Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkäätkö ukkosta?miksi?jos et,niin miksi?

Vierailija
29.07.2012 |

Minä pelkään.Kauhulla odotan yön ukkosta.Pelkään et lapsille sattuisi jotakin.Ja ne äänet ja valot ovat kamalat!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitaloissa ei ole mitään ukkosenjohdattamia

ja se voima siinä salamassa on käsittämätön.

Meillä ainakin on. Siitä uoliamtta toki sähkölaitteet voi hajota ylijännitteistä.

Itse en pelkää, mutta irrotan kuitenkin ne sähkölaitteet seinästä, mitkä vaan voi.

Vierailija
22/36 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuessani rakastin ukkosta, mutta nyt kun asun maalla niin olen alkanut pelkäämään ukkosta. Täällä se tulee jotenkin lähemmäs. Salamat on mielestäni upeita, mutta se pelottaa että talolle ja meille siellä sisällä tapahtuu jotain...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen osaa pelätä ukkosta ja trombeja. Kun menee kuulo vähäksi aikaa ja savua alkaa tupruttaa piipusta sisälle niin siinä vaiheessa ei voi muuta kuin pelätä ja juosta pakoon, johonkin. Ulkona kaatuu puita sikin sokin, mitä teet? Todennäköisesti pelkäät. Ja toivot että selviät hengissä.

Niin, ei täällä kaupungissa, kerrostalossa tarvitse pelätä ukkosta mutta muualla, KYLLÄ!

Vierailija
24/36 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun ilma raikastuu.

En ymmärrä mitä minun olisi pelättävä. Jos toooooosi tooooosi huono tuuri käy ja salama iskee esim taloon, niin eihän sille sitten mitään voi.

En pelkää myöskään kotona liikkumista, autoilua, polkupyöräilyä tms.

Ei siitä mitään edes seuraisi vaikka salama iskisi taloon. Talossa on ukkosenjohdatin. Ainoa tilanne jossa pelkään ukkosta on se, jos on uimassa, kun ukkonen alkaa.

Tämä on ainoa syy miksi hieman pelkään ukkosta omakotitalossa. Kerrostalossa en pelänyt.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288487548676.html

Vierailija
25/36 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta, että olen ollut rakennuksessa johon salama osui. Mutta nautin kovasti tästä luonnonilmiöstä edelleen.

Ehkä pelkäisin, jos asuisin salamoille otollisella paikalla.

Vierailija
26/36 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PELKÄÄN!!!!

Mä täytän 13v 

ja pelkään ukkosta 

En tiedä miks mä pelkään ...

Vierailija
27/36 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä pelkäsin ihan hulluna, varsinkin yöllä, muistan sen tunteen kun äidin vieressä yritin nukkua visusti peiton alla hikoillen, samalla kun isä ja isoveli katselivat ikkunasta ja päivittelivät salamointia. Toisaalta se oli myös jännittävää, käydä ulkona juoksemassa vesisateessa. Nykyään en pelkää, se on vaan jännää ja toisaalta tylsää kun ei ole kunnon ukkosia ollut enää, ja kun tietää jo järjellä että ulkona kävellessä on erittäin epätodennäköistä että salama iskisi. 

Mutta jos se ukkonen on yöllä, ja oon yksin niin kyllä sillon ahistaa. 

Vierailija
28/36 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan ukkosta ja petyn jos ei tule. Nytkin reloadaan ukkostutkaa, etelässä näkyy olevan mahtavat ukkoset, meille ei varmaankaan taas yllä ainakaan kunnolla :(((((((((((((

Vierailija
29/36 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Jos salama iskee, niin ei siinä kerkeä kärsiä. On ihanaa tuntea itsensä mitättömäksi ja merkityksettömäksi! Silloin huolet haihtuu ainakin minulta :) Silloin sen muistaa, että oma elämä on merkityksetön ja voi hetkeksi lakata murehtimasta omaa olemassaoloaan.

Vierailija
30/36 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Rakastan katsoa salamoita sisältä ja tulee elokuvamainen olo niistä äänistä :D

Vierailija
31/36 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:46"]

En pelkää. Jos salama iskee, niin ei siinä kerkeä kärsiä. On ihanaa tuntea itsensä mitättömäksi ja merkityksettömäksi! Silloin huolet haihtuu ainakin minulta :) Silloin sen muistaa, että oma elämä on merkityksetön ja voi hetkeksi lakata murehtimasta omaa olemassaoloaan.

[/quote]

Tykkään myös katsella tähtiä ja avaruutta. Siitä tulee vähän sama fiilis, mutta ukkonen on parempi, koska silloin on enemmän luonnon armoilla ainakin jos on ulkona.

Vierailija
32/36 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mitä pelättävää siinä on. Ei ukkonen iske, jollet ole jossain aukeella ja sillonkin todennäköisesti ei iske. Ukkosesta kuulee onko lähellä vai kaukana. Kohdalla ei kannata pattereiden ja veden lähelle mennä ja kannattaa irrottaa pistorasiat. Tai nykyäänhän on ne ukkosenjohdattimet. Autoinkaan ukkonen ei voi iskeä.

Ukkossää on ihana ja rauhoittava.

Yksi teoria mulla on tähän pelkoon. Syntymäsää on ainakin useammalla ihmisellä pitänyt paikkansa eli myrskyssä syntyneet pitävät myrskystä. Sään syntymähetkellä voi selvittää:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288969143356.html

Vierailija
33/36 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, ukkonen on ihanaa!

Vierailija
34/36 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pelkäisin? Ukkonen on luonnonvoima johon ei voi vaikuttaa, se tulee ja menee miten tahtoo. Ja onhan etenkin yöllinen ukonilma upeaa katsottavaa, ja ukkosen jälkeen ilma on ihanan raikas.

Ainut kerta kun ukkonen on vähän säikäyttänyt oli pari vuotta sitten kun läheiseen sähköpylvääseen (sellaiseen valtavaan jossa kulkee varmaan kuusi eri johtoa) iski salama ja koko talo tärisi, siinä sivussa laski koirakin (joka ei yleensä huomioi mitenkään ukkosta) alleen. Sähköjä ei ollut kolmeen päivään ja nettiyhteys saatiin vasta kahden viikon päästä.

Mutta niille jotka pelkäävät ukkosta: ota kaikki mahdolliset töpselit pois seinästä ja laita kuulokkeet korville, et edes huomaa kun se on jo mennyt ohi!

Vierailija
35/36 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salama iski kulliini.

Vierailija
36/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama vuosi takaperin iski meidän pihaan salama ja muutaman metrin päähän talosta. Saunan sähkökiuas kärähti samalla ja talon kivijalkaan tuli halkeama ja pihaan myös. On sillä salamalla aikamoinen voima.