on taas kuun vaihde käsillä, heinäkuu vaihtuu elokuuksi..
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisäänNiin se on taas kuun vaihde käsillä, heinäkuu vaihtuu elokuuksi..
Eli heipat vaan kaikille! Olen varmaan viimeksi kirjoitellut kesäkuun lopussa... Mitenhän lie. Heinäkuun alku meni Runoviikon parissa, sitten lähdimme lomareissulle (Forssa, Muumimaailma ja Turku, Uusikaupunki ja Vaasa ja Wasalandia), kotona tapeltiin tietokoneen kanssa (tähän päivään asti! nyt ehkä konettakin voi käyttää) ja sitten olen kuluttanut aikaani marjametsässä, sukulaisten seurassa mummilassa ja kotona marjoja puhdistaen ja piirakoita leipoen...
Pikaisesti luin tämän viikon ja viime viikon kuulumiset! Onnea Vuokon perheelle! Lapun Make-juttu nauratti hirmuisesti! Tiedän leffan, meilläkin sitä katsotaan ja 2v. hokee jatkuvasti " nopee, nopee" ... Mutta aivan uskomaton tuo lapsen ajatuksenkulku. Make...
Insinööriäidin hammasjutut kuulostavat kyllä aika kamalilta. Kaikkea hyvää teille!
Käyn kuulumisenne läpi vielä yön pimeinä tunteina. Jos pysyn hereillä. Vielä pari viikkoa ennen kuin työt alkavat ja luen kirjoja taas intopiukalla.. Sitten ei enää ennätä.
Olemme maalispojan kanssa kaksin nyt kotona. Mies lähti isomman kanssa katsomaan jotain ihme romurallijuttua. Me vahdimme ruokaa, joka on uunissa. Sade on loppunut pari tuntia sitten, mutta kova tuuli yhä. Ei toki niin paha ettei voisi ulkoilla, mutta kunhan laiskotellaan. Ja tosiaan vahditaan ruokaa. Olen tänään tehnyt mustikkapiirakoita pullataikinaan, joten oikeastaan riittäisi todella tämä uunivahtina oleminen.
Maalispoika on iloinen oma itsensä. Kaikenlaista törmäilyä harrastaa aina kun ehtii... eli jalat ovat ruvella ja täynnä mustelmia. Juttelee paljon ja välillä aika selvästikin. Tosin konsonantit jäävät monesti sanan alusta eivätkä isovanhemmat esim. ymmärrä aina mitä tarkoittaa. Olette keskutelleet pippeli-jutuista ja siihen liittyen jätkä vetäsi just lomareissulla hyvän herjan: vaihdoin vaipan kylässä, istui minun sylissä ja kun siinä röhnötti ilman vaippaa toveroisen, otti kiinni kikkelistään ja sanoi todella selvästi " Minulla on iso kikkeli." Joo... Suuret on luulot.
Mukavaa on myös se, että aika vähillä vaipoilla mennään nykyään. Itse ei aina muista mennä potalle, pitää muistutella. Välillä hihkaisee " pissittää" ja sitten juoksee potan tykö. Tänään oli isoveljensä sängyllä. Pelkäsin jo pahinta, kun oli niin hiljaista: pahin oli jo tapahtunut eli pikkukalsareissa pullotti kakka! No, onneksi ei sotkenut sänkyä, olisi muuten veli ollut aika pahalla päällä. ;) Pottaa ei siis kakkaa yritäkään, ainakaan kotona. Saas katsoa, miten hoidossa sitten kun parin viikon kuluttua taas aloittavat.
Mieleeni jäi ennen heinäkuuta, että Tuulia kyseli hormonikierukan hyvistä ja huonoista puolista. Mullahan OLI reilun vuoden eli jouduin sen poistattamaan juuri heinäkuun alussa. Kokemukseni perusteella en suosittele. No, se oli vinksinvonksin, aiheutti vuotoja ja kipuja keväästä lähtien. En tiedä, oliko lääkäri alun perin sen laittanut huonosti vai liikkuiko vain jostain syystä. Mutta nyt ei siis mitään... Tai toki " jotain" mutta en oikein tiedä, mitä nyt sitten. Suositteluja otamme vastaan, mikä toimii. Tuulia? Kerro mullekin!
Jätkä on heti hyödyntäny tilanteen ja heitelly sohvien sohvatyynyt (kaikki) lattialle ja seassa ovat myös vahaliidut. Tällaista meillä. Jätkäenergia jyllää. Ja minä yritän pysyä selväjärkisenä.
Kirjoittelen taas! Nyt kun voi.
Pippandii ja täystuho